Unreal Engine 4 fejlesztői napló I. rész

Játékfejlesztéshez használt gyári standard programok bemutatása, a projekt alapkoncepiójának és mechanikájának ismertetése. – írta: Clickbait, 8 éve

Bevezető

A játéknak még nincsen anyakönyvezett neve, ezért a továbbiakban csak 'projekt'-ként lesz emlegetve, illetve az én kis stúdiómnak sincsen még publikus neve, az a későbbiekben kerül leleplezésre.
Ez a projekttel kapcsolatos első naplóbejegyzésem, első körben bemutatom magát a játékmotort és az összes általam használatos programot a legkisebbtől a legnagyobbig, mindent ami a fejlesztéshez kell, kelleni fog vagy kellhet. Szerintem az összes program kimagasló a kategóriájában, illetve széles körben használtak. Bőséges internetes tananyag található hozzájuk, így nehéz velük elakadni és tanácstalan maradni.

Az utolsó pár oldal magáról a játékról fog szólni, ismertetem az alapkoncepciót, miket álmodtam meg eddig, hogyan fog felépülni, írok egy menetrendet is a projektnek, milyen sorrendben fognak a modulok beépülni. Illetve az alap fícsörökről is fogok írni, magáról a mechanizmusokról, bemutatom a környezetet fejlesztői szemszögből.


Közösségi projekt keretein belül igyekszem tartani a játékot, továbbra is áll az ajánlatom, tehát bárki kommentelhet, véleményezhet, minden ötletre nyitott vagyok, annak ellenére, hogy nagyjából összeállt a dolog a fejemben. Ha jó egy ötlet, beépítem a játékba, azonban, ha valaki az általam beépített dolgokat kivenné, írja meg és módosítani fogom, ez így fog működni.

Nem lesz rövid ez az utazás, de nem fogom elnyújtani évekig, noha erre nincs garancia és menetrend sem. Ebben a műfajban a kitartás az első, biztos lesznek kudarcok vagy dolgok amiket nem tudok még megvalósítani. A projekt alatt remélem nem csak én fogok sokat tanulni és tapasztalattal gazdagodni, hanem az olvasók is, és szívesen olvasnám, ha valaki miattam kezdene bele ebbe a bizniszbe, valami saját projekt keretein belül, de akár hozzám is beszállhat ha valaki ezt érzi magában.

Itt is kiemelném, hogy a játék a Windows platformot fogja becélozni főként, a későbbiekben lehet szó konzolos és Linux/OSX portról!

Sok programon fogok élni, bár ezeknek a folyamatoknak a 70%-a unalmas és egysíkú, így ezeket nem nagyon fogom megmutatni.

Maga a napló a továbbiakban hetente-kéthetente, vagy ha szoros az időm, havonta fog megjelenni csak itt a Logouton. Azonban minden nap elérhető leszek, nem csak a napló alatti kommentekben, hanem első körben PÜ-ben várom a komolyabb érdeklődőket, utána bárhol máshol folytathatunk beszélgetést.
Lesznek komolyabb mechanikák, amiket szeretnék videóban bemutatni, így lesz egy YouTube csatorna ahova publikusan fel fognak ezek kerülni, és beépítem őket a szöveg közé.
Továbbá sok képpel is lesz dokumentálva, ha valaki kíváncsi valamire bővebben, jelezze, vagy leírom a következő naplóban, vagy elkészítem videón.

Nagyjából ennyit tudnék bevezetőnek írni, kellemes olvasást kívánok mindenkinek a többi oldalon keresztül!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények