üzenetek

hozzászólások


Angie™
(addikt)

Hogy néz ez ki? :DDD :DDD :DDD :DDD


Rayyy
(senior tag)
Blog

Tény, hogy az a lámpa kegyetlen lett... ráadásul pont azt manapság már bármilyen formára meg lehet álmodni, nem kellett volna ilyen árokbaborulós drunkenbike formaterv.


.mf
(veterán)

"A hazai szabályozás masszívan és felháborító módon el van maradva a rögvalóságtól, a sok szempontból alternatív világban létező magyar közélet látleletnyi szeletkéje ez, amikor 300 ezer rolleres közlekedik már hazánkban, akkor még mindig nincs eldöntve, hogy ez bicikli, segédmotoros kerékpár, játékszer, vagy egy teljesen új kategória."

Bocs Bog, de ebben tévedsz. Ez egyértelműen segédmotoros kerékpár, 4 kW-ig annak minősül, ugyanaz a kategória, mint a Babetta, kisrobogók, kismotorok (50 cm3-ig). AM jogsi, KGFB, sisak lakott területen belül is kötelező, utast nem szállíthat, lakott területen kerékpárúton nem mehet, max. 40 km/h-val közlekedhet. Szűk keretek, csak annyi a könnyítés a "normál" motorkerékpárhoz képest, hogy egyszerűbb a vizsga, fiatalabb kortól letehető, nem kell rendszám, és olcsóbb a kötelező.
Az elektromos rásegítésű (pedelec) kerékpár folytonosan max 250W/300W (országtól függően), rövid ideig 300/350W, önerőből nem mehet, csak rásegíthet, de azt is csak max. 25 km/h-ig.

"De hát ugye az erdőbe elvihetem a jószágot"

Igazából, nem. Csak az arra kijelölt utakon, ösvényeken (tábla, jelzés, pl. Pilisbike - PBx) valamint az erdészeti utakon, földutakon lehet kerékpározni - "hagyományos" és 250/300W pedelec kerékpárral; ez azonban már segédmotoros kerékpár. Ezzel erdőben csak olyan utakon lehet menni, ami térkép szerint is gépjárműút, és tábla sem tiltja a gépjárművel behajtást. Ez az elmélet - gyakorlatban szerintem mindenki bringának nézi, csak a sebesség és a tekerés hiányából fognak gyanakodni.
De ahogy írjátok is, nem is erdőbe, tekergős ösvényekre való - hanem inkább dimbes-dombos földutakra ilyen ballonos fatbike kerekekkel.


Warpig
(aktív tag)

Itt a szerző szerintem arra gondol, hogy újra kéne szabályozni az egészet. Mivel a most hatályban lévő rendszer erősen a 70-es években (lehet még előbb) lett kitalálva. Amikor más volt a felállás.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Az oké, hogy az smkp mehet ide, meg nem mehet oda, de ez sajnos az smkp kategóriájába sem fér bele a KÖHÉM szerint, mert nincsenek rajta tükrök és gyorsabban tud menni, mint 45 kmh. Szóval ide sem fér be (plusz index sincs rajta, azt nem tudom, hogy smkp-nál kötelező-e).
Viszont pontosítom az anyagot ezzel az erdei résszel, köszi.


.mf
(veterán)

Szerintem meg ugyanaz a felállás, csak az akkor tekerős-benzinmotoros Babetta helyett most ez tekerős-elektromotoros. Egyik sem kerékpár, hanem segédmotorkerékpár. A megkülönböztetés szerintem teljesen jogos, mert teljesen más a mozgási dinamikájuk, más a sebességük. Nem hiányzik, hogy a bringasávban 20-25-tel haladók között az ilyenek 40-nel cikázzanak. A nagyobb sebesség, fékút, fékidő miatt ezekkel nagyobb a baleset veszélye is, hogy kelljen lakott területen belül is a sisak, és az évi párezer forintos felelősségbiztosítás. Max. az AM vizsga, amit sokan biztosan elleneznének, de szerintem annak is van oka (sőt, én az általános iskolában (újra?) kötelezővé tenném a KRESZ-oktatást (nekünk legalábbis még volt technikaórán)).
Ezekre még továbbra is adekvátnak érzem. Max. az elektromos roller az, ami kilóg, de látva az autókat is legyorsuló tuningrollereket, ott is húznék egy 25 km/h-s és ? W-os határvonalat, és sorolnám alatta pedelec-kel egy kategóriába, felette smkp-hoz.

#5 Bog: ja, hát a KÖHÉM-rendelet... Na azt tényleg több évtizede felül kéne vizsgálni, az már a modern motorokra is bajos. Pl. a hátsó sárvédő a kerék tengelyéig le kéne érjen... ilyet már legfeljebb csak a retro és chopper kategóriában gyártanak.
Index úgy emlékszem csak akkor kötelező smkp-n, ha gyárilag volt rajta - máskülönben elég kézzel jelezni. A tükör kötelező, és szerintem hasznos is, főleg, mivel ez már bringaúton nem mehet(ne), hanem autók mellett, az út jobb szélén, és ott nem árt, ha az ember lát hátra is.
De a smkp mint kategória, szerintem továbbra is releváns.

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Most tényleg egy rakás ilyen izé jött hozzánk, eléggé különböznek. Jelen tapasztalatommal azt mondom, hogy:
1. ezt a pedálszenzor dolgot nem kéne erőltetni, ez a bináris működés veszélyes
2. a 250-300 watt kevés egy bizonyos meredekség mellett, 500 wattig engedném a rásegítéses bringát, de a 25 kmh maximum az valid
3. ami ezekből felfelé kilóg, az igenis legyen smkp minden ezzel járó kötelező szarral


.mf
(veterán)

Ezekben mind egyetértek.

/ A rásegítéses bringák többsége amúgy már rég nem 250-300W. Bosch, Yamaha, stb régóta sokkal erősebb motorokat épít be (Bosch SX pl. 600W), a pillanatnyi csúcsok sokkal magasabbak, csak vissza vannak fogva vezérlővel, alacsonyabb terhelésnél leszabályozva 250W-ra. A korai, valóban 250W-os agymotoroknál voltak olyan problémák, hogy meredeken, amikor a júzer ellustázta a dolgot és turbóban alig tekert, a nagy terheléstől leégtek motorok.


MikeWazowski
(addikt)

Igen, valahogy az arányok teljesen függetlenek. De jó cucc.


Astroboy
(őstag)

Ha modern pásztor lennék, ezzel kergetném a birkákat míg a robotkutya töltőn van. :D


Neck
(veterán)
Blog

Több, mint 40 kiló? Szóval egy átlag ffi júzerrel együtt 120-130 kiló simán van, ehhez még csak nem is kell túlsúlyosnak lenni.

Nálam ilyenkor mindig felmerül a kérdés, hogy a cikkben említett "alsó polcos" technika mennyire pereg szét egy bizonyos idő után...


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Szerintem ilyen célra tervezték... ;]


Angie™
(addikt)

Én ezt egy ipari szemét kategóriába tudom besorolni :K

#10
Igen, kicsit Mad Max-es :DDD

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Botrány ez a felszereltség.


mauimagic
(aktív tag)

Értem hogy kell a pénz, de azzal, hogy ezt az ipari hulladékot reklámozzátok, aktívan hozzájárultok ahhoz, hogy a kínai szemét elárasszon minket, és ami különösen fáj: az erdőinket is.
Szerintem ez simán ugyanaz a szitu, mint mikor egy magára valamit adó bringaszerviz nem vállalja el egy ilyen, vagy hasonló alsópolcos "bringa" beüzemelését, javítását, mert van egy szint, ahol meg kell húzni a határt.

Kiváncsi vagyok, egy magára valamit adó "hanyatlónyugati" bringás/ebikeos portál mit szólna egy ilyen megkeresésnek, születne e cikk... ;]

Üdv: egy "analóg" montis

[ Szerkesztve ]


Alusky
(aktív tag)
Blog

Az egész szabályozás szar ahogy van, mert ha nem megy a bringások között, akkor 40-nel fog cammogni az autósok között. Valakit mindenképp veszélyeztetni fog. Az erdős szabályozás is szar, az elektromosnak nincs hangja, nem fut szét 10 Km-es körben minden világgá tőle, nem hagy maga után 1 Km-es szagot, a növényeket meg a gyalogos is letapossa vagy a sima bringás. Az erdei utak megint a vicc kategória, mert 10-ből 9 nem szabályos amit a vadászok és a nemzeti parkosok tapostak ki a 2 tonnás dízelpickupokkal maguknak mert kényelmesebb nekik, meg amit az erdészek hagynak maguk után a gépekkel és elkezdik használni az előbb említettek, utána meg mindenki. :DD

[ Szerkesztve ]


dchard
(veterán)
Blog

Az erdei utakra nem csak azért nem mehet, mert nem hangos vagy ereget gázt. Amikor úgy kell elgurálni ezek elől a tahók elől egy nemzeti parkban vagy akár fokozottan védett részeken (Börzsöny, Pilis heti sziten tapasztalom), szűk ösvényeken mert állat módjára közlekednek, nagyon is helyes, hogy ki legyenek tiltva. Érdekes tapaszalat, hogy ezzel szemben azok között a kerkpárosok között, akiknek önerőből kell felküzdeniük magukat mondjuk az NHH-ra, sokkal kevesebb a tahó viselkedés az erdőben: érdekes módon ők lefelé sem akarnak elgázolni, vagy képzelik azt, hogy nekem azonnal el kéne ugranom előlük, hogy lassítás nélkül mehessenek 50-nel lefelé. Szomorú, de az látszik, hogy ezektől az elektromos gépektől a tahók száma nőtt meg az erdőben, mert mostmár olyan helyre is eljuthatnak, ahová önerőből nem bírtak volna... És akár az autóknál, úgy itt is igaz: minnél erősebb, annál nagyobb tahókat vonz...

[ Szerkesztve ]


Johnny001
(senior tag)

Nekem tetszik :)) már jöhet is


Elk_hound
(tag)

Egy kérdés felmerült bennem. Értem hogy a pedálszenzor bináris működésű, de ha az ember inslallálja rá a gázkart, azzal lehet fokozatmentesen szabályozni a teljesítményleadást?
Persze a hardcore bringásoknak fontos a sportérték, meg a biciklizésfeeling, de azért lássuk be, elég sokan - mérsékelten zavartatva magukat a jogszabályoktól - teljesen elégedettek lennének a babetta üzemmóddal. Különösen ha felvisz a dombra is. Hogy a lábtartónak pedál formája van, az mellékes.
Igen, ez egy bicikli formájú segédmotorkerékpár, ha annak (nem jogilag, technikailag) használható, nekem tetszik.


Khelben
(nagyúr)
Blog

Offroad ebike, de az aszfaltról azért ne menj le vele, mert szétesik... Ezzel is csak a szeméthalom nő a Földön.


Viktor S
(csendes tag)

Az első villánál a keréknél levő egyik csavart nem lehetett meglazítani, pedig ezzel kellett volna a sárvédő tartórúdját fixálni. Nyomatékkulccsal sem sikerült.

A nyomatékkulcsnak elvileg nem tesz jót, ha kihajtásnál erőlteted.


flexxx2
(őstag)

+1, pont mint a 2 tonnás SUVok


mauimagic
(aktív tag)

Ennyi.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Hasonló a véleményem. Nem elég egy fatbike kerék, ha mellé nincs se profi dizájn és még borzalmas súly is van a nem kért extrák között. Ez a 2000W PMPO-os gettoblasterek szintjén van. Még pénzért sem használnám. Süt belőle hogy minden tekintetben a legolcsóbb alkatrészt használtak ahova csak lehetett. Gondolom millió és egy kínai manufaktúra ontja ezeket. Nekem Fiido DS4 van, de az se jobb, csak jó időben indult és az alapozta meg a márka nevét, nem a minőség. Tele szabványtalan megoldással és műszaki zsákutcával, így fejleszteni, cserélni kb. lehetetlen. Tele logikátlan megoldással és olcsósítással.


RedSwallow
(tag)

Ez smkp, Unionnál kötelező biztosítás köthető rá. Bónusz, hogy kerékpárként szállíthatod vonaton vagy a megengedett BKV járatokon és elvileg szabványos kerékpár alkatrészekkel tuningolható. Kérdés a megbízhatóság, de terepre nem ezzel mennék.


Johnny001
(senior tag)

Tökéletesen igazad van, de azért kéne! :K :K


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Hát túl sok vásárlásra buzdító aspektusa szerintem nincs az anyagnak. Pont az volt a cél, hogy megmutassuk, hogy a hangzatos adatok és marketing mellett mi a valóság.


mauimagic
(aktív tag)

Tartom a véleményem, hogy ha adnátok magatokra, be sem muatjátok ezt a sz@rt, de persze értem azt is, hogy a hazai piacon erre van igény.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

A probléma az, hogy ezeken kívűl szinte csak olyan e-bike -ok vannak, amire mikroszkopikus az itthoni fizetőképes kereslet. Egy megfizethető, de már minőségi brand nem létezik, vagy nagyon minimális. Külföldön talán szerencsésebbek, de itthon sehol semmi. Az árakon a forint meg a magas áfa is csak ront.
Az ebike bekerült a smart, green, bio, eco, ev és hasonló termékek közé, amiért már csak azért is extra magas felárat kérnek mert létezik.

Több mint másfél millió a legolcsóbb e-bike amin van hátul is rugózás és legalább casual sportolásra jó. Még egy Decathlonos Rockrider is 1 milliónál indul másod-harmadvonalas alkatrészekkel tele.

[ Szerkesztve ]


pècsimunkás
(addikt)

Amikor megvettem otthon az e- bike-omat- a főnököm kihozta Nèmetországba, azèrt vettem meg ott-, az eladó srác ugrált örömèben! Azt mondta, 2023 októberèben èn voltam az első, aki vett nála egy e-bike- ot.


mauimagic
(aktív tag)

Èn nem az ebike árakban látom a problémát, hanem abban, hogy EU tagállam vagyunk balkán-alsói jövedelmekkel...


ateszm
(senior tag)

Remélem az árak egyszer mérséklődnek,és egyre többen belekóstolhatnak az ebike világába,majd ott felelősségteljesen tudnak majd közlekedni... ami az ebike árazást illeti,magamban mindig mosolygok mikor az árakat nézem... emlékszem nem volt túl rég, amikor a bátyám rendelt Japánból az mx5 alá állítható futóművet fele annyiért,mint nekem a Marzocchi első gátlóm került :D


pècsimunkás
(addikt)

Természetesen 2023- ban, októberig kellett várnia mire valaki( èn) megvette nála az első e- bike- ot.


kombi
(csendes tag)

Maximálisan egyetértek.
Szigorúan építő jelleggel - nem szólalt meg senkiben sem belül egy hang, hogy ezt a dobozt kibontani sem szabadott volna? Egy ilyen két keréken guruló minősíthetetlen szarró' egy sort sem szabadna írni sehol, nehogy valaki rákívánjon (lásd #18, #19, ...).
40+ kg ez a cucc, erős motor, értelmezhetetlen fékek, villa és minden egyéb az utolsó csavarig. Attól hogy valami relatív olcsó, nem lesz valid semmilyen szempontból. Szerintem ez simán ön- és közveszélyes termék.

Értem én, hogy kell a jutalék. Ezzel együtt őszintén sajnálom, hogy ennek reklámfelületet adtatok.


Donki Hóte
(veterán)

Nagyon nem értek egyet veletek! Már azt sem értem, hogy a termékkel mi a baj (kereskedelmi forgalomban kapható Magyarországon, tessék ott verni az asztalt), de azt főképp nem értem, hogy a cikkel mi a baj.

A cikktől senki se kíván rá egy ilyenre, aki hasonló termék vásárlásában gondolkodik, az a cikk alapján inkább mást választ.

Azt sem hiszem, hogy ez a bicikli jobban ön és közveszélyes, mint egy krosszmotor, vagy quad, amelyekből nagyságrendekkel többet adnak el, mint ebből a kerékpárból.

Ez a kerékpár pont segít megoldani azt a problémát, hogy a fogaskerekűn mindig csak felfelé utaznak biciklivel, lefelé meg veretnek mint az állat. (Miért nem oda álltok ki népnevelni :F )


mauimagic
(aktív tag)

Látszik, hogy fogalmad sincs milyen egy normális ebike.


Angie™
(addikt)

:DDD :DDD :DDD


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Muszáj erre reagálnom: nem kell a jutalék, szarok rá. Sosem kellett. Ha kéne, akkor azt írnám, hogy ez a világ legfaszább terméke.

A többire meg csak azt tudom mondani, hogy beszélgessetek azzal a júzerrel, aki már vett ilyesmit és imádja. Ott van a YouTube-on.

[ Szerkesztve ]


blueye
(veterán)

Tök igazad van.
Kérjetek egy C29-et tesztre, szvsz azt még ajánlani is fogod és akkor lesz igazi felháborodás :)


mauimagic
(aktív tag)

Szerintem nem érdemes megsértődni ezen. A "Duotts bike review" szavakra rákeresel, abból elég jól látszik, milyen színvonalat képviselnek, ehhez adtatok platformot/nevet. ;)


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ebben nincs megsértődés, csak nem értem. Ez egy termék. Tele van szuperlatívuszokban ömlengő véleményekkel a net. Nekem meg rendelkezésre áll egy platform, hogy ezeket cáfoljam / árnyaljam. Szerintem érdemes ezt kihasználnom.


Mercel
(senior tag)

Vicces, hogy noha Magyarország a tulszabalyozás és tiltások hazája, de úgy tűnik nemhogy a forgalomban használatra de magára a behozatalra sincs semmi szűrő.

A családban többen is dolgoztak régebben szabályozói , behozatali területen és számomra vicc, hogy egy nyomorult médialejátszónak, vagy épp egy targoncának az utolsó csavarját és mindenféle működését rommá ellenőrizték de egy emberek közé engedett, forgalomban is előforduló meghajtott cuccz az csak úgy simán bejöhet és mehet is vele a júzer amerre lát.

A rollerek is megernének egy külön misét mert lényegében nincs olyan helyszín ahol problémamentesen használhatóak, a használóik többsége pedig az agyhalott kategóriában versenyzik.


Donki Hóte
(veterán)

Valóban fogalmam sincs arról, hogy SZERINTED milyen egy normális ebike :K

Merthogy a normális ebike mindenkinek mást jelent. Hidd el, hogy van olyan, akinek ez a normális ebike :D

De ha lenne szabványban/törvényben/ajánlásban meghatározott műszaki leírása a "normális ebike" kategóriának, akkor tedd közzé, hagy okosodjunk :R


blueye
(veterán)

Ez nem Mo. probléma hanem EU. A Duotts is lengyel raktárból érkezik, itthon senki nem néz rá behozatalkor.


mauimagic
(aktív tag)

Rendben, ha neked ez a normális ebike, akkor tisztelettel elfogadom ;)


Plug Life
(senior tag)

Ez egy idiótamágnes szerkezet, nem egy (korrektül megírt) MA teszt fogja eladni, anélkül is megtalálják :)


Angie™
(addikt)

Neked címzem a választ, de általánosságban is picit elmondanám a véleményemet.

Kezdjük azzal, hogy minden tiszteletem a lapcsaládé, végtelenül boldog vagyok, hogy több mint 20 éve a közösség része lehetek és legalább még ennyit szeretnék eltölteni veletek. Biztos vagyok benne, hogy az oldallal, fórummal kapcsolatosan még elfogult is vagyok, ha vki rosszat mondana rá, akkor én lennék az első, aki az első sorban kiáll mellettetek.
Nem mellesleg azon kevés emberek közé tartozom aki a mobilarénás YT videókat az utolsó másodpercig végignézi és annyira szeretem, hogy visszamenőleg is végignéztem már mindegyiket.
Nagyon szeretem Bog-ot hallgatni, mert szakmailag nagyon jó és van egy sajátos humora amit akarva-akaratlanul bele tud csempészni a videókba, így egyszerre hasznos és "szívemnek vidám" tartalmat tudok fogyaszatani.. DE

Ezt a videót most nem néztem meg (még), és a cikkbe is csak bele bele olvasgattam.. Hogy miért? Mert ránézek erre a "biciklinek" kinéző tárgyra és kellemetlenül érzem magamat, kínos az egész mind formailag mint műszakilag.

Többek között a baj az ilyen kínai gépekkel, hogy nem minden esetben használnak refferencia alaktrészeket, megoldásokat vagy olyan alkatrsézekkel dolgoznak amihez nincs csereszabatos alkatrész és egy esetleges szervíz esetén simán bukó lehet a dolog, mert nem tudnak beszerezni hozzá, (vagy nagyon nehezen tudnak csak) akár spéci csapágyat, középcsapágyat stb. Mi van ha a motorjába kell vmi alkatrész? Hol normális az, hogy mentetek vele egyet és elkezdett kotyogni a teleszkóp? Egyáltalán milyen teleszkóp van ebben elől? Biztos vmi acélrugós borzalom. Ha abba kell vmi alaktrész azt hogyan fogja a szervíz pótolni? Mit tud ez a noname fék? Ha van egy esés és megsérül a fékkar vagy a féknyereg, hogy és honnan szerzel hozzá csereszabatos alaktrészt? Milyen kerékagyak vannak benne? Ha abba kell vmi akkor kitől fogsz rendelni bele alkatrészt? A DT-től? Vagy a Fulcrum-tól? Vagy a Mavic-tól? Nem hiszem
Most csak mondtam pár példát.
Ezt a "biciklit" egy jóílésű szerviz messziről elkerüli és be sem veszi javításra. Megfogják mondani, hogy vidd oda ahol vetted és kérjél segítséget ott..
Tourney felszereltség ebike-on? Egy olyan gépen, ahol nem csak emberi erő hajt hanem a motor is besegít? Ahol dupla terhelés van? Ez komoly? Meg lennék lepve, ha a komplett hajtás 500km-ert kibírna rajta, így ebben a formában.

Tehát mezei user megveszi, megy vele három kört és lehet hogy kell rajta javítani, cserélni vmit és bukó az egész. :(

És akkor esztétikailag nem látom, kinek készükt ez a bicaj? Hegyikerékpár, sportólásra? biztos, hogy nem. Borzalmas a gemotriája :( Csomagtartóval a hegyre? 40 kilóval? Még akkor is ha ebike.
Max városba, leszaladni a piacra vele. Mi van ha az első emeleten lakik vki? Vittetek már fel 40 kilós biciklit lépcsőn első emeletre? :U Csak mert a 25Kg-osat sem egy jó érzés felcipelni :)

Egy szó mint száz, szerintem minden téren zsákutca ez a gép.

Milyen a normális ebike? Először is meg van határozva, hogy ki-milyen kategóriára szeretné használni. Pl: fully, hardtail mtb, városi, gravel, outi stb..
Ezáltal az adott kategórián belül a maximumot fogja nyújtani és a felsználói élmény az páratlan lesz.
Minőségi alkatrészekből áll össze, aminek van alkatrészutánpótlási lehetősége, ezáltal hosszú évekig működőképes tud maradni.
Súlyban közelebb van a 20Kg-hoz mint a 40-hez, hogy ne dögölj bele, ha vinned kell vhova.
Márkás és minőségi a váza 3-4-5év vagy akár élettartam garanciával ami garantálja neked, hogy nem fog alattad egyhamar eltörni, vagy ha gond van akkor kapsz rá a gyártótól cserét.

Szóval, én nagyon örülnék neki, ha IGAZI e-bike teszt lenne a csatornán. Megnéznénk a neves gyártók modelljeit, városi, outi, mtb stb stb.. Speci, Giant, Trek, Scott, stb stb stb Aminek van értelme, ami pluszt ad hozzá az ember életéhez, nem pedig elvesz, vagy elvehet belőle.. :U

Elnézést hogy hosszú lett, remélem a lényeget sikerült átadnom :R

[ Szerkesztve ]


Elf
(aktív tag)

Teljesen szabvány kerékpár alkatrészek vannak rajta.
Mint bármely alsó polcos bringán
Az más kérdés hogy gagyik....
...mint bármely alsó polcos bringán.
Miliók veszenek hazánkban alsópolcos bringát.
Amire nekik kell jó.
Én se értem teljesen, de ez van. :DDD
Agymotoros a hajtás. Nem terheli a láncot.

Kinézet.
A lenti képen egy igazi e-bike van 1.6 millióért, a masik meg egy formátlan izé.

Gyakran látom hogy a hozzám hasonló bringa-sznobok azt gondolják hogy mindenkinek az a jó ami nekik jó.
Nos....
Nem.


Donki Hóte
(veterán)

Ne haragudj, a két bicikli között ég és föld a különbség.

A szakértő szem rögtön látja, hogy a felsőn van csomagtartó :C


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Ez egy moped, nem kerékpár... csak trendibb e-bike-nak hívni, mert abban több a pénz.

üzenetek