Kerékpározás az olasz Alpokban
Passo Stelvio, Passo Gavia és a Garda-tó: élménybeszámoló Olaszország gyönyörű tájairól, bringás szemmel. – írta: Napfénysüti, 8 éve
Bevezető
Sziasztok!
Elöljáróban egy kis bevezető, hogyan kezdődött szenvedélyem a bringázás iránt.
31 éves vagyok jelenleg, de már gyerekkorom óta szerettem tekerni. Sráckoromban volt BMX-em, majd egy egyszerűbb montim. Később sajnos elég sok idő kimaradt ezen a téren míg pár éve vettem egy tűrhető MTB-ot magamnak. Ez alatt ilyen nagyjából 100 000 Ft-os gépet képzeljetek el (Rockmachine Thunder 50).
Szerettem, bár a terep számomra maximum kisebb földutakat jelentett, így nem igazán használtam ki.
Azonban néhány éve elkezdtem nézelődni, és rátaláltam az országúti kerékpárokra. Egyből megtetszettek azok a gyönyörű filigrán vonalak, amik ezeket a gépeket jellemzik. Csak hát egy dolog visszatartott ezektől: az áruk. Sajnos egy új országúti (vagy ahogy mondják outi) bizony nem olcsó dolog, így évekig maradt a sóvárgás utánuk.
Tavaly viszont végre olyan helyzetbe kerültem hogy beteljesülhetett ez az álmom és megvehettem életem első aszfaltszaggató outiját.
Íme a saját gépem, 2014.09.09-én, még a próbakör után a boltban, egy 2014-es Focus Culebro SL 2.0:
Mit ne mondjak, nagy-nagy izgatottsággal vittem haza. Szerelem volt első látásra. Tekerni még nem tudtam, mivel ezekhez a kerékpárokhoz nem jár pedál. :)
De hamar beszereztem minden szükséges dolgot. Aztán ahogy telt az idő és egyre jobban belejöttem, úgy döntöttem, hogy fejlesztem is ezért kicseréltem rajta dolgokat.
Íme a jelenlegi állapota:
Akit érdekel pár infó a bringáról:
- Focus alu váz (M-es méret),
- 5th element karbon villa,
- Shimano 105 (5700) váltás (fékváltókar, első és hátsó váltó, lánc),
- FSA Gossamer hajtókar (172,5 mm, 50/34),
- Campagnolo Zonda kerékszett,
- Continental GP 4000 SII külsők,
- Selle Italia C2 Gel Flow nyereg,
- SwissStop GHP2 fékbetétek,
- Concept EX féknyergek,
- Shimano PD-R540 pedálok,
- Elite Custom Race kulacstartók,
- fi'zi:k Superlight bandázs,
- Scott nyeregtáska,
- SKS Raceday minipumpa,
- Concept EX kiegészítők (stucni, nyeregcső, kormány),
- Garmin Edge 510 kilométeróra (pedálfordulat, sebesség- és pulzusmérő érzékelőkkel),
- Jagwire bowdenek,
- Shimano 11-28 illetve 12-25 hátsó sor felhasználástól függően.
A menetkész tömege talán 9 kg alatt van valamivel. Láthatjátok, hogy eléggé elkapott a gépszíj mert nem kevés pénzt öltem már bele mióta megvettem, de egy forintot sem sajnálok amit erre a hobbira áldoztam mert rengeteg élményt adott.
Idén végigcsináltam például a "Velence tíz" nevű teljesítménytúrát, ami 10 kört jelentett a Velencei-tó körül nem kevesebb mint 280 km távot letekerve. Nekem még ehhez jött aznap 50 km, míg a rajthoz elbringáztam meg utána haza, így a kerékpárom kapott egy masszív 330 km-es terhelést aznap de zokszó nélkül bírta a "remek" magyar utakat. Tökéletes állapotban volt a nap végén is, nem úgy mint én. :D
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
Millennium vasútvonal kétkeréken
Ismét külföld (Szlovénia és Olaszország), ismét az Alpok, plusz némi tengerpart bringával.
-
Focus Culebro SL 2.0 2014 kerékpár
Nem volt olcsó darab, de megérte, mert egy igazán sportos, élvezetes gép, minden tekerés egy élmény vele!
-
Kerékpározás az Alpokban
Élménybeszámoló az idei nagy kerékpáros túránkról: Franciaország, Olaszország, Svájc és Ausztria.
Előzmények
-
Genesis Grab, avagy az áruházi kétkerekű
Újra nekifutottam: nem ártana egy rendes paripát beszerezni, de még mindig a 24-es fronton maradva.
-
Metamorfózis: a T-1000 születése
Hogy hogyan lett az elpuhult irodistából 3 év alatt a Balaton Szupermaraton 4. helyezettje? Hosszú volt az út...
-
Puch Mistral EL - 30 év után is feszesen az utakon
Harminc év után is szinte új az egész, pedig csak én 6.000 km-et tettem bele és mindössze láncot kellett cserélni.