Benzinkút, ami mit is árul? - Egyéb fórum

Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Kicker
(senior tag)

franc tudja valamelyik motor érzékenyebb valamelyik meg nem... én sem tapasztaltam még ilyet..


helkis
(addikt)

nem írtál hülyeséget sőt! szerintem sem szabad elmenni a műszaki dolgok mellett, akármilyen benzint raksz a gépbe!! a modern kocsiknál az alapjárat elektromosan van beállítva egy alapjárati motoron keresztül, amit egy számítógép vezérel a kibocsátott kipufogógáz minőségének fügvényében, nem vagyok autószerelő, de nemrég volt ilyen problémám és utanaolvastam ill megkérdeztem okos embereket! :D tehát egy 16szeleps kocsinál aminek elektromosan van vezérelve az alapjárati fordulatszáma nem hibája az ingadozás, hanem tulajdonsága! ez kb melegen 700-800 1/min, hidegen 650-1500-1/min-ig normális. (ugyanis szivató már nincs.) a lambdaszonda végzi a mérést a kipufogórendszer elején és a méréi adatok alapján a comp. beállítja a pillanatnyilag optimális égéshez szükséges befecskendezési benzinmennyiséget, ill a beáramló levegőmennyiséget a légtömegmérőn keresztül. ha mégis sok károsanyag menne ki a szabadba, akkor az EGR (néhol AGR) szelep a kipufogógázt visszavezeti az égéstérbe, hogy újra elégesse a motor, na ez gondolhatjátok mennyire fojtja a motort. :F az első szériás 16v-s opelekben (F-szeria) még le lehetett dugózni a szelepet mindennemű hátrány nélkül és a problémák megszüntek, de a mostaniakban már egyből jelez a compuer, hogy valami gáz van! néhány tipusnál lehet tisztítani az EGR szelepet, átmenetileg megoldja a problémát, de mivel kopik is a szelep egy idő után használhatatlanná válik, ezzel a húzással egy újabb rendszeres költségforrást biztosítanak az autógyárak az autóstársadalomnak. néha elég ha egy autópályán megküldöd a gépet, akkor kiéghetnek a lerakódott kokszok a motorból. nekem G-astrám van és a fent megnevezett dolgok közül csak tippeléssel lehet megállapítani, hogy melyik a rossz ledugózni nem lehet, vagyis mák kell hozzá hogy ''olcsón'' megússza az ember, ha efféle problémába ütközik, és akkor még a benzinekről nem is beszéltünk! :D
általában esso-kúton tankolok, a kocsi szereti... :R

[Szerkesztve]


#00809728
(addikt)

Mindegyiket külön-külön. :O


God Vazzeg
(veterán)

Nekem is 320i van :D Nem szelepszár szimmeringes, szép, egészséges a motorja, ezért is kérdezem hogy bele érdemes-e rakni ezt a cuccost, de ezek szerint határozott igen a válasz :U

Köszi :R


ZCoyote
(őstag)

Mondjuk az biztos, hogy nem ''műszerekkel'' autóztam:)


#00809728
(addikt)

Szasz!

Azt az üzemanyagot egy Veszprémi teljesen független Labor cégnél bevizsgáltatod és kérsz egy szakértői véleményt.
Majd vissza mész vele a kutra és a fönökkel megbeszéled a dolgot és elméletileg kérheted a ''okoskakönyvet'' amiben fel van jegyezve mikor ki takaritotta a földben lévő tartályokat.Ha ez nem tőrtén meg akkor nyert ügyed van és írsz a nnk a cégnek egy levelet+ a számlát mellékeled.

Egyébként mivel mostani üzemyanagot érdemes mindeféle ''jóval'' feltőlteni én igy arra kérlek benneteket,hogy érdemes egy + süzemanyagszürőt berakni a kocsiba ez kb 220ft jelent pluszban és még te is meg tudod csinálni.
Dieseles kollégák főleg a nagynyomásu rendzsereknél nagyon ajánlom ugyanis apró pici kosz hihetetlen kárt tud tenni a nagynyomásu szivatyuban. :C


#00809728
(addikt)

Ajánlott.


Balinov
(félisten)
Blog

Saját negatív tapasztalat,igaz nem magyar,hanem szlovák kutról van szó. 1SVK-val olcsóbban adták (még a 220Ft-os gázolajos időben) a gázolajt,gyorsba telinyomtam ~46littyóval a reugeot-ot majd megpróbáltam győr környékén közlekedni. Aznap du. haver ment mögöttem kocsival,felhívott,hogy mi a szart taknyoltál,úgy kormol az xrd,mintha terpentines higítót tankoltál volna. Ellenőriz,tényleg. Nosza,meleg motorral autópályateszt,hátha csak ki kell kormolni. 85-ös felhajtótól a győri metró lehajtóig alig-alig bírtam 120felé tornászni,pedig magyar (akármilyen,mol,agip,omw,shell,stb.) gázolajjal 5öd annyi idő alatt lazán megy 140-150-et a sárkány. Egy hétig majd' szó szerint még szarni is kocsival mentem,hogy foggyon ki a kinti gázolaj.kivillant a sárga üz.jelző a műszerfal,irány molkut ,38l.aztán győrt elkerülő autópályaszakasz.üveghangig. na utána már minden OK volt.

üdv
Bali


Rebirth
(tag)

Maga a Metabond motorolaj is (csak a sima olaj, nem az adalék) tökéletes az autónak, vagyis jobb, mint mondjuk egy Castrol, vagy ua?


Rebirth
(tag)

Nekem most volt az akció előtt benzinszűrő csere :C

Egyébként hogyé adnak egy ilyen szakértői véleményt? :R

[Szerkesztve]


#00809728
(addikt)

Metabond=Én az adalékot teszteltem ami kb 3decis fém edénykében található.
[link]
Olajairól halottam de ezekkel tavaj jőtt ki.


#00809728
(addikt)

Figyi 220ft egy + szürő én valahogy nyugodtab vagyok azota.
Nekem egy Seat leon cupra 19pdti-m van 4*4 és 212le.
Gyári szürő a modul aljában+egy gyári szürő a tank aljában.
Majd a gázolaj szürő ami gyári.Nos én a tank ill a gyári gázolaj szürő közé tettem egy ilyen kis egyszerü müanyga szürőt amit kb 2 perc alatt és ugy 10.000km mulva tépem is ki.Vagy ha látom ,hogy jóbban bekoszolodott akkor már cserélem is.
Nem ér annyit.


Rebirth
(tag)

Elvágtad a csövet és bilincs, vagy, hogy raktad fel? Grat a jó verdához! Egyébként mit kajál egy ilyen szörnyeteg?


Azazello-
(senior tag)

14. es a 16. kerulet hataran van egy Shell benzinkut. senkinek sem ajanlanam, tobben is panaskodtak mar, hogy valamilyen oknal fogva kevesebb benzint kapnak a penzukert :U


#00809728
(addikt)

Hát ha nincs más lehetőséged akkor cső elvág majd abwa bilincs 2db + szürő.Lehetőleg szem előtt legyen amit egyszerüen meg tudsz tekinteni.Persze en ma motorháztető kivágására gondoltam. :C
Egyébként egy ilyen ''szörnyeteg'' ha 130-140km/h-val megyek akkor 5.5liter
Ha nagypapis tempoval 60-90km/h akkor 5liter
Ha 150-200között akkor 7,2liter

Egy kutról és egy állomásról tankoltam + csurdig raktam amig én nem láttam az üzemanyagot..Minden esetben 100km felett utaztam és azt osztottam vissza.


Rebirth
(tag)

Nekem Nagykátán jött be a kis Shell kút a vasúti átjárónál! Azzal a benzinnel 6,4-et evett :))


God Vazzeg
(veterán)

Kiskőrös - Soltvadkert közt van egy nagyon jó diszkont kút, azon kívül hogy olcsó a benzinjük, jóval többet megy el az autó vele mint más kutakéval. Nem szoktam sokat benzinről járni (LPG rulez ;) :D), de ez feltűnő volt :R


Kokog
(csendes tag)

talan idevalosi vagy?


#00809728
(addikt)

Egyébként most néztem a Metabond oldalán az olajait.Hát lehet kiprobáok közülük egynéhányat. :))


Vigneau
(nagyúr)
Blog

Nem is tudtam, hogy LPG-s a Bömcid. ;)
Ami az 52-esen, a lehajtótok közelében lévő volt AGIP kút, az milyen sorsra vár? Ki veszi át?

üzenetek