Nemesis társasjáték

Az Awaken Realms túlélő sci-fi társasjátéka elhozza az Alien-filmek hangulatát a nappaliba. – írta: Xaels, 4 éve

Ismertető

Igyekszem a tőlem szokott minőséggel bemutatni ezt a remek társasjátékot, ami bár nem olcsó, viszont minden eleméből árad a gondos munka eredménye.


Dobozkép

A Nemesis történetét leginkább egy Alien-filmhez lehet hasonlítani, az alapkoncepció az, hogy a játékosok hibernálásból ébrednek a Nemesis nevű űrhajón, ami mellékhatásaként emlékzavarral küszködnek, s egyik társuk mellkasán tátongó lyukkal fekszik saját vérébe fagyva. A legénység tagjainak bőrébe bújhatunk, összesen 6 karakterből válogathat a maximálisan 5 játékos, akiknek mind megvannak a saját erősségeik és gyenge oldalaik. Ezek a szerepek tipikusak: Kapitány, Pilóta, Tudós, Felderítő, Katona és Gépész, melyek között megtalálhatóak hölgyek (pilóta és felderítő) és testi fogyatékkal élő (tudós) is.


A kis csapat: Gépész, Katona, Pilóta, Felderítő, Tudós, Kapitány

A cél a hajó állapotának felderítése, mi az úti célja, a hajtóművek működnek-e, illetve a halott társunkkal történt események kiderítése és ezeken túl mindenki választhat magának egyet-egyet a Vállalati- és a Személyes célok közül. Ezek a célok nagyon eltérőek és nem csak összedolgozásra, hanem szabotázsra is kényszeríthetik a játékosokat, akik közvetlenül nem támadhatják meg egymást. Hamar szembe kerülünk a bárkánkat megszálló idegen lényekkel, akiket a játék csak Betolakodóknak nevez és belőlük is hatfélével kell majd szembenéznünk, miközben a sötét folyosókat rójuk. A fertőzést okozó Lárva olyasmi, mint a Facehugger, utána következik méretben a félig kifejlett Kúszó, majd a Felnőtt (ebből négyféle figura van a dobozban), az Őrző és legvégül a Királynő.


Királynő, Kúszó, Lárva, Felnőtt, Örző

Kétféle űrhajó alaprajzot kapunk a játéktábla ellenkező oldalain, melyek között van játékmenetbeli különbség is, mert a másodikon fix helyre kerülnek az Evakuálási Szekció-k, 2 szervizfolyosó rendszere van és a normál folyosók (amiken a játékosok közlekednek) között is vannak duplák, amiknek a lezárására nem elég 1 ajtó két terem között. A helyiségek között kétféle van, a belső körön a 2-es számmal jelöltek közül nem kerül fel minden a táblára, a külső kört alkotó 1-esek viszont mind, természetesen kiválasztásuk véletlenszerű és a játékosok számára ismeretlenül kerülnek a térképre. Mivel a korábban említett részleges amnézia miatt a karakterek számára a hajó felépítése ismeretlen, ezért fel kell fedezzük a fedélzetet azokért a helyiségekért, amik a túlélésünkhöz elengedhetetlenek, de vigyázat, mert sohasem tudjuk, 1-1 helyiségben mi vár ránk, és ott is érhetnek minket kellemetlen meglepetések.


Az alap űrhajó

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!