Sellaronda Hero 2012

Európa legnehezebb MTB versenye a csodálatos Dolomitok szívében. – írta: raczger, 7 éve

Felkészülés

A Sellaronda Hero nevezetű versenyt harmadik alkalommal rendezik meg Észak-Olaszországban, a Dolomitok szívében, Selva di Val Gardenaban.

Hogyan jött az ötlet?

Jómagam a Hegyimazsolák Sportegyesület tagja vagyok, ebben a közösségben bringázok már évek óta.
Egyik csapattársam mutatta meg mindenkinek a tavalyi verseny összefoglaló videóját november környékén, melyet megnézve nem létezik olyan ember, aki ne kívánkozna el arra a tájra. Én is így voltam vele és tudtam, hogy jövőre ott a helyem!

Mire is vállalkoztam...

Nyersen az adatok: 82 kilométer 4200 méter szintkülönbséggel - nem kevés. Aki biciklizett már a hegyekben az tudja, hogy itthon lehetetlen ehhez hasonló útvonalat találni, főleg egybe nem lehet menni 1000 méter szintet, de még 700 se nagyon akad keresve sem.

Felkészülés, edzés

Decemberben beneveztem, szóval onnantól tudtam, hogy készülni kell erre, de nagyon keményen. Sajnos a téli időszakban nehezen veszem rá magamat bármi mozgásra is, így nem sikerült a tervezett időben nekiállnom, már decemberben sokat akartam görgőzni, de végül semmi sem lett belőle.

Január elején kicsit megenyhült az idő, azonnal mentem is ki bringázni rövidebb távokra. Az év első két hónapjában a rossz idő miatt nem raktam bele sok kilométert a bringámba, a görgőzésre pedig továbbra sem sikerült rávennem magamat (hihetetlen unalmas, egy órát is nehezen bírok ki).


[ + ]

Nagyvillám, sípálya teteje

Jött a február vége és a március, vele a jó idő. Nagyon örültem, lassan elkezdtem már terepezni és hosszabb távokat menni. Arra próbáltam figyelni, hogy legalább 3-4 órás edzések legyenek, illetve legalább 1000 méternyi szintkülönbség. Május végén és júniusban már többször beestek 2000-es szintek, amik jól mentek és már egyre kevésbé voltam fáradt egy-egy ilyen tekerés után.


[ + ]

Dunakanyar

Az utolsó másfél hetemben jöttek a gondok, éreztem sokszor, hogy mindjárt görcsöl a vádlim, combom és az egyik lábam is meghúzódott. Elkezdtem szedni kalciumot, magnéziumot a verseny előtt egy héttel és már csak kisebbeket bringáztam, rápihentem a versenyre. Minden nap ebédre vagy vacsorára egy jó adag tésztát vagy rizst csirkemellel ettem, feltöltöttem a szénhidráttal a szervezetemet illetve fokoztam a folyadék bevitelemet.
Állítólag 6-7 litert kéne ilyenkor inni naponta (nem, nem sörből, úgy könnyű lenne :D ), de én olyan 4 litert ittam nagyjából. Kitérek az alkoholra is, arra ilyenkor még ránézni sem szabad, mert fokozza az ásványi anyagok kiürülését a szervezetből és gátolja annak a felszívódását (azért persze egy-egy sör belefér).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt