A summer in the USA…

3 hónap, rengeteg új barát, kalandok sokasága és egy feledhetetlen nyár áll a hátam mögött… – írta: tkesy, 14 éve

Az „aranyállam”-ban…

Las Vegas-ból leggyorsabban a délnyugati irányban induló I-15-ös autópályán lehet eljutni Los Angeles-be, de mi mégsem erre vettük az irányt, hanem a már jól ismert 95-ön haladtunk dél felé. Nem sokkal az után, hogy beléptünk California-ba, a 95-ös csatlakozott a történelmi 66-os úthoz, és mi ezen folytattuk tovább az utunkat nyugat felé. Pár kisebb település érintése (Essex, Amboy, Bagdad) után Ludlow-nál tértünk rá az I-40-re, és meg sem álltunk Barstow-ig. Némi pihenő után, - Starbucks rulez-, már falta is tovább Charger-ünk a mérföldeket…

Három mozdony húzta... de mint később kiderült, ez még a kisebb szerelvények közé tartozik

Az angyalok városa felé közeledve egyre inkább éreztük azt, amit a térképről már sejtettünk: ez a város egyszerűen hatalmas. El is tévedtünk rendesen, cserébe viszont jártunk olyan helyeken, ahová normál esetben sosem mentünk volna. :D Egy jófej benzinkutas és a google maps segítségével végül megtaláltuk a szállásunk, amit sikerült elfoglalni nem sokkal este 11 után. Ebben legalább javuló tendenciát mutattunk.. :D A város maga viszont már nem nyerte el tetszésünket, - sok helyen már túl giccses volt, nem egy helyen orrcsavaró bűzt éreztünk,- számunkra az utazás végéig Vegas maradt az etalon. A városban töltött időben egy napig az óceánparton barnultunk, illetve megnéztünk pár látványosságot: Hollywood Bouleward és a Beverly Hills egy részét. Végül leadtuk az addigra szívünköz nőtt autónkat a reptértől nem messze lévő kölcsönzőben, majd az időjárás okozta késést megvárva, felszálltunk San Francisco-ba tartó repülőnkre.

Sajnos Mitch Buchannon-el nem találkoztunk... ;)

Az angyalok városával ellentétben San Francisco nagyon bejött, sokkal rendezettebb volt, könnyebben eligazodtunk rajta, barátságosabb volt, bár az időjárás hagyott némi kívánnivalót maga után, párszor sikerült eláznunk, ami még nem lett volna nagy gond, ha nem társul mellé erős hideg szél is. A szállásunk terén itt sikerült elkövetnünk a legnagyobb baklövésünket, a reptérhez közel foglaltunk, tulajdonképpen szemben, csak éppen a megközelítése tömegközlekedéssel nem volt éppen valami egyszerű. Egy órát buszoztunk dél felé majd ott átszállva egy másik járatra egy órát jöttünk visszafele, észak felé, hogy végül célba érjünk. Azt viszont hozzá kell tennem, hogy bárhol az USA-ban megálltál valahol bőrönddel és térképpel a kezedben, 10 másodpercen belül valaki odalépett hozzád, és segített. A belvárosba való bejutás sem volt sokkal egyszerűbb, fél órára volt a legközelebbi metrómegálló, ami átszállás nélkül és gyorsan bevitt a belvárosba minket. Finoman szólva is rendesen benéztük a dolgot. :D Látványosságok közül sajnos a Golden Gate hídon való átkelés kimaradt, de az Alcatraz-t nem hagytuk ki. Összességében nekünk nagyon tetszett San Francisco, remélem a hídon való átkelést meg tudom valósítani még valamikor…

• USA keleti part

Négy hetet töltöttem el a keleti parton - munkával, de szerencsére mellette néhány nap pihenés is jutott.