Hearthstone: Heroes of Warcraft

Megtévesztően egyszerű és őrülten szórakoztató, a Hearthstone egy gyors iramú stratégiai játék! – írta: Phoenixy, 10 éve

Hősök, paklik, egyebek

Hősök:

A játékban 9 hőssel lehet játszani, akik a következők: Malfurion Stormrage a Druid, Rexxar a Hunter, Jaina Proudmoore a Mage, Uther Lightbringer a Paladin, Anduin Wrynn a Priest, Valeera Sanguinar a Rogue, Thrall a Shaman, Gul'dan a Warlock és Garrosh Hellscream a Warrior.

A hősök a Warcraftból származnak és a képességeik is hasonlóak az ott használtakhoz, de ennek ellenére semmilyen előnyt nem élveznek a játékkal szemben azok, akik jobban ismerik a Warcraft-ot, hiszen ez egy kártyajáték és attól, hogy ismered a képesség nevét, vagy a hősök történetét, még nem jelenti azt, hogy jól fogsz tudni játszani ebben a játékban.

A hősökkel lehet szintezni. A maximum szint 60. Minden győzelemért és vereségért is jár XP.

Paklik:

A Hearthstone-ban egy pakli 30 lapot jelent. Minél többet játszotok, annál több lapotok lesz. A lapok minősége különböző. Az aranyat Expert kártyacsomagok vásárlására költhetitek, egy csomag tartalma 5 véletlenszerű lap, melyek közül legalább az egyik ritka. A lapok közepén található egy szín, ez a lapok minőségét jelzi.

A legrosszabbtól a legjobbig: Szürke (Free), ez fel sincs tüntetve a lapokon, mert ez csak "Basic" kártyacsomagban található meg, fehér (Common), kék (Rare), lila (Epic), narancssárga (Legendary). A teljes alapvető kártyacsomagot egy hőssel 10-es szinten kapjátok meg, előtte minden páros szinten két lapot kaptok. Az alapvető kártyacsomag nem tartalmaz rare, epic és legendary lapokat.

Minden hősnek vannak olyan lapjai, melyeket csak ő, és vannak olyanok, melyeket bárki használhat. A lapok teljesen véletlenszerűen kerülnek a "kezetekbe". Jelenleg kb. 380 lap elérhető, az elkészíthető paklik száma majdhogynem végtelen, nincsen olyan pakli, ami az összesnél jobb lenne, persze vannak nagyon jó paklik, de a játékban nagyon sok múlik a szerencsén, illetve az ügyességen is. Nem mindegy, hogy épp egy a harctéren található szörnyet ölsz meg, vagy helyette inkább a hőst támadod.

Egyéni paklikészítő:

A harctér:

A harctér, ahol a két hős megküzd a kiválasztott paklijukkal. A cél, hogy az ellenséges hős meghaljon.

A játékosoknak mana kristályaik vannak, amik alapján tehetnek le lapokat. Az első körben 1 mana kristállyal kezdünk és maximum 10 mana kristályunk lehet, amit természetesen a 10. körben érünk el. Minden lapon fel van tüntetve, hogy hány mana kristályba kerül, ha nincs már több mana kristályunk az adott körben és a lerakott lapokkal már támadni se akarunk/tudunk, akkor jöhet a másik játékos.

Azt hiszem, egy perc áll rendelkezésre minden körben, ha addig nem nyomunk rá az "End turn - Kör vége" gombra, akkor automatikusan az ellenség jön, de előtte természetesen figyelmeztet a kliens.

A harctérre lerakott lények nem támadhatnak abban a körben, amelyikben le lettek rakva, csak a következőben, kivéve ha van "Charge" tulajdonságuk.

Ha az egyik játékosnak elfogynak a lapjai, akkor minden körben sebzést kap, először egyet és körönként mindig eggyel többet.

A harctér elképesztően ki van dolgozva, hiszen bármire kattintunk történik valami. Az alsó képen például a köveket be lehet pakolni a katapultba és lövöldözni vele, vagy bedobálni őket a pályára, a torony tetejére nyomkodva tűz fog kijönni belőle, a zeppelin nyomkodásra elkezd repülni, a jobb felső sarokban pedig bezárhatjuk a kaput.

Minionok (vagy szörnyek, lények):

Ezeket rakjuk le a harctérre, van életük és támadásuk. (Használunk még a spell kártyákat is, de azok felhasználás után eltűnnek, nem maradnak a harctéren, hanem azonnal aktiválnak egy bizonyos effektet, nincs életük és támadási pontjuk sem.)

Ha van egy szörnyünk 4 élettel és 3 támadással, amivel megtámadjuk az ellenfél 3 élettel és 4 támadással bíró szörnyét, akkor a mi szörnyünk meghal (hiszen a másiktól kapott 4 támadást), de az övé is meghal, hiszen mi 3-at támadtunk, viszont az övének csak 3 élete volt.

Azonban, ha a miénknek 4 élete és 4 támadása lenne, az övének pedig 4 élete és 3 támadása, akkor az övé meghalna, a mienk pedig 1 élettel túlélné.

Egyéb:

Nagyon sok extra tulajdonsága vann a lapoknak, amelyeket még nem említettem, ilyen például a taunt, amikor az ellenségnek azt a szörnyet kell támadnia és a többit addig nem támadhatja, amíg az a lap él. A divine shield, amikor az első támadás nem sebzi az adott szörnyet, vagy például a windfuryval rendelkező minionok egy körben kétszer is támadhatnak.

A secrettel rendelkező lapoknál pedig az ellenség csak egy kérdőjelet lát, ami akkor aktiválódik, amikor egy bizonyos esemény bekövetkezik, például az ellenség megidéz egy lényt és azt lemásolja. Nagyon sok ilyen tulajdonság van, itt elolvashatjátok őket!

Természetesen a blizzardos poénok itt sem hiányozhatnak!

Mi sem bizonyíthatja jobban, minthogy az összes kártya hátulján is található szöveg, melyek a harcban ugyan nem segítenek, de érdemes elolvasni őket, mert mindegyik valamilyen vicces leírást tartalmaz!

Továbbá, amikor ellenfelet keresünk, szintén vicces szövegek láthatóak:

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Gwent

    A Gwent mini kártyajáték olyan mint a politika, csak őszintébb - Sigismund Dijkstra.

  • Might & Magic Heroes VII. zárt béta

    Szeretném megosztani veletek a Heroes VII. zárt bétája során szerzett tapasztalataimat, élményeimet.

  • A roguelike reneszánsza

    Ha újrajátszhatóságot és kihívást keresel a játékokban, a roguelike neked való stílus. Ráadásul mindezt úgy valósítja meg, hogy közben olcsó is.

Előzmények