The Bureau: XCOM Declassified

Third person taktikai lövöldözés, XCOM alapon. De ha a játékot kell értékelni, akkor bajban vagyok... – írta: frescho, 11 éve

Bázis

A játék nem annyira összetett, mint egy XCOM-tól elvárhatnánk, bár az is igaz, hogy csak egy taktikai elemekkel tupírozott lövöldözésről van szó, nem klasszikus körökre osztott stratégiáról. Két fő helyszínen tevékenykedhetünk. Vagy a bázison mászkálunk, beszélgetünk, teszünk-veszünk, vagy egy feladatot oldunk meg a harcmezőn, ahol szorgalmasan apríthatjuk az ellent.

A bázis több helységből áll, ahol különböző emberekkel beszélgethetünk, illetve a "szétszórt" anyagokat tanulmányozhatjuk. Engem egy idő után frusztrált, hogy a bázison belül ide-oda küldözgettek, sokszor percekig csak körbe-körbe futkostam. A hangszalagokat és írott anyagokat nem lehet rendszerezni, hanem mindet ott kell elolvasni, meghallgatni, ahol ráakadunk.

Ezen anyagok nélkül is végig lehet tolni a játékot, de a hangulaton sokat dob, ha a velünk egy irodában dolgozó ügynökről (vagy akár saját magunkról) elolvashatjuk a céges jellemzést. Ugyanígy érdekes a nagyfőnök, és csinos kolléganőnk beszélgetése. Természetesen ehhez az alapnál kicsit jobb angol tudás szükséges, de ha nem csak hentelni akarunk, akkor érdemes megkeresni a szétszórt anyagokat. Könnyű felismerni őket, mert sárgásan villognak.

A kollégákkal rendszeresen kell, és érdemes is beszélgetni. A fejük felett lévő buborékból lehet látni, hogy éppen mondanivalójuk van. Itt éppen a laborban várnak rám ketten is.

A beszélgetések eléggé irányítottak, és bő lére vannak eresztve. A kiválasztott irányvonalat elég hosszú dialógusokban hallgathatjuk meg. Ezért, és a rohangálás miatt néha vontatottá válik a játék. Ettől függetlenül érdemes az összes lehetőségen végigmenni. Sajnos nem vettem észre, hogy igazi különbség lenne attól függően, hogy a jó, vagy a rossz zsarut adjuk elő, pedig többször is visszatöltöttem a játékot. Egy ponton viszont sikerült belefutni egy zsákutcába, ahol lezáratlan maradt a játék, gyakorlatilag megkaptam a stáblistát és vége.

Apránként a bázisból egyre nagyobb részt járhatunk be. Sajnos semmi köze egyik előző részhez sem, bár legalább elfogadható korhűnek. Jó ötlet, hogy,"él" a bázis, például az emberek beszélgetnek, mászkálnak. itt éppen egy másik osztag indul bevetésre.

A központi irányítóteremben lehet megtalálni a "mission" terminált. Itt híreket lehet meghallgatni, illetve eldönthetjük, milyen missziókra akarunk menni - esetleg elküldhetjük pár emberünket. Itt aggathatjuk fel a felszerelést társainkra, és választhatunk magunknak is fegyvert. Sajnos sehol sem lehet megnézni a pontos értékeket, így érzésre lehet csak választani.

A küldetések lehetnek csak a beosztottainknak valók, ilyenkor az ügynökeinket 1-2 küldetésnyi időre nélkülöznünk kell. A beosztottak tapasztalati szintje összeadódik és ha nagyobb, mint a feladat nehézsége, akkor sikerrel végrehajtják azt. Cserébe kapunk valami új cuccot, esetleg egy új embert, ráadásul fejlődnek ügynökeink. A "minor" küldetések nem viszik előre a játékot, de a harcokban fejlődünk mi, és a beosztottjaink is, ezért érdemes ezeket is mindenképpen végrehajtani. A "major" küldetésekkel halad előre a játékmenet, idővel elfogynak a minorok, és kénytelenek vagyunk tovább haladni. A pár mellékküldetést leszámítva elég lineáris a játék, nem hiszem, hogy annyiszor újrajátszható lenne, mint a stratégiai verziók.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Star Wars: Commander

    A Disney fejlesztése egy online multiplayer játék, amely tower defense és real-time stratégiai elemeket ötvöz erős PvP környezetben

  • Verdun - multis hentelés az alsóházból

    A nagy háború első szakaszát felölelő csapat alapú lövöldéjét köszönthetjük a porondon, leválthatja a CS-t egy időre?

  • Batman: Arkham Origins

    2013-ban megjelent a szuperhős játékok Szent Gráljának, az Arkham sorozatnak a harmadik része, melyhez sok reményt fűztem, részben csalódtam, részben pedig elégedett lehettem.

Előzmények

  • XCOM: Enemy Unknown

    Egy hónapja jelent meg az XCOM legújabb része; a játékmenet a ma már ritka körökre osztott stratégia.