Hyundai Sonata bemutató

Bemutatok egy olyan autót, ami nálunk egzotikum, az USA-ban népautó, a Netflixen gyakran láthatod :) – írta: bacsis, 2 éve

3. Belső

Na de hogy is néz ki belülről?

Elsőre benézve az autóba nekem kettős érzetem van. A vajbőr ülések, a panoráma tető nyújtotta extra fény prémium(abb), és még nagyobb/szabadabb tér érzetét adják. Amikre az extrák még tovább ráerősítenek, viszont hiába nagy az autó, hiába akar prémium érzetet kelteni, itt-ott azért érződik, hogy bizonyos piacokon ez akkor is népautó. Az ajtók betétje, a kormány, a műszerfal… Minden műanyag… Túl sok a műanyag, és ez egy picit kiábrándító. Tök jó, hogy az ajtók belülről 4 különböző színű/anyagú betétet kaptak, de attól még a betétek műanyagok.

Igaz, ez elsőre, de még másodjára sem tűnik fel, nem hogy zavarna, de ha az ember sokáig használja az autót, egy idő után azért nem csak hogy látja, hanem ezeket észre is veszi. Na, de üljünk be, és ismerkedjünk meg jobban a vezetői ülésre behuppanva. Apropó ülés: motorosan állítható előre-hátra, fel-le, még a deréktámasz is állítható. De ez csak a vezetőülésre érvényes, a “jobb 1”-re már nem.

A kormány ahogy írtam, jó kis műanyag.

Gomberdő nincs, de azért jónéhány kényelmi funkció állítható róla. Telefont kihangosítva lehet hívást felvenni/letenni, a központi egység (rádió, navi, videó, stb) hangját állítani, van tempomat is, ami szintén állítható természetesen kormányról, illetve a műszerfalba épített fedélzeti computer információs menüjét is tudjuk “lapozni”, hogy mely adatokat jelenítse meg. Ami még elég hamar feltűnik, és idegesítő, az az A oszlopok vastagsága. Oké, hogy a Suzukiból átülve furcsa, hogy nem 2 fogpiszkáló alkotja az A oszlopokat, de sajnos akkor sem változtat a tényen, hogy túl vastag. Hatalmas a holttér, zebránál, kereszteződésnél többször, és nagyon, de tényleg nagyon alaposan kell körbe nézni, mert nem egyszer “benéztem” már, és csak a szerencsén múlott, hogy nem húztam rá a kormányt egy oldalról jövő autóra.
Műszerfal:

Iszonyatosan hangulatos, kék-fehér háttérvilágítás. A sebessegmérő óra számlapja MPH-s, de kisebb számokkal fel van szitázva a km/h mértékegység is. A sebességmérő közepén egy kis LCD kijelző a sebességfokozat állását illetve az üzemanyag szintet mutatja, míg a fordulatszám mérő közepén egy ugyanolyan LCD kijelző azt jelzi, hogy esetleg nyitva van-e valamelyik ajtó, illetve a vízhőfokot jelzi. Továbbá kapunk még egy kis LCD kijelzőt, amin további hasznos információk jeleníthetők meg. Átlagsebesség, hátralévő megtehető távra elegendő üzemanyag, megtett úttal eltöltött idő, nullázható km, azaz jelen esetben mérföld számláló, illetve átlagfogyasztás mérő. Persze ez sem európai szabvány. Az átlagfogyasztást MPG-ben, azaz mérföld per gallonban méri, ami ez esetben minél magasabb, annál jobb. És ami az autó paramétereit illeti, hihetetlenül jól áll az autó ezen a téren. Igaz, az autót első sorban nagyobb távokra használjuk, tehát városi használat/dugóban araszolgatás elég kis százalékban van jelen az autó életében, így viszont 32-33 MPG körül alakul a fogyasztás, azaz emberi nyelvre lefordítva, 7 liter körüli fogyasztást jelent! Egy 1,5 tonnás 200 lóerős autótól ez több mint parádés! Annak tükrében pedig pláne, ahogy fentebb is írtam, pedig nincs elektromos rásegítés, de még egy nyamvadt start-stop rendszer sincs. A vicc az, hogy ha az autót tényleg hosszabb utazásokra használjuk, ez a fogyasztás simán levihető 6,5 liter környékére is. Szóval a Hyundai valamit nagyon eltalált ezzel a motorral. A nagyon jó fogyasztás ellenére az autó egy 70 literes üzemanyag tankot kapott, ami a gyakorlatban is azt jelenti, hogy autóztam már egy tankkal picivel 600 mérföld (erős 900km) felett is.

A középkonzolban van egy utólag berakott androidos fejegység, ami tökéletesen illik az autó belteréhez/vonalához.

Látszik, hogy nem egy univerzális Wish-ről rendelt cucc. Android 8.0-t futtat, ami nem a legújabb, de nem is egy őskövület. Rádió, Youtube a kölköknek, Google maps megy, mi kell még? Ráadásul sebességben hozza egy pár éves középkategóriás telefon szintjét, tehát a használata bőven vállalható. A kijelző alatt a fűtést/klímát állíthatjuk, ami digitális kétzónás. Oké, a klíma panelre is Fahrenheitben van felírva a hőfok, na nem mintha számítana, mert úgyis az alapján tekercülöm, hogy fázok, vagy sem. Mit érdekel engem, mi és hogyan van ráírva?!

Legalul két szivargyújtó kapott helyet, illetve a jobb kezünknél a váltókar van, ami automata.
A váltóról annyit kell tudni, hogy 6 sebességes, és igaz nincs tapasztalatom más automata váltóval, de azt mondhatom, hogy teljesen jól kapcsolgat, nem éreztem azt, hogy nincs a helyzet magaslatán. Ha a váltókart “kitoljuk balra”, akkor mi magunk is válthatunk, a váltót fel-le pöckölgetve, s igaz kifejezetten élvezem a manuális váltókat, ennél az autónál valahogy mindig az a vége, ha rám jön a “válthatnék”, hogy egy-egy pöccintgetés után inkább az autóra bízom ezt a feladatot. A váltó amúgy nem finomkodik, ha autópályán 110-es tempónál egy-egy előzésnél “leparkettázom”, simán vissza kapcsol 3-asba!!!! Úgy, hogy a motor fordulata 6000-s fordulatra ugrik, és tovább engedi forgatni 6500-6600-ig, lényegében tiltásig. Úgy van vele az autó/váltó, ha menni kell, hát menni kell.

Érdemes még megnézni a visszapillantó tükröt is:

Van rajta néhány gomb, amivel akár kapunyitást is lehet vezérelni (akár többet is) Illetve van segélykérő hívás indító gomb, illetve itt kapcsolható be a Hyundai Bluelink gomb is, ami segítségével okostelefonunkkal tudjuk összekötni az autót.
Továbbá az USA-ban lévő autókra jellemző még, hogy a visszapillantóba van egy beépített iránytű is.
És az autószerelőm itt hívta fel rá a figyelmemet arra, hogy itt nyer értelmet az, amikor a Google mapst elindítjuk, és azzal kezdi, hogy “haladjon északnyugatnak, haladjon dél-nek” stb. Ugye nekünk Európaiaknak ez elég idegenül hangzik, hiszen honnan is tudnánk, hogy az merrefelé is van. De az USA-ban forgalmazott autók visszapillantók visszapillantójában ott van az iránytű, és máris lehet tudni, hogy merrefelé is kell haladni.

Hátul is elég nagy a tér, kényelmesen elfér akár 3 felnőtt is.

Van családon belül egy aktuális BMW X6-os modell, és a hátsó sort semmivel sem érzem a Sonata-nál kisebbnek mint a BMW-nél, pedig az X6 tényleg nem kicsi. Ami még plusz, hogy a hátsó ülések is kaptak ülésfűtést, ami szintén fontos volt a vásárlás eldöntésénél. Ne fázzon már a gyerekek feneke télen. A kényelmes hátsó lábtér annak is köszönhető, hogy középen a kardánalagút nem/éppen hogy csak kitüremkedik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt