Drón topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


SeniorTilla
(veterán)

:DD telefonnal és kartondobozzal FPV-zni, azért az király lehet. Ezen én is mosolygok. :DD


Geller72
(veterán)

Teljesen megértem, de azért az nem olyan kartondoboz, hanem "gyári" fejpánt, amibe bármilyen telót bele tudsz rakni és azért egy 14 pro maxnak nem olyan szar a kijelzője VR módban. ;). És ha a kölcséghatékonyságot nézem, szinte minimális élményvesztés mellett, akkor azért sok mident kijelenthetünk, de azt nem hogy rossz választás lenne. :). Szó szerint a dolog anyagi része a 3k-s fejpánt...vs. ?? A fejkövetés adott a HT miatt, szal nekem teljesen megfelelt.

(Nem fillérbszó vagyok, van FatShark FPV szemcsim is, ami akkor 500 euró volt, plusz 100 euro a modul bele..cserébe az összes drónommal tudom használni, amire kamerát rakok. Egyszerűen erre nem akartam dedikáltan ennyit költeni, mert nem ad annyival több élményt, amennyivel többe kerülne egy plusz szett.)
:R


BaLee
(addikt)
Blog

Mivel válasz nem jött megválaszolom magamnak, hátha másnak is infó.
Sima háti kis poggyászban vittem ki a drónt, se Budapesten nem kötöttek bele, sem visszafele Barcelonában. Egyedül a Sagrada familia templom látogatásnál vették el és látogatás után adták vissza.


SeniorTilla
(veterán)

Köszi az infót! Milyen drón volt?

Mennyi volt most a sorban állás a Sagradánál?


BaLee
(addikt)
Blog

DJI Mini 3 pro volt.

Sagradánál ne állj sorba, mert nem kapsz ott jegyet, előre kell foglalni időpontra és akkor 5-10 perc alatt bejutsz egy hasonló ellenőrzőpontra, mint egy reptéren... Güel Parkba is voltunk 7-8 éve, simán vettünk jegyet és mentünk be, most reggel 10 körül ott voltunk, nem is volt jegyértékesítés, ki volt írva, aznapra Sold out... :(


mcdennis
(tag)

Sziasztok!
Most készülődök belépni a drónosok világába. Folyamatosan olvasok és nézek videókat a tudnivalókról. Kezdőként a DJI Mini 2 SE-t néztem ki. Szembe jött ennek a Fly More Combo típusa. Kérdezném, hogy megéri a felárat a több kiegészítő, amit az utóbbihoz adnak?

Előre is köszi


SeniorTilla
(veterán)

Igen megéri, ne vedd csak a gépet, FMC-t vegyél!


mcdennis
(tag)

Köszi! :)


Quaresma
(aktív tag)

Sziasztok! Több helyen találkoztam azzal, hogy pl. az osztrák vizsga itthon is ugyan úgy elfogadott. Ez még mindig így van? Csak azért kérdezem, mert kényelmesebb lenne online levizsgázni, mint személyesen egy vizsgaközpontban, amihez gondolom időpont kell, stb..


Geller72
(veterán)

Amennyire tudom, még így van. :)


BaLee
(addikt)
Blog

EU tagok vagyunk, bármelyik EU tagországban letett vizsga érvényes itthon is. Szóval az osztrák is.


JamesBorg
(friss újonc)

Olvasom, magolom a drón témát, de leginkább az ipari felhasználásuk érdekelne.
Többnyire mindenhol általánosan összeszedve tételezik a weboldalakon, hogy mire jó, pl: napelem felmérés, légszennyezettség mérés, szkennelés, mérés.

De ténylegesen hogy mondjuk xy vállalat erre és erre használja az ipari drónokat, azt nagyon keveset találok, vagy pedig nagyon meg kell rágni a keresőt. Ráadásul ha van valami új hír, akkor az meg mindent előnt. Van Nektek esetleg gyakorlati alkalmazásokról infótok ipari drónokról akár itthon, akár külföldön?

Folyamatban vagyok egy cikkírásban, lényegében összeszedtem mindent: Ipari drón .De én hiányolom az egészből azokat az infókat amiket fent írtam, tehát a saját anyagomból. Viszont nyers, száraz forrásanyagra lenne szükségem, mert egésszé szeretném tenni. Köszi ha van valakinek ilyen ipari felhasználásról nyersanyaghoz infója. Ha nincs, akkor marad a kutatás.

[ Szerkesztve ]


Geller72
(veterán)

Külföldön pl. nagyon sok helyen használják őket permetezésre, szélerőművek lapátjainak ellenőrzésére, és atomerőművek betonkupolájának repedésvizsgálatára, a lidarral kiegészítve pl. dél amerikában így keresik az ősi településmaradványokat az esőerdőkben.


JamesBorg
(friss újonc)

Köszönöm! Új vagyok a forumban, nem tudtam hol keressem a választ, de megláttam. Ez segítség volt amit írtál. Kiindulásnak jó. Lényegében akkor megpróbálok elindulni a "repedések keresése", "magas szerkezetek részei, alkatrészek vizsgálata, - itt majd végig futom, mert szerintem *csak még nem ismerem* vannak olyan kötelező ellenőrzési feladatok (pl jogilag kötelező x évente) amiket ezekkel el lehet végezni": pl írtad, szélerőmű lapát, és akkor itt jut eszembe, pl toronydaru, vagy tévé torony, azaz magas szerkezeti dolgok dolgok, de akkor ezeket megpróbálom elképzelni, és kigyűjteni".

A mezőgazdaságba, hal, erdő, stb, még azért nem megyek bele, mert az most az sok lenne.

A lényeg hogy át kell rágnom magam államilag is kötelező, épület, erőmű, akármi, ahova hasznosítható lehet, és eddig alpinisták végezték (gondolom). Talán ez lesz az első irány. Mindegy, nagyon belementem.

Szóval tényleg köszönöm a válaszodat, mert felgyújtotta bennem a lámpát!

Köszönöm.


Quaresma
(aktív tag)

Sziasztok. Pár villám kérdés: Ha megvan az engedély, akkor a két kitöltött nyomtatványt e-papír formájában kell benyújtanom az ügyfélkapun? Ezen felül a két eljárási díjat simán csak átutalom a megadott számlaszámokra? Erről ügyfélkapun kellene csatolnom egy bizonylatot? Köszi!


SeniorTilla
(veterán)

Az milyen már, hogy a Mavic 3 RC-je lemerül, miközben a naplementét fényképezem. A drón ott van a közelben, pár méter magasan, és a táv kikapcsol. Na, most mi lesz...

Auto RTH-val a gép visszajön, és elkezd leszállni ahol felszálltam, a kocsi tetejére, de megáll felette 1 méterrel. A tetőablak tükröződése be szokta zavarni a leszállásnál, most is ez történt. Ott állok táv nélkül, a drón lebeg a kocsi felett, és nem történik semmi, nem tudok beavatkozni. Arrébb kellett állnom a kocsival, hogy a drón leszálljon mögötte :)


M_AND_Ms
(addikt)

Igen. A nyomtatvány mellé az epapíron beküldöd azt is.


Grillo
(senior tag)

Nekem a tablet merült le a Phantom4-nél egyszer, de mivel akku még bőven volt, és a kontroller is élt, simán stoppoltam mindent, átszereltem a telefonom, és lehetett menni tovább. MOndjuk ehhez az kellett, hogy tőlem mindössze 20 méterre volt a drón, és olyan 5 méter magasan, egy kihalt mező közepén. Ha nem látok rá, ez bizony bazi ijesztő lett volna (így is az volt). Szóval ja, nyagyon kell figyelni, hogy ne történjen emberi hülyeségből származó kár.

Az autón nem panaszkodik, hogy mágneses interferencia, és kalibrálni kell mindent mindig? Nekem a Saprk-kal, meg talán P4-gyel is arébb kellett mennem az autótól, pláne nem volt jó a teteje felszállásra.


SeniorTilla
(veterán)

Van, hogy interferenciára panaszkodik, de csak ritkán. Általában simán fel lehet szállni róla.

Van egy leszállópadom, amit fel lehet tenni a tetőablakra és akkor nincs tükröződés. Csak szinte mindig itthon hagyom :)


Balbali
(friss újonc)

Sziasztok! Véletlenül csöppentem ebbe a világba,kaptam egy Dji Avata-t goggles 2 - vel.Azt sem tudom eszik vagy isszák.Sikerult üzembe helyezni. Kérdesem ha minden jogosultság nélkül használom mondjuk egy szántóföldön milyen büntetésre számithatok? Még amit nem értek,hogy 400 méter után szètesik a kép a szemüvegben. Ha valaki tud segítsen, köszönöm!


krokk
(senior tag)
Blog

Hello, hát ha bírság akkor ha jól tudom 30e től indul de állítólag volt már 1m-ás bírság is, de az nem egy szántóföldön történt.
A szántóföld meg attól függ hol van.. reptér van-e a közelben stb.
Szerintem olvass utána egy kicsit, hogy a te drónodra pontosan milyen szabályozás illik, sajna én az Avatát nem ismerem,. de kamera van rajta szóval innentől már szinte biztos, hogy regisztrálni kell ha legálisan akarsz repülni.

A kép szétesés az gondolom valami zavar lesz a kommunikácóban, de valaki okosabb majd megmondja. Valami bezavar, vagy pl ha háttal állsz a gép felé az is ront a vételen, terepviszonyok, stb.


SeniorTilla
(veterán)

Ahhoz képest egész jó cuccal kezded a műfajt, hogy azt se tudod eszik vagy isszák :)

Nyugi, a szántóföldön senki nem fog téged megbüntetni. Az Avatával a fák között, erdőben, parkokban, tisztásokon jó repülni, vagy a szántó szélén a fasorban, ahol van mit kerülgetni, körberepülni, átugratni, stb.

Magam is meg vagyok döbbenve, mit kibír ez a kis gép. Amit az enyém már kapott....

Ha elkezded a manual-ozást, akkor figyelj a súlypontra, mert könnyen a hátára borul a levegőben, ha hirtelen fordulót csinálsz. Ilyen szempontból az FPV sokkal jobb. Csak annál azonnal törik minden, ha leesik.

A kép szétesése 400 méternél, főleg tiszta, üres területen nem normális, csak ha akadály (domb, erdő, stb) van. Nálad gond lehet a rádióval vagy az antennákkal (a propellerkeret két oldalán lévő lábakban van a két antenna). Figyelj arra, hogy ha a drón felé nézz. Megpróbálhatod az FCC hack-et is, ezzel erősebb rádiód és több csatornád lesz.

[ Szerkesztve ]


Balbali
(friss újonc)

Köszönöm ha esetleg Tass közelében jársz valamelyik hétvégén szívesen vennék 1-2óra leckét természetesen nem ingyen kérem ,előre is köszönöm! Balázs László 30/8491469


Balbali
(friss újonc)

Köszönöm!


SeniorTilla
(veterán)

Mostanában nem tervezem :). Utoljára a zsilipen mentünk fel a Kis-Duna ágba hajóval...

Amit javaslok: youtube és szimulátor.

Aztán lehet repülni, de ne a víz felett! Az akkutartó is musthave dolog, mert nagyon könnyen kiesik az akksi egy zuhanásnál, és a findmydrone csak a gép pozícióját jelzi, az akksiét nem. Lehet akár 5-10 méterre is a géptől, ha pl. nagy a fű, elég nehéz megtalálni.

üzenetek