Benzinkút, ami mit is árul? - Egyéb fórum

üzenetek

hozzászólások


Kicker
(senior tag)

franc tudja valamelyik motor érzékenyebb valamelyik meg nem... én sem tapasztaltam még ilyet..


helkis
(addikt)

nem írtál hülyeséget sőt! szerintem sem szabad elmenni a műszaki dolgok mellett, akármilyen benzint raksz a gépbe!! a modern kocsiknál az alapjárat elektromosan van beállítva egy alapjárati motoron keresztül, amit egy számítógép vezérel a kibocsátott kipufogógáz minőségének fügvényében, nem vagyok autószerelő, de nemrég volt ilyen problémám és utanaolvastam ill megkérdeztem okos embereket! :D tehát egy 16szeleps kocsinál aminek elektromosan van vezérelve az alapjárati fordulatszáma nem hibája az ingadozás, hanem tulajdonsága! ez kb melegen 700-800 1/min, hidegen 650-1500-1/min-ig normális. (ugyanis szivató már nincs.) a lambdaszonda végzi a mérést a kipufogórendszer elején és a méréi adatok alapján a comp. beállítja a pillanatnyilag optimális égéshez szükséges befecskendezési benzinmennyiséget, ill a beáramló levegőmennyiséget a légtömegmérőn keresztül. ha mégis sok károsanyag menne ki a szabadba, akkor az EGR (néhol AGR) szelep a kipufogógázt visszavezeti az égéstérbe, hogy újra elégesse a motor, na ez gondolhatjátok mennyire fojtja a motort. :F az első szériás 16v-s opelekben (F-szeria) még le lehetett dugózni a szelepet mindennemű hátrány nélkül és a problémák megszüntek, de a mostaniakban már egyből jelez a compuer, hogy valami gáz van! néhány tipusnál lehet tisztítani az EGR szelepet, átmenetileg megoldja a problémát, de mivel kopik is a szelep egy idő után használhatatlanná válik, ezzel a húzással egy újabb rendszeres költségforrást biztosítanak az autógyárak az autóstársadalomnak. néha elég ha egy autópályán megküldöd a gépet, akkor kiéghetnek a lerakódott kokszok a motorból. nekem G-astrám van és a fent megnevezett dolgok közül csak tippeléssel lehet megállapítani, hogy melyik a rossz ledugózni nem lehet, vagyis mák kell hozzá hogy ''olcsón'' megússza az ember, ha efféle problémába ütközik, és akkor még a benzinekről nem is beszéltünk! :D
általában esso-kúton tankolok, a kocsi szereti... :R

[Szerkesztve]


#00809728
(addikt)

Mindegyiket külön-külön. :O


God Vazzeg
(veterán)

Nekem is 320i van :D Nem szelepszár szimmeringes, szép, egészséges a motorja, ezért is kérdezem hogy bele érdemes-e rakni ezt a cuccost, de ezek szerint határozott igen a válasz :U

Köszi :R


ZCoyote
(őstag)

Mondjuk az biztos, hogy nem ''műszerekkel'' autóztam:)


#00809728
(addikt)

Szasz!

Azt az üzemanyagot egy Veszprémi teljesen független Labor cégnél bevizsgáltatod és kérsz egy szakértői véleményt.
Majd vissza mész vele a kutra és a fönökkel megbeszéled a dolgot és elméletileg kérheted a ''okoskakönyvet'' amiben fel van jegyezve mikor ki takaritotta a földben lévő tartályokat.Ha ez nem tőrtén meg akkor nyert ügyed van és írsz a nnk a cégnek egy levelet+ a számlát mellékeled.

Egyébként mivel mostani üzemyanagot érdemes mindeféle ''jóval'' feltőlteni én igy arra kérlek benneteket,hogy érdemes egy + süzemanyagszürőt berakni a kocsiba ez kb 220ft jelent pluszban és még te is meg tudod csinálni.
Dieseles kollégák főleg a nagynyomásu rendzsereknél nagyon ajánlom ugyanis apró pici kosz hihetetlen kárt tud tenni a nagynyomásu szivatyuban. :C


#00809728
(addikt)

Ajánlott.


Balinov
(félisten)
Blog

Saját negatív tapasztalat,igaz nem magyar,hanem szlovák kutról van szó. 1SVK-val olcsóbban adták (még a 220Ft-os gázolajos időben) a gázolajt,gyorsba telinyomtam ~46littyóval a reugeot-ot majd megpróbáltam győr környékén közlekedni. Aznap du. haver ment mögöttem kocsival,felhívott,hogy mi a szart taknyoltál,úgy kormol az xrd,mintha terpentines higítót tankoltál volna. Ellenőriz,tényleg. Nosza,meleg motorral autópályateszt,hátha csak ki kell kormolni. 85-ös felhajtótól a győri metró lehajtóig alig-alig bírtam 120felé tornászni,pedig magyar (akármilyen,mol,agip,omw,shell,stb.) gázolajjal 5öd annyi idő alatt lazán megy 140-150-et a sárkány. Egy hétig majd' szó szerint még szarni is kocsival mentem,hogy foggyon ki a kinti gázolaj.kivillant a sárga üz.jelző a műszerfal,irány molkut ,38l.aztán győrt elkerülő autópályaszakasz.üveghangig. na utána már minden OK volt.

üdv
Bali


Rebirth
(tag)

Maga a Metabond motorolaj is (csak a sima olaj, nem az adalék) tökéletes az autónak, vagyis jobb, mint mondjuk egy Castrol, vagy ua?


Rebirth
(tag)

Nekem most volt az akció előtt benzinszűrő csere :C

Egyébként hogyé adnak egy ilyen szakértői véleményt? :R

[Szerkesztve]


#00809728
(addikt)

Metabond=Én az adalékot teszteltem ami kb 3decis fém edénykében található.
[link]
Olajairól halottam de ezekkel tavaj jőtt ki.


#00809728
(addikt)

Figyi 220ft egy + szürő én valahogy nyugodtab vagyok azota.
Nekem egy Seat leon cupra 19pdti-m van 4*4 és 212le.
Gyári szürő a modul aljában+egy gyári szürő a tank aljában.
Majd a gázolaj szürő ami gyári.Nos én a tank ill a gyári gázolaj szürő közé tettem egy ilyen kis egyszerü müanyga szürőt amit kb 2 perc alatt és ugy 10.000km mulva tépem is ki.Vagy ha látom ,hogy jóbban bekoszolodott akkor már cserélem is.
Nem ér annyit.


Rebirth
(tag)

Elvágtad a csövet és bilincs, vagy, hogy raktad fel? Grat a jó verdához! Egyébként mit kajál egy ilyen szörnyeteg?


Azazello-
(senior tag)

14. es a 16. kerulet hataran van egy Shell benzinkut. senkinek sem ajanlanam, tobben is panaskodtak mar, hogy valamilyen oknal fogva kevesebb benzint kapnak a penzukert :U


#00809728
(addikt)

Hát ha nincs más lehetőséged akkor cső elvág majd abwa bilincs 2db + szürő.Lehetőleg szem előtt legyen amit egyszerüen meg tudsz tekinteni.Persze en ma motorháztető kivágására gondoltam. :C
Egyébként egy ilyen ''szörnyeteg'' ha 130-140km/h-val megyek akkor 5.5liter
Ha nagypapis tempoval 60-90km/h akkor 5liter
Ha 150-200között akkor 7,2liter

Egy kutról és egy állomásról tankoltam + csurdig raktam amig én nem láttam az üzemanyagot..Minden esetben 100km felett utaztam és azt osztottam vissza.


Rebirth
(tag)

Nekem Nagykátán jött be a kis Shell kút a vasúti átjárónál! Azzal a benzinnel 6,4-et evett :))


God Vazzeg
(veterán)

Kiskőrös - Soltvadkert közt van egy nagyon jó diszkont kút, azon kívül hogy olcsó a benzinjük, jóval többet megy el az autó vele mint más kutakéval. Nem szoktam sokat benzinről járni (LPG rulez ;) :D), de ez feltűnő volt :R


Kokog
(csendes tag)

talan idevalosi vagy?


#00809728
(addikt)

Egyébként most néztem a Metabond oldalán az olajait.Hát lehet kiprobáok közülük egynéhányat. :))


Vigneau
(félisten)
Blog

Nem is tudtam, hogy LPG-s a Bömcid. ;)
Ami az 52-esen, a lehajtótok közelében lévő volt AGIP kút, az milyen sorsra vár? Ki veszi át?

üzenetek