Moduláris cockpit építése PC-hez (1. rész)

Saját cockpit építésre adtam a fejem, ami egy soha véget nem érő folyamat... – írta: john_trapéz, 2 hónapja

Cockpit váz

Hirdetés

Rengeteg internetes cikket végigolvasva, referencia képeket nézegetve megszületett a skicc. Egyszerű kis terv volt papíron ceruzával. Ölemben a MOMO-val egy raklapon ültem, amíg barátaim mérőszalaggal méregettek mindenfelé…


Kormány, váltó, kézifék, ülés pozíciók


Szekvenciális váltó, kézifék pozíciók

Ha magadnak építesz cockpitet, rengeteg dolgot figyelembe kell venned ahhoz, hogy ne kelljen hetente flexelgetned és hegesztened. A legtöbb autóban fix a pedálsor, és maximum az ülést és a kormányt tudod mozgatni, hogy megtaláld a számodra kényelmes pozíciót. Mivel én az eredetit próbálom másolni, így nálam is rögzített helyet kaptak a pedálok (igaz a dőlésszögüket lehet állítani). A kormány szinte egyik versenyautóban sincs olyan közel a műszerfalhoz, mint a széria autóknál, emiatt egy krómcsővel meghosszabbítottam, és kapott egy plusz minőségi csapágyat, ami arra hivatott, hogy tehermentesítse a gyári egységben lévő csapágyat. Így már nyugodtabban lehet rángatni, nem fog széttörni.

Az ülés pozíció középpállása egy átlagos magasságú felnőtthöz lett méretezve. Mivel ez az ülés is előre-hátra mozgatható egy sínen, így a gyerekeknek kb. 10 cm-el közelebb lehet húzni, a magasabbaknak ugyanennyivel hátrébb. Jelenleg egy olcsó kagylóülésem van piros színben, de folyamatosan vadászom a használt-piacot valami igazi, márkás versenyülésért.


A helyes testtartás

A vázat 20*40-es és 20*20-as zártszelvényből hegesztette egyik autószerelő barátom. Elmondtam neki, mik az elvárásaim: masszívság, állítható kormány és pedálszög, a szállíthatóság érdekében középen kettészedhető legyen. A váz méretezés szempontjából szinte tökéletes lett. Ültek már benne gyerekek, magas és alacsony felnőttek, de az ülés / pedál / kormány állításával sikerült mindenkinek többé-kevésbé kényelmessé tenni.

Minden

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!