Gwent

A Gwent mini kártyajáték olyan mint a politika, csak őszintébb - Sigismund Dijkstra. – írta: FireKeeper, 9 éve

Bevezetés, szabályok

A Gwent a Witcher 3 – Wild Hunt játékban szereplő minijáték. Az első két részben szereplő, mókás, de meglehetősen primitív kockapókert váltotta le, mint az aktuális szerencsejáték, és Geralt új szenvedélye. Egy stratégiai kártyajátékról van szó, melyben a szerencsén kívül számít a játékos taktikai érzéke, paklijának összeállítása is, vagyis ahhoz, hogy jók legyünk benne, jóval több energiát kell belefektetnünk, mint anno a kockázásba.

Az egyébként kiváló magyarítás ellenére van, akinek problémát okozott a játék elsajátítása, vagy csak nem jött át a feeling, így gondoltam, elkészítem ezt az összefoglalót, melyben lesz szó a játék szabályairól, az egyes kártyákról, stratégiákról, és tippekről a gyűjtögetéshez.

Szabályok: a Gwentet két játékos játssza. Minkét játékos két életponttal rendelkezik (amit itt kristályok szimbolizálnak), értelemszerűen az veszít, aki előbb veszti el az életpontjait. Mindkét játékos a játék elején választott paklijából kap 10 kártyát, illetve a játék elején ebből cserélhet kettőt. Majd felváltva elhelyezik a kártyáikat a mezőn, amikért pontokat kaphatnak. Egy kör addig tart, amíg mindkét játékos nem passzol (önszántából úgy dönt, nem rak több kártyát az adott körben, vagy elfogynak a felhasználható kártyái), akinek a kör végén több pontja van, nyer.

A kör végén a felhasznált kártyák nem kerülnek vissza a pakliba, hanem egy külön kupacban gyűlnek, ezeket csak bizonyos különleges esetekben használhatjuk fel újra. Egy parti két vagy három körből áll, attól függően, hogy 2-0, vagy 2-1 arányban győz az egyik fél.

4 fajta paklit gyűjthetünk és használhatunk, ezek egy-egy frakciót jelképeznek a játék világából: az Északi Királyságok (Northern Realms), a Nilfgaardi Birodalom (Nilfgaard), a Scoia’tel, és a Szörnyek (Monsters). Mindegyik frakciónak van egy egyedi bónusza – az Északi Királyságokkal játszva egy győztes kör után kapunk egy kártyát a pakliból, Nilfgaarddal automatikusan megnyerjük a döntetlen köröket, a Scoia’telnél eldönthetjük, melyik játékos kezdje az adott kört, míg a szörnyeknél minden kör végén egy véletlenszerű saját kártyánk a táblán marad.
Továbbá minden paklihoz választható egy Vezér kártya (frakciónként 4 darab, de ezeket be kell szereznünk, alapból csak egyet kapunk), amit a parti alatt egyszer használhatunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények