Dragon's Dogma 2 - PC játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


VTom
(veterán)

Holnapután jelenik meg játék, remélem, hogy velem együtt még sokan várjátok.

Az promo videok alapján nagyon ígéretesnek tűnik.


nubreed
(veterán)

Én is várom, szóval legalább már ketten vagyunk. :D Holnap után indul a móka.


nanofocus
(tag)

Szuper! Köszönjük a fórumot. Biztosan vannak itt nagy ARPG rajongók, lesz értelme a fórumnak :) By the way: aki xbox-on játszik majd, NZ trükkel már holnap déltől játszható lesz :) Összefoglalót a népnek majd!

A review embargo elvileg ma jár le délután, 85-90-es metacritic értéket jósolnak, elvileg bugmentes lett a game.


VTom
(veterán)

Én is várom a review-kat. Az alapján döntöm majd el, hogy PC-re veszem-e meg, vagy PS5-re.

Az első rész nekem kimaradt, de nagyon hiányzik már egy jó ARPG.


nubreed
(veterán)

Nekem megvolt az első rész is. És kb. egy más fél hónapja elő is vettem újra az első részt... (amíg várunk a másodikra, ráhangolódás címszóval) és én egyáltalán nem vagyok egy grafika fetisiszta, abszolút nem minden a grafika, de nekem az első rész grafikája bizonyos helyeken annyira elavult már, hogy egyszerűen a látvány miatt teljesen elment a kedvem tőle, fel is adtam ezt a 2. végig játszást... Ettől függetlenül egy nagyon jó (és rohadt) nehéz játék. Ha birod a látványt akkor érdemes neki futni egyszer.


nubreed
(veterán)

Dragon's Dogma 2 review roundup:
[Roundup: Here's What The Critics Think Of Dragon's Dogma 2]

8-10 közötti a legtöbb értékelés, szóval jónak ígérkezik a játék.


nanofocus
(tag)

Dragon's Dogma analitika:
[Dragon's Dogma 2 | PS5 - Xbox Series S/X - PC | Graphics Comparison |]

Xbox Series S: Dynamic 1440p/~35fps with temporal reconstruction and unlocked
framerate

Xbox Series X: Dynamic 2160p/~40fps with temporal reconstruction and
unlocked framerate

Playstation 5: Dynamic 2160p/~38fps with temporal reconstruction
and unlocked framerate

PC: 2160p Max Settings with DLSS Balanced | RT ON | | RTX 4080 | i9 12900K | 32GB DDR5 | SSD NVME

jobb mint amire számítottam, eléggé riogattak itt a 20-25 fps-el.


VTom
(veterán)

Nem rossz a PS5 sem.
De lehet hogy inkább PC lesz.


donki
(aktív tag)

Nem néztem review-kat, csak futólag pár videót, de nekem úgy tűnik, hogy nem lehet szétosztani a pontokat szintlépéskor, amit sajnálok, ha valóban így van.
Ez a játék valószínűleg hasonlít az első részre, aminek a leglényege tulajdonképpen a pawn fejlesztése volt. Van egy currency, amit elsősorban akkor kapunk, ha a pawnunkat valaki kibérli. A pawn-nak nyilván a kinézete a legfontosabb, ezért érdemes csinos nőt alkotni, és miniszoknyával stb. ellátni, de a harci tulajdonságai is számítanak, és ami a lényeg, számon van tartva, hogy egyes szörnyekről és küldetésekről mennyi tudással rendelkezik. Minél többel, annál hatékonyabb a harcban, illetve szövegesen segít a küldetésben is, időnként mondja, hogy menjünk ide vagy oda, stb.
A 3 csillagos tudás megszerzése, az equipment farmolással egyetemben több végigjátszáson átível, egész jól el van szerintem találva a játék befejezése utáni motiváció a játék folytatására.
Ami az első részben az egészbe belerondít, az a harci képességek, azaz a végső, magas szintű statok megszerzése. Ugyanis szintlépéskor asszerint kapunk pontokat, hogy éppen milyen vocationje (milyen class) van a karakternek vagy a pawnnnak. Ha 200. szinten maximális erővel rendelkező magic archer akar lenni valaki, azt úgy tudja elérni, hogy 1 percet sem játszik magic archerként, hanem 200. szintig sorcererként játszik, mert azzal tudja maximalizálni a magic statját. 200. szinten kb. 500 különbség van az átlagos és a minmaxolt magic stat között, ami buffolással azt hiszem 2000, ami már elég ahhoz, hogy fele, vagy harmad idő alatt meg lehessen ölni egy nagyon erős szörnyet.


VTom
(veterán)

Ha jól értem, ebben egyedül nem is lehet menni, csak mindig a 4 pawn kíséretében?


nanofocus
(tag)

De lehet egyedül menni, vagy talán minimum ketten, ugye ott a fő pawn amit te csinálsz. Gondolom így nehezebb lesz a játék, de azt írják nem egy dark souls..úgyhogy lehet én is nehezítek, nincs kedvem mikromenedzselni egy egész bandát. Egyébként a két mellékes pawn akiket fel kell fogadni ( más játékosok karakterei ) azoknak nem is lehet cserélni a cuccait? Mivel nem fejlődnek veled vagy valami hasonlót olvastam


VTom
(veterán)

Akkor cisnálok egy Frodó karakter, mellé meg egy Samut :D

Annyira nem lesz hosszú játék, ahogy látom.

How Long is Dragon's Dogma 2?


VTom
(veterán)

Akiket esetleg érdekel a teljesítmény és a grafika, vagy több platform között vacillálnak, azoknak segíhet ez a video.

Xbox Series S: Dynamic 1440p/~35fps with temporal reconstruction and unlocked framerate
Xbox Series X: Dynamic 2160p/~40fps with temporal reconstruction and unlocked framerate
PlayStation 5: Dynamic 2160p/~38fps with temporal reconstruction and unlocked framerate
PC: 2160p Max Settings with DLSS Balanced | RT ON | | RTX 4080 | i9 12900K | 32GB DDR5 | SSD NVME ~80-100fps


nubreed
(veterán)

Egy csomó más video review -ban meg azt láttam tegnap, hogy simán bele lehet rakni 100+ órát. Ha azt nézed, a Skyrim (tudom, almát a körtével) sem hosszú játék, az sem hosszabb 24-30 óránál max ha csak a main storyra meg néhány side questre korlátozod magad de ha úgy játszol, akár 150-200 órát is bele pakolhatsz elsőre.
Szerintem itt is az lesz, hogy teljesen különböző idők fognak kijönni majd, attól függ, hogy ki hogy játszik.


VTom
(veterán)

Én is így gondolom, általában a review-kban lévő időket megszorzom 2-vel, mert az én jákátékstílusomra kb. az a jellemző.

Amit minden review-ban kiemeltek - legalábbis amiket láttam - az a harcrendszer, azt mindenki nagyon élvezte.

Illetve elvileg a döntéseink befolyásolják a történet menetét, és persze különböző kasztok közül lehet választani, úgyhogy a többszöri végigjátszás is esélyes.


donki
(aktív tag)

A pawnokon semmit nem kell micromenedzselni, nem is lehet. A jellemüknek megfelelően mindent maguktól csinálnak. A main pawnod tanul tőled, pl. ha te mindig felmászol a szörnyre, idővel ő is gyakrabban mászik.


nubreed
(veterán)

Én is így tudom. Örülök is neki, hogy a pawn -okon nem kell mikromenedzselni semmit. Sőt ha jól értettem az egyik tegnapi videóból, a két másik pawn (tehát nem a main) nem is lép szintet, hanem ha nagyobb szintűeket akarsz, ahogy a játékos is szinteket lép, akkor ezt a kettőt mindig újabbakra kell cserélni. Ezt jól értettem?


nanofocus
(tag)

100 órát simán bele lehet verni. Ennyit mondtak a witcher 3-ra is anno, négyszer vittem végig, az első gameplay-em 306 óra volt de az kimaxolva minden IS.


nanofocus
(tag)

Arra gondoltam hogy kaját meg fegyvereket adni az összesnek. Asszem csak a main pawn-t kell mikrózni nemde?


donki
(aktív tag)

A pawnod nem lehet magasabb szintű, mint te, nem fordulhat elő, hogy két napig nem játszol és 50 szinttel magasabb a pawnod mint te, mert kibérelték. :D
Szóval alighanem jól értetted.
Valószínűleg amúgy itt is úgy van optimalizálva, hogy hébe-hóba támadnak egyet, ezt-azt csinálnak, folyamatosan úgy érzed, hogy hasznosak, de a munka oroszlánrészét azért neked kell elvégezned, a pawnok nem végzik el helyetted.


donki
(aktív tag)

Nem tudom mit értesz mikrózás alatt. Az első résznek lényeges része volt, hogy változtathattál a vocationon, és a korábbi vocationkból valami keveset megtartottál, tehát érdemes volt több vocationba is beleszagolni. Gondolom ez itt is így lesz, és a main pawnodat felszerelheted, ill. vocationt válthatsz vele. De a csatában nincs beleszólásod, hogy mit csináljon. Nincs olyan, hogy mondjuk tabbal kiválasztod melyik karaktert akarod irányítani. Mindig magadat irányítod, a pawn meg mindig saját magát.
Illetve az összes pawnnak adhatsz gyógyító cuccokat, amit saját belátása szerint használ.


nanofocus
(tag)

Bocsánat, lehet rosszul fogalmaztam. A micromanagement alatt azt értettem ( az én laikus esetemben ) hogy mind a négyet etetni kell és felvértezni fegyverekkel és armorral.


nubreed
(veterán)

Aki esetleg PC-n játszik majd azt érdekelheti:
[Capcom Is 'Aware' of Dragon's Dogma 2 Frame Rate Issues on PC, Looking Into Fixes]

Jó lenne egy day 1 patch erre, bár ilyen hamar nyilván nem jön erre fix, de mondjuk egy week 1 patch akkor.

[ Szerkesztve ]


nanofocus
(tag)

Tuti hogy lesz, így nem maradhat. Gondolom határidőre dolgoztak, patchelni még a konzolos verziót is ráérnek..


VTom
(veterán)

Nem tudom, hogy erre milyen fixet tudnak elővarázsolni, ha az NPC-k számolása miatti extra CPU terhelés okozza a dropot.
Gyakorlatilag CPU limites lesz a játék ezeken a helyeken.


nubreed
(veterán)

Igen, azt olvastam is valahol, hogy 6 magos de főleg az alatti cpu-val kb. senki ne akarjon játszani ezzel a játékkal, nagyon szereti a minimum 8 magot...

[ Szerkesztve ]


nubreed
(veterán)

Ha valaki nem fél a spoilerektől annyira, valaki épp élőben streameli a játékot:
[link]

[ Szerkesztve ]


VTom
(veterán)

Remélem a 3DVcache-ből is bőven profitál majd :D

PC-re vettem meg végül.

[ Szerkesztve ]


VTom
(veterán)

Néhány hasznos infót találtok ebben a videoban a gameplayről. Spoilermentesen.


donki
(aktív tag)

Megjelenés előtt a forspokenről is csak jót írtak. Majd megjelenés után kiderül, hogy milyen valójában. Várni kell 1-2 napot a vásárlással, és utána ránézni a steamre.


VTom
(veterán)

A Forspokenről már a review video-kból is le lehetett venni, hogy baj van.
Erről viszont elég meggyőzőek, legalábbis nekem.


nubreed
(veterán)

Mod supportról tudunk valamit? Nagyon jó lenne ha lehetne modolni a játékot.


donki
(aktív tag)

Ahogy nézem a gameplay-t, a fejlődés kb. ugyanaz mint dragon dogma 1-ben.
Az egyes vocationokhoz tartozik weapon skill, core skill és augment.
A fegyver skillt csak az adott vocationnal lehet használni. (sebző képességek)
A core skill fegyver típusra vonatkozik (pl. dagger), és más vocationban is érvényesül, ha az ugyanolyan fegyvert tud használni.
Az augment pedig elsajátítás után általánosan kifejti a hatását (pl nagyobb teherbírás, nagyobb fizikai sebzés vagy ilyesmi). Gondolom van egy limit, hogy egyszerre hány augmentet lehet használni. Augmentek miatt érdemes lehet több vocation-t is fejleszteni.

Ezek után nem lepődnék meg, ha a teherbírás is a karakter tömegétől függene, mint az első részben. Ha igen, akkor érdemes lehet 109 kilónál nehezebb karaktert indítani, hogy maximális teherbírása legyen, és sok értékes kincset tudjon elcipelni.

[ Szerkesztve ]


VTom
(veterán)

Pár hsz-szel feljebb linkeltem egy videot, amiben bemutatnak pár dolgot, ebben kitérnek a karakteralkotásra is.
Úgy van, ahogy írod, a magasabb karakter gyorsabban fut (nagyobbat lép), a nagyobb karakter több cuccot bír el, a kisebb termetűnek gyorsabban tölt vissza a staminája, stb.


donki
(aktív tag)

Forspoken 60% környékén állt az első napon, ez meg 38%-on. :D


VTom
(veterán)

Hajnali egytől lehet játszani nem?


nubreed
(veterán)

Még el sem mertem indítani a játékot miután elolvastam a rengeteg negatív kritikát a Steamen, mármint egy kis részüket nyilván, mert rengeteg van.

-Mikrotranzakció egy single player játékban!!
-Iszonyatosan szar performance még high-end pc-n is.
-Egy karakter tudsz generálni össz-vissz. Nem tudsz másik karakterrel új játékot kezdeni és törölni sem tudod a jelenlegit. Plusz 2 dollárt kell fizetni azért az opcióért, hogy legyen egy kib***ott karakter editorod.


donki
(aktív tag)

5600 review, 39%. Ez példátlanul rossz! Mondjuk nem nagyon van olyan, ami tartalmilag szídja. A hozzászólóknak főleg a játék teljesítményével van problémája, ami alacsonyabb beállítások mellett sem túl jó.

Azt gondolom, hogy 38% mellett érdemes lehet várni a vásárlással, mert erre történnie kell valaminek. Vagy leárazás, vagy javítás, de valami lesz.

[ Szerkesztve ]


VTom
(veterán)

Ja, értem.
Ezt már a review-kban is írták sajnos.
Day1 patch nem jött?

Szégyen azért, hogy nem jön már ki úgy játék, hogy rendben lenne az első nap.


Halboy78
(csendes tag)

Series x-en 6 órát raktam bele tegnap este. Az első rész kimaradt anno, de a kezdeti ismerkedés után nekem nagyon adja. Van hangulata, bugokkal nem találkoztam. Ismerkedem a világgal és a választott (archer) vocationnal. Rég volt ilyen, de várom a műszak végét, hogy folytassam a kalandot. :)


VTom
(veterán)

Hogy fut? Vannak akadások, frame droppok, amik befolyásolják az élményt?


Halboy78
(csendes tag)

Bevallom én kevésbé vagyok érzékeny erre, de nem tapasztaltam semmi problémát, akadást vagy fps droppot sem.


donki
(aktív tag)

Most már mixed a review, 40%-on áll. De jelenleg 140 ezren játszanak a játékkal. Várható volt, hogy akinek gyengébb a PC-je, az csalódni fog. Nekem 16 magos processorom van és 3090-es kártyám, 2k-ban próbáltam ki, raytracing nélkül. Én még nem éreztem akadásokat, városban is 120 FPS (óvatosságból beállítottam ezt a limitet).


nubreed
(veterán)

Kb 2 órát játszottam eddig a játékkal, egy kicsit voltam már az open world -ben is, 3060 Ti -on nekem (bekapcsolat DLSS -el, persze) 5800x cpu mellett, simán meg van a stabil 60 fps, eddig nem voltak akadások.


VTom
(veterán)

A balhé nem is ezek miatt van, hanem az eltitkolt mikrotranzakciók miatt, pl. fizetni kell a gyorsutazásért.. :F

Gondolkodtam én is, hogy lemondom, de igazából a gyorsutazást sohasem szoktam használni, skillekért meg elvből nem fizetek, úgyhogy adok neki egy esélyt.


nubreed
(veterán)

Azt elfelejtettem írni, hogy egy "ősrégi", tavaly szeptemberi nV driver van még fent, szóval nem frissítettem a legújabbra. Mér nem egyszer láttam ilyet, hogy régi driveren sokkal jobban megy egy adott játék. De persze lehet, hogy nincs köze hozzá most.


donki
(aktív tag)

A dragon dogma 1-ben van permanent ferry stone. Itt ilyen nincs, úgyhogy sokat kell cipelni, mert elhasználódnak. De nem is ez a durva, hanem hogy 20 ezer arany 1 darab. De egy alvás a fogadóban is 2000. Durva árak vannak.


VTom
(veterán)

Nekem nincs azzal bajom, ha egy szerepjátékban szerepet kell játszani.
De az, hogy single player RPG-ben mikrotranzakciók.... háát...


nubreed
(veterán)

Az miért van, hogy nem tudok tárgyakat használni? Pontosabban fogalmazva, nem tudok elfogyasztani semmit, pl. most health itemet akartam volna, de egyszerűen a USE gomb inkatív.


donki
(aktív tag)

Saját magadon akartad használni?

üzenetek