üzenetek

hozzászólások


L3zl13
(nagyúr)

Mennyire realisztikus ez a 40 km tekerés nélküli módban?


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ekkora akkuból kijöhet, ha 55 kilogrammos lány vagy.


elszabi
(tag)

Ezzel csak az a gond, hogy így már nem kerékpár.

[link]


Somatom
(veterán)
Blog

Viszont, nem is SMKP.


elszabi
(tag)

Somatom
(veterán)
Blog

Az előző linkedben ott van, hogy egy SMKP -ra biztosítás kell, különben nem vehet részt közúti forgalomban. Próbálj meg kötelezőt kötni egy ilyen csájnarendeléses villanydrótszamárra! Az S-Pedelec -nek van SMKP minősítése, EU -s típusbizonyítványa. Ez nem úgy működik, hogy ami nem kerékpár, az automatikusan SMKP.

[ Szerkesztve ]


elszabi
(tag)

A KRESZ szerint sajnos az. Ezért kell a biztosítás, jogsi, sisak, és nem lehet alkoholt sem fogyasztani mellete (én mondjuk csak kávéfüggő vagyok, ez a legkevesebb ).

10 ezer alatt is lehet kötelezőt kötni. Éves díj. Nem a világvége. Kitöltöd az adatokat és kész. Nem fogja érdekelni a biztosítót, hogy kínai vagy német gyártmány. Egyetlen nyűg, hogy a szerződést mindig magadnál kell tartanod valamilyen formában.

Sajnos nem jófejségből van korlátozva legtöbb ilyen bicaj és roller 25 km/h-ra, hanem azért, hogy minden macera nélkül szélesebb közönség tudja jogszerűen használni azokat.

Persze tisztában vagyok a magyar valósággal. És olyan 10%-ra tippelném azok számát, akik betartják a fentieket.


Somatom
(veterán)
Blog

SMKP -ra MABISZ SMKP kötelező kell. Tudnád linkelni, hogy melyik biztosítónál lehet ilyet kötni? Szívesen megkötném a bringámra.


Polarstar
(nagyúr)

Basszus! Ez remek ár!
Kérdés, hogy a francia Solex (a benzinmotoros rásegítéses bicaj europai királya) mit lépett ezekre válaszul?


TomFace
(tag)

Nekem egy ENGWE EP-2 Pro 750W járgányom volt, Ausztriában 100 euróra értékelte a rendőr, hogy nem volt biztosításom rá. Hazaköltözés után pillanatok alatt kötöttem rá gond nélkül SMKP biztosítást, onnantól nyugalom volt. :)


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Inkább a kiló számít mint a nem, nem? :D


Lord Myn
(senior tag)

Ja, egyébként is a mai fiatalok között előbb fogsz 55 kilós srácot találni, mint lányt... :DD


GoldhandRent
(őstag)
Blog

ha megállítanak, mivel igazolhatod, hogy 300W alatti az elektromotor ?

vagy rollernél
pl lassan megjelenik az aktuális rollerem utódja, amiben a motor már max 900W-t képes leadni (450W nominális).

Az US modell akár 35km/h-val is képes haladni (elméletben 40km távolságot).
...
Namármost, van hozzá a gyári applikáció, amiben egy csúszka segítségével be lehet állítani a max sebességet.
Megyek 35-tel, megállítanak, gyors applikáció és max sebesség 25-re állítás, aztán nem büntetnek meg ? :F
Ez nagyon magyar mentalitás :D, de tényleg, mi alapján vehetnek ki/büntethetnek meg?
Úgy tudom, nem SMKP az a roller, ami max 25-tel tud haladni. Mivel EU-ban sok (az összes?) gyártó csak szoftveresen oldja meg, hogy EU modell és max seb. 25km/h legyen, így... :F

Ha jól tudom, a motorburkolatra nincs ráírva a teljesítmény, plusz önmagában azzal semmit sem tudnak kezdeni, mert asszem' nem teljesítményre, hanem max sebességre lett a végső besorolás. Roller esetében.


Somatom
(veterán)
Blog

Az én bringámon is símán át tudom állítani a régiót, de nem felejti el az eredetit és sztem ez számít. Ha jól sejtem, akkor rollerből G30 -od van és G2 lenne az utód. Nekem "E" a G30. Kaptam hozzá EU -s megfelelőségi igazolást és az alján fel van tüntetve, hogy Vmax=25Km/h. Egyébként az alvázszámból is kiderül az eredeti régió.
Product versions (SN prefixes)

S is limited to 30 km/h (G30P)
C is limited to 25 km/h (G30)
E is limited to 20 km/h (G30D blue)
P is limited to 25 km/h (G30E)
N is a Ninebot Max Lite (G30LP) serial prefix, limited to 30 km/h
A is a Ninebot Max Lite (G30LE) serial prefix, limited to 25 km/h
O is a Ninebot Max Lite (G30LE) serial prefix, limited to 25 km/h
M is a Ninebot Max Lite (G30LD) serial prefix, limited to 20 km/h
T is a Maserati G30M serial prefix, limited to 25 km/h
2 is a Ninebot Max Pro, US spec (SNSC2.2A) serial prefix, limited to 25 km/h
0 (zero) is a Ninebot Max Plus, US spec (SNSC2.3) serial prefix, limited to 25 km/h
C (N4YC) is a Seat Mó (G30D) serial prefix, limited to 20 km/h
1 (NTG1) is an Audi EKS (G30D) serial prefix, limited to 20 km/h

[ Szerkesztve ]


adamklark
(senior tag)

Nem tudom Magyarországon hogy van de Németországnan egyszerű. Azt nézik mekkora a sebesség, ha 25km/h-nál gyorsabb akkor kell biztosítás (teljesítmény mindegy, lehet 750w is) , rendszám meg egyéb nyalánkság, járdán nem mehetsz vele stb. Ezért népszerű a korlátolt pedelec (csak rásegítés), én is olyat vettem aztán nem kell szarakodni a részletekkel

[ Szerkesztve ]


GoldhandRent
(őstag)
Blog

és mivel mérik, hogy mennyi a vége ?
trafi elé küldenek, feláll rá a kalapos, vagy neten megnézi a doksit ? :D

#14Somatom
igen, EU-s full prizma, meg rendszámhely, magyar boltból, de nem kaptam hozzá semmit.
beállítottam az elején az EU régiót, aztán 25.

az menő, hogy át tudod kapcsolni! újraindítás után meg visszaáll EU-ba ?
ha igen az nagyon jó :D induláskor átlövöd, aztán ha gubanc van, gyors restart és hurrá :C
szerk: max g30E ii

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Sajnos nem. Telós app-ban lehet beállítani, de az fix. Szóval, ha megfog a rendőr, akkor ki tudja olvasni a szoftveres módosítást. A bringát csak itthon használom, úgyhogy jelenleg kicsi a bukta esélye. De, ha lehetne, akkor inkább kötnék rá SMKP kötelezőt és legyen SMKP.
Nekem is G30E II van. Szerencsém volt, a németeknél nem vették észre a különbséget és megkaptam a rendszámot. Cserélném én is G2 -re, de ha az nem csúszna át, az gáz. Másrészt nem tudom, hogy itthon mi lesz a szabályzás. Nem lennék boldog, ha a németeknél a sebességen (20 vs. 25), itthon meg a teljesítményen hasalna el.

[ Szerkesztve ]


GoldhandRent
(őstag)
Blog

G2-t kapni (majd) EU-ban meg biztos németben is. Tudtommal (legalábbis nálam így volt) kibontáskor hiába EU modell, a szoftver ilyen semmilyen rajta. Első appos belépéskor tudsz régiót választani, és azzal lesz szabályzott. (én sajnos EU-t választottam, később kellett mókolnom, hogy tudjak is haladni vele -> nem csak a végsebesség, hanem az akku töltöttség függvényében elérhető max seb.. pl 20%-nál alig ment 10-15-tel, és ez irritáló rettenetesen)
Nálad nem így volt (az első appos régióválasztás) ?


Somatom
(veterán)
Blog

Én 70Km -rel, használtan vettem. De, nem is akartam állítgatni. Nekem jó a gyári 25 -tel.


DigitXT
(félisten)

Nyomatékszenzor nélkül terepezni, hááát...


Somatom
(veterán)
Blog

Ez egy alsó polcos cuccokból összetákolt design bringa. Nem terepre való. 1000 Wattos agymotorral sem megyünk terepre.


adamklark
(senior tag)

Mindkettő :DD


7Heads Drago
(veterán)

:D :D :D
De az az 55 kg az mind izom!

[ Szerkesztve ]


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog

Ez nem terepezni van, hanem kátyúzni. :DDD

üzenetek