üzenetek

hozzászólások


Fall-N
(veterán)

Az a baj, hogy biciklis szemmel iszonyú béna. A Tourney váltók, a 3x lánctányér, a lehető leggagyibb rugós teleszkóp, ami nem mozog semmit, de cserébe nehéz, és a kínai mechanikus tárcsafék. A motor még plusz hibaforrás, amikor a márkás motorokat is horror csapágyazni és még nem is kell sok idő, hogy bekövetkezzen.


Segal
(veterán)

"Várható volt, hogy ahogyan ráfordulunk az őszre, az elektromos rollerek és kerékpárok piacán egyre több lesz a jó ajánlat"

Biztos velem van a baj, de én nem találom a cikkben a jó ajánlatot... :N
Csak 1 olyat sikerült amit az ellenségemnek sem ajánlanék :(
Komolyan nem értelek benneteket miért égetitek magatokat az ilyen ciki ajánlásokkal :F
Persze, de tudom nagyon jól hogy miért de azért meg lehetne húzni 1 határt... :B


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Használunk fixen egy Eleglide M2-t és tök szeretjük. Tök evidens, hogy ennyi pénzért nem fogsz egy márkás és bringás szemmel elviselhető terméket kapni. De speciel mindennapos közlekedéshez az Eleglide is tökre bevált, pedig arra is fanyalogna a műértő közönség. Úgy, hogy amikor egy szerintünk is tényleg retek Engwe cuccot lehúzunk, akkor meg megjelenik az Engwe Fan Base és mi vagyunk a kretének, hogy nem látjuk be, hogy az tök jó.

De az is lehet, hogy mi mégiscsak jól ítélünk meg ezt-azt a helyén kezelve...

Viszont bocs, sokadszorra van belekötős kommented, általában reagálok, de tök feleslegesen, mert utána semmi reakció, csak X idő után egy újabb ilyen. Kicsit uncsi.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Ha kimegy egy ilyen "küllő" nehéz lesz pótolni. Gondolom. Azt lehet, h tévedek.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Nem tudom mi a baj a 3x lánctányérral. Kisebb rugózatlan tömeget jelent a hátsó keréken, s kevésbé sérülékeny hátsó váltót.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Nekem amióta 2 lábon járok, 3xtányéros biciklim van/volt


Alaaf Pi
(aktív tag)

Manapság a trend az 1x12 vagy milyen felállás, hátul már nagyobb átmérőjű lánckerek vannak, mint a féktárcsa elöl. Marha hosszú kanállal, mondván mennyivel jobb váltás, meg kisebb tömeg, meg gyorsabb váltás, meg bírja a lánc a keresztbe futást...


Segal
(veterán)

Mégis mit kéne rá reagálni? Úgy hulladék ahogy van, de ezt már leírtam. :K
Ha nagyon plusz dolgot szeretnék hozzátenni max azt tudnám hogy eleve azt sem értem mi a fene köze van ezeknek a cuccoknak a mobilokhoz, de ez tényleg csak egy észrevétel...
Persze felőlem elfér az oldalon, csak ennyi erővel holnaptól akár pelenkát is tesztelhetnétek :DDD
Tényleg egyre inkább a Gamestarhoz tudom hasonlítani az oldalt. Ott is egyre több blikk kategóriás bulvár, a helyesírási hibák (ugye erre meg te nem reagáltál már múltkor sem :N ), de ha ennyire zavar a kritika akkor max majd legközelebb nem írom le. (attól még nyugodtan képzeld majd oda, mert látatlanba is meg merem előlegezni hogy a következő kerékpárnak csúfolt szemét is max környezetszennyezésre lesz jó :B )
Részemről befejezve! Béke :)


pusszycat
(nagyúr)
Blog

A Rockrider-nél láttam olyat, elől egy pici tárcsa, hátul meg a nagy lánckeréksor. Annyira fura volt, h inkább nem vettem meg.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Te hova tennéd a PH lapcsaládon belül a mikromobilitási eszközöket? :F
Helyesírási hibák leginkább nincsenek. Elgépelések vannak. Nagyon más a kettő, a tesztjeinket mindig átnézi más szerző is, de általában ha valaki talál hibát, akkor szól és korrigáljuk. Még mindig nem az AI írja itt a kontentet... (úgy amúgy nem emlékszem, hogy ezzel kapcsolatban mikor jött tőled komment, de hogy privátban nem írtál semmit, az tök fix.)
Az elmúlt időszakban belekötöttél a Bluetti AC60-ba (reagáltam, de minek), roppant viccesnek szánt kommentet helyeztél el a Moto Watch hír alatt (reagálásra sem érdemes), hasonlót egy iPhone 15 hír kommentjei között... ez így sima trollkodás. Igen, a jelek szerint jobb lenne, ha megkímélnél ettől, mert teljesen parttalan és értelmetlen, hiába igykeszem türelmesen reflektálni, tök felesleges. Szóval nem igyekszem majd és akkor neked sem kell igyekezned ilyen szösszenetekkel gyarapítani az adatbázist.


Segal
(veterán)

A döntő többség a mountain bike-ot aszfaltos közlekedésre veszi és a legdurvább környezet ahol használni fogja az a Duna part vagy valami ahhoz hasonló föld út.
Na ide tényleg tökéletes akár a 3x váltó előre (bár a legkisebb itt is ritkán van használva), de oda ahova ezeket eredetileg szánták oda teljesen felesleges. Egy bizonyos felszereltségtől kezdve nem véletlenül keresve sem lehetne találni 3x váltót elől.
És most messze nem a felső kategóriáról beszélek, hanem arról ahol egyáltalán elkezdődik az értékelhető mountain bike szint.
Szóval ezért sem értem az ilyen igáslovakat mint a cikkben szereplő kerékpár, mert hegyi környezetbe meg aszfaltra is SOKKAL ideálisabbakat lehet találni.


Segal
(veterán)

Hopp ezt benéztem!
Lásd kivel van dolgod, elismerve a hibámat nem helyesírás, hanem elgépelés!
Köszi a helyesbítést :R


Alaaf Pi
(aktív tag)

Hegyvidékre, maximum murvára munkába járáshoz meg haza szerintem teljesen rendben van, s nem is többre szánták. A ballonosabb gumik miatt nem olyan probléma egy kátyú, padka, a max. 20km/h-ig rásegítéssel a fék sem lesz kevés, a hármas elsö sor pedig jól jöhet, amikor az ember felfele kapaszkodik, pláne, ha sikerült elbaszni az akku töltését és lemerült.


elmo
(aktív tag)

Hali! Légy kedves küldeni egy-két hivatkozást azokra a sokkal ideálisabbakra. (Engem aszfaltra érdekelne, együltömben kb. olyan 40-50 km-re nézve.) Ja, persze kb. ekkora vételárral.

[ Szerkesztve ]


Fall-N
(veterán)

Nem véletlenül alakult így. Én sosem szerettem a fölösleges első váltót. Terepen, de városban is tök fölösleges a 48 vagy 46-os tányér, a legkisebb 24/26/28 sem való semmire.

A Tourney váltó meg nagyon gyér. Egy-két év alatt széthullik annyira gyenge. Altus a minimum szint, az sem drága már.

De akárhogy nézzük a 3x7 és a Tourney váltó is a legalja az alkatrészeknek.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Nem tudom, nekem 1993 óta köszöni, jól elvan egy elég alsó kategóriás 3x7 Shimano rendszer a gépemen. És bár bizonyos fokozatokat talán ötször ha használtam az életben, de akkor ötször például azt jelentette, hogy nem kellett tolni a gépet.


beef
(őstag)

Felnicsere, más megoldás itt nem játszik.

#9 pusszycat
Én még azt az elöl kistányért is kisebbre cseréltem :D
Gyárilag 34 fogas, én 30-ra cseréltem, hátul maradt a 11-50T.
Mivel csak terepen használom a végsebesség lényegtelen, az annál inkább, hogy az emelkedőket ki tudjam tekerni :)


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Ha felveszi a 30 km/h az nekem már elég. Síkságon lakom. :D


beef
(őstag)

Jó, ha a legnagyobb akadály, hogy a járdára fel kell hajtani, úgy könnyű :D


fehér_ember
(addikt)

Nem tudtam hogy már nem divat elöl a három lánckerék. Bakker tök jó hogy ilyen izmosak a mai emberek (illetve gondolom sokkal jobban pörög is a lábuk).
Így akkor már biztos hogy soha nem fogok új bicót venni.
Városba nekem tök jó elöl középen, ha tekerek a mártába akkor a legkisebbet használom, lejtős aszfalton (városon kívül) meg szokott kelleni a legnagyobb is (bár talán az van a legkevesebbet használva nálam). Persze jó néha hasítani (csak fárasztó).

[ Szerkesztve ]


fehér_ember
(addikt)

Persze réges-rég eltekertem nagyapám 28-asával, azzal az 1 áttétellel is sok helyre; de attól még nem az lett az etalon.

[ Szerkesztve ]


Fall-N
(veterán)

Nem csak izmosság kérdése. Általában a legtöbb 1x rendszer 12 sebességes és a hátsó sor legnagyobb fogaszáma 50/51T. Az meg egy 32-es első tányérral mire nem elég?


fehér_ember
(addikt)

"Ha tekerek a mártába :D mátrába ..."

Lehet akkor le vagyok nagyon maradva. Még előző évezredben vettem utoljára kompletten bicajt. Akkor 3*8 sebességest; de kb. 10-et használok belőle: Az elöl legkisebbel ~szemközti szélső 3-at. Az elöl legnagyobbal ~szemközti szélső 3-at. Az első középső lánckerékkel ~szemközti hátsó középső 4 lánckereket. És persze ezek közt is lehetnek olyanok, amik nagyon közel vannak áttételben egymáshoz. Úgyhogy persze hogy bőven elég lenne 12; de hát pont azért volt úgy kitalálva hogy ne legyen nagyon keresztbe a lánc a súrlódás meg terhelés ... stb. miatt.
Ja és én sajnos ritkán bicajozom, szóval természetesen edzettebbeknek még kevesebb is elég lenne.
Amúgy nem látom át technikailag amit mondtál. Majd elnézek egy kerékpárboltba szétnézni és kérdezősködni. Biztos nagyon fognak nekem örülni ;]

[ Szerkesztve ]


beef
(őstag)

Itt meg tudod nézni, hogy ha beállítod az első, hátsó fogsorokat meg a kerékméretet, hogy pl. melyik fokozatod fedi egymást, mennyi az elérhető sebesség adott fogszámoknál, stb.
Tudsz összehasonlítást is más beállított bringák áttételeivel.
http://www.gear-calculator.com/

üzenetek