Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa) - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


TheProb
(veterán)
Blog

Hát nekem nem rázott alapjáraton a Bravo, szóval vagy hülyeséget beszél AnteCar vagy te vagy hiperérzékeny. :D Pontosabban mikor rázott, akkor a bakok cseréje után jó lett. Feltételezem nem alapjárati problémát érzed rázásnak.


HussarF
(addikt)
Blog

A hozzáállás, a szerviz rész szart az egészre. Amore-s blogomon csekkolhatod. A legutolsó csepp az volt, mikor egy motortartó bakot kellett volna cserélni. Mondták, hogy úgy készüljek, hogy még a motort is ki kell hozzá szedni. Elvileg berendelték az alkatrészt, de 3 hétig sem történt semmi, akkor mentem át Érdre... Megnézték, még azon a héten kaptam egy időpontot, hogy visszamenjek a cserére (érdekes módon ők tudtak raktárról szerezni alkatrészt?), mondták, hogy lesz vagy másfél óra.
Mondom másfél? Nekem azt mondták máshol hogy ez motor kiszedéssel jár, egy nap. Oh, dehogy, csak kell hozzá egy kis rutin, és ki lehet azt cserélni úgy is, hogy a motor a helyén marad. Úgy is lett, komplikáció nélkül. 2 hónap múlva hívtak Budaörsről, hogy megjött az alkatrész. Mondom köszi, már megoldottam. "Ja, rendben, akkor viszlát." Ez volt az utolsó kommunikációm velük, nem is tervezek többet :)

Az, hogy meglátszik, hogy nem Alfára vannak berendezkedve, hát nem tapasztaltam. A legtöbb ismerősöm odahordja a Q-t, mert Kovács Csaba szerelő nagyon vágja a típust, ő intézte el ezt a fentebbit is rutinból. Amíg a Timpauer meg Kovács ott van én biztos nem viszem máshova.


adamvarga013
(csendes tag)

Mire gondolsz alapjárati probléma alatt? :F


TheProb
(veterán)
Blog

"Elvileg berendelték az alkatrészt, de 3 hétig sem történt semmi" Na én hasonlót éltem át Kelet-Pesttel, csak nekik 1 év! alatt nem sikerült beszerezni 2 szerencsétlen ajtóhatárolót. Bár tippre lehet meg se rendelték, csak szopattak...
Ilyen tekintetben pont a Budaörsiek tűnnek gyorsnak, meg smooth-nak, mert telefonos bemondásra rendelte be az ügyintéző a határolókat, egy vatta új kormányt (kormányfűtés miatt), illetve egy hátsó lámpát (párásodás) és elvileg már minden be is érkezett. Persze itt jön, hogy alig lehet elérni az embert, szóval 1-2 hetes delay van szinte minden emailnél, telefont baszik felvenni. Most épp arra várok, hogy mikor vihetem a kocsit. Persze csak akkor leszek nyugodt, ha végre tényleg megcsinálják a cseréket.
Igazából Halesz ajánlotta őket, de szerintem ezen garis ügyintézés után én is elengedem őket, mert még azt sem lehet mondani, hogy csak azért elérhetetlenek, mert gariba vinném a kocsit, de hát egy olajcsere/szűrőcsere ajánlat is vagy 2 hét alatt érkezett meg.

De ha neked ennyire pozitív Érd, akkor bekérek onnan is egy ajánlatot. Amúgy összességében nekem sem volt velük gondom. Az hogy nem Alfa-ra vannak berendezkedve meg nekem abból jött le, hogy mikor én voltam, nem éreztem, hogy annyira meglenne a típusismeret. Illetve a szükséges eszközpark, mert pl tampomat/táblafelismerő kalibrálást nem tudták megcsinálni. Illetve az infotainment hibánál is igazából csak pingvineztek, meg tippelgettek.

#14523adamvarga013: Pl. háromhengerezésre. Nekem néha Julis is csinálja... u.i.: Persze márkaszerviz szerint ez is normális... :U

[ Szerkesztve ]


adamvarga013
(csendes tag)

Szerencsére semmi ilyesmi. Teljesen stabil az alapjárat és az összes henger megy. Kivéve télen, ha MOL üzemanyagot tankolok. :DDD


HussarF
(addikt)
Blog

Halesz protekciós ott, én is - többek között - az ő ajánlása miatt favorizáltam őket, de megbántam nagyon. Sokat elmond a dologról, hogy egy másik tag, aki 2-3 évente vesz egy új Alfát és akkora Budaörs fan, hogy még szabadidejében is sokszor ott van... Na, vele a múltkor összefutottam Érden. Úgy meglepődtem, majdnem úgy köszöntöttem, hogy "te mit keresel itt?" :D
Aztán elmondta, hogy neki is elege lett már abból. Na mondom, ha már te is besokalltál, akkor az már a vég :D

Kelet-Pestről többnyire jókat hallottam, de érdekes sztori ez az ajtóhatárolós dolog. Adtak magyarázatot? Amúgy az utóbbi években nagyon akadozott az Alfák alkatrész ellátása, ezt láttam külföldi fórumokon is. Itt az olaszok a sarasak inkább.


426os
(őstag)
Blog

"Az AnteCar-nál azt mondták, hogy "ez ilyen""

Első körben keress egy normális szervizt ;)
Nekem amúgy a vezérlés oldali bak okozott ilyet, annak cseréje után jó lett (ezt mondjuk pont az Antecar csinálta, ezt az egyet szerencsére nem is cseszték el :D )


adamvarga013
(csendes tag)

Az AnteCar-ról pedig jókat hallottam. Mi a javaslat normális szervizre Budapesten? :U

[ Szerkesztve ]


TheProb
(veterán)
Blog

Hát arra hivatkozott a Kelet-Pesti faszi is végig, hogy alkatrészellátottsági gondok vannak. Csak kicsit fura volt, hogy 2-3 havonta rákérdezve mindig az volt a válasz, hogy 1-2 hónap még mire beérkezik Torino-ba. Aztán a végén már saccolni se mert... Kabaré. De érdekes, Budaörs elvileg 2 hét alatt be tudta rendelni magukhoz.

Azért az baromi dühítő, hogy gyakorlatilag az ország összes márkaszerviz hálózatát megjártam már és egyiknél sincs igazán pozitív tapasztalat (Érd kapná a legmagasabb pontszámot), negatív annál inkább. :W


Freddy76
(addikt)

Én Érdre vittem eddig az autót Szabóékhoz, mindig könnyen kaptam időpontot szervizre, és általában pár napon belül, vagy a következő hétre. Amikor az autó elkezdett olyan hangot kiadni, mintha folyamatosan flexelné valaki, soron kívül fogadtak, megtalálták és megoldották a problémát, azaz kiszedték a féktárcsa mögé szorult kavicsot, és ekkor nem is kértek semmit, holott ez nem garanciális probléma.


berek21
(senior tag)

Multiecuscan kérdésem lenne.
Maga az scanner, és a zöld fej működik. Élő adatot is tudok nézni. Viszont mikor pl a szervíz adatokat nézném akkor a sárga csatira már hibát dob. Kínai a cucc. Van valami ebben az árkategóriában ami jó?


tboldi
(nagyúr)

Mi a konkrét hiba?


berek21
(senior tag)

Hiba nincs, csak a szervízadatokban az olajcsereperiódust írnám át.


tboldi
(nagyúr)

Autótól függ, hogy mit enged és mit nem. A service coupons számát átállítottad?


berek21
(senior tag)

Odáig nem jutok el, mivel az a menüpont már nem is elérhető számomra. Kéri a sárga csatlakozót, behelyezem, és jön a hiba. Delta 1.6 diesel, Giulietta 1.75 tbi. Mindkettőnél ez a helyzet.


molnarpeter
(nagyúr)
Blog

Ez a tükrös sztori mindent visz :D


tata93
(tag)

Sziasztok!

Van egy 2007-es Fiat Punto 2-esem, 1.3-as JTD dízel. Egy olyan gondom van vele, hogy már tavaly is szivatott pár alkalommal a nyáron, hogyha meleg az autó, és az idő is meleg, akkor alig akar beindulni. Indítózom és hajt, hajt és nagyon nehezen, de elindul. Két hete, amikor a melegek elkezdtek bejönni, annyira megszivatott, hogy be se indult egy benzinkúton, 1 órát kellett várnom, hogy el tudjak indulni vele. Sajnos ott elkövettem egy olyan hülyeséget, hogy a nagy ijedtség miatt betolattam az autót a kutasokkal, és egyesben próbáltuk beindítani, de nem sikerült. Azóta a következők történtek:
- Az autóban mintha nem lenne erő. Egy kisebb dombon, ahol eddig simán felment az autó, vissza kell váltanom, különben erőlködik az autó.
- A melegen nem indulás miatt a főtengely jeladóra gyanakodtam, de megcsináltam egy tesztet, hogy amikor indítózom az autót, akkor a fordulatszámmérő elmozdul-e 100-200-ra, mert ha igen, akkor működik a jeladó
- Rámentem géppel a kocsira, megnézni élő adatokat, hibakódokat:
- P1102-es kódot dobott fel
- Illetve megnéztem az élő adatokat is:
-Üzemi nyomás hideg motorral: 284 bar, meleg motorral: 282 bar (ez nem kevés?)
- A fuel quantity correction cylinder 1 pedig 1,29 mm3/injectiont mutat, az csereérett, de nem hiszem, hogy ez okozza a gondokat

Esetleg van valakinek ötlete, hogy merre keressem a hibák forrását? Egyszerűen nincs ötletem.


Tüzi
(veterán)
Blog

Vezerles rendben van?


hobizoli
(nagyúr)

az a betolos dolog lehet nem volt nagy otlet, mert elugorhat miatta a vezerles

ezeknel akkoris eloferdult ez neha, ha erosebb lejton nem kezifekkel volt leallitva az auto, hanem csak siman sebessegben hagytak, es a sulyanal fogva meg is mozdult, vagy csak nagyon rafeszult


gipsztigris
(addikt)

P1102 légtömegmérő hiba, elvileg okozhatja az elmondott tüneteket is.

"A fuel quantity correction cylinder 1 pedig 1,29 mm3/injectiont mutat, az csereérett, "
Ez a korrekciós érték önmagában nem indokolja, hogy cserés lenne a porlasztó. Ez csupán annyit mutat, hogy az 1-es henger szögsebessége valamennyivel kisebb mint a többi és több üzemanyagot ad az ECU annak érdekében, hogy az eltérés kevesebb legyen.
Ennek számtalan oka lehet. Tömítetlenség, kokszosodás, EGR, laza vezérműlánc, stb., de persze lehet porlasztó hiba is.
Egy egyszerű "poharazással" sokkal pontosabb képet kaphatunk a porlasztók állapotáról.

Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve? Átnézném még az üzemanyagrendszer tömítettségét is.

[ Szerkesztve ]

üzenetek