üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

"A gyártó árszabása egy külön mese, mert simán vehetsz olyan cuccot, aminek az árából elvisz egy kedves helyi jellegű kiskereskedő 60%-ot és akkor még akiktől szerezte azok sem szégyenlősek, így a gyártó lát belőle valami elhanyagolható százalékot és nincs összefüggés a gyártási ár és a vételár között, tehát egy csökkénő vételár esetében a gyártónak kifizetett ár lehet éppen növekvő tendenciát mutat."

Kicsit bajban vagyok. Ez a mondat megint nem kissé túlbonyolított lett.

Ha a helyi kiskereskedő elvisz 60%-ot, az Amazon meg kevesebbet, akkor mi a bajod?

A gyártási ár, inkább a gyártói eladási ár. Annak sincs túl sok köze az előállítási költséghez.

"Az Amazonnál ideális esetben addig van, amíg becsomagolja és postázza."

Úgy látom még nem ment át. Az Azon egy piactér. Az Amazon saját eladása csak része a teljes forgalomnak.
Jelen vannak kiskereskedők is. Az Amazon nélkül már bezárták volna a cégüket. Egy fizikai üzlettel már tönkre mentek volna. Például a használt könyv kereskedés.
Van olyan kereskedő, ami csak az Amazon fizetési rendszerét használja. Van olyan amelyik csak beszállítja a termékét és mindent az Amazon végez.

"Az amazon lényegében csomagoló HR részleg, a csomagolókat kell szervezni, hogy olcsón és kellő létszámban munkába álljanak, illetve egy webes felület amit karbantartanak."

HR (humán erőforrás menedzsment)

Nem gondolnám, hogy az Amazon embereket is forgalmaz. :D
Nem teljesen korrekt, de kb az összes kereskedőház így működik.
Sok ember már nem dolgozik a raktáraikban. A tárolás és előkészítés teljesen automatikus. Egyedül a csomagoláskor van szükség emberre.
A saját forgalmazású termékeit, hozzám már másnap kihozza.

"Ez egy westerndíszlet szélhámosság, egyszer úgyfog a parasztra ráborulni az egész hogy csak pislog majd alatta. És akkor ez alapján számolják ki a gazdasági előrejelzéseket, és akkor hogy ne röhögjél olyankor."

Mégiscsak április elseje van. :DD Ha te mondod...

"A gazdasági válság 2008-ban fantasztikusan jó példa, ami pár hét alatt robbant, de a pár hét előtti utolsó napon a gazdasági szakértők tömkelegének halvány lila fingja nem volt arról hogy bekövetkezik."

Inkább bank válság volt. Magát a gazdaságot kevésbé érintette. Legalább is Európa nyugatabbi felén.

Most viszont szerencsénk van. Nem lesz itt válság, amikor ilyen jó szakértő, szakért itt!


Tasunkó
(senior tag)

A gyártási ár, inkább a gyártói eladási ár. Annak sincs túl sok köze az előállítási költséghez.
Nem, nem. Arra gondoltam amibe kerül előállítani a gyártónak a terméket.
itt írtad:
A gyártó is optimalizálja az árait. A normális gyártónak a legnagyobb realizálható bevételre van szüksége.

Viszont a termék ára meg nem a legyártásnak az árával függ össze. Ha például egy kereskedő nyer rajta 60%-ot a gyártó már csak 40-et tud, így a legnagyobb befolyása a kereskedőnek van az árra. Nyilvánvaló hogy a gyártók túszul estek a kereskedelemnek, mivel a piac diktálja az árat. Valamiért dönthetnek arról hogy nem közvetítenek, így a gyártó nem tudja eladni, ezért eladja azon az áron amiért kiközvetítik. Sok értelme nincs, mint a világgazdaságnak általában, de ha a kereskedelem már lényegében egy algoritmus csak, akkor a vevőről tudjuk hogy végtelenül ostoba és nyilván otthagyja szívesen a pénzét, de a gyártó miért hagyná majd a pénzét a kereskedőnél? Pláne ha mindinkább már csak 1 gyártóról beszélhetünk, ami Kína.
Másrészt meg a vevő szabja meg az árat, ha megveszi de a vevő meg pszihológiai manipuláció áldozata, amit a kereskedelem elkövet rajta. Ráadásul nincsenek feltüntetve a legyártás költségei, nem tudja milyen körülmények közt gyártották, nincs tájékoztatva a kereskedő hasznáról, így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról, csupán egy villanykörte ami nyaralni jár.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Viszont a termék ára meg nem a legyártásnak az árával függ össze. Ha például egy kereskedő nyer rajta 60%-ot a gyártó már csak 40-et tud, így a legnagyobb befolyása a kereskedőnek van az árra."

Vannak fixidea szintű számaid. 60 és 40.
De ez nem így működik. A zöldség és gyümölcs esetében, mivel gyorsan romlandó az árú, nagy a kereskedő árrése. Ezzel kompenzálja a megromlott - kidobott árun keletkezett veszteséget.

A szórakoztató elektronikát forgalmazó üzletekben a kis alkatrészeken és kiegészítőkön, hármat fizet - egyet kap akció van. A drágább eszközök esetében nem nagyon lehet feljebb menni az átlagos áron. A vásárló nem hülye. Nem azt nézi, hogy vehetné meg a legdrágábban azt a készüléket.

Ezt rendszeresen kihagyod a gondolkodásból. A szoci időkben volt a keravil hálózat, egyen árakkal. A monopóliumban olyan árat szabtak meg, amit akartak.

"Nyilvánvaló hogy a gyártók túszul estek a kereskedelemnek, mivel a piac diktálja az árat."

Aki ezeket az alaptalan rágalmakat a fejedbe ültette, sohasem volt kapcsolatban a való élettel.
A kereskedők sem a maximális eladási árat akarják. A kereskedők szentgrálija a maximális forgási sebesség.
Ezért léteznek akciók.

Ha valami beragad, akkor a beszerzési ár alatt is eladja a készletet. Egyrészt a raktárban foglalja a helyet a kelendő áruk elől. Másrészt a pénze áll benne, amivel kelendőbb árukat tudna vásárolni.
Azért is akcióznak, hogy növeljék a vásárlók számát. Ha már ott van a vevő, valószínűleg mást is fog vásárolni.

A magas forgási sebesség, ami moderált árakat jelent, biztosítja a magasabb hasznot, nem a magas ár.
A meglévő pénzével hányszor tud árut vásárolni egy adott hónapban. Az árrések ismeretében kiszámítható az értéktöbblet. Ennek kell magasnak lennie.

"Másrészt meg a vevő szabja meg az árat, ha megveszi de a vevő meg pszihológiai manipuláció áldozata, amit a kereskedelem elkövet rajta."

Elmúlt április elseje.
A kereskedő az akciókkal manipulál, a gyártó a reklámmal. De a vásárólak így lenézni, ahogyan leírtad nagyon durva.

"Ráadásul nincsenek feltüntetve a legyártás költségei, nem tudja milyen körülmények közt gyártották, nincs tájékoztatva a kereskedő hasznáról, így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról, csupán egy villanykörte ami nyaralni jár."

A gyártási költségeket akarod tudni?
Első körben azt kellene tisztázni, mi a gyártási költség. Pontosan miket tartalmaz.
A kereskedő hasznáról miért kellene tájékoztatni a vásárlót. Ha egy képzelt határnál magasabb, akkor soha többé nem vásárolsz kenyeret és tejet?

"így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról"

Mindenki el tudja dönteni, hogy az eladási ár ismeretében megvásárolja a terméket vagy sem. Nem kell hülyének nézni mindenkit.

"csupán egy villanykörte ami nyaralni jár."

Te jársz nyaralni?
Nem hiszem.


Tasunkó
(senior tag)

Vannak fixidea szintű számaid. 60 és 40.

Ez egy példa volt arra, hogy semmiféle rendszer vagy felépítmény nincs az ár mögött. Van ilyen arányú nyereség, van ennél több. Van amin kevesebbet, teljes az anarchia. Egyébként ezt magába foglalja az hogy a piac diktálja az árat, tehát amennyiért megveszik. Ha 100xos áron veszik meg akkor annyi, márpedig ilyen módon a kereskedelemben túl sok pénz keletkezik, hozzáadott érték nélkül.
Hogy miért kéne tájékoztatni? Mondjuk mert természetes, hogy mindenkit kéne hogy érdekeljen, hogy amiért megdolgozik pénz, azt épp egy átveréssel elszedik tőle, akkor tisztában legyen vele legalábbis hogy mi történik.
Ha azt veszed Josip Bezos az amazon ősatyácskája, is a kereskedelemben található haszon egy részét csatornázta át magának. Az automatizált működés miatti, jóval csekélyebb ráfordítással, így még nagyobb hasznot tudott létrehozni, ami pár év alatt katapultálta a világ leggazdagabb cégévé, ami árulkodó arról hogy micsoda működés is ez a kereskedelmnek nevezett engedélyezett fosztogatás.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Bocsika nem érdekel.
Százszoros árakat emlegetsz. :F

Amúgy Jeff Bezos született Jeffrey Preston a neve. Az automatizálás költség csökkentő tényező. Csak akkor tud nőni egy kereskedő cég, ha a olcsóbb a többinél. A keletkező többlet nyereséget megosztja a vásárlóval.

Nem kell válaszolnod. Elmúlt elseje, a viccekre már nem vagyok kíváncsi.

Pápá


Tasunkó
(senior tag)

A keletkező többlet nyereséget megosztja a vásárlóval.

Ez az április 1.-i tréfa.


Busterftw
(veterán)

Hat nem az.
Nezd meg mit nyujt az Amazon az usernek, meg mit nyujt a tobbi online marketplatform.


Tasunkó
(senior tag)

Hmm. De a kifejezés hogy megosztja a nyereséget, úgy hangzik, mint a fifty-fifty.
Az opciók amiket nyújt, lehetnek technológia alapúak, illetve ha olcsóbban kínálja, akkor is a lehetőségeihez képest a legdrágábban, amivel még elnyeri a konkurenciától a vásárlót, illetve a platformjára csábítja. Végeredményben a forgalmával és a technológiájával a gyártásra is nyomást tud gyakorolni, az egész jóval összetettebb, és az utolsó helyen sincs a szempont, hogy osztozkodhatnékja támadna.

üzenetek