Genesis Grab, avagy az áruházi kétkerekű
Újra nekifutottam: nem ártana egy rendes paripát beszerezni, de még mindig a 24-es fronton maradva. – írta: orion1025, 9 éve
Ismertető
Kis túlzással élve, fél életemben BMX-et tekertem, így igazából nehéz bármi másra átülnöm, ami nem a megszokott. Egyszer tettem kitérőt a bringázás egy másik világában, ami egy 24-es Author A-Gang volt, bár még ez sem az igazi MTB kategória. Méreteiben valamivel apróbb, mint egy 26-os bringa, de BMX mellett számomra ideálisabb választásnak tűnt, mert súlypontban közelebb állnak egymáshoz, illetve a váz geometriája is egészen jó volt, és az összsúlyára sem lehetett panasz. Aztán ez a fellángolás hamar szertefoszlott, valamiért nem hozta meg a kellő áttörést, így rövid időn belül túladtam rajta, és maradt egyedüli gyerekként a BMX.
Kecske, a hőskorból...
A-Gang a múltból...
Sok-sok év után újra nekifutottam, mondván, ennyi idő után tényleg nem ártana egy rendes paripát beszerezni, de még mindig a 24-es fronton maradva. Sajnos aki erre a méretre adja a fejét, annak tudnia kell, hogy rengeteg időt, pénzt és energiát fog felemészteni az alkatrészek beszerzése, mivel elég kihalt koncepció extrémebb módosítás terén.
Persze azt is fel lehet róni érvként, egy ekkora méretű kétkerekű ellen, hogy kicsi, de városi közlekedésre saját szemszögemből nézve, a minél kisebb, annál jobb elv győzedelmeskedik. Akadt olyan bringa, ami helyben volt, de semmi fantáziát nem láttam benne, majd az egyik adok-veszek portálunkon jött velem szembe az a példány, amit hetekig kerülgettem, míg végül megvettem.
A végső formavilágot tekintve fix elképzeléseim voltak, amik között az egyik legfontosabbként szerepelt az, hogy fix egysebességes lesz a kész termék, azaz single speed. Mivel ezt szoktam meg, eddig is ezt használtam, így megrögződésem ennek a használata, ráadásul sokkal letisztultabb végső képet lehet kapni, egy váltómentesített készterméken, na és persze egy hibaforrással kevesebb. Arról nem is beszélve, hogy kellően meg szoktam gyilkolászni a kétkerekűimet, így szeretem azt a tudatot, hogy nem fog elugorni a lánc, nem történik a lánckerék soron félrefutás, darálás, egyéb kellemetlen dolgok.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
Elektromos rásegítésű kerékpárok
Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
-
Kerékpározás az olasz Alpokban
Passo Stelvio, Passo Gavia és a Garda-tó: élménybeszámoló Olaszország gyönyörű tájairól, bringás szemmel.
Előzmények
-
Hongkongi utazás 2. rész: a közlekedés
Mi az, ami nem egzotikus a hongkongi közlekedésben? A metró. Várjunk csak, mégis az, még a metró is!
-
Csepel Torpedo építése belépőszintű alkatrészekből
Gondolkodtál már azon, hogy egy gyári kerékpár megvásárlása helyett magad rakod össze városi cirkálódat?
-
Könnyű ebéd az Urak Asztalánál
Volt néhány fárasztó kaptató, de átlagos kondícióban még teljesíthető, aki teheti, menjen, mert zöldülés után még szebb!