üzenetek

hozzászólások


cs.zs.
(addikt)

Az első három évben "csak" a világ legnépesebb országára koncentrálnak. Hol itt a hiba? (sehol)

Azt az 5-10%-ot meg hagyjuk már, az csak ovisoknak való adat.


bambano
(titán)
Blog

Úgy tudnak a legnagyobb gyártók közé kerülni, hogy időben jelentkeznek a Genfi autószalonra és ott jó standot alkudnak ki.


Donki Hóte
(veterán)

Ott a hiba, hogy 2023. év vége óta India a világ legnépesebb országa, de a cikk szerint a Xiaomi Kínában akarja eladni az autóit...


cs.zs.
(addikt)

Érts jól!
pl EU felé szállítsunk 500 millió embernek jó messzire, vagy lássunk el 1 milliárdot itthon?


Busterftw
(veterán)

Viszont ott hatlamas a kinalat tobb kinai gyartotol, ezzel az "olcsosaggal" pont itt tarolhatnanak nyugaton.


Barret001
(addikt)

Pikk-pakk átveszik a vezetést! Európa labdába sem rúghat...


Donki Hóte
(veterán)

Értem én. Üzletileg nincs sok értelme csak egy piacra koncentrálni, ellenben jó be lehet nyalni ezzel a lépéssel az ottani fejeseknek, ami Kínában sokkal többet nyom a latban, mint az üzleti megfontolás.

(Ettől függetlenül a megfogalamzásod úgy helyes, hogy a világ egyik legnépesebb országára koncentrálnak :D )


vicze
(félisten)

Indiában még más közlekedési eszközök a népszerűbbek...
Illetve Kína adja a teljes(világ) BEV piac 60%-át még minding.

Munkjuk az egy csöpped bukó, hogy akkor szállnak be a piacba, mikor a kínai kormány megszüntette a támogatásokat, és az EV piac telítődött, de biztos ők tudják.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

átveszik a vezetést, mint a tesla önvezető rendszere ... :)


nubreed
(veterán)

Ha bejönnek ide mondjuk 3 év múlva, akkor az európai autó gyártók koporsójába ők is bevernek egy-két jó nagy szöget. Érthető valahol, az autók egyre drágábbak, ma az a belépőszint ára egy új autónál ami még nem is olyan régen még egy alsó-kőzépkategóriát jelentett és szerintem egyre többen nem akarnak elkölteni 15-20 milliót (vagy ennek megfelelő eurót) elkölteni egy középkat kocsira. Az EU-s gyártók meg egyszerűen nem tudják olcsóbban adni a kocsikat, most abba ne menjünk bele, hogy milyen okok miatt. Ha a sok keleti gyártó bejön ide egyre több olcsóbb modellel, lefogják vélhetően tarolni a piacot de ezt nagyon megsínyli még jobban az egész EU gazdasági térség és kishazánk különösen, mert nagyon ki vagyunk szolgáltatva a német autóiparnak.


Barret001
(addikt)

Várd ki a végét! Nem kapkodnak,az idő nekik dolgozik. [Alakulnak a produktumok] És olcsón adják.

[ Szerkesztve ]


cami][us
(senior tag)
Blog

Ezt a dumát hallottam már a koreai gyártók dömpingje alatt is. Mellesleg amíg a VW számai jók Kínában, addig vannak biztonságban a kínai gyártók is, az EU-ban. A szervizhálózat gyakorlatilag nem is létezik, a BEV pedig a városon kívül vicc kategória.


Alaaf Pi
(aktív tag)

"Azt az 5-10%-ot meg hagyjuk már, az csak ovisoknak való adat."

És miért? Leszámítva azt, hogy halvány lila fingod nincs az autóiparról, azt ezzel szépen igazolod.


nubreed
(veterán)

Na majd meglátjuk. Ha nagyon elkezdenek szenvedni az EU autógyártók akkor ne csodálkozzunk mindenesetre.


Busterftw
(veterán)

Az 5-10% amugy tenyleg a megszokott es "koztudott" margin.
Bar sajat bevallasuk szerint teloknal ezt mar par eve nem tudtak tartani.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Az Autóiparban az OEM-ek és a tier1 beszállítók is vért hugyoznak a 10%-ért. Az, hogy a vevö a végén mennyiért veszi, az nagyon nem az autógyár által "eladott" árat tükrözi, mert ott van még a kereskedö költsége, szervizfenntartási költsége, forgalombizonytalansági kockázata stb.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Megnéztem már, a Reuters is hasonlóan idiótán fogalmaz, szóval jó lenne tisztázni, most akkor veszteséget, vagy 5-10% profit várnak? A kettö együtt nem megy.


Donki Hóte
(veterán)

Ezen cikk szerint már most túl sok EV vár vevőre Kínában, árháború van kilátásban, hogy a gyártók megszabaduljanak a nyakukon lévő készlettől.

Így aztán méginkább nem logikus a Xiaomi terve, mert rövidtávon a kínai gazdaság nem növekszik (sőt, van ahol várható összeomlásról beszélnek), szóval nemigen várható az EV-k iránti kereslet felfutása Kínában.


adlersson
(aktív tag)
Blog

Ez az összeomlós narratíva kb. 10 éve folyamatosan megy. :U


pengwin
(addikt)
Blog

Csak az 500 millió európai több fizetőképes keresletet jelent ilyen termékekre, mint az 1,2 milliárd kínai.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Tetszenek az ilyen üres marketing rizsák, mint "... de felfedték azt is, hogy a legtöbb beszállítójuk olyan, amely a Mercedesnek, BMW-nek és Audinak is szállít...".

Attól, hogy a beszállító szállít mondjuk a Mercedesnek, egyáltalán nem következik, hogy a Xiaomi ugyanolyan minőségi elvárásokat támaszt, mint a Mercedes.
Ha a beszállítótól alacsonyabb áron alacsonyabb minőséget kér (mert feltehetően ez a valóság), akkor azt fog kapni...


Donki Hóte
(veterán)

Belegondolva, lehet, hogy van értelme ennek az óvatosan induló értékesítési stratégiának.

Egy új EV típus értékesítésének megkezdése nem egy leányálom. Értékesítési hálózatot kell kiépíteni és szervizhálózatot kell kialakítani képzett szerelőkkel és megfelelő alkatrészutánpótlással.

Jelenleg a kínai EV-khez gyakorlatilag nincs pótalkatrész Európában (jó, a Teslához se nagyon van, de most nem őket ekézzük :D ), az európai vevők meg háklisak, képesek hangot adni az elégedetlenségüknek ha potom 1-2 hónapig áll az autó alkatrészhiány miatt.

Kínában lévő kereskedő és szervizhálózatot logisztikailag sokkal egyszerűbb ellátni, a kínai vevők toleránsabbak, stb. stb.

Aztán, ha 3 év múlva se buktak bele az elektromos autó gyártásba, akkor jöhet Ázsia, Afrika, Dél-Amerika, majd 5 év múlva a háklis Európa, meg a kínai termékeket zsigerből utáló Észak-Amerika.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Ez ennyire nem egyszerű. Ha egy cég hozzászokott az európai háklis OEM-ek, vagy a Ford által megkövetelt szinthez, akkor a belső folyamatait is hozzá igazítja, aminek eredménye, hogy a fillérbaszók a kértnél jobb minőséget kapnak, és az általuk elvártnál drágábban. Take it or leave it elv mentén.

Egy egyszerü példa a múltból:
Egyik német prémium gyártó low cost autójának komoly visszahívása volt, a bajuszkapcsolókon belüli kábeltörés miatt.
A termék minden gyártó általi és saját belsö teszten korábban átment. A spec-ben -20°C minimum hömérsékelet volt megadva tesztelni, azon minden fasza volt. A vizsgálatok során kiderült, hogy a beszállító más szigetelö anyagot használt a kábeleken, mint ami elö lett írva, de -20 fokon még jó volt, d gyakorlatilag az volt a limitje. Tanulság levonva, ezentúl minden teszt nagyobb hömérséklet intervallumon lesz elvégezve, mint a megrendelö által megadott. Vagyis pl. -40..+120 fok tartományban muszáj neki jól müködni. A Bosch és hasonló nagy márkák meg konkrétan azt mondják, ezt gyártom, ennyiért, vedd, vagy húzz picsába.


bteebi
(veterán)

"A jövőben fokoznák a gyártást és alakítanának a költségeken."

Vagyis rálépnek a Tesla útjára. Elkezdenek olcsóbb, szarabb alkatrészeket használni, és kispórolnak szenzorokat, mert hogy minekazoda. :U Ha elég ügyesek lesznek, akkor majd tehetnek előre is dobféket, hátra meg talán nem is kell semmi, mert a rekuperáció segít.

"de felfedték azt is, hogy a legtöbb beszállítójuk olyan, amely a Mercedesnek, BMW-nek és Audinak is szállít"

Szóval többek között a gumit, a kárpitot meg a műanyag gombokat meg a festékeket sem ők gyártják??? :Y Wait... a sziamiaú eleve nem is gyárt semmit (mivel bár sokminden elmondható róla, de az pont nem, hogy autógyár lenne) az autójához, neki eleve csak gyártanak. Na jó, némi elektronikát biztos, esetleg kijelzőt, de szerintem max. ennyi. De inkább ennyi se.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

BAIC a gyártó, nekik pedig kb. minden nagyobb márkával van "joint venture"-jük, "bizonyos" okokból, így ja szállítanak mindenkinek is.

#20 pengwin: Még egyszer a teljes EV piac több mint 60%-ka Kína. US-ben a piac kb. megállt, EU-ban még döcög máshol meg nem létezik, mert nem tudnak az államok ilyen luxusra pénzt kidobni. Kínában vagy stagnáló vagy csökkenő lesz a tendencia, majd kiderül, de a 1,2 milliárd kínai nagyobb EV vásárlóerő mint a 500milla európai.


bteebi
(veterán)

"de a 1,2 milliárd kínai nagyobb EV vásárlóerő mint a 500milla európai"

Biztos? :U Mondjuk ha az ottani árakat (és ártámogatást), meg az átlag autókat nézi az ember, akkor darabszámra gyakorlatilag biztos, összköltségre (bevételre) viszont szinte biztos, hogy nem.


Donki Hóte
(veterán)

de a 1,2 milliárd kínai nagyobb EV vásárlóerő mint a 500milla európai.

Mivel az átlag egy főre jutó GDP az EU-ban kb. a háromszorosa a kínainak, így nem olyan biztos ez :K

Kínában nagyjából annyi az egy főre jutó GDP, mint Magyarországon :U


Alaaf Pi
(aktív tag)

Szerintem egyes emberek szintjére bontani eléggé becsapós, mert az autók jelentös része céges példány lesz mindkét helyen.


cucka
(addikt)
Blog

Kína jelenleg a világ legnagyobb autópiaca, itt adják el a legtöbbb autót egy évben. Nagyjából kétszerese a teljes EU-s piacnak.

Szóval semmi meglepő nincs abban, ha egy kínai gyártó első körben a hazai piacot akarja kiszolgálni.

[ Szerkesztve ]


BogcaPc
(újonc)

Jó kis cucc ez :)


Donki Hóte
(veterán)

Mert Európában átlagban nagyjából 500 autó jut 1000 főre, Kínában pedig 250 (Magyarországon is nagyjából 400 autó jut 1000 főre).

Persze, hogy pótolják a lemaradást, de akkor is kevesebbet költenek erre, mert ott nagyon olcsó típusok a népszerűek.

Etől függetlenül jól mennek az EV-k is, de a piac telítődni látszik ott.


cucka
(addikt)
Blog

A Mercedes több autót ad el Kínában, mint Európában. Ennyit a kínai autópiacról.


Donki Hóte
(veterán)

Egyrészt igen :R

Másrészt ez nem mond ellent annak, amit korábban mondtam, Európában 7 %-al növekedett az eladások száma, Kínában pedig 2 %-al csökkent, vagyis a kínai autópiac igenis megtorpant 2023-2024-ben :K


Alaaf Pi
(aktív tag)

Ehhez képest a tervezett mennyiség egyik új modelljükre nagyobb mennyiség Európában, mint Kínában.


joysefke
(veterán)
Blog

Csak az 500 millió európai több fizetőképes keresletet jelent ilyen termékekre, mint az 1,2 milliárd kínai.

Kína GDP: 18 trillió USD (2022)
Kína GDP PPP: 30,3 trillió USD
EU GDP: 16,7 trillió USD (2022) -3,8% előző évhez képest
EU GDP PPP 25,6 trillió USD

Kína GDP-je, illetve a fizetőképes kereslet nő, EU pedig stagnál


k-adi
(nagyúr)

A közelmúltban újabb modellekkel bővült a kínai autópiac, cikkünkben ezúttal tizenegy újdonságot mutatunk be.

Érdekesek ezek a modellek, van köztük egész pofásnak tűnő is szerintem!

A Xiaomi SU7 is jól néz ki - hiába porsche másolat - és elvileg "jó" is, így van rá esély, hogy sikeres lesz, tehát nagyon nem mindegy "milyen modellel" akarnak betörni a piacra.

Ha a hazain sikeresek lesznek, az EU-ban könnyebben jönnek majd, szegény ember porsche-ja alapon vennék szerintem itt is


bteebi
(veterán)

Csak az a nem (sem) mindegy, hogy hogy oszlik el a GDP a zemberek között. Kínában azért nagyon sok Mészároslőrinc van, ráadásul olyan Mészároslőrincek, akik sokkal-sokkal gazdagabbak Mészároslőrincnél (de ugyanúgy a Párt által jóváhagyottan gazdagodtak meg... különben már nem élnének ugye), szóval az ottaniak sokkal több Átlag Jóskát (mondjuk Mi-Ti Nat) "váltanak ki". Viszont még ha a kínai Mészároslőrinc a hazaival ellentétben kidobja a romlófélben lévő lidlis parizert, akkor se eszik meg belőle annyit (mondjuk Mi-Ti Na×10^5), amennyit az "általa" előállított GDP alapján kellene.

Vagy kicsit magyarabb példa: hiába keres a Mi Lőrincünk mondjuk ~10 ezerszer annyit, mint a mi Átlagjóskáink, abból nem lesz szumma ezeröccá' Suzuki Ignis meg Vitara, hanem csak 2-3 Ferrari/év, ami bár egységáron baromi sokkal drágább a Mi Autóinknál, de még mindig kisebb költés, mint az az 1500 db Suzuki. :( Szóval valós vásárlóerőben lehet jobb az EU.

De ha esetleg nem is az, hát kit érdekel? Nagyjából mindenképp sszemérhetőek vagyunk, csak itt majdnem 1 milliárd emberrel kevesebbre (0,448 vs. 1,412) jut az a GDP.


joysefke
(veterán)
Blog

Miután véget ér a mesedélután a tény az marad, hogy a kínai piacon 2x annyi új autót értékesítenek mint az USA-ban és 2,5x annyit mint az EU-ban. Ennyit a fizetőképes keresletről.


bteebi
(veterán)

És mennyi annak a 2,5× annyi új autónak a vételára? Az is 2,5× annyi, mint az EU-ban, avagy egy pöppet kevesebb? Amúgy itt - és lassan már talán nálunk is - relatíve sokkal több autó van, mint Kínában, szóval én is inkább akkor vennék új(szerű) autót, ha még nincs egy se, és nem pedig akkor, amikor már van 2-3. Az eladási trendeket lenne érdemes nézni, az autók értékét/átlag életkorát és az átlagárakat, és akkor máris közelebb lennénk a megfejtéshez. Darabszám <> nagy érték.


joysefke
(veterán)
Blog

Mozgatod a gólvonalat, de a lényeg nem változik.
1, Igen, a kommunista Kínában ugyanaz a modell általában olcsóbb mint Európában az alacsonyabb adótartalom miatt.
A magasabb adó pedig nem hozzáadott érték.
2, Gondolod, hogy arrafelé nincsen használtpiac, az 5 éves autók pedig mennek a zuzdába?


Busterftw
(veterán)

Akarod mondani azért olcsóbb, mert az állam tolja bele a lóvét.
Ez konkrétan a piaci stratégia már több évtizede.
Olcsó exporttal elárasztani a piacot és így piaci részesedést szerezve.

Szerinted miért csinált EV-t minden sarki fűszeres Kínában?
Mert 8ezer dollárt adott az állam legyártott darab után.


cucka
(addikt)
Blog

Ez az "állam tolja bele a lóvét" kezd nagyon unalmas lenni.
Kína 30 év alatt a semmiből a világ második legnagyobb gazdasága lett (vásárlóerő paritáson már ők az elsők), megsokszorozták az életszínvonalukat, és ha gyártásról van szó, egyik ország se képes velük versenyezni.
Mit gondolsz, ruhacsipesztől űrhajóig bármit le tudnak gyártani az összes versenytársuknál hatékonyabban, de autót gyártani azt képtelenek?

A másik - minden ország tolja bele a lóvét a saját gazdaságába. Ez a normális.

Amerikában is adnak 7500 dollár adókedvezményt, de csak a helyben gyártott elektromos autókra. Az nem lóvé tolása?
Vagy a koreai csebolok, ami gyakorlatilag a kormányhoz csatolva működnek, az nem lóvé tolás?
Vagy a japán ipari csoda a 70-es 80-as években az hogy jött létre szerinted?

Az az abnormális, ami itt Európában van, hogy azzal mossák az agyunkat évtizedek óta, hogy a morálisan helyes viselkedés a hatalomtól az az, hogy minél jobban alátegyen a saját iparának, és próbálja meg a versenyképtelenségig megszabályozni őket, de a minimum, hogy semmit se tegyen a védelmük érdekében, mert az beavatkozás a piacba ami morális alapon csúnya rossz dolog.

[ Szerkesztve ]


Alaaf Pi
(aktív tag)

Nem csak az adótartalom miatt alacsonyabb az ottani ár, millió egyéb elem is közbejön.
Más szabványok, más törvényi kötelezettségek, extra szállítási költség, ahhoz a jármü felkészítése stb.

üzenetek