Magic 2015 teszt – Egy játékos szemével

A széria legújabb darabja ezúttal egy teljesen másfajta játékélményt kínál. Kérdés, hogy jó ez nekünk avagy sem? – írta: TazLeacher, 10 éve

Játékmódok, értékelés

Egyjátékos mód

Ahogy a fentiekből kiderült, aki az anyagi ráfordítás helyett a játékot választja a lapok feloldásához, annak mindenféleképp végig kell küzdenie magát a kampányon, ami valljuk be, nem egy komoly feladat, pár óra alatt végig lehet menni rajta. A játékban 5 világ van, minden világban összesen 5 különböző ellenfél, majd végül Garruk, a főellenfél. Minden legyőzött ellenfél után megkapjuk a jól megérdemelt kis boosterünket, és haladunk tovább.

Az ellenfelek java része a korábbi sorozatból ismert Encounter, tehát nem is valós ellenfél. Jól látható, hogy a kampánymód igen rövid, éppen ezért ahhoz, hogy a lapkészletünket növeljük, többszöri újrajátszás szükséges, melyre tökéletesen alkalmas minden világ Explorer… pályája, mely több dologban is különbözik a normál ellenfelektől: egyrészről a többszöri győzelem után is van lehetőség boostert szerezni, másrészről itt nem mindig ugyanazt az ellenfelet kapjuk, hanem többféle ellenfélből választ nekünk egyet a gép véletlenszerűen. Egészen addig érdemes ezeket a meccseket ismételgetni, míg az adott világ összes lapját össze nem szedtük.

Lehetőségünk van továbbá bármikor újrajátszani a Tutorial módot (aminek én nem sok értelmét látom), illetve van lehetőség gyakorolni az online, hús-vér ellenfelek előtt.

Összességében ebben az éven tartogatja a legkisebb kihívást az egyjátékos kampány, pár este alatt ki lehet pörgetni a teljes lapkészletet, utána pedig lényegben értelmét veszti, ráadásul a korábbi részekből ismert Challenge mód (adott helyzetből kellett 1 kör alatt nyerni) is megszűnt, ezzel feltéve az i-re pontot.

Többjátékos játékmód

Részemről a legfájóbb pont, hogy idén sajnos csak többszemélyes játékmódról, és nem játékmódokról beszélhetünk. 2012-től minden évben volt valami fantázia a többszemélyes meccsekben, valami új, valami egyedi. Idén nem, hogy új játékmódot nem kaptunk, de még a szokásos 2v2 játékmódot is kivették, így maradt a F4A, amit 2, 3, ill. 4 játékos játszhat.

Elég szegényes kínálat ez így a széria 5. darabjára, főleg úgy, hogy a játék számos pontjáról virít, hogy egyértelműen a multiplayer meccsekre készítették. A korábbi részekben megszokottak szerint online győzelemért is jár booster, kivéve akkor, ha ellenfelünk kilép, és a gép veszi át a helyét. Sokat igazából nem lehet írni a multiplayerről, egyelőre sajnos a technikai háttér sokszor elég instabil, hajlamos kidobálni minket a játék.

Grafika

A játék azon pontja, amire igazából nem lehet panasz, természetesen a korlátokon belül. Egy kártyajátéktól senki nem vár sokat, azonban itt mégis kiemelkedő a mezőnyben: mind a kártyák képei, mind az animációk szépek, látványossá teszik a küzdelmet.

Hangok

Részemről semmi kivetnivalót nem találtam a hangok tekintetében, az aláfestő zene nem zavaró, bár kiemelkedőnek sem nevezném. Tökéletesen ellátja a szerepét, ahogyan az egyéb interakciók hangai is.

Összegzés, vélemény

Érdekes játékra sikeredett a Magic 2015. Nem titkolom a csalódottságom, véleményem szerint a széria eddigi leggyengébb darabja a szabad paklivariálhatóság ellenére is. Valóban hatalmas fejlődés, mindezért viszont be kellett áldozni a kampány hosszát, a Challenge módot, a kezdeti pakliválasztási lehetőséget és kétféle többjátékos módot is. Túl nagy ár volt ez ezért.

Ráadásképpen ott van a fizetős Premium Booster, ami kicsit sem volt korrekt lépés a játékosokkal szemben, főleg az előbb említettek tekintetében. Nem mintha enélkül nem lenne egy kellemes és élvezhető játék, azonban ha jó szívvel ajánlani kellene valamit, az inkább a széria tavalyi darabja, a 2014 lenne. Másik fogós kérdés, hogy hogyan tovább.

Vajon a Wizard of the Coast hallgat-e a játékosokra, figyelembe veszi-e a rengeteg negatív kritikát, és jövőre visszatérnek-e az eredeti koncepcióhoz, vagy ez a sorozat is elveszti eredeti erényeit és szépen lassan egy másik játékká alakul (másik játékos közösséggel)? Abban egészen biztos vagyok, hogy a 2016 megjelenése előtt erre nem kapunk választ, kétlem, hogy bármely kiegészítő vagy patch formájában bekerülne a játékban a fent említett hiányosságok bármelyike.

Ha valaki szereti a Magic-et, együtt tud élni a fentiekkel, annak bátran merem ajánlani, mert a 9,99 €-s árcédula még mindig egy tartalmas, jó játékot takar, mely akár több tíz óra játékidőt ígér.

Érdemes még foglalkozni a Premium Booster témával. Vegyük, ne vegyük, megéri, nem éri? Én jelenleg 2 db-bal rendelkezem, melyekhez ingyen jutottam hozzá: egyet a játék elővásárlásáért, a másikat a 2014-es rész birtoklásáért kaptam. Ha nem veszek továbbiakat, egyértelmű hátrányba kerülhetek az online meccsek alkalmával, azonban a megvásárlásukkal azt az üzenetet küldöm a kiadó felé, hogy „Hajrá, így tovább!”.

A teljes Premium lapkészlet feloldása kb. 30 €-t emészt fel, ami bár nem kis összeg, de az előző részek tapasztalatai alapján 100+ óra játékidő vár még rám. Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy megéri-e vagy sem. Ha szerencsésen húzunk, akkor 2-3 db vásárlásával is jó lapokra tehetünk szert, úgyhogy mindenki el tudja dönteni, hogy mennyi pénzt ért meg neki a próbálkozás.

A rendszer alapvetően nem lenne rossz, de ha már így alakult, akkor a minimum az lett volna, hogy színek szerin lehessen Premium Boostert venni, vagy a fölös lapjainkat elcserélhessük más játékosokkal. Valószínűleg így még azt a mikrotranzakciót is könnyebb lett volna lenyomni a játékosok torkán.

Azóta történt

Előzmények