Millennium vasútvonal kétkeréken

Ismét külföld (Szlovénia és Olaszország), ismét az Alpok, plusz némi tengerpart bringával. – írta: Napfénysüti, 5 éve

3. nap: Gemona del Friuli – Palmanova – Grado

A szokásos kontinentális reggeli elfogyasztása után a hoteltől indultunk útnak a tenger felé.
Rögtön az elején megálltunk a városban egy tó mellett. A helyi fűkaszás közmunkások, látva a kis bringás csoportunkat, nagyon vidáman üdvözöltek, és emlegették a Giro d'Italiát. Mint utólag kiderült, éppen aznap indult innen a Giro Rosa (női Giro) 9. szakasza. Micsoda véletlen! :)

Néhány kép elkészítése után mentünk is tovább, következő megállónk Tricesimo városában volt. Itt ettünk egy fagyit, és integettünk az épp akkor elhaladó Apple kamerás autónak. :D

Az olasz fagyi mindig isteni finom

A kis frissítő pihenőnk után elindultunk Palmanova (Palme) irányába.

Elég sima utunk volt eddig az érdekes városkáig. Érdemes a Wikipédián meglesni, hogy miről is híres: Palmanova.
Azt sajnos hamar felismertük, hogy itt bizony nemsokára elég zord idő lesz, nagyon gyülekeztek a borús felhők felettünk.

Aztán megjött, amit nem szerettünk volna...

Elég intenzív vihar söpört végig

Szerencsénkre egy árkádos részre az egyik épület aljában be tudtunk húzódni. Bőszen nézegettük neten, hogy merre halad a vihar, és úgy döntöttünk, hogy megvárjuk, míg elvonul. Nagyjából másfél óra múlva ez megtörtént. Hamar el is indultunk, hogy a maradék 30 kilométeres szakaszt még időben teljesítsük a tengerig.
Mit ne mondjak, eléggé lehűlt a levegő, és nedves volt minden, így nem volt kellemes nyári szettben tekerni. Az elején konkrétan libabőrös voltam, úgy fáztam. :)
De az országúti bringás bírja a kihívásokat, így mentünk rendületlenül tovább.
Szép kerékpáros úton haladtunk egészen addig, míg nagyjából 5 kilométerre Gradótól kaptam egy hátsó defektet. 10 perc alatt megoldottuk ezt a kis gondot, így el is értünk a tengerhez. Persze izgalmas volt hátul 3,5 bar nyomáson menni, olyan óvatos voltam, mintha tojáshéjon lépkedtem volna.

Ez már a tenger a korláton és a defekten túl :)

Lepakoltuk cuccainkat a szálláson (Hotel Friuli), majd elmentünk sétálni a városba.

A vacsora itt sem maradhatott el