Ha csak egy-két szóra kell némi extrát rápakolni, akkor nem probléma. Félövérre/dőltre változtatni konkrét szavakat, cégnévre "No Break"-et rakni stb. - ilyesmire használom.
De amikor elkezdik komplikálni (lásd a @ alatti részt [kép]), na ott szoktam kirohanni a szobából
Adobe Indesign - OS, alkalmazások fórum
hozzászólások
Jelentem szop@s van
Két paragrafus van, sima szöveg és alcím.
A sima szöveghez hozzá adtam hogy a hiba legyen italic.
Betette az alcímhez is (nem tudom miért) de ha onnan kitörlöm akkor a sima szövegben megmarad. Ez jó.
Arra nem jöttem rá hogy lehet hogy csak a hiba legyen italic, mert a hibahatárt így alakítja át.
Arra már rájöttem hogy meg lehet adni hogy csak akkor alakítsa át ha a szó elején vagy végén van, viszont így kiüti egymást a két formázás.
Polemius
(aktív tag)
Grep tud vagy-ot is, szóval megadhatsz két (több) keresési mintát, és ha akár egyiket, akár másikat találja, érvényes.
A használata:
(egyikkeresésiminta)|(másikkeresésiminta)|(harmadikkeresésiminta)
Ugye jól gondolom, hogy a Structure panel háttérszínét (fehér) nem lehet megváltoztatni?
Off
Most nagyon ciki leszek
19 éve dolgozom Indesign-ban de még soha nem használtam ezt a panelt...
Mire való?
Én is pont 19 éve használok indizájnt. (pénzt csak 17 éve keresek vele)
Ezalatt kétszer jött elő ez a panel: egyszer, mikor epub-ok szerkesztésében segítettem (nagyon pepecs, hogy egy e-könyv olvasón tényleg úgy nézzen ki minden, ahogy kell), egyszer pedig mikor olyan heti étlapot csináltam, amihez xml-ben kaptuk a tartalmat. Nem tartott sokáig, mert belátták, hogy nem lehet fix szerkezettel dolgozni, ha ők maguk változtatgatják hétről hétre. De kábé ezeknél is csak ellenőriztem vele, hogy minden jó helyen van-e (a fejezet tényleg fejezet-e a hierarchiában például). Szóval nem fejlesztettem mesteri szintre a használatát, és nem is tervezem. A mostani kérdés sem tőlem ered, csak segíteni próbáltam valakinek.
Egyik "kedves" éttermes ügyfél a heti menüjét wordben küldi. A doc fájlba készít egy táblázatot és össze-vissza, minden rendszer nélkül írja be az ételeket. Egyik helyre azt írja "Leves:", máshová csak "L:", de van "leves/" is, vagy csak simán "előtag nélkül". Szóval képtelenség automatizálni, marad a kézimunka...
Panelszínezés passz. Szerintem az Adobe-nál se használják túl sűrűn , különben feltűnt volna nekik, hogy az mindig fehér.
Fú... tudnék mesélni... évekig csináltam a legnagyobb hazai ételfutárok étlapjait
Valaki érti ezt az új változást?
[kép]
Tulajdonképpen mi fog megszűnni? A gépemen lévő Creative Cloud Files mappa szinkronizálása vagy a CC Library-ba mentett motyók?
Szerintem mindkettő meg fog szűnni (egy darabig), ezért kell mindent lementeni. Aztán a "modernizálás" után újra lesz felhőzés, csak nem ugyanoda. Valószínűleg annyi van, hogy szervert/technológiát/kódot cserélnek a felhőjük alatt, így mindent le kell menteni helyi gépre, ami ott van, aztán majd új helyre fog szinkronizálódni.
...és akkor egy kérdés tőlem is: hogy tudok két külön pdf fájlban egyszerre ugyanazon a ponton színt mérni? Mert a PDF compare tool ilyesmire nem alkalmas. Tulajdonképpen az kéne nekem, hogy a print production tool output preview ablaka egyszerre mutassa két külön pdf értékeit, hogy össze tudjam őket hasonlítani.
Ez engem is érdekel.
ugyanazon a ponton
mm vagy pixelre pontosan vagy azért nem ennyire szigorú?
Ha más nem, printscreen?
Kutakodásom alapján a dropbox/gdrive stílusú creative cloud file sync fog megszűnni, csak a CC Library marad. Meg persze az új, cloud fájlformátum, amire az új, bétás indesign-t is hegyezik:
Vagyis, a dógozó ne akarjon a saját gépén állományokat tárolni, mentsen mindent az adobe felhőbe, aztán ha gebasz van (no net) vagy ha lemondja a CC előfizetést, akkor no-dokumentum...
Félek, előbb-utóbb nemcsak, hogy ez lesz a default, de a klasszikus save-as opciót ki fogják venni a programokból.
sicc_innen
(tag)
Sziasztok!
Tudom, évekkel ezelőtt már volt róla szó, hogy Indiben az effektezett szöveg "kereténél" egy vékony vonal jelenik meg a sötét háttéren, miután pdf-be küldtük.
Ha PostScriptből disztillálunk PDF/X-1a:2001-be akkor is, nemcsak ha Indi dokuból ilyen pdf-kimenetet készítünk. PressQuality beállításon nem jelentkezik ez a probléma, de a nyomda PDF/X-1a:2001-ben kéri a pdf-et.
Hogyan lehetne orvosolni ezt a problémát?
1. Nem probléma, csak monitorra rosszul rendeli a képet
2. Felesleges szenvedni vele
sicc_innen
(tag)
Köszi!
Ha pl. a PS-ba importálom PDF/X-1a:2001 pdf-et, ott megjelenik a vékony (transparent) keretvonal a szövegblokkok körül. Amikor összeolvasztjuk a layereket, fehér vonal lesz belőle 1 pixelnyi vastagságban. Ez nem látszódik majd a nyomdai printen?
Soha nem látszik nyomdai feldolgozásban.
De ahogy te raszterizáltad, az látszani fog.
Megoldás lehet, ha PDF/X-4 -re állítod és a kimenet fülnél bekapcsolod a célra alakítást, alatta a festékkezelőbe meg ellenőrződ, hogy a direkt színek is CMYK-ra vannak-e alakítva.
Viszont a fájl tulajdonságainál látni fogják a PDF/X-4 szabványt az PDF/X-1a helyett.
Az PDF/X-1a ISO szabvány lényege a gyors és biztos nyomdai feldolgozás, azért erőltetik a nyomdák, hogy ne legyen hiba nyomtatáskor. Ez a szabvány az általános nyomdai munkákra van optimalizálva.
sicc_innen
(tag)
Értem.
Köszönöm a megfejtést és a javaslatot is!
Az egyik nyomdából korábban jelezték, hogy vékony keret van a címlapon a szövegblokk körül, tüntessem el, ha az nem kell oda. Akkor újraküldtem PressQualityben a pdf-et és abból tudták kinyomni megfelelően.