Egy csodaszép szerelmes utazás: Haven bemutató

A videojátékoknak hódoló szerelmespárokat célozták meg, páratlan hangulatú couch co-op élményt kínálva. – írta: KaitouP, 3 éve

Harc a szerelemért

Nincs baj akkor sem, ha az idő késő már a főzésre, ugyanis a Nestben nem csak erre van lehetőségünk. A lakásunkat jelentő űrhajóban, melyben first person nézetben irányíthatjuk a kamerát, harmadik, „láthatatlan” félként részt véve követhetjük és menedzselhetjük Yu és Kay életét. Karaktereink zuhanyozhatnak, aludhatnak, - na meg alvás előtt láthatjuk, hogy karaktereink romantikus diskurzusba keverednek egymással, aminek mind tudjuk, mi lesz a vége -, hallgathatjuk őket különböző dolgokról beszélgetni, ami az egyik legizgalmasabb része a játéknak, hiszen ahogy említettem, szinte nincs két ugyan olyan beszélgetés. Cuccokat kraftolhatunk és fejleszthetünk eszközöket, illetve gyógyító, és egyéb módon a harcokat segítő anyagokat hozhatunk létre. Interakcióba léphetünk különböző, szigeteken található tárgyakkal, melynek eredményeképpen jópofa, humoros dolgokat mondanak karaktereink (lesz, ahol találunk egy erotikus könyvet, na de csak ennyit mondok, legyen tiétek a felfedezés öröme), gondozhatunk kiskertet is, melyben a már megtalált növények magjait megszerezve újabb adaghoz juthatunk a finomságokból, mindezt a bázisunk közvetlen közelében. Egyébként ezen tevékenységek egy nagyon kis részét, tehát például a főzést, evést, alvást a különböző szigeteken a táborozó pontoknál is elvégezhetjük.

Ha pedig végeztünk a Nestben a napi rutinunkkal, felszerelkezve étellel, gyógyító és egyéb jótékony hatású cuccal útnak indulhatunk a Source felfedezésére. Az említett gyűjtögetés mellett azt vehetjük észre, hogy az egész bolygón szerte mindenhol egy érdekes, sokáig megmagyarázatlan okból szétterülő magenta színű anyag, avagy ahogy hivatkoznak rá karaktereink, „rust” terül szét, amit szintén gyűjtenünk kell, mivel értékes eszközöket hozhatunk belőle létre. Az anyag egyébként káros hatással van mind a bolygóra, mind annak élőlényeire, tehát feladatunk ettől megtisztítanunk a Source-ot. A bolygó élőlényei ugyanis agresszívvé válnak a magenta, kristályszerű töredékektől, és ennek következtében az életünkre akarnak törni.

Itt jön a képbe a játék egy másik fontos, és szintén szórakoztató pontja, a harcrendszer.
Egyszerűségében nagyszerű a dolog, nincs túlbonyolítva, kétféle támadás, avagy Blast és Impact áll rendelkezésünkre, ami az offenzívát illeti. Ez előbbi egy távolról leadott lövést jelent, míg a másik egy közelről kiosztott csitt-csatt-bimm-bummal ajándékozza meg az arra érdemes ellenséget. A velünk szemben álló enemy állandó vagy pillanatnyi státuszától függ, hogy melyik működik, ugyanis ezeket a támadásokat le is védhetik, így csak jelentéktelen sebzést elszenvedve. Az említett két támadásunkat egyébként kombinálhatjuk is egy még erősebb „duo” verzióvá, melyhez szükséges, hogy a parancs kiadása után a megfelelő pillanatban egyszerre reagáljunk, pláne, ha ketten játsszunk. Természetesen nem csak támadóink, hanem mi is védekezhetünk, ami tovább segít minket a taktikázásban. Erre szükség is lesz, több okból.

Egyrészt a harcrendszer csak valós időben működik (találkoztunk már ilyennel például a korábban már említett Final Fantasy szériában is), ergo az ellenség nem várja meg szépen nyugodtan, míg mi eldöntjük, hogy mi legyen a következő próbálkozásunk, hanem péppé zúz minket olyan gyorsan ahogy csak teheti, és bár a harcok általánosságban véve nem olyan nagyon nehezek, többször előfordult már, hogy igencsak szorult helyzetbe kerültünk. Másrészt az életerő visszatöltési lehetőségeink meglehetősen korlátozottak. Ugyan vihetünk a harcba magunkkal maximum 5 darab olyan cuccot, ami minimális életerőpontot visszaad, de a játék közepe vége felé már annyira nem bizonyul hatékonynak a dolog, a kajálást és a komolyabb életerő visszatöltő eszközök használatát ráadásul csak táborozóponton, vagy a Nestben végezhetünk csak. Ami, ha távolabb vagyunk ezen pontok valamelyikétől, az igencsak szívás, mehetünk vissza, fast travel lehetőség meg csak ritkán, fix pontokon lehetséges, de a mikéntje ennek is spoiler, annyit viszont mondhatok, hogy amíg egy szigetrészt a térképünkön magenta színben látunk pompázni, addig oda nem, csak a legközelebbi pontra mehetünk vissza ilyen módon. Az viszont jó dolog, hogy az ellenség tagjai nem generálódnak újra időről időre. Akit vagy amit egyszer már nyakonvertünk, az - meghálálva a „rust-mentesítést” már nem támad ránk, hiszen, ha kiütöttük a gatyájából és felszabadítottuk a rust hatása alól, barátságossá válik.

Visszatérve magára a harcra, a védekezés egy fontos és hasznos eleme a csatáknak, pláne, hogy hiába csak a mi általunk irányított karaktert (co-op) állítjuk védekező állásba, ha partnerünket támadják, mi le tudjuk védeni a felé irányuló csapást. Egyéb esetekben pedig az alap támadások mellett használhatunk booster cuccokat is, mellyel kicsit meggyorsítjuk a pofozkodást. Ha sikerrel jártunk, akkor a győzelem íze mellett kapunk a korábban már említett kötelékpontokból, ami a fejlődésünkhöz köthető. Ilyeneket persze nem csak a harcok után, hanem egyéb esetekben is kapunk. Amennyiben összegyűlik a kellő mennyiség, és felvillan egy kis animáció, ami két poharat láttat összekoccanni, mehetünk vissza a Nestbe ünnepelni, melynek következtében az olyan tulajdonságaink, mint például az életerőnk, vagy harchoz köthető egyéb tulajdonságaink, képességeink fejlődnek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt