Kormány Kalauz Szimulátorozáshoz

Minden, amit a kormányokról és szimulátorkoról tudni érdemes... kezdőknek és haladóknak egyaránt ;) – írta: neilszab, 15 éve

Szimulátorok

a SZIMULÁTOROK

Most már annyit emlegettem a szimulátorokat, hogy lassan ideje lenne beszélnem is róluk. A most következő részben szeretném bemutatni nektek melyek azok a játékok/szoftverek, melyekre az online autós társadalom (mert van ilyen!) már szimulátorként tekint és biztosak is lehetünk benne, hogy amit kapunk, az erősen köszönőviszonyban van a valósággal.

Ugyanakkor előre leszögezném - hogy csak úgy, mint az életben bárhol - itt sem húzhatunk meg egy éles határvonalat a játékok között (arcade vs. sim), hiszen még szimuláció és szimuláció között is akadhat azért jócskán különbség. És nem szeretnék belemenni egy ilyen ömlengős szöveg írásába sem, hogy a szimulátorok mennyivel jobbak és mennyivel magasabb színvonalat képviselnek, mint az arcade game-ek, mert ez itt egyáltalán nem erről szól. Egyszerűen arról van szó, hogy egészen más műfaj a kettő. Az egyik egy laza, könnyed és igen izgalmas szórakozás, a másik meg már gyakorlatilag Sport, a maga minden örömével és nyűgével együttvéve…

Azért írom, hogy „nyűg” (persze édes), mert ezeknél a „játékoknál” nem kis idő és gyakorlás van abban, hogy egyáltalán tisztességgel végig tudj menni a pályán. A szimuláció ma már gyakorlatilag olyan szinten tart, hogy szinte nehezebb dolgod van a géped előtt ülve, mint egy igazi kocsiban, hiszen nem hatnak rád a G-ék, nem érzed a segged alatt a kasztni minden rezdülését, a kocsi (meg a stopper) pedig kíméletlenül „büntet” - csak úgy mint a valóságban - ha valamit nem jól csinálsz. És hát persze pont ez benne a szép, hogy mindig van kihívás, mindig van hova fejlődni, mindig lehet 1 tizedet találni a pályában, ha elég elszánt az ember. Arról meg már ne is beszéljünk, mikor több hasonlóan jól felkészült „pilóta” találkozik egyszerre egymással a versenypályán, mert az az élmény…nem is írom le, ezt muszáj átélni! :)

Na de nem húzom tovább a szót, most már mutatnom is kéne valamit! Kezdjük is a bemutatást legismertebb és legnépszerűbb nevekkel és fejlesztőkkel, de megsúgom, az igazi „nagyágyúkat” a végére tartogatom…

(hááát ide egy részletesebb és némi történelmi hátteret is magába foglaló kis bemutatót terveztem az egyes "játékokból", de mivel amúgy is már kicsit túl hosszúra nyúlt az írásom (valamint még nem is fejeztem be teljesen ezt a részt), ezért most "megkíméllek" titeket és egy egyszerű felsorolással szolgálok. Később ha lesz rá igény, berakom ezt a fejezetet is.)

addig is, ÍME!

Grand Prix 2 (1995, Developed by Geoff Crammond)
Grand Prix 3 (2000 jun, Developed by Geoff Crammond)
Grand Prix 4 (2002 jun, Developed by Geoff Crammond)

F1 Challenge '99-'02 (2003 jun, Developed by ISI, Physics engine: gMotor1)
rFactor (2005 aug, Developed by ISI, Physics engine: gMotor2)
rFactor2 (2013 aug, Developed by ISI, Physics engine: gMotor2.5)

GTR - FIA GT Racing Game (2005 marc, Developed by Simbin, Physics engine: gMotor1)
GT Legends (2005 okt, Developed by Simbin, Physics engine: gMotor2)
GTR2 - FIA GT Racing Game (2006 szept, Developed by Simbin, Physics engine: gMotor2)
RACE - The Official WTCC Game (2006 Nov, Developed by Simbin, Physics engine: gMotor2)
RACE07 - The Official WTCC Game (2007 okt, Developed by Simbin, Physics engine: gMotor2)
GTR - Evolution (2008 sept, Developed by Simbin, Physics engine: gMotor2)
STCC - The Game (2008 okt, Developed by Simbin, Physics engine: gMotor2)
Race On - The Game (2009 okt, Developed by Simbin, Physics engine: gMotor2)
Race Injection (2011 jun, Developed by Simbin, Physics engine: gMotor2)

Game Stock Car (2011 jul, Developed by Reiza Studios, Physics engine: gMotor2)
Formula Truck (2013 marc, Developed by Reiza Studios, Physics engine: gMotor2)

Richard Burns Rally (2004 jun, Developed by Warthog)

Live for Speed (2003 jul, Last rel.: 2009 nov, Dev. by S. Roberts, E. Bailey, V. van Vlaardingen)

NetKar Pro (2006 Apr, Last release: 2010 jan, Developed by Kunos Simulazioni)
Assetto Corsa (Early Access 2013 Nov, Last release: 2013, Developed by Kunos Simulazioni)

Grand Prix Legends (1998, Developed by Papyrus (David Kaemmer & Randy Cassidy))
Nascar Racing 2003 Season (2003 feb, Developed by Papyrus, Physics engine: improved GPL)
iRacing (2008 aug, Last rel.: 2013, Developed by David Kaemmer, Physics engine: improved NR2003)

Persze a listánk így sem lehet teljes, hiszen akadnak még olyan nevek, amelyek kevésbé ismertek, esetleg valamivel elvontabb kategóriát képviselnek, vagy egyelőre még csak fejlesztés alatt álló béta verziókat ismerhetünk belőlük. Ilyenek a például a Rally Trophy, a Screamer 4x4 , a Racer és még sokan mások, mindet azért én sem ismerhetem! :)

Ha valakit bővebben is érdekel mit képes nyújtani jelenleg egy ilyen szoftver (ahelyett, hogy kipróbálná :) ), annak ajánlom, hogy olvassa el a "Hol tart ma a szimuláció?" című kis írásomat, mivel ezen hasábokon a továbbiakban már más témáról, mégpedig a kormány megfelelő beállításáról lesz szó...

Kormány beállítások -->

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt