Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa) - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Antonio
(senior tag)

üdv...

nyitottam tegnap egy ''használt japán kocsik'' topicot olyat szeretnék majd megbízhatóság stb ...

de fiat Bravo meg alfa is megfordult a fejemben ... de olasz autókról valahogy elment a kedvem pl az itteni fúrumos hozzászólások alapján

DE! (szóismétlés) egyik haveromnak 1.6 os 156-os alfája van 98-as évjárat ő a 2. tulaj ... mikor elvitte egy szerelőhöz megvétel előtt megkérdezte hogy jó állapotban van e a motor: azt monta 8mosolyogva) ezek az új alfamotrok (meg úgy sz.tem az olasz motrok) elnyűhetetlenek 500 e kilométer simán!!, nyugodjon meg ezzel lesz a legutoljára baja úgyhoy nem tom honnan vetted hogy szarok a motorjaik?!!
, az új alfákban -ebben is- az elektronika BOSCH,

anyi baja vol a kocsijának eddig hogy két égő/led kiágett a műszerfalon :)
vajon csak szerencséjevan a kocsival vagy az új alfák megbizhataóbbak?

érdekelne a véleményetek mert felkette újra az érdeklődésemet az Alfa Romeo Toyota honda nissan mellett.


rATdrAgOn
(senior tag)

Hmmm... tapasztalataim alapjan a regi Alfaknal is foleg csak elektromos nyugok voltak a jellemzoek. :)
Akkor is BOSCH volt bennuk szinte minden :)
Motorjaik akkor is jok voltak, igazabol ami problema volt regen az Alfakkal az az, hogy a kasztni es egyeb szerkezeti elemek nem huztak nagyon sokaig, ha az ember nem figyelt oda rajuk (foleg Alfa tulajoknal nem volt jellemzo az odafigyeles).
Ugye a japanok mennek mig szet nem hullanak (ez eleg sokaig tart), olasz meg francia autonal TMK-zni _KELL_. Kulonben hirtelen, ''varatlanul'' (francokat, csak a tulaj nem veszi eszre, mert csak hajtja, de szarik ra) elhullik.


Hugo85
(aktív tag)

Hát nekünk egy 15 éves metálkék Lancia Dedránk van és szép is jó is, csak az elektronika ami szintén Bosch, egy kalap Fosch (vágod rímmel) az injektor baszakszik folyton de volt már hogy generátor meg ventillátor motor szállt el... és mind Bosch volt, na ez szerintem nem az olaszok hibája (a Bosch mintha német lenne :C). A kaszni most kezdett el rohadni sok igénybevétel után 15 évesen és csak a hátsó kerekeknél de a festés máshol nagyon szép és a nem extrának számító (alap modellunk van) diófa-berakás a műszerfalban se rossz, meg a sok lámpa... szép az egész. Csak már kicsit kezd zörögni (jó nem egy német precizítással van összerakva azbiztos) és mászik felfelé a fogyasztása városban, de még mindig megy 185-öt (elvileg 180 a vége). Szerintem jó gép és most már sok van belőle meg használtan (6-8 évesen) nem drága és nagyon kényelmes főleg a sportos Integrale változat.


Antonio
(senior tag)

ahha

szóval a BOSCH elmehet a ... ;)

azt hiszem maradok a jamcsiknál(?) ... :) ...


#16741888
(őstag)
Blog

Leírtam már egy párszor de megteszem mégegyszer mert önhibádon kívül nyilván nem olvastad tehát:
Volt nekünk(családomnak/szüleimnek) egy 97es FIAT BRAVANK. Megvettünk minden szép és jó, azért vettük mert mutterom odáig volt hogy milyen szép és desinges és hogy nem Suzuki meg olasz meg szuper. Szervízkönyv szerint egyszer cserélve volt a vezérműszíjfeszítő görgő gondoltuk nem kell még cserélni mert még volt vagy 15ezer km a lejárat dátumáig. Eggyik reggel megy mutterom dolgozni és az auto megáll az út közepén se előre se hátra, el lett vontatva a szerelőig mire ott kiderült hogy tönkrement ez a görgő/kerék (nem vagyok szerelő) és az egész szelepvezérlés elszállt. 350ropi SZIA. És a szerelő mivel haver nem kért munkadíjat szóval ez szimpla anyagár és abból is jutányos.
Rendben túltettük megunkat ezen a shokkon meg a pénzen(nem mellékesen hitelre lett véve és ezért kellett kb. 1évet a pénz visszafizetésével késlekedni), utána elszállt egy gömbfej, önindító, (ezeket a kissebbeket nem írom le részletesen), első lámpa lett cserélve, a magnó tönkrement(így is lett eladva), kuplung.
Eggyik este -szintén mutterom alatt- parkol be pesten és hatalmas recsegés a motorból de az autó megy tovább csak erős sikálás hallatszott, a szerelőhöz elvive egy fogaskerék tört le a váltóműből és az szépen esztergált ott benn mire az egész váltó kilyukadt az olaj rá a kuplungra amit mégegyszer ki kellett cserélni. Gyakorlatilag az egész első fele az autónak ki lett cserélva pedig ez az autó akkor 4-5éves volt. Pénzre lefordítva kb. 6-700rugó került bele még úgy is hogy bontott váltó rulez.
meglehet hogy a magyarázatom nem teljesen pontos ez abból fakad hogy nem nagyon értek a motorhoz, viszont a kicserélt alkatrészek és a pénzösszegek egészen pontosak sajnos. Nos ez az eset óta nem szívelem én az olsz autókat és vagyok megelégedve a német Opel vectrával mert 3/4éve tökéletesen megy.:C


Nowhereman
(őstag)

Nem tudom, de én a német járgányoktól sem esnék hasra. Volt a mühelyünkban olyan VW motor amiben pillanatok alatt felfort a hűtővíz - az ok gyorsan látható volt: a blokk öntvényében aegy sorjahártya totál elzárta a víz útját. Ilyet én még Daciáról sem hallottam regélni - ezek meg legyártották és összerakták így, pedig mindkettő igen kemény teljesítmény a maga nemében! És ez nem volt egyetlen alkalom, hogy kétségbe vonjam, hogy a németek a sörfőzzésen túl az autókhoz sem értenek...


Phantom Lord
(aktív tag)

Mielött megvettétek nem nézettétek meg szerelövel a kocsit?

[Szerkesztve]


Bazsesz
(őstag)
Blog

Bővebben: link

De én inkább meg se szólaltam :)


#16741888
(őstag)
Blog

nem is vitatom vaterom főnökének a Borája több olajat eszik mint a mi 22 éves Passatunk:C és aikor ezt szóvátette akkor a szervízbe azt válaszolták hogy ez a normális.


#16741888
(őstag)
Blog

Sajnos nem de megvolt a szervízkönyve és ezeket a hibákat úgysem látta volna mert ezek 3-4hónap mulva jöttek ki.


rATdrAgOn
(senior tag)

Akkor meg nem ertem miert vagy felhaborodva, hogy bexart.
Szervizkonyv manapsag nem jelent szinte semmit, max csak annyit, hogy konnyebben megveszik a vasat, ha eladod.
Az, hogy a ''lejaratig'' meg van 15k a feszitogorgoben az nem jelenti azt, hogy ki is birja addig, foleg ha az elozo tulaj csak binarisan kezelte a gazpedalt.
Ezt a szivast lazan meg lehetett volna uszni egy 40-50k-s szervizzel a legelejen (ui, ha hasznalt autot veszel, akkor is megvetel utan a kovetkezoket ajanlott megcsinalni: olajcsere, legszurocsere, gyertyacsere, vezermuszij+feszgorgo csere - ebbol a vezermuszij+feszgorgo ugy 40-50k, vagy tobb ez tipustol fugg. Raadasul szijas vezerlesnel nem is szabad megvarni mig lefutja a kilometereket, inkabb ugy elotte par ezer kilometerrel ajanlott cserelni, mert ha az elszakad akkor az tenyleg szetver mindent - kiveve a Kocka Ladanal, ahol erre is gondoltak az orosz mernokok :DDD)
A valtot is kibokte volna egy szerelo, mar felteve ha ert a tipushoz - ugyanis minden autonak van egyfajta hangja, ami ha esetleg mas, akkor mar lehet tippelni, hogy mi lehet a baja - de ehhez tenyleg hozzaerto es a tipusban jartas szerelo szuksegeltetik.


#16741888
(őstag)
Blog

Postáztam az üzenetet a szüleimnek:)) Egyébként maximálisan igazad van.

ha nekem lesz autóm(remélem minnél előbb) akkor én biztos megejtem ezeket a kötelezőket kiegészítve 1-2nyalánksággal(KW telók rulez:DD)

A régi Mazda 626 hazajött úgy Horvátországból hogy hiányzott két fog a vezérműszíjból:C


rATdrAgOn
(senior tag)

Az nem baj, ha hianyzik egy ket fog, az meg toleralhato. :)
A lenyeg, hogy ne szakadjon el, ne ugorjon at.
(Bar szerintem a szijas vezermuhajtas eleg elbaszott otlet - csak azert, hogy csendesebb legyen a motor, feladtak a megbizhatosagot, mert ugyi a lanc nehezebben szakadt el :DDD)


[Szerkesztve]


hcstuning
(tag)

Szerintem az Alfák egészen tűrhetőek. Nagyon sportosak és elegánsak is. Fateromnak a 156-os(a régi) tetszik én Ferraris vagyok.(de mivel nem volt külön feltüntetve a #1 szólásnál így arról nem írok). A Fiatok eléggé megbízhatatlanok (elnézést, havalaki máshogy gondolja). A Lanciákról: van köztük szép, elegáns, de van más design is. Igazából szerintem ez teljesen izlés dolga, mint pl. az új Renault Megane. De sokat nem tudok mondani róluk..(mármint a Lanciákról)


biga
(senior tag)

Ne már! Én meg láttam már út szélén Toyota-t lerobbanva, tehát minden Toyota egy ócskavas, mert lerobbannak? Tényleg egy kiragadott pédával akarod bizonyítani egy márka megbízhatóságát/minőségét? A FIAT motorok nagyon jók, a designerei a világ élvonalába tartoznak. Téyn, hogy nem a legprecízebben összerakott autók az olasz autók, de azért egy - egyébként felelőtlen - vásárlásból következtetést levonni....


rATdrAgOn
(senior tag)

Ugyanezert kapok idegrohamot en is akkor amikor kategorikusan ki van jelentve, hogy a franciak is szarok - teny, van benne valami, de az en autom - igaz sok penzt visz el - meg soha nem hagyott ott... azert 1,5 ev alatt tobb mint 30ekm-t megtettem vele, eleg razos helyeken - Romania, Ukrajna - es kulonosebb baj nem volt vele. Igaz, en a TMK-s megoldas hive vagyok - nem varom meg mig szethullik. :DDD
(Most megy motorgeneralra, mert valszeg valamikor regen elso tulaj egyszer, vagy ketszer megfozte - istenem, nobol volt az istenadta, szamara valszeg nem volt egyertelmu a piros lampa, ami mar csak azt jelezte, hogy ''qrvanagybaj!!!'' van).
Ennek ellenere nem anyazom a nenit, mert nagyon egyben tartotta a vasat, en pedig - ameddig nalam van - probalok ra ugyanugy vigyazni. :DDD


biga
(senior tag)

Nekem is francia autóm van, de azt sem tudom, milyen egy szervíz belülről. Megy pont úgy, mint mikor kihoztam egy szalonbol. Egyedül benzinre költök. Érdekes, van legalább 2 olyan ismerősöm (VW, Opel), akik viszont azon beszélgetnek egymással, hogy neki ennyi meg annyi időre adott a szervíze csereautót. Én azt sem tudom, hogy néz ki egy csereautót. Ettől még nem fogom isteníteni a francia autókat, bár nekem semmi bajom velük. Kényelmes, jól megy, jól fogyaszt. Ennyit várok el egy autótol, bármelyik márkától.

Szerk.: Ja nem, meg azt, hogy az ár/érték aránya jó legyen legyen. Ami ugye a német autókrol általában nem mondható el....

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]


rATdrAgOn
(senior tag)

Ize, a tied milyen? :)
Meg mennyire oreg, merthogy nekem akarmelyik szerviz sem adna csereautot, ahhoz mar tul oreg a venasszony. :DDD


biga
(senior tag)

Egy sima Thalia, és még garos, szóval én még kapnék :))


#16741888
(őstag)
Blog

Lehet hogy idegrohamot kapsz de ez akkor is így van illetve én így gondolom. Szerintem te is így gondolnád ha lenne egy autód amivel folyamatosan szívsz és amikor keresel a nyamvadt váltót a 4. bontós nyögi be hogy nincsen mert hetente elvisznek 5öt, akkor elkezedek gondolkodni és mérlegelni hogy a tagadhatalanul gyönyörű desing vagy a ,mebízhatóság az első:F

üzenetek