Autóhifi - Multimédia, életmód, 3D nyomtatás fórum

üzenetek

hozzászólások


Roxeus
(tag)

ebbe a fórumba általában a hangminőség szerelmesei járnak.
Ezért pár apróság mielőtt kérdeznél:

-a hangszórókat 3 nagyobb csoportba soroljuk:koaxális(itt a magas sugárzó egybe van építve a mélyközép hangszóróval), komponens (itt a magas sugárzó külön szerelhető a mélyközéptöl általában egy keresztváltó(crossover) segítségével és a mélyhangú segédhangszóró azaz a mélynyomó.

-általában minél több hangszórót raksz egy autóba , annál kuszább lesz a hangkép.

-a kezdők által is leginább járható út : egy pár komponens hangszórószett esetleg egy mélynyomóval megtámogatva.

- a cél egy színpadod teremteni magunk előtt , amin a zenészek egymástól jól elkülönítve játszanak , és a hang nem a hangszóróból hallatszik , hanem leválik a hangszóróról

-hátsó hangszórószett az esetek döntő többségében nem szükséges mert a kialkítani kívánt színpadképbe nagymértékben beleszól.

-fejegységről hajtott első szett esetén igyekezzünk minél érzékenyebb hangszórót választani(a 90 dB felettiek már általában jónak mondhatóak) , hogy a fejegységünk beépített végfokai meg tudják hajtani(tudom most azt mondod , hogy az én fejem 4x52W de hidd el onnan 10-max 12 wattnál több nem jön le , az sem túl jó minőségben)

-mélysugárzó választásánál fontos a hangsugárzó dobozának a kialakítása , melyek közül most 3-at ismertetnék: zárt rendszerűek , itt nincs semmilyen nyílás a hangszóró helyén kívül.Ezek általában nagyon pontos hangot adnak , de nagyobb erősítőteljesítményt igényelnek.Vannak még a bassreflex típusú ládák , melyek a hangszóró helyén kívül még van egy nyílás ami kör vagy szögletes profilú is lehet.Ezeknél már nehezebb a pontos beállítása a ládának , de általábban mélyebbre mennek mint a zártakés nagyobb hangnyomásra képesek.És vannak még a Bandpass rendszerű ládák is amik kettős reflex kamrával vagy egy zárt és egy reflex kamrával rendelkeznek ezek bizonyos frekvencián nagyot nyomnak , de se alatta se felette nem működnak kielégítően

- a hangszóróknak nincs teljesítménye.Ami rá van írva pl.: 100W az a terhelhetősége , de ez semmilyen összefüggésben nincs sem az elérhető hangerővel , sem pedig az általa nyújtott hangminőséggel.

- ha megveszel egy akár milyen komoly hangszórószettet az még önmagában nem fog jól szólni , a beépítés milyensége , illetve az ajtó fogja meghatározni a hangzás jelentős részét.Ezért mindent el kell követni a hangszóró beépítésekor az optimális körülmény eléréséhez , hogy a hangsugárzó a lehető legjobb képességeit mutassa.

-na ezért van szükség az ajtók komoly rezonancia csillapítására hogy a hangszóró ne a karosszéria lemezfelületeit rezegtesse .

-zaj és rezonancia csillapításra különböző termékek állnak rendelkezésre , mint pl: autóban a gyártás során használt bitumenlap(ez kb. 50x50cm -es nagyságú , ára olyan 1000-2500 ft-ig/db. ebből a két ajtóra kb. 5-6 tábla kell.Ezekhez viszonylag közepes kézügyesség igényeltetik és hőlégfúvóval kell felmelegíteni a helyére )vannak komolyabb kifejezetten hangszórók beépítéseihez gyártott bitumenlapok(pl: STP , Dynamat Extreme , Dynamat original , ezekből lehet venni door kit-et ami Dynamat Extremeből olyan 22-23000 ft ezek nagyon komoly tapadással bírnak , nem kell hozzá bűvésznek lenni , )illetve lehet kapni Soudaband nevezetű bitumenes lemezt melyet 15és 30 cm-es szélességű tekercsekben lehet venni amik 10m hosszúak ( egy ilyen 30cm-es tekercs olyan 8-10000 ft). ezt sem kell hőlégfúvózni , de minden ilyen termék felragasztása előtt nagyon fontos az alapos por és zsírtalanítás!!!!

-komolyabb rendszereknél elengedhetetlen az erősítő használata , hiszen mint már tudjuk a fejegység gyatra kis végfokán nem fog olyan hang képződni mint amilyet általában megálmodik az ember magának.

- erősítőkből létezik 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 csatornás.Egy jó alap rendszerbe legalább egy két csatornás kell , de itt hívnám fel a figyelmet , hogy a 2 és 4 csatornások között nincs nagy anyagi különbség és a későbbi fejleszthetőség érdekében érdemes már az elején venni egy 4 csatisat , mert az már általában kellőképpen meghajt egy pár komponens szettet és egy mélyládát.

-nagyon fontos -ha külső erősítőt használunk - a bekötéshez használt kábelek helyes keresztmetszetének a méretezése , ha ilyen megoldáson töritek a fejeteket akkor mindenképp olvassatok utánna a neten , hogy mekkora erősítő összteljesítményhez , milyen hosszon mekkora kábelkeresztmetszet szükséges!!!

-----------
Eredeti hozzászólás

Helló mindenkinek!

Remélem még ez a téma belefér az egyéb kategóriába... Elvégre ez is már mp3 lejátszó... :))

Rátérve a témára, autórádió vagy másnéven fejegység vásárlása előtt vagyok. A keret erre 40k.

A két tipus, amit kinéztem:
- Sony CDX-GT300 [link]
- Clarion DXZ558RMP [link]

Mind a 2 tipus teljesen megfelel az igényeimnek, amik a következők:
mp3 lejátszás, tekerőgombos hangerőszabályzó, távirányitó, rds rádió, rca kimenet, DESIGN :Y
ezek a legfontosabbak... :D

Másik hogy nem szeretném cserélgetni. Most megvenni aztán ez legyen fix pár évig.
Olvastam, hallottam véleményeket: JVC-ről (rosszat :F ), Panasonicot nem ismerem autóhifi terén, Pioneer-t nem akarok (megbizhatóság miatt :o ).

Választás igy a Sony-ra jutott. Márkanévként nincs vele baj, csak nagyon kétfélék a vélemények. Más fórumokon nagyon sokan nincsenek vele megelégedve, de mégtöbben istenitik. :F
Másik érv: Clarion. Ilyen kazettás hifi volt a jó öreg Suzuki-ban, de most meg kellett válnom tőle... Nagyon meg voltam elégedve vele. Hangzása nagyon király, rádiója nagyon tuti volt. Olyan helyen is képes volt befogni a rádiót, ahol nem volt még mobil térerő sem... :C

Tehát ez a 2 a főtipus, de szives segitségetekkel más márkák is szóba jöhetnek a kereten belül... :DD

A segitséget előre is köszi!!!!

Sürgős lenne!!!

[Szerkesztve]

[ Módosította: 7 ]

üzenetek