RTX 2060 vs. RX 5700 – Minőségi váltás?

Hirtelen felindulásból és egy váratlanul adodó lehetőséggel élve 24 óra leforgása alatt váltottam videókártyát. – írta: b., 4 éve

Lássuk az eredményeket

Idő hiányában minden tesztet csak kétszer tudtam lefuttatni, és ezek átlagát vettem. Kivéve, ahol történt egy-egy beakadás (mert volt ilyen), és a minimum FPS érték 1 vagy nulla közeli volt, ott a jobbik eredményt vettem.
Afterburnerben a Temp limitet szabadjára engedtem, ne legyen korlátozó tényező.

A táblázatokban mindenhol az RTX 2060 értékét vettem 100%-nak, és ehhez viszonyítottam az új jövevény teljesítményét. Számomra a legfontosabb értékeket, a minimum és az 1% low FPS-t tettem felülre. Minden táblázat alatt van egy % szám, ami az összesített eredményeket veszi egybe és átlagolja, de ez nem ad reális értéket, ezért minden mérési eredmény mellé odatettem külön a százalákos eltéréseket. Ki amelyiket akarja, azt teszi magáévá.

A játéktesztekben nem használtam a beépített benchmarkot (kivétel FC: New Dawn), mert szerintem nem ad teljesen reális képet arról, mivel találkozik a játékos valójában a játék alatt. Ugyanazon pályaszakaszokat mértem ugyanannyi ideig illetve jelenetig, mindkét kártyán kétszer. Mivel 2 felbontáson csináltam, ezért négyszer.

A Doom tele van a játék motorjával készített kisebb pár másodperces átvezető animációkkal (szörny-kivégzés, ilyesmi), ami 60 FPS-re korlátozódik, és ez lecsökkenti az átlag FPS-t valamint nem mutatja meg a valódi minimum FPS értékeket sajnos, ezt már csak a tesztelés közben nyugtáztam le magamban.... Mivel mindkét kártyán ugyanaz a jelenet futott végig, ezért ez nem probléma az összehasonlítási arányok és átlag FPS szempontjából,.
Az API-k közül a DX 11 nem játszott egy tesztben sem, csak DX 12 és Vulkan. Doomban összemértem a két API-t is egymással.
Semelyik játékban nem aktiváltam egyetlen gyártóspecifikus ficsőrt sem, se DLSS, se Raytracing, se Sharpening, hogy valóban pártatlan legyen az eredmény.

Call of Duty: Modern Warfare 2019

Fő játékom, amit ha időm engedi, napi szinten játszok. A tesztben az egyik legjobban skálázódó játék volt, úgy gondolom, reálisan mutatja a két kártya erőviszonyát.
Sztori módban Clean House küldetés alatt folytattam a mérést maximális grafikai beállításokkal, kivéve a Raytracinget.

Az eredmények:


A Radeon remekelt, minimum FPS-ben is és 1 % low FPS ben is 60 fölött tartotta magát, ami igazán impozáns eredmény.

A Vram maximális használata:
- RTX 2060 @ 5876 MB
- RX 5700 @ 7824 MB

RX 5700-nál valami oknál fogva erősebben lebutított grafika volt helyenként (vagy erősen annak tűnt), főleg az éleknél, kábeleknél és köteleknél... Sajnos azonos képeket nem tudok betenni, mert erre nem számítottam, és az RTX elment a háztól, de szemléltetésként talán átjön, miről beszélek. Valószínűleg valamit be kellene állítanom az Adrenalinnál, de elméletileg minden varázslat kikapcsolt állapotban van. Dinamikus felbontás stb... majd megpróbálok rájönni.

Nekem – látva az eddigi COD játékokat – a Radeon által kirakott low grafika tűnik megszokottnak, azaz reálisnak, lehet, hogy az Nvidia kártya valamit nem abszolvált a beállítások ellenére sem.
Maximális grafikán semmi eltérést nem találtam, minden szuper volt.

RTX 2060 low:

RX 5700 low:

Metro Exodus:

Egyik nagy kedvencem:


Verhetetlen a Navi. Stabil, jó az egész kártya teljesítménye. Mindvégig öröm volt nézni a hőmérsékletet is max terhelésen.
Az RTX tartja magát azért, de főleg minimum FPS-ben erősen lemarad.

Max Vram:
- RTX 2060 @ 5260 MB
- RX 5700 @ 6890 MB

DOOM

Vittem bele egy kis csavart. OpenGL és Vulkan alatt is leteszteltem a kártyákat és a játékot. Lássuk:


Hát itt látszik, hogy a Navinál ez nem a fő fejlesztési irány volt. A Turing lényegesen jobb, ráadásul az 1 % low többszöri mérésre is lyukra futott a piros kártyánál. Azért majd lejjebb jól látható, hogy az RTX-nek is jobban fekszik a Vulkan.


Megjöttünk :)
Mindkét kártyán nőtt az FPS, kisimult a játékmenet. Látszik, hogy a Doomnál és Wolfinál is a Vulkan a megfelelő választás. Mindkét kártya jól teljesít, bár a 2060 kicsit jobban, nem számottevően.

Első indításnál volt probléma a Radeonnal, de erről majd később.

Mindkét kártyánál a max Vram használat 4000 MB alatt volt.

Far Cry: New Dawn:

Itt a beépített benchmarkot használtam, mert kíváncsi voltam, hogy a HDR-nek van-e hatása a kártyákra. Érdekes eredmények születtek ilyen szempontból. Sajnos elkövettem egy hibát, és nem vettem észre, hogy nem mér 1 % low FPS-t, és mivel közben az RTX már nincs nálam, ez ebből a tesztből kimaradt.


Először HDR nélkül:


Mindkét kártya beesett egy pillanatra, ezért a minimum FPS számok ilyen alacsonyak. Háromszor ismételtem meg a mérést, ezek lettek a legjobb (!!!) eredmények. Az 5700 kiegyensúlyozottabban vette az akadályt.

Felkészültem, hogy HDR alatt még rosszabb lesz a helyzet, de kellemes és egyben furcsa meglepetés ért.


1440P-ben a Turing még kínlódott egy kicsit, de a Navi teljesen magára talált, remekelt. 1080P-ben pedig mindkét kártya tökéletesen futtatta le a demót bekapcsolt HDR-rel. Többször is megismételtem a mérést, és egyszerűen ez jött le, hogy HDR ON állapotban nem esik le a minimum FPS.

Itt is találkoztam egy furcsa dologgal az 5700-nál, mégpedig bekapcsolt HDR mellett. Remélem látszani fog, amiről beszélek, mert a Radeon Live HDR képet nem tudja befényképezni rendesen, és fakó a kép, de amúgy valójában nem az, amikor készítem őket.

A demóban áll egy kalapos ürge az ajtó mellett, meg üldögél egy nőci a másik oldalon – na most őket egyfajta fényes aura vette körül, de végig a demóban ilyen furcsa glória volt pár tárgy és alak körül valamint az ajtó fölött, a virágok mögött fény és árnyékok vannak a ház falán, de ehelyett a képen is látható érdekes massza alakult ki bekapcsolt HDR-rel. Ráadásul miután kiléptem az asztalra az egész HDR-módban maradt, fakó volt és újra kellett indítanom a rendszert, hogy megint HDR nélküli, normál színbeállításokkal menjen.

Az RTX-nél nem volt ilyen gond a minimum FPS-t leszámítva. A HDR szépen muzsikált és a Windows simán magára talált.

A maximális Vram használat:
- RTX 2060 @ 5327 MB
- RX 5700 @ 6872MB

Wolfeinstein: New Colossus

Nos, itt volt a legnagyobb baki a Navival, ezért csak 1440P eredmények vannak, erről majd a végén kitérek, ahogy ígértem a Doomnál is.

A kártya remekel, szépen leveri a konkurenciát, a Vulkan jól fekszik a Navinak.

Neon Noir (Cryengine Ray Tracing demo)

Végére egy kis érdekesség, mert lássuk be, bármennyire is érdektelen dolog sokak szerint, a RayTracing lesz a jövő.

A kis RTX ebben nagyon jól teljesít.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • MSI RTX 2060 Super Ventus OC

    Vajon tényleg szuper? Rövid teszt a 150.000 forint körüli videókártyák csoportjának új jövevényéről.

  • Teljes platformcsere kis lépésekben

    Bár az Intel + NVIDIA párosítás az elmúlt sok évben jó kombinációnak bizonyult, a 2018. végén aktuális platformcserémben a szokásosnál komolyabb szerepet játszottak az anyagi szempontok. Magam is kíváncsi voltam az elején, mi sül ki ebből, ezért dokumentáltam a lépéseket, és a végén kanyarítottam belőle egy cikket.