Erdély-túra 2019

2016 után, 2 Tátra-túra kitérővel ismét Erdély következett. A létszám és a motorok típusa is bővült. – írta: Francia91, 4 éve

Bevezetés és első nap

Hol is kezdjem az egészet.... Talán ott, hogy szép volt a 2 Tátra-túra, de 2016 óta már kezdett hiányozni Erdély, a legutóbbi 2 Tátra-túráról már simán hazahozott az MZ, ezek után pedig újra itt volt az ideje egy Erdély-túrának. Az MZ-m mumusa Erdélyből hazajutni, tesztelni kellett, hogy idén hazahoz-e. Ezt a túrát tavaly szeptemberben kezdtem el tervezni, szólni a potenciális társaknak, hogyan készüljenek, lenne-e kedvük jönni, nagyvonalakban mi lenne a program, egyebek.
Ez a túra másképp lett tervezve, mint az eddigiek. Abban a tekintetben, hogy több fele mentünk, nagyobb távok voltak a különböző látnivalók közt, így most nem lehettünk egy szálláson. A túra 8 naposra lett tervezve, 4 szállással (időpontja 2019. augusztus 12-19.).
A motoromon a tavalyi Tátra óta annyi módosítás történt, hogy télen egy ismerősömnél Felsőörsön teljesen szét lett kapva, újrafestve a váz, újrafényezve a motor, valamint kapott új kábelköteget. A fékrendszer is fejlesztésen esett át: kapott egy eredeti új Brembo P08-as féknyerget egyenesen Olaszországból, fém fékcső lett hozzá készítve, valamint Törökországból lett rendelve Kanuni féktárcsa, és a hozzá való kerékagy.

Az irányjelzőket pedig én LED-esítettem májusban. A PWK 32-es karburátor és a Mecseki gyújtás maradt, mert bevált.
Előző nap délután már pakolgattam elfele, a motort szépen lemostam, remélve, hogy harmadjára sikerül jó időt kifogni végre Erdélyben.

Akik velem tartottak a túrára: Németh Robi Szombathelyről (Honda TransAlp), Nagy Sanyi Szabadszállásról (ETZ 251), Nagy Roland és barátnője Edó (Yamaha Fazer 600).
Robi előző estére egy kecskeméti ismerőséhez motorozott el, hogy onnan induljon, ne Szombathelyről, onnan pedig Sanyival jöttek ketten Szentesig reggel. A reggeli találkapont a szentesi TESCO áruház parkolója volt, ott volt lehetőség kaja vásárlására is. Itt Rolandék picit megcsúsztak, de nem volt belőle gond. A rajt előtt készült egy fotó, majd elindultunk a nagy útra....

Az első nap célja Csernakeresztúr volt, a Szatmári Ottó Vendégház, ott lepakolunk, majd még Vajdahunyad várát meglátogatjuk. A szállásig egy laza 314 km-es etap, bőven vállalható. Nagylakon keresztül mentünk át a határon, majd ott felmentünk az autópályára, és Déva előtt 40-50 km-rel tértünk le onnan, 60-80 km-enként meg-megpihenve. Az MZ-vel egy stabil 95-100-as tempót diktáltunk az autópályán, a többieknek is megfelelt a tempó.

Képek a pihenőkről:

Az idő nagyon jó volt, 30 fok feletti az átlaghőmérséklet, megizzadtunk, mire kiértünk. A Szatmári Ottó Vendégházba helyi idő szerint 16.00 körül érkeztünk meg, itt kedves fogadtatás várt. Lepakoltunk, megpihentünk, beszélgettünk a szállásadóval, majd egy kis pihenő után nekiindultunk Vajdahunyad várát meglátogatni. Ez kb. 12 km-re van Csernakeresztúrtól, nem különösebben nagy útvonal.

A várból lefele jövet pedig beültünk egy Pizza Hut-ba vacsorázni

Ez a nap gyorsan eltelt, este visszamentünk a szállásra megpihenni, hogy reggel időben (6.00) útra kelhessünk, az egész hét legnagyobb etapjára, persze előtte még ment a beszélgetés egy ideig..... De erről már a következő oldalon írok!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények