Benzinkút, ami mit is árul? - Egyéb fórum

üzenetek

hozzászólások


helkis
(addikt)

nem írtál hülyeséget sőt! szerintem sem szabad elmenni a műszaki dolgok mellett, akármilyen benzint raksz a gépbe!! a modern kocsiknál az alapjárat elektromosan van beállítva egy alapjárati motoron keresztül, amit egy számítógép vezérel a kibocsátott kipufogógáz minőségének fügvényében, nem vagyok autószerelő, de nemrég volt ilyen problémám és utanaolvastam ill megkérdeztem okos embereket! :D tehát egy 16szeleps kocsinál aminek elektromosan van vezérelve az alapjárati fordulatszáma nem hibája az ingadozás, hanem tulajdonsága! ez kb melegen 700-800 1/min, hidegen 650-1500-1/min-ig normális. (ugyanis szivató már nincs.) a lambdaszonda végzi a mérést a kipufogórendszer elején és a méréi adatok alapján a comp. beállítja a pillanatnyilag optimális égéshez szükséges befecskendezési benzinmennyiséget, ill a beáramló levegőmennyiséget a légtömegmérőn keresztül. ha mégis sok károsanyag menne ki a szabadba, akkor az EGR (néhol AGR) szelep a kipufogógázt visszavezeti az égéstérbe, hogy újra elégesse a motor, na ez gondolhatjátok mennyire fojtja a motort. :F az első szériás 16v-s opelekben (F-szeria) még le lehetett dugózni a szelepet mindennemű hátrány nélkül és a problémák megszüntek, de a mostaniakban már egyből jelez a compuer, hogy valami gáz van! néhány tipusnál lehet tisztítani az EGR szelepet, átmenetileg megoldja a problémát, de mivel kopik is a szelep egy idő után használhatatlanná válik, ezzel a húzással egy újabb rendszeres költségforrást biztosítanak az autógyárak az autóstársadalomnak. néha elég ha egy autópályán megküldöd a gépet, akkor kiéghetnek a lerakódott kokszok a motorból. nekem G-astrám van és a fent megnevezett dolgok közül csak tippeléssel lehet megállapítani, hogy melyik a rossz ledugózni nem lehet, vagyis mák kell hozzá hogy ''olcsón'' megússza az ember, ha efféle problémába ütközik, és akkor még a benzinekről nem is beszéltünk! :D
általában esso-kúton tankolok, a kocsi szereti... :R

[Szerkesztve]

üzenetek