Remnant: From The Ashes

A Darksiders játékokról ismert Gunfire Games szerelemgyereke a nyár, vagy talán az idei év legnagyobb meglepetése. – írta: Xaels, 5 éve

Játékmenet, fegyverek és páncélok

A játékot sok helyen úgy mutatták be, mint a puskás Dark Souls-t és ezt valójában maguk a fejlesztők is így gondolják, nem is leplezik, hogy rengeteg játékelemet onnan merítettek, mint a World Stone-ok, a Dragon Heart, vagy az állóképesség (Stamina) játékmenetre gyakorolt hatásai.
Magam részéről nem vagyok egy Dark Souls veterán, nem játszottam egyik részével sem és az azt fejlesztő stúdiótól is csak a PS exkluzív Bloodborne-nal próbálkoztam rövid ideig, egyedül a Nioh-val - ami egy másik brigád munkája - töltöttem el sokkal több időt és ott is rendesen megszenvedtem néha.
A Remnant: From The Ashes első nekifutásra nem könnyű játék, nem egy divatos Looter-Shooter annak ellenére, hogy rengeteget fogunk gyűjtögetni, ugyanis itt nem fegyvereket és felszereléseket fogunk gyűjteni orrvérzésig, hanem nyersanyagokat, amikből a nehezen megszerzett eszközeinket fogjuk tudni fejleszteni, illetve létre hozatni (CRAFT).


Rigs a kovács, nála fogunk sok időt tölteni

Elég sok fajta lőfegyver van a játékban, a Sci-Fi-ket idéző sugárfegyver mellett megtalálhatunk olyan klasszikusokat is, mint a Chicagói Írógép (Tommy Gun), de a felhozatalban helyet kaptak távcsöves puskák, különféle idegen eredetű lőfegyverek, nyílpuskák, egy, vagy többlövetűek. Ezeket a fegyvereket, kivéve a Bossok legyűrésével szerzetteket, amiknek fix képességük van, különféle Modokkal dobhatjuk fel, amik mind hatással vannak az adott eszköz kinézetére is, jellemzően valamilyen Bossból kinyert nyersanyagból lehet előállítani őket és szabadon cserélgethetjük a kétféle lőfegyvertípusokban (Hand Gun és Long Gun). Modjaink különleges képessége ellenfelek eltalálásával töltődik fel és akár az összes fegyverünkét használhatjuk egyszerre is.


Craftolás és a hozzá való nyersanyag - összevágott kép

Ezen felül nem maradunk hoppon, ha elfogyna a lőszer, különféle közelharci fegyverek közül is válogathatunk, mint a kardok, a láncos buzogány, a kaszák, a lándzsák és a kétkezes csatakalapácsok. Ezek között vannak lassabb és gyorsabb példányok, olyanok, amiknek speciális képességük is van, vagy csak szimplán nagyot lehet velük ütni. Ugyanúgy hozzájuk juthatunk feladatok teljesítésével és főellenfelek megölésével, mint a lőfegyverek és a Modok esetében.


Karmok Yaesha-ból, ajándék az utolsó World Boss-tól ha ügyes vagy

Támadni többféleképpen tudunk, amennyiben célzunk, abban az esetben a kiválasztott lőfegyvert fogja használni karakterünk, ha nem emeljük fel a puskánkat, abban az esetben viszont a közelharci fegyver lesz az alapértelmezett, amivel lehetőségünk van gyors támadásra, vagy erőből is odacsaphatunk, ha jól időzítünk. Amit fontos megjegyezni még, hogy van "Friendly Fire/Team Kill", de ez csak lőfegyverek esetében és ott is csökkentett sebzésértékkel van jelen, a közelharci fegyver használatakor viszont nincs. Az ellenségeink is képesek egymást megsebezni, az ő esetükben a közelharci fegyver is meg tudja sebezni a másikat, így ezt érdemes lehet néha kihasználni, ez legfőképpen egyes Boss harcoknál fog jól jönni. Lockolni nem tudunk célpontot, de ennek nem éreztem igazán jelentőségét.


A nagy kedvenc, modolható Beam Rifle

A játék során szinte végig valamilyen páncél lesz rajtunk, ezek a páncélok komplett szettekből állnak, ami 3 összetevőt jelent pontosan (fejfedő, mell- és lábvért). A komplett szettek kinézetben egységes külsőt biztosítanak, de minden alkotóelemük egyéni tulajdonságokkal rendelkezik és ad valamilyen bónuszt, annál többet, minél több darabot viselünk az adott szettből. A különféle összetevőket természetesen keverhetjük is, ebben az esetben lehet, furán fogunk kinézni és egyes bónuszok is másképp fognak viselkedni.
Minden darabnak van tömege, ami kihatással van az állóképességünkre, ha nehéz páncélt veszünk fel, akkor hamarabb kimerül a karakterünk, lassabban, vagy kisebb távolságra tud kibukfencezni a támadások elől, viszont nagyobb védelmet fog nyújtani egyes támadásokkal szemben. Ezen felül a korábban leírt elemi hatásokra is mind másképp reagál, van, ami a tűz ellen jól véd, de a rozsdásodás ellen nem és fordítva, ezért érdemes minden esetben úgy választani öltözéket, hogy az adott ellenségek támadásai ellen a lehető legjobb védelmet nyújtsa, vagy legalább ne erősítse fel azokat.
Páncélok nagy részét szettben lehet találni, ezeket nem kapjuk meg Bossok megöléséért, más feladatokat kell értük teljesíteni és az összes külcsínre nagyon látványos, teljesen eltérőek és a tulajdonságaikban is kifejezetten nagyok az eltérések, így nem lehet azt mondani, hogy ez, vagy az a legjobb mert mind hasznos tud lenni akár csapatban, vagy egyedül játszik az ember.


Kedvenc szettjeim a bónuszaikkal

Páncélunkon felül lesz lehetőségünk varázstárgyak használatára, mint a különféle nyakláncok, vagy gyűrűk, előbbiből egyet aggathatunk a nyakunkba, míg az utóbbiból összesen kettőt viselhetünk. Ezeket rendszerint a pályán eldugva találjuk, lila fénnyel jelzik helyüket, ezért érdemes minden sarokba benézni, jól kinyitni a szemünket és néha a dolgok mögé látni. Az egyik nyakláncot például egy Indiana Jones-os easter egg mögé rejtették, ami számomra igazi csemege volt.


Egy nyaklánc és két gyűrű a sok közül

Sebzésünk 4-féle lehet, a fehér számokkal jelzett alap sebzés akkor jelenik meg, ha olyan helyen találjuk el az ellenséget, ami jól védett és nem létfontosságú számára, a sárga számokkal jelzett találat a kritikus találat, a piros, amikor az adott ellenség gyenge pontját éri a golyó (ez nem csak a fej lehet) és a sötét piros amikor kritikus találat éri a gyenge pontot.
Szörnyeink között járkálnak keményebb társaik, akik ha észrevesznek, egy jellegzetes hanggal adja a játék tudtunkra, hogy jó lesz figyelni, mert hamar a fűbe haraphatunk, ha elkapnak. Általában a megölt ellenségek pénzt, vagy lőszert hagynak maguk után hátra, az elit társaik néha Lumenite kristályt is eldobhatnak, ami egy sokkal ritkább nyersanyag és a komolyabb fegyverek fejlesztéséhez, továbbfejlesztéséhez lesz rá szükségünk. Amennyiben zavarna minket a felugró sebzésjelző szám, ez kikapcsolható a beállításokban.


Singe, az első World Boss-om

A Boss-harcok jelentik a játék legnagyobb kihívását, minden ellenség mozdulatait ki kell tapasztalni és ha ez nem lenne elég, akkor ott a sokak által - és eleinte köztük én általam is - kritizált segítő rendszer, ami nem más mint, hogy a főellenségek mellé folyamatosan kapjuk a nyakunkba a kis alapegységeket is. Sokat bosszankodtam eleinte miatta, hogy nem elég odafigyelni a nagy dögre, közben még a hátunkba is jönnek a csicskásai, de később beláttam, hogy enélkül túl könnyű lenne mert a lőfegyverekre kihegyezett játékmenet miatt könnyen tartható lenne a biztonságos távolság és mindenki szétsniperezné a főmuftit.
Összességében egyébként nem olyan nehéz, mint a Nioh (azok szerint, akik játszottak a többi Soulsborne játékkal, a Dark Souls-oknál is könnyebb kicsivel), a legnehezebb Bossokon is át sikerült verekednem magam 1-2 óra alatt, míg a Team Ninja alkotásában volt, akire elment majdnem egy egész napom. Második nekifutásra, amikor már sokkal jobb felszerelése van az embernek és felfejlesztette a karakterét is (de erről majd a következő oldalon), már érezhetően könnyebb a dolgunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!