Tamiya Unimog U300 - Reborn

Adott egy gépezet, ami már nagykorú és most szeretné újra hasítani a terepet. Ebben alkottam most maradandót, mivel megmarad a "kicsike"! – írta: tom956ster, 10 éve

Vágjunk bele, az építés I. fázisa

Az autónak egyedül a fentiek szerint vázolt elektronikai átépítésre volt nagy szüksége. Mivel volt itthon egy korábbi modell belsőségének számító alap kefés szabályzó, normál szervó és egy szakított vevő vezetékkel rendelkező rádió is, úgy gondoltam ezt itt fel tudom majd használni.

A fülke eltávolítását követően a fenti látvány tárul elénk. A fülke egy kisebb köteg vezetékkel kapcsolódik a vázhoz, amit egyrészt óvatosan kell kezelni, másrészt mindig útban van. Ahhoz, hogy elérjük a fenti eredményt mindössze 4 db csavart kell kicsavarni.

Újabb hat csavar komótos kitekerését követően eljutunk egy ismeretlen galaxisba:
(Az elektronika korántsem nevezhető egyszerűnek, ettől függetlenül biztosan megfelelően tette a dolgát.)

Annyit mondjuk még én is tudok, mint kezdő hobbielektrós, hogy is néz ki egy kapcsoló, hol keressem a táp végét, illetve, mi lehet az a kis panel a nagy mellett (az ott a villogó fények külön vezérlője).

Ebből a rengetegből kevés kiegészítőre lesz szükség, úgy is mondhatnám, hogy csak a motor kell, ami standard 540 méretű, nemigen több 23-21 körösnél. A motor gondosan fel van forrasztva mindkét póluson zavarszűrővel, így erre gondunk már nem lesz, de ha nem így lenne, akkor elengedhetetlen lenne a használata, mivel azt meg nem szereti a rádiós rendszerünk…

Miután eltávolítottuk a nagyobbacska nyáklapot, majd a kisebbet is, leforrasztottunk két-két táp vezetéket, és egy csomó kábelt elrendeztünk, elénk tárul maga a nyers alváz. Hely van módjával, magassági korlát nem vészes, nézzük, mit hová tudunk elhelyezni:

Szerencsére a HPI szabályzó valóban kicsi, kevés helyen elfér, agy nem kellett, a nyák lefogató állványzatot sem volt szükséges szétbombázni. A vevő kicsit feljebb az első híd felé kapott épp elég helyet. Mivel a vezetéke pont elszakadt a Savagen való komolyabb csapatás következtében, így nem kell aggódni a kivezetésen, mivel nincs mit. A hatótáv így is megvan 20-30 méter, ez szobában több mint sok, és még kintre is elég ehhez a géphez.

Miután felforrasztottam a motort, már majdnem tudtam volna előre-, és hátramenetben közlekedni, csak még a szabályzó tápellátását kellett megoldani. A gyári vezetéket kidobtam, mert nagyon vékonyka volt, kifúrtam nagyobbra az átvezetés helyét és kész is volt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények