Teljes platformcsere kis lépésekben

Bár az Intel + NVIDIA párosítás az elmúlt sok évben jó kombinációnak bizonyult, a 2018. végén aktuális platformcserémben a szokásosnál komolyabb szerepet játszottak az anyagi szempontok. Magam is kíváncsi voltam az elején, mi sül ki ebből, ezért dokumentáltam a lépéseket, és a végén kanyarítottam belőle egy cikket. – írta: gbors, 5 éve

Tesztek #2: F1 2015, DOOM

F1 2015 (2015)

Az autóversenyek általában segítenek a CPU-limitáció vizsgálatában – nincs ez másképp most sem:

Két teszt volt, ahol CPU-limitált esetben láthatóan jobb volt a Ryzen – ez az egyik. Az esős időjárás mellett végrehajtott mérésből kiderült még egy dolog – a Radeon kártyák DX11-ben továbbra is több CPU-t esznek, mint az NVIDIA-k, jelen esetben 10%-kal. Az ebből származó teljesítménycsökkenést kompenzálja a Ryzen 3 1200, amelynek mind a négy magját megdolgoztatja a játék – a Win 10 viszont itt nem segít semmit.
A napos időben folytatott teszt lényegesen konvencionálisabb – nem veti meg az erősebb CPU-t, és a Win 10 is javít a sebességen, így összegészében közel 40%-ot hoz a platform + VGA csere.

DOOM (2016)

A Vulkan-API-ra is építő DOOM esetében már megszokhattuk, hogy minden másképp van:

Ezen a grafikonon csak egy méréssort látunk, mert a DOOM-ot sok értelme nincs megpróbálni beállításokkal CPU-limitre futtatni. Érdemes még megjegyezni, hogy a 1050 Ti esetében az OpenGL-es mérést használtam, mert Vulkannal valamivel lassabb – ellenben az RX 570-nek nagyon tetszett a low level API, és az eddig látott különbség csaknem dupláját produkálta. 100 fps körül kissé már kifulladt az i3-6100, és az F1-hez hasonlóan itt is jól jött a Ryzen processzor 4 teljes értékű magja. A Win 10 upgrade semmi előrelépést nem hozott – a stúdiót ismerve ebben semmi meglepő nincs.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt