SLI vs Crossfire megateszt
Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története! – írta: GAI, 6 éve
Bevezető
Kedves Olvasóim!
Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem, mely csaknem 5 éve megjelent, több mint 300 kártyát bemutató nagy VGA-s cikkem harmadik, és egyben utolsó kiegészítőjének tekinthető. Korábban újrateszteltem már a legerősebb AGP-s kártyákat, majd a PCI Express-es típusok voltak soron, melynek során eligazítást próbáltam adni a használt videokártyák vásárlásához. Egy témával azonban sose foglalkoztam eddig, méghozzá a Multi-GPU, azaz a több GPU összekötését lehetővé tevő SLI és Crossfire rendszerekkel. Ezt a hiányosságot pótolom most ebben a cikkben, bemutatva a többkártyás rendszerek történetét a kezdetektől, egészen a közelmúltig bezárólag.
A teszt három korszakon át veszi sorra a legerősebb kártyákat, DirectX generációk szerint csoportosítva őket. Igyekeztem kártyafelhozatal terén minden igényt kielégíteni, így a dupla GPU-s monstrumok is szerepelni fognak a cikkben, természetesen Quad SLI és Crossfire üzemmódban is. Gyártónként 20, azaz összesen 40 típus kerül bemutatásra és mérésre, típusonként 2-3 példányban attól függően, hogy az adott modell hány kártya összekötését támogatja. Összesen 90 db kártya méri össze az erejét, generációnként 10-10 játékban, és emellett 7 féle Benchmark program alatt.
Minden kiegészítő cikkbe igyekszem egy kis extrát csempészni az eredeti nagycikkhez képest. Az AGP-s tesztnél két tesztkonfigurációval is mértem, hogy az erősebb processzor hatása megvizsgálható legyen, a használt VGA tanácsadóban pedig ár/teljesítmény arányt számoltam az akkori aktuális használtpiaci árak szerint. Ebben a mostani írásban SLI/Crossfire skálázódási grafikonok fognak extraként szerepelni a hagyományos teljesítménysorrend mellett, vagyis megvizsgáljuk, hogy az egyes játékok alatt melyik kártyával mennyit gyorsul a rendszer a második (harmadik, negyedik) GPU beszerelésének hatására. Így megfigyelhető lesz, hogy melyik gyártó Multi-GPU rendszere a hatékonyabb.
Jó szórakozást kívánok tehát legújabb írásomhoz, mely szokásomhoz híven nem lesz rövid, de a téma iránt érdeklődő olvasók számára remélhetőleg hasznos információkat, és kellemes időtöltést fog nyújtani.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.
A párharc folytatódik a 3D gyorsítás két úttörője között. Figyelem, extrém hosszúságú és mélységű cikk!
-
Generációváltás: R9 290 vs. RX 480
Az R9 290 teljesítménye közel 6 évvel a megjelenése után is dicséretes, 1080p-ben mai napig megállja a helyét.
-
AMD Athlon 200GE - Az ébredő Vega
Új gép került a családba, melynek lelke egy Athlon 200GE, de vajon mit tud régebbi játékok alatt?
Előzmények
-
Nagy használt VGA vásárlási tanácsadó
Avagy megateszt GeForce 8500 GT-től GTX 980 Ti-ig, mert a nagy videókártyás cikkem után 3 évvel újra kedvet kaptam!
-
AGP-s királyok
Nagy VGA-s cikkem első kiegészítése: az AGP-s csúcskártyák erősebb kihajtása
-
ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig
Cikksorozatom harmadik és egyben utolsó része: örök párharc a 3D gyorsítás két úttörője között.