PH-s autósok önszerveződésének elmúlt három éve

Az elmúlt 3 év története 2,5 résztvevő (bitpork, Mágus2 és MunezXBK) memoárjai alapján. – írta: bitpork, 9 éve

Előzmény és első találkozó

2012-ben csatlakoztam a Mágus2 által már akkor vastüdőn tartott VAG topikba. Annyira nagy volt a lendületem, hogy rögtön komázódni kezdtem vele.
A társaság – hála az égnek - jól összeszokott volt már akkor is. Nem volt olyan kérdésem, ami megválaszolatlan maradt volna. Erre a jó hangulatra alapozva vetődött fel, hogy az internet rákfenéjét (az arctalanságot és ismeretlenséget) szüntessük meg! Akik befogadtak és második családom lettek, töltsenek el együtt egy kis időt, megismerve a nick-avatár mögötti embert. Megindult a szervezkedés.

Az alábbiakban következzen az elmúlt 3 év VAG csoportból induló – sajnos sokszor a csoporton belül ragadt - szerveződéseinek egy rövidebb leírása, egy-egy résztvevő szemszögéből.

2013.június 21. VW, Skoda,Seat,Audi PH találkozó - írta Mágus2
Tematikája: „Vegyük le a kormányt!”

Sokat gondolkodtam mivel is kezdjem, de a leghatékonyabb módszernek mindig az „in medias res” bizonyult:

Az első találkozót bitpork kezdeményezte, mivel meg szerette volna személyesen is ismerni azokat az embereket, akikkel éveken keresztül társalgott a PH fórum hasábjain.

Annyira kicsi volt az érdeklődés, hogy már attól féltem, csak ketten leszünk, de ilyen oknál fogva nem illik feladni, úgyhogy 2013 július 21.-én reggel 4:30-kor útra keltünk, hogy leguruljunk a Balatonhoz.
Utunk első harmada eseménytelenül telt, egyszer álltunk meg matricát venni, a Skoda jól bírta a pályát, nem is siettünk sehová. A bajok akkor kezdődtek, (deus ex machina) amikor a 60-i pihenő utáni benzinkúton megálltunk nyújtózkodni és leállította Ágó (Mágus2-né) a motort.

Nem az a megszokott sima leállás volt, hanem mint egy traktor, ahogy a hengerek egyesével üzemanyag hiányában kiesnek a táncból. Azonnal valami vákuum problémára gyanakodtam, ugyanis ebben a motorban egy fojtószelep végzi a motor zökkenőmentes leállítását egy üzemanyag elzáró mágnesszeleppel egy időben. Kis matatás után a motortérben, meg is lett a bűnös, a fékrásegítő gumi összekötő csöve teljesen elszakadt, amit a kúton található locsoló cső egy darabjával helyettesítettem ideiglenesen. Ezúton is köszi MOL kút dolgozóiknak.

Gyorsszervízen a Skoda vákuumcsöve

Ez elvileg egy spéci vastag falú cső, nem locsolócsőre tervezték a benne uralkodó vákuumot, de ideiglenes megoldásként elvitt minket a helyszínre. Fékszervó volt, a motor húzott, szorítottunk, hogy ne olvadjon le.

Picit korán érkeztünk, talán még nem volt fél kilenc sem, és mivel nem láttunk mozgást a nyaralóban, elmentünk sétálni. Séta után Iza (bitporkné) nyitott kaput. Meglepő ez a magyar vendégszeretet. Ő soha nem látott minket, nem is írtunk, de úgy üdvözölt, mintha régi barátokat látott volna újra. Talán ez hiányzik nekem a legjobban szlovák oldalon.

Bitpork is szimpatikus ember (ezt sokan cáfolnák - bitpork), hamar összebarátkoztunk, megmustráltuk az Audit, előadtam a Skoda betegségét.
Megkértem bitpork-ot, hogy mutasson valami márkaképviseletet a környéken, hátha van náluk eredeti cső és nem kell majd hazafelé annyit aggódni, de sajnos ezek szombaton nincsenek nyitva. Maradt az OBI és egy újabb ideiglenes megoldás, ami jobb az előzőnél, de a tökéletestől még messze van.

Beszereztük a csövet és a reggelit majd hamarosan megérkezett MunezXBK a mindig csillogó Audi A4 Avant-jával, Net84 egy hármas Seat Toledóval, majd FoBCRaistlin a kis piros méregzsákkal (Seat Ibiza). Sokat beszélgettünk, sztorizgattunk, közben felvetődött az Allroad RNS-E problémája, ezért átköltöztünk az Audiba és elkezdtünk ismerkedni a műszerfal takaró elemeivel, majd az alatta lévő csavarokkal.


Allroad C5 navijának szerelése

Allroad C5 navijának szerelése

Ez egy utólagos beépítésű gyári navigáció, ami sehogy sem akart az óracsoport kijelzőjén adatot megjeleníteni. Ennek oka két hiányzó kábel az óracsoport és az egység között. Látszólag sima meccs, de azért akadnak meglepetések. Hogy mennyire összerakott az Allroad C5, azt mi sem bizonyítja ékesebben, mint hogy egy sima óracsoportot 3 markos legény sem tudott kivenni, de jött egy negyedik és megoldotta.

A házigazda a munkálatok közben ételt varázsolt az asztalra, méghozzá nagyon finomat.

Reggeli

Reggeli ...

Ebéd

... és ebéd

Viszont, aki így meghúzott egy kereszt végű csavart, annak adnám kivenni: bárhogy nyomtuk mindig kiugrott belőle a csavarhúzó feje. Mivel kárt tenni nem akartunk, a tulajdonosra bíztuk ezt a hálátlan feladatot.

A beragadt csavar feladta a leckét

Ő megnyugodva, hogy saját tulajdon, el is törte azzal a lendülettel az óracsoport felfogató fülét.
Kínunkban MunezXBK felajánlotta, hogy vegyük le a kormányt, bár ő szerintem sejtette, hogy ezzel nem leszünk előrébb. Érdekelt, hogy miért akarja levenni, amire nagyon egyszerű választ adott: mert azt le tudjuk venni!

Gondolom, azt akarta, hogy bitpork lássa, keményen dolgozunk az autón, még akkor is, ha eredmény elmarad a várakozásoktól.
Végül nem lett megoldva a probléma, mert nem volt megfelelő kábel és csatlakozó kéznél. Ekkor még nem voltam ennyire ETKA huszár, és csak sejtettem, hogy valami kicsi kábelvég kell, de azt nem tudtam, hogy ez annyira kicsi, mint egy tű foka.

A legfényesebb MunezXBK Audija volt: nagyon szép a belseje korához képest és csendes a motorja, annak ellenére, hogy ez egy adagolós 2.5TDI.
Meg kellett állapítanunk, hogy FobRaistlin Ibizája sincs elhanyagolva.

Panaszkodott ugyan, hogy mindenki le akarja tolni az Ibizát, ezért úgy döntött, eltávolítja a motor típusmegjelölését a hátsó ajtóról, hátha akkor békén hagyják (, nem mintha ő nem lett volna mindig benne a buliban). Elszomorítva ezzel a gazdáját, megállapítottuk, hogy az Ibizának csak a lendkereke volt nagyon oda (, ez volt az ingyen masszázs alapjáraton). Amúgy nagyon kemény menetteljesítményre képes a 170 LE és majdnem 400 Nm: elég kellemesen mozgatja az autót.

A Toledo is túl van már pár utcai harcon, de azért egyben van, motorja nem füstöl, csak melegen kissé nehezen indult. Mondjuk, a Net84 által addig és azóta mesélt történetek alapján nagy szeretetben van tartva: kevesebbért is váltak már el.
Az Allroad bele kulturált, kívülről sem lehet nagyon belekötni. Talán a lámpái sárgultak be kicsit. Fő előnye a rettegett légrugós futómű, ami annyira jó, hogy megéri a felárat. Ha nem lenne olyan irgalmatlanul nehéz jó használtat venni ebből, és lenne kisebb is, amivel beférek a parkolóba, vennék magamnak. Bitpork-nak szerencséje volt ezzel a darabbal, a futóműve egész jó állapotban van.

Csoportkép a résztvevőkről

Estére jól elfáradtunk a sok dumától, kellemesen jóllaktunk és nagyon fájt, hogy másnap haza kell menni. Szívesen maradtunk volna, csak hát dolgozni is kell valamikor. A Skoda végül hazavitt, a megmelegedett cső láthatóan vákuum által összeszívott állapota ellenére bírta a gyűrődést. Itthon gyorsan megrendeltem az eredetit, azóta is az van benne. Vágytam vissza a Balatonhoz az új barátokhoz és eldöntöttem, ha egy mód van rá, megismételjük a találkozót.

Adja magát a kérdés, mire volt jó a találkozó és miben változott az élet a fórumon? Az a megállapítás, miszerint aki kimarad az lemarad, nagyon igaz erre a találkozóra is. Ezután sok szereléssel kapcsolatos tanács úgy kezdődött, hogy le kell venni a kormányt, még ha nem is értették, miért kellene levenni. Sokkal szabadabb és kötetlenebb lett a társalgás azok között a tagok között, akik személyesen is találkoztak. Már nem csak egy arctalan nick egy távoli galaxisból, hanem egy ismerős, barát válaszolt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények