Egy adag nosztalgia: Gothic

Üdvözöl az új otthonod, egy borús világ kegyetlen szelete. És, hogy te ki vagy? Az itt senkit se érdekel! – írta: XharX, 10 éve

A világ és a történet

Miután a kezdeti nehézségeken felülemelkedtünk, vágjunk is bele egy új kalandba. A háttértörténet szerint II. Rhobar király háborúk során legyőzte minden ellenfelét, egyedül az orkok hada, amivel nem bír. Mint tudjuk, a háború megnyerésének egyik alapköve a nyersanyag, itt sincs ez másként. Ezért a király elrendeli, hogy bűnének nagyságától független minden bűnözőt vigyenek az ércbányákhoz dolgozni. Az esetleges szökéseket meggátolandó odaküldi 13 mágusát, hogy létrehozzanak egy kupolát, ami nem engedi ki őket.

A varázslat azonban valamiért félre sikerül, a kupola a mágusokat is elnyeli. Az így keletkező zavart kihasználva a rabok átveszik az uralmat a bányavölgy felett. Mivel az uralkodónak kellett az érc, így kénytelen volt megegyezni a rabokkal azt illetően. A völgyben pedig kialakult egy minitársadalom, az egyszerű bányásztól a kiskirályig. Természetesen ezzel a rendszerrel vagy épp céllal se értett egyet mindenki, így végül három frakcióra tagolódtak. Ebbe az alapfelállásba érkezünk mi.

A kaland kezdetén ott állunk a kupola előtt és épp a bűneink olvassák fel, mikor is egy tűzmágus átnyújt egy levelet és megkér, hogy a kolónia egy bizonyos mágusának adjuk át, majd pedig le is dobnak új otthonunkba. A fogadtatás aligha szívélyes, egy kedves őr rögtön be is húz egyet. Miután feleszméltünk Diego fogad, aki ellát pár hasznos tanáccsal és útbaigazít minket. Itt indul az első és egyben leghosszabb fejezet, aminek végén csatlakoznunk kell az egyik táborhoz. Ahogy már említettem 3 áll rendelkezésünkre.

A "régi tábor" ahova már a játék elején elnavigálnak. Ez a kolónia legnagyobb települése és az első küldetésünk is ide vezet, mivel a tűzmágusok székhelye is itt van. A város ura pedig Gomez, aki kényelmesen elcserélgeti az ércet a királlyal és éldegél előkelő pozíciójában. A következő csatlakozási lehetőségünk az "új tábor". Ez főként zsoldosokból áll, akik a vízmágusoknak dolgoznak. Az ő céljuk a megfelelő ércmennyiséggel a kupola felrobbantása. Az utolsó tábor a szektásoké. A vezetőjük Y'berion és vallásuknak élnek, egy bizonyos "Alvó" nevű istenséget tisztelnek, és tőle várják a szabadulást.

Minden tábor rendelkezik a másikhoz képest előnnyel, pl. erősebb páncél, a mágussá válás lehetősége és annak gyorsasága stb.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények