Villanyautóssá válásom története
Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé. – írta: -vitya-, 4 éve
Ha villany, akkor mi legyen?
Kiválasztás
A hosszú bevezető után térjünk rá az autóra. Az i3, OK, de milyen legyen, mire kell odafigyelni?
Sok cikket, videót olvastam / néztem róla, így kialakult egy aránylag fix lista, mi az amire mindenféleképpen oda kell figyelni a kiválasztáskor:
Villámtöltési lehetőség (CCS2 csatlakozó) - létezik olyan i3, amit nem lehet villámtölteni. Erre oda kell figyelni.
AC töltő teljesítménye: 11 kW (3 fázis, mind az 5 tüske jelen van) - létezik olyan i3, ahol kisebb teljesítményű a fedélzeti töltő, ma Magyarországon az AC töltők vannak elterjedve. Nem mindegy, hogy egy aldis vásárlásnál mennyi elektron gurul bele az akkupakkba.
Hőszivattyú: ez is egy igen fontos szempont, télen a hatótávot növeli, ha a fűtés hőszivattyús elven működik. Nem teljesen deal-breaker, ha nincs, de azért nagy piros pont, ahol van.
Hordozható töltő: 10A - meg kell legyen, enélkül nem lehet otthon tölteni! Van, ahonnan a török nepper kilopta a kábelt, vagy valahogy elfelejtették odaadni hozzá. Ha újat kell rendelni, 160 ezres tétel...
Ülésfűtés (vezető és utas oldal): legyen. Csak úgy, nálunk elvárás volt.
Adaptív tempomat + torlódás asszisztens: jó lenne, de nem kötelező. A sima tempomat meg alap, szóval ez úgyis benne van.
Gumijavító készlet: mivel nincs pótkerék, erre szükség van. És ez is eltűnhet bizonyos esetekben. Ugyancsak drága a pótlása.
Állóhelyzeti klimatizálás (telefonos applikációból és a kulcsról működik) - azt hiszem, ezt minden i3 tudja. De azért utána kell járni, mert ez egy igen fontos funkciója a villanyautónak.
Németországban az autókat sokszor három év után lecserélik, sőt legtöbbször csak lízingelik, és szépen visszaadják a lízing cégnek. Így mikor 3 éves autót keres valaki, ez egy igen jó és nagy piac, hogy sikeresen megtalálja bárki a neki való gépjárművet. Ráadásul van is ismerősöm, aki autó behozatallal (is) foglalkozik, így bár nem olcsó, de nagyon megbízható az egész szituáció. A mi i3-unk is így lett behozva. Persze két hónapot keresgéltünk, de végül megtaláltuk az igazit: 14.000 km az órában, jól felszerelt, nem sokkal a harmadik éve utáni, fehér-fekete külsővel, szürkés belsővel. 94Ah akku, ami kb. 28kWh, olyan 200 km hatótáv. 7 millió JMF.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
15 év egy Suzuki Swifttel
Avagy hogyan tölti a családi autónk a napjait? 1 köbméter kőzetgyapot + 3 személy? Nem probléma!
Előzmények
-
Elektromos kínai nagymotor
Kipróbáltam az Evoke Urban Classicot, közvetlenül egy 100 lóerős V4-es Hondáról átülve. Kell ez nekem?
-
Elektromos rásegítésű kerékpárok
Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
-
BMW 220d xDrive Gran Tourer - A család barátja
Az első pillanatokban nem döbbentett le az autó, de ahogy teltek a napok megszerettem.