Path of Exile, avagy, mi változott pár év alatt

Aki annak idején felhagyott a játékkal, tegyen még egy próbát, aki pedig még nem ismerte, essen neki! – írta: Nordic, 7 éve

Kisebb változások

PvE

Itt nem sok változás történt, a játék lényege ugyanaz maradt, megyünk, leütjük a mobokat, szedjük a loot-ot, kereskedünk, fejlődünk. Ami mégis említésre méltó az egyrészt az, hogy valamivel smooth-abb a játékmenet, az optimalizáció teljesen rendben van (ezekkel elég sok gond volt korábban). Nem lett nagyobb a gépigénye sem (holott volt grafikai update). A fejlődés is gyorsabb lett, sőt bekerült a játékba egy tutorial szerű dolog, ami az új játékosoknak segít. Elmagyarázza az alapokat, van quest tracker is, ami megmondja mit kell csinálni, hova kell menni. Persze nem fogja a kezünket a végletekig, még mindig bele kell a játékba tanulni, de azért az alapokban már segít, nem is keveset.

Végül bekerült az utolsó, hetedik karakter-osztály, a Scion, ami tulajdonképpen a passzív fa közepéről indul, ezáltal a passzív fa sem úgy néz ki már, mint a teszt idején. Már meg se tudom számolni, hányszor lett átdolgozva.

PvP

Itt történt a legkevesebb változás, igazából van 1v1, 3v3, capture the flag, free for all mód. Természetesen a skillek is úgy vannak balance-olva, hogy pvp-ben máshogy működnek, a sebzésük is más. Az látszik, hogy erre fordították a legkevesebb időt, bár személy szerint engem ez nem is zavar.

Trading

A trade alapja nem változott, továbbra sincs a D3-ban megismert aukciós ház, és megmaradt az üzenetváltásos, cserén alapuló trade, ami sokak számára a játék leggyengébb része, mivel folyamatosan megy a "sírás" egy aukciós házért, amitől a GGG eléggé elzárkózik. Nem mondom, hogy nem lenne egyszerűbb úgy vásárolni, de azért már jobb a trade rendszer, mint pár éve.

A legjobb változás, ami eddig történt a trading szempontjából az, hogy már nincs szükség az eladásra szánt loot-ot manuálisan, vagy külső programokkal a fórumra pakolgatni, ez mind megtehető ingame, ha rendelkezünk premium stast tab-ekkel. Ezek a tab-ek immáron publikussá tehetők, az egész tab beárazható, de a berakott itemeknek, már egyesével is adhatunk árat, vagy írhatunk esetleg szöveget is, ha netán licitre bocsájtjuk az itemet. Persze akiknek nincs premium tab-je, azoknak továbbra is elérhetőek a külső programok.

Jewel-ek

Egy jewel socket semmit nem ad, de egy jó jewel-t beültetve simán megérik a pontokat

A jewelek a passzív fába beültethető "ékszerek", amik ugyanúgy craftolhatóak. Ahhoz hogy használni lehessen őket, passzív pontért ki kell tenni a fában a jewel socketeket. Természetesen vannak unique jewelek is, nem csak magic és rare darabok, sőt vannak threshold jewelek, amik egy egy adott skill tulajdonságait változtathatják meg.

Skillek

Jelenleg több mint 160 skill (gem) van a játékban, ehhez jön hozzá a több mint 80 support gem(amik akár meg is változtathatják a skillek működését). Ez legalább kétszer annyi, mint ami pár éve volt a játékban. Sőt bekerült a játékba két új fajta gem típus is, a Vaal gemek, amik töltetekkel (soul-okkal) rendelkeznek, amiket fel kell tölteni, és akkor használhatók, és a Trigger gemek, amik valami hatására aktiválódnak (pl. sebződik a karakter).

Divination card

Ezek tulajdonképpen gyűjthető kártyák, amiket összegyűjtve és beváltva, megkapjuk a ráírt jutalmat, ha Act 4-ben beváltjuk az adott NPC-nél. Minden kártya, különböző zónákban eshet, így akár farmolhatjuk is őket, ha tudjuk, mi hol esik.

Strongbox

A strongbox-ok, egyfajta őrzött ládák, amiket kinyitva 2-3 pack monster jelenik meg körülötte. Ha mindet megöltük, megkapjuk a ládák tartalmát. Ezek is craftolhatóak, és ugyanúgy létezik belőlük unique változat is.

Rogue Exile-ok

A játékban vannak olyan ellenfelek, amik nem mezei szörnyek. Ezek tulajdonképpen egy AI által irányított játékos karakterek, olyan skilleket használnak, mint maga a játékos, a szokásosnál jobb a loot-juk is, de nehezebb is őket megölni, főleg, ha endgame mapon futunk össze velük.

Három hónapos ladderek/Solo self-found

Amióta kilépett a játék a béta fázisból, azóta vannak ladderek, az alap hc/sc változat mellett. Minden ladder más és más tulajdonsággal bír, ami ad egy kis extrát az mellé, hogy az ember mindig új karaktert húz, és így nem is válik olyan unalmassá az állandó reset. Eddig kb. 16-17 ligán vagyunk túl.

Alig pár hónapja került be egy újfajta játékmechanika is, ez pedig a Solo Self-found. Itt csak azzal gazdálkodhatunk, ami esik, nincs trade-re/party play-re lehetőség, és saját ladderje is van. Persze bármikor megvan a lehetőségünk, hogy átkonvertáljuk a karaktert sima változatra (ha mondjuk csak lvl60-ig szeretnénk SSF-ezni), így ebben sincs megkötve a kezünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt