Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja - Lokál fórum

üzenetek

hozzászólások


fekeandras
(őstag)

Mivel az utóbbi időben már mindenre használjuk az autós topikokat (itt főleg a BMW Club és a Milyen autót vegyek? topikra gondolok) csak arra nem amiért létrejöttek, arra gondoltam a masszív offolást ezekben be kéne fejezni. Nyitni kellene egy olyan topikot ahol minden általánosságban az autózással, közlekedéssel kapcsolatos témát ki lehetne tárgyalni. Az említett két topikban már többször is felmerült az a jogos kérés, hogy ne szemeteljük tele. Hát tessék, ide lehet offolni.


gamerkiller
(senior tag)
Blog

Na! Első kérdés, azaz inkább megerősítésre váró tény: Be kell járatni a szalonból kijövő új autókat? 2 új autó van a családban, egy VW Jetta III, nem kellett bejáratni és egy Skoda Fabia 1.2HTP. Ezt sem kellett, sőt! A szervizben azt mondták, hogy az elején magas fordulaton, ahol tudunk ne váltsunk fel hamar..

Na?


VR6-Fan
(veterán)
Blog

ave :R

Kiváncsi leszek arra hogy mennyire szokik ide a PH!-s autós társaság.

gamerkiller:szerintem be (vagy legalább érdemes ezzel játszani 1-2e km-ig).

akár mennyire is pontosak az illesztések, a henger fal és a gyűrűk közt nem tudnak 100%-ig pontos illesztést kialakítani.

[ Szerkesztve ]


fekeandras
(őstag)

Nem tudok egyértelmű választ adni erre de egy dolog biztos. Ártani nem árt vele az ember ha az első pár hónapban kíméletesen bánik vele. A szervíz meg az elromlott autó(sok)kból él. Így már érthető ez a hozzáállás.

#3: igen, erre én is.

[ Szerkesztve ]


<NewL>
(addikt)
Blog

megvan az első kérdésem
este tudnak mérni ezekkel a lézeres motyókkal? :U vagy szoktak?


fekeandras
(őstag)

Ez engem is érdekelne.

A másik ami még érdekelne: ha megállít a rendőr megbűntethet azért mert le van szedve az első lökhárító (2107)? Vagy kötelező rajta lennie??


Zolás
(addikt)
Blog

Kötelező része a kocsinak a lökhárító szóval csak óvatosan :DDD


fekeandras
(őstag)

És ha azt hazudná az ember, hogy pár napja egy koccanás miatt lett leszedve? Mondjuk cinkes lenne fél évvel később újra összefutni ugyanazzal a rendőrrel... :D


7
(addikt)
Blog

Áthelyezve Lokálba.


DeadMeat
(veterán)
Blog

Ha összetöröm akkor is? :DDD


DeadMeat
(veterán)
Blog

Igen.A lézer lát éjjel is.És a kamera is mellette sajnos.Rendőr spanom mondta.


keIdor
(titán)

Jájj, de jó ötlet ez a topik! :C :R Már kellett, mint egy falat kenyér!

[ Szerkesztve ]


!Overdose!
(őstag)

Jó ötlet. Remélem hosszú életű lesz. Megy is fel, jobbra. :R


<NewL>
(addikt)
Blog

de a fényszórótól ,hogy látja a kamera? :F
akkor megin' görcsölhetek 2 hónapig


SpeedR
(őstag)

Ezeket az olcsóbb autókat szerintem érdemes kímélve használni az első néhány ezer km-en. A drágább kategóriákban viszont tudtommal sokkal jobban odafigyelnek erre a gyárban (ultrahangos tisztítás stb..) tehát elvileg nem kell bejáratási ciklus. Amire mindenképpen érdemes figyelni, hogy hidegen ne pörgesd 3k rpm fölé semmiképp.

(#5) <NewL>

Tudnak, de tudtommal nem szoktak. Azért néha biztos előfordul. (vakuval tökéletes képet tudnak készíteni a rendszámról)

(#6) fekeandras
Szvsz nem büntethet meg. Milyen jogcímen tenné azt?


fekeandras
(őstag)

Passz. Biztosan van rá valami szabály, hogy miért nem lehet leszedni.


<NewL>
(addikt)
Blog

ha meg akar büntetni akkor azért büntet meg amiért akar.
pl haverom fehérgyarmati rendőr. híresek arról ,hogy ők a leg leg leg g****ek az országban :W (2x vettek tőlem forgalmit,szerencsétlenségükre nem tudták kinek a kocsijában ülök:D 10 perc múlva meg ideadták)
szóval a srác mondta ,hogy megállított egy ladát telis tele apaccsal (5db) mind nyakig bekötve. 10 percig ellenőrzött mindent,már nem tudott mibe belekötni,mondta neki ,hogy nyissa fel a motorháztetőt. le volt csúszva az akksi saruja kicsit,meg meg volt oxidálódva (?) arra büntette meg 10K-ra.
egyébként nekem sokat elmesélt a srác. első hónapban 130 körüli büntetést adott ki,így volt ő a második. azonnal belopta magát a kapitány szívébe,azóta körzeti megbízott. azt mondta ,hogy ha nem büntetett meg 5-6 embert min egy műszakban a kapitány lebaszta őket.
nem semmi :F

én speciel utálom a fakabátokat...de nagyon :W


tothm
(őstag)

Az üzembetartói szerződésről tudna nekem mesélni valaki? Előnyök-hátrányok! Köszi!


<NewL>
(addikt)
Blog

Előny : nem kell átíratni a kocsit a nevedre. az kb 50-80K
hátrány : nincs a neveden,nem megy a bónuszod.
az előző posztban írtam,pont ezzel az üzembetartóival volt valami,azért vettek 2x forgalmit el tőlem,vagy 5 éve :D


Rick4
(félisten)

Hogy odaphotoshoppolta a hátsó rendszámtáblára a kispárnát.. :DDD
[link]


Rick4
(félisten)

Hátrány: ha egy ideje megvan, és az előző tulaj pl tartozik a bevásárlókártyájára mondjuk 30K-val, úgy kihúzzák a feneked alól a kocsit, hogy csak na. _Ha meghal, akkor jönnek az örökösök... További hátrány? Ha megkapod a kocsit üzemben tartásra, akkor az ocsmányiroda vagyonszerzési illetékként odatolja kb az átírás felét. Ha kiderül, hogy susmákolva van a kocsi, mert ugye nem csináltattál eredetvizsgát, akkor van egy 2 éve megvett bontószökevényed, amit ugye akár Te is megmókolhattál, sosem tudod bebizonyítani, hogy nem így volt.

Előny? Semmi..

Ne foglalkozz vele.. Csak azok adják oda a kocsit úgy, aki tudja, hogy gáz van. Keress olcsóbb kocsit, ahol ki tudod a pénzedből fizetni az átírást is.


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Gázos autó témakörben érdekelne még:

-Hogy hat az autó(motor) élettartalmára és egyébb dolgokra pl olajcsere gyakoriság/olaj tipusa változik e.
-Benzin tarállyal mi történik? Mi van ha benzint tankolok bele? Megy vegyesbe?
-Milyen gyakorisággal vannak LPG kutak? UUgy tudom külföldön is tankolni? Ha esetleg nincs kút vagy akármiért nincs LPG megy benzinnel?

Átfutott a fejembe, hogy veszek vmi jobb használt kombit mert kell aztán rakok bele gázt. Mondjuk az egyik kedvenc a Ceed SW egyik legnagyobb előnye a 7év gari evvel ugrana.... (márpedig az pár tipushiba miatt fontos....) :(


fekeandras
(őstag)

Benzin + gázüzem.Vegyes üzem.Tehát menet közben kapcsolgathatod, hogy éppen gázzal vagy benzinnel akarsz menni.Kifogy a gázod átpöccinted benzinre és mész tovább.Megállsz az első gázkúton ~ 160ft/literért tankolsz bele gázt és mész tovább azzal.A kocsiból semmit nem szednek ki csak bekerül egy plusz tartály a pótkerék helyére, még a csomagtered sem lesz kisebb.Ma már elég gyakoriak a gázkutak.Majdnem minden MOL és OMV kúton lehet gázt is tankolni.Külföldön nem tudom mi a helyzet.


SaNyEe
(aktív tag)
Blog

Meszesnyakú vénemberek, elvenni a jogsit tőlük!

Ma délben leparkoltam az autónkat (nem amit múlt héten vettem), hanem az öreg fordot, s mikor jövök vissza hallom, hogy kiabál egy nő, hogy állj-állj aztán rotty.
Megyek oda, hogy mi történik, s az ismerős nőci mondja, hogy a tiédet kapta el. Kiváló!

Mire odaértem épp állt ki az autó elejéből az öregúr, mondtam is néki, hogy most szépen tessék féllreállni, mert lesz némi elintéznivalónk. Szegény nem értette, hogy mi történt annyira meg volt lepődve. Az eset egy zárt parkolóban történt ahol viszonylag nagy a forgalom és a hely viszonylag szűkös a forgalomhoz mérten. Az útra párhuzamosan lehet parkolni, a parkoló végéből azonban csak kitolatni lehet, megfordulni nem, a bácsika is ezt kísérelte meg, hát mint már kiderült sikertelenül.
De annyira ferdén állt, hogy azt csodálom miként nem tűnt ez fel neki, hát ő ugye hátra nem nézett, csak a tükörig lát, de azt nem értem, hogy ott mit nézett :S az autója bal hátulja, s az enyém jobb eleje találkozott, azonban az autója másik oldalán már akkora helyet halmozott fel, hogy oda mármár mégegy autó elfért volna.
Csupán a sárvédőív bánta a történetet úgyhogy biztosítón kívül egyeztünk meg az öreggel, márkaszervízben 35k-ért csinálják végülis meg, de a napomból kb 3,5 órát azért mindennel együtt elvett a bácsika.
Mondjuk azon meglepődtem, hogy ő ajánlott egy márkaszervízt ahová menjünk el, ahol kereste is egy szaki ismerősét, akivel gondolom okosba akarták megoldani a mutatványt, de tőle ilyenolyan okokból már megvált az adott cég. Lényeg, hogy rá akart volna lottyintatni valami kis festéket a meghorzsolt részre s megúszta 500Ft-ból módszert szeretett volna a bácsika, gondolta Ő. Valami olyasmire akart kilyukadni miután meghallotta a szakértő véleményét, hogy a lehorzsolt részre, fújna kis réteg festéket aztán csókolom :D
Egy eldeformálódott, lehorzsolt karosszériaelemre, értettem már miért gondolta, hogy így jobban ússza meg...


fekeandras
(őstag)

Engem egy tornádós öreglány kaszált el majdnem ma bent a kórház udvarán.Ha nem lépek félre rohadt nagyot borult volna a mami.Bringát tekerni már nem tud de ezzel a villanyszamárral úgy tolta mint hamilton... :D


Rick4
(félisten)

Akkor én is kiegészíteném, mint sok gázos km-t megtett ember. Elvileg a gáz tisztább üzem, minden tekintetben jobb értékeket produkál a kipufogott gáz, mint benzin üzemben, ezzel egyrészt kíméled a katalizátort, mivel nem kell annyi mindent közömbösíteni, tovább tart, másik oldalról pedig légnemű anyag kerül össze légnemű anyaggal, tehát először is télen nem jelentős a többletfogyasztás, mivel ugye dúsítás sincs (ez másik oldalról ugye azt is jelenti, ha nincs dúsítás, akkor nincs a hideg hengerfalra kicsapódás, olaj lemosás sem), jellemzően nem is folyik bele semennyi benzin az olajba (ez is minden benzinesnél megtörténik) ill nem rakja tele az olajat annyi koksszal sem, elvileg az olajcsere periódus a gázüzem miatt a duplájára nő. LPG kutakat megnézheted a holtankoljak.hu-n, megyénként, várásonként lebontva gázárral, utca házszámmal minden ott van. Mellette ott van letölthető gázos mol kút lista... Külföldön semmivel sem rosszabb az ellátottság, nem kell aggódni, de az okosok tartanak 15-20 liter benzint minden esetre, és ahogy a kolléga említette, akár egy teligázas előzés közepette is gombnyomás, és onnantól gázzal mész. Ja, és amit én imádok, pl tegnap Letenyén voltunk (szegedi vagyok, úgyhogy nem itt van), nem is foglalkoztam a gázzal, de éreztem, hogy már nem akar 3000 fölé pörögni a motor, Ilyenkor kisebb gázzal, de simán fel lehet gyorsítani 90-100-ra is, majd egyre kisebb gázadással de simán haladhatsz. Nem rángat, nem duzzog, csak torpan. Na Így elő a notit, holtankolja, Barcs felé még 13 km, ott hol a gázkút. Adatok GPS-be beadva, szépen elgurultunk, megtankoltunk, és jöttünk tovább. Szóval nem olyan, hogy mész, és mint a benzinnél, egyszer csak vége, és állsz a kereszteződésben, persze lehet ledes tankmérőt teteni, nekem nem jött be.....

Egy hasonlat, egyik ismerős céges kocsinak vett egy 2003-as Passatot 1.8T, 150 paci, megy is ha kell, csendes is, nem füst, meg rezonanciahegyek, ja és a benzinesek ugye olcsók......azonnal bele a gázt, az üzletkötő srác havi 5-6 ezer km-t megy vele, vegyesben 120-130 körül neki 10 litert eszik. Ez most megvan 1600Ft-ból, 280 as dízelárnál ez 5.7 liter. Én itt tőlünk 1 km-re legál kúton shell gázt tankolok 148-4.5%-ért 142 Ft-tal számolva a 10-es gáz nincs 5 liter, se benzinből, se gázoljaból. Cserébe se izzítógyertya, se adagoló, se más dízeles problémák, ugyan nem tuti az összehasonlítás, mert egy nem tudbós 2.0 literessel jobban járt volna... Ott még ugye akkor azt is fel lehetne hozni, hogy a benyásban turbo sincsen ami tönkremenjen.. Ehhez kéest meg kell nézni, mennyi egy dízel, meg egy 1.8T Passat között az árkülönbség.


Rick4
(félisten)

Erre mondj valamit...


Winner_hun
(félisten)
Blog

Úgy mintha fényszóró nem is lenne:


Winner_hun
(félisten)
Blog

Gázzal lehet hidegen indítani? Az nem csak 30-40 foktól kapcsolható? Lehet keverem az E85-tel így hajnalok hajnalán:D


fekeandras
(őstag)

valami :D


kételkedem
(addikt)
Blog

"Hidegindításkor a motor automatikusan benzinnel kel életre".
MOL is ezt írja:
"Alacsony hômérsékleti viszonyok esetén aján-
latos benzin üzemmódban indítani. Ha a motor
elérte az üzemi hômérsékletet, akkor kapcsoljuk
át – az adott jármûre elôírt utasítás szerint – gáz
üzemmódra"

[ Szerkesztve ]


keIdor
(titán)

Érdekes miért nem Jetta Coupé lesz a neve már inkább? :F
Egyetértek az Audival.


fekeandras
(őstag)

Furcsán néz ki.Tetszik is meg nem is.Csomagtartója nem lehet valami nagy meg a hátsó fejtér is érdekes lehet.

Audi meg hát...


Rick4
(félisten)

De, lehet minden gond nélkül, nekem 1200-as fordulatra van állítva a comp, alapesetben benzinnel indítok, és egy gázfröccs (hülye szó, mert valójában benzinfröccs..) feltolom 1200 fölké, átvált, és megyek. De "vészindítás módban" meg lehet gond nélkül csinálni, hogy gázzal induljon. Elvileg ez azért van így, mert a gáz a tartályban folyékony halmazállapotú, és a reduktorban elpárologva hőelvonást produkál ami lefagyaszthatja a reduktort, (ezért megy a reduktoron keresztül a hűtőrendszer kis köre) vagyis a gáz belefagy. Elvileg. Nekem azonban sosem történt még ilyen, úgyhogy ezzel nem is foglalkozok...


Rick4
(félisten)

Itt egy rész a linkedből:
Tisztán gázüzemben nem használható az autó, hiába volna még olcsóbb, mivel a gáz nem keni, sőt szárítja a motort. A motor kenéséhez kötelező rendszeresen benzinnel is autózni.

Azért megkérdezném a cikkírótól, mit ken a benzin, és miért szárít a gáz? :DDD


Zolás
(addikt)
Blog

A benzin tudod olajból készül és van egy minimális kenése ami szükséges a motornak hogy hosszú élettartamú legyen. A gáz viszont hihetetlen de nem olajból készül igy teljesen száraz és ha hosszú ideig csak gázzal használod kib@szott hamar elkopik a motor. Ezért szokták általában az egy teli tank gáz használata után 1-2 napig benzinnel használni az autót. Sőt vérmesebb autószerelők 200km gáz után 50km benzint ajánlanak amit ha betartasz nem teszed tönkre a gázüzemmel az autódat.
Szóval a benzin a motort keni. A motorolaj nem jut be a hengerekbe hogy a henger falát belülröl kenegesse. Olyan kicsi a rés a henger és a dugattyú között és olyan gyorsan mozog a dugattyú hogy esélye nincs erre az olajnak. Az olaj az összes többi alkatrészt keni. Persze ken valamennyit a dugattyúkon is de az édeskevés menet közben.
Továbbá a gáz sokkal gyengébb mint a benzin aki vezetett már benzin-gázos autót az megerősitheti ezt. Ha huzamosabb ideig csak gázon használod elgyengül a motor. Ebbe az extra kopás is belejátszik természetesen.
Ha valamit kihagytam vagy elírtam egy hozzáértőbb kolléga majd kisegít. :R


Rick4
(félisten)

A benzin tudod olajból készül és van egy minimális kenése ami szükséges a motornak hogy hosszú élettartamú legyen. A gáz viszont hihetetlen de nem olajból készül

Akkor visszakérdezek:
Milyen útvonalon halad a benzin, és ott minek van szüksége kenésre?
Miből készül szerinted a gáz?
A benzin a motort keni? :Y Lehet a tiedet igen, de az enyémet tuti nem...
Ha a motorolaj nem jut be a hengerekbe, és a benzin keni, akkor a dugóra minek lell olajlehúzó gyűrű?? :DDD
Tudod Te egyáltalán, mi az hogy extra kopás? Miből lesz extra kopás?
A sokkal gyengébb azért elég pongyola megfogalmazás, gondolom neked mínusz 5% lóerő és alacsonyabb fordulaton több nyomaték a sokkal gyengébb kategória. Egy 200 lovas motorhoz képest egy 190 lovas már neked a sokkal gyengébb kategória...
Teljesen őszinte leszek, oltári nagy baromságokat írtál...Vagy olvastad valahol, és rosszul emlékszel, vagy kevered, de alapvetően fogalmad sincs sem az otto motor működéséről, se az lpg gáz származásáról, de még a gázüzemről sem...Ha azt mondom, hogy most van a 4. gázos autóm, ebben épp 330ezer km van, és marhára hosszú ideje megy gázzal, akkor erre mit mondasz? Se szétkopva, se kiszáradva nincs, de ezt meg egyik kocsimat se kent benzin sosem... Mossál már kezet egy fél deci benzinnel, nézd már meg, milyen jól keni a bőrödet is... :DDD

Még elmagyarázni sem akarom, mi miért nem így van, de hidd el, nem így van..

[ Szerkesztve ]


kételkedem
(addikt)
Blog

Nekem még sosem volt gázos autóm, de amit Zolás írt, az bizony tényleg nem fedi a valóságot.

"Szóval a benzin a motort keni. A motorolaj nem jut be a hengerekbe hogy a henger falát belülröl kenegesse."

Ez persze butaság, a henger és a dugattyú között olajfilm van, nem a felrobbanó benzin-levegő keveréknek kell a henger falát kenni.

A Skoda Dual-nak hívja a vegyes üzemű konstrukcióját. Ők ezt írják a motor károsításáról:

Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes üzemanyag vásárolható, melyhez a korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakításánál, a szelepülékek, szeleptányérok, illetve a szelepvezetők anyagának helyes megválasztásával sikerült alkalmazkodni, az autógáz használata nem okoz problémát. Az autógáz eleve gáz halmazállapotú szemben a benzinnel, mely a legfinomabb porlasztás mellett is apró cseppek formájában kicsapódik a szívócsőre és a motor hengerfalára, vagyis hígitja a kenőanyagot. Az autógáz viszont nem oldja fel a kenést biztosító olajfilmet és nem hígítja fel a motorolajat. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, különösen a legkritikusabb bemelegedési fázisban.


Rick4
(félisten)

Röviden a lényeg annyi, hogy azoknál a kocsiknál volt baj a gázüzemmel, amik csak ólmozott benzinnel mehettek. Az ólom arra volt jó, hogy szíváskor ill kipufogáskor egy vékony réteg rárakódott belőle a szeleptányérra, és nem ragadt be a szelep. Amint beöntötték az ólommentes benzint, nem volt meg ez a réteg, és bizony sokszor előfordult, hogy a szeleptányér kiszakított egy darabot a szelepülékből. Ezt egyébként a skodák, kispolskik csinálták előszeretettel, akkor jött ez igazán elő, mikor még állami támogatással 1000 Ft-ért lehetett kataliátort szereltetni a kocsikra. Ott kellett eldönteni, hogy mi legyen, ugyanis a motornak kellett az ólmos benzin, a katalizátornak meg kifejezetten nem...

üzenetek