eBay - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


V/
(titán)

A szöveg amit láttál akkor szokott megjelenni ha nincs okmány, szóval nem igazán értem.


Teodor52
(senior tag)

Köszönöm szépen a segítséget


V/
(titán)

Nem lehet a megadott időn túl használni. Lehet hogy blokkolná a további belépést, nem érdemes próbálkozni.


h1mpi
(nagyúr)

Nekem ma volt az első reklamált vásárlásom. Rendeltem egy terméket és karcos volt. Elküldtem az eladó felé a képeket és 5 perc múlva már megírta, hogy elfogadja a 25%-os visszatérítést... gondolom nem szerette volna, hogy tovább vigyem, mert elég egyértelmű volt, hogy vagy másik termékről készült a kép vagy valamit machinált vele...


ityam
(senior tag)
Blog

Sziasztok!

Első alkalommal ebayeztem. Regisztráltam. Német ebayen licitáltam és meg is nyertem a terméket. Szállítás kicsit problémás volt mert csak németországon belül szállított az eladó, de egyik ismerősöm németországban dolgozik és megkértem hogy vegye át és hozza el.
Ez meg is történt szerencsére.
A termék egy régi PCI-os Videókártya volt G4 es MAChez(Formac Proformance 3) és működő példánynak volt hirdetve.

Első tesztem a G4 es MAComban volt, de boot közben megfagyott.
Átraktam P3 és egy P4 es gépbe is(második videókártyának). Fel is ismerik a kártyát a windowsok az eszközkezelőben, de az XP a P3 en csonttá fagy telepítésnél, a P3 on a win98 l feltelepül, de eléggé csíkos képet produkál 2Dben és 3Dben is.
Végül a G4 es MACba raktam másodlagos videókártyának így bebootolt, fel is ismeri a gép hogy benne van a kártya de monitort rádugva ugyancsak csíkos rajta a kép.
Írtam eladónak(fotókkal) hogy hát ez a kártya sajna hibás mi legyen a megoldás.Először bepróbálkozott hogy utánanézett ennek a kártyának és csak G4 es MACban megy(korábban kérdeztem tőle a kártyáról és tévesen azt írtam hogy nekem G3 as MACom van egyébként) és ezért tapasztalok hibákat. Ha gondolom adjam el én vagy ha visszaküldöm visszautalja a vételárat(szállítás nélkülit természetesen :) ) Végül miután lefotóztam a Macom hátulját is meg OSX képet is hogy ez biza G4 es(Amúgy G3 assal is kellett volna hogy menjen mert neten találtam a kártya dobozáról képet és azon még G3 ashoz ajánlották) mondta hogy küldjem vissza.
Ekkor kezdtem jobban olvasgatni ebay buyer protectiont és mintha azt olvastam volna ha hibás a cumó akkor az oda vissza postás is neki kéne fizetni. Elküldtem az embernek az oldalt ahol én ezt olvastam valamint azt is megírtam neki, hogy ha kéri vissza a kártyát, akkor fizesse ki a termék ár plusz 2X szállítás árat.

Most jött az email a paypaltól hogy az eladó refundot kezdeményezett. visszakapom, amit fizettem teljes egészében.

A kérdésem: így hogy nem ebaynél kértem én refundot, van valami veszély/félnivaló hogy mégsem kapom vissza a pénzt?
Vissza kell küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális?
Azt írta hogy paypalon kifizeti az odaküldést árát ha megérkezett hozzá a kártya.
A termék nem volt egyébként 12 euró(9,5 EUR szállítási díjjal) szóval nem egy hatalmas összegről van szó.


V/
(titán)

Refund esetén mindig azt a pénzt kapod vissza amit kifizettél, ha abban benne volt a szállítási költség akkor azt ne kérd már külön.
De!
Röviden mivel nem közvetlenül neked lett kiszállítva, hivatalosan még a PayPal védelem sem járna, ha pedig személyesen vette át ott valaki akkor egyáltalán nincs PayPal és eBay védelem.
Az sem egészen igaz hogy neki kell állni a visszaküldést, ráadásul használt termék esetén az nem igazán érvényes.
Ha hirdetésben az szerepel hogy nincs garancia, nincs visszaküldési lehetőség akkor ennek tudatában vetted meg, az eladó nem köteles megtéríteni.
Ha közben te még téves adatot adtál meg neki az sem a javadra szolgál.
Még a PayPal ad neked 9300 Ft-ig visszapostázási költségtérítést, annyiból vissza is küldhető Németországba.

[ Szerkesztve ]


ityam
(senior tag)
Blog

Könnyen lehet hogy valamit nem értek jól mert tapasztalatlan vagyok ebayen de:
"Refund esetén mindig azt a pénzt kapod vissza amit kifizettél, ha abban benne volt a szállítási költség akkor azt ne kérd már külön."
A szállítási költség felém azt kifizettem és meg is kapom. A visszafele szállítási költség az amire igéretet kaptam hogy elutalja ha visszakapja a kártyát.
"Az sem egészen igaz hogy neki kell állni a visszaküldést, ráadásul használt termék esetén az nem igazán érvényes."
Én ezt az oldalt küldtem el: [link]:
"Return postage
If you accept a return from the buyer, they'll need to send the item back to you before you issue a refund. If the buyer is sending an item back because it doesn't match the listing description or it arrived damaged or faulty, you're responsible for the cost of return postage, even if you don't offer returns. If they changed their mind or ordered the wrong item, who pays for return postage is determined by your return policy.
"
Ez alapján ha vissza akarja kapni, akkor a visszaposta is az ő kontója ha jól értelmezem, de nem vagyok perfect angolból.
"Ha hirdetésben az szerepel hogy nincs garancia, nincs visszaküldési lehetőség akkor ennek tudatában vetted meg, az eladó nem köteles megtéríteni."
A hirdetésben az volt hogy működő gépből egy működő kártya az eladás tárgya.
Garancia persze nem volt. De attől még a leírásnak meg kell felelnie a terméknek. Ha pöttyös labda érkezett volna ugyanúgy nem felel meg a leírásnak.
"Még a PayPal ad neked 9300 Ft-ig visszapostázási költségtérítést, annyiból vissza is küldhető Németországba."
Azt én ki is fizettem plusz a nagytáblás milkacsokit az ismerősnek, amiért elhozta nekem budapestre amikor nem itt lakik, de ez mind1.
Visszaposta abból nem jön ki, mert az az idepostára és a termékre elment.


V/
(titán)

Mielőtt nagyon belemennék legyen egyértelmű: ha személyesen vette át az ismerősöd akkor már onnantól nincs vásárlói védelem, ha nem a te címedre lett kiszállítva, hanem egy német címre és onnan hozta valaki akkor sincs vásárlói védelem. Csak akkor ha közvetlenül neked lett mondjuk a posta által szállítva németből Magyarországra a címedre.

Ha ezt az eladó megtudja és közli az eBay-el, PayPal-al akkor te mindkét helyen a reklamációval megsérted a szerződési feltételeket és nem neked kedvező döntés fog születni.
Az hogy visszaadta a pénzt az egy dolog, ez most az ő döntése, nem a PayPal határozta meg. Az nem szokott kerek dolog lenni hogy visszakapod azt amit kifizettél és megtartod a terméket amiről szó van. Ha elvárja hogy visszakapja és te nem küldöd el akkor még ő fordulhat a PayPal-hoz reklamálni, főleg ha igaz az a két feltétel közül valamelyik amit a hsz elején írtam.

A hirdetésben mi volt írva arra hogy ad-e garanciát és elfogad-e visszaküldést, ha ilyen nem volt írva akkor amit idézel az nem használható, nem érvényes akkor is ha te így gondolnád.
Például egy élő dolog vettem egy 120 éves antik faliórát ami az eladó videóján működött, szerinted arra milyen garanciát kellene vállalni az eladónak, mivel az első felhúzás elején eltört -nem túlhúztam- a rugója?

Használt piac, ott azt mondja az eladó hogy nála működött, (ez van a leírásban) ha megveszed és otthon neked meg sem nyikkan az eladó nem fogja visszacserélni vagy a pénzt visszaadni, hiszen semmi sem kötelezi rá. Itt is ez van. A használt és az új termék eladás az eBay-en is különböző szabályok alá esik.

Akkor leírom újból. Ha vissza kell küldeni egy terméket akkor miután feladtad a postán ott kérsz számlát (az Összefoglalóban ez is leírva) ezen szállítási költséget 9300 Ft határáig a PayPal megtéríti neked.
Ennek semmi köze ehhez: Visszaposta abból nem jön ki, mert az az idepostára és a termékre elment.

És még egy kiegészítés ha magánszemély az eladó neki a német Polgári törvénykönyv alapján nincs semmiféle garanciális vagy visszavételi kötelezettsége, ezt ott a törvény.
Ha egy némettől a német eBay-en vásárolsz ezt be kell kalkulálnod.
Van aki idézi is:
Bei diesem Verkauf handelt es sich um einen Kaufvertrag von Privat an Privat nach § 13 BGB.
Diese Auktion erfolgt unter Ausschluss jeglicher Gewährleitung, Garantie und Rücknahme.

[ Szerkesztve ]


ityam
(senior tag)
Blog

Az ismerősnek lett postázva a küldemény. a címzett neve nem az én nevem volt és persze a cím sem(ismerős munkahelye). Elfogadom hogy könnyen lehet hogy ilyen esetben nincs ebayes money back guaranee védelem, mert nem felel meg a tranzakció a feltételeknek.
Térjünk vissza az eredeti kérdéseimre:
"így hogy nem ebaynél kértem én refundot, van valami veszély/félnivaló hogy mégsem kapom vissza a pénzt?"
válaszod alapján a paypalnál meggondlhatja magát a refunddal kapcsolatban..? jól értem? tehát van félnivalóm.(?)
"Vissza kell küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális?"
refundot akkor kérhetek ha nem azt kapom amiről az aukció szólt. Ha működő volt hirdetve és hibás akkor az nem ez. Nem egy teszteletlen zsákbamacskának hirdetett termékre licitáltam hanem működőre.
Írod a garanciát. Magyar jogviszonba a garancia azt jelenti hogy x ideig nem fog meghibásodni. Szavatosság pedig hogy a termék megfelel annak amit írtak róla és egyébként is meg kell felelnie annak, amit elvárunk tőle.
Németorszában nem tudom a jogi megfelelőjüket a magyar kifejezéseknek, de nem lennék meglepve ha hasonlóak lennének a szabályozások.
Példának azért hoztam a pöttyös labdát is. Ha megnyertem egy terméket és kaptam pöttyös labdát, akkor refund esetén az én költségemen a pöttyös labdát vissza vagyok e köteles küldeni?
Az email és az eladó üzenete alapján a refund folyamatban van("I will cancel the purchase in Ebay and you will receive money back by Ebay. The additional shipping cost I will transfer by PayPal as soon I get the item back.").
Én a refund előtt írtam hogy viszaposta esetén kérek még egy szállítási költséget(pont annyit amennyit ő fizetett elvileg az idefelére/bár itt is vannak kétségeim, mert az ebay által adott nyomkövetési szám alapján még mindig nem érkezett meg szóval nem úgy küldte szerintem ahogy kellett volna hanem talált olcsóbb megoldást és úgy{de ez persze csak tipp}/)
Amit írtam linket onnan ide nem idéztem be ezt(de az eladónak külön idéztem ezt is):
"Handle a return request
If the buyer wants to return an item to you, your options for responding will depend on why they want to send it back. If the item is damaged, faulty, or doesn't match the listing description, they're covered by the eBay Money Back Guarantee, and you'll have to refund them or replace the item even if you don't offer returns. If they've changed their mind, your options will depend on your return policy.
"
Itt a lényegi rész szerintem. Ha a tárgy hibás vagy nem felel meg a leírásban szereplő meghatározásnak, akkor refundolnod kell vagy jót küldened, akkor is ha azt írtad hogy nem fogadsz el visszaküldést. HA meggondolta magát a vevő akkor az van amit vállaltál.
Itt viszont nem meggondoltam magam, hanem magyar nyelven hibás teljesítés volt, mert nem felelt meg annak amit írt. Erre valszeg ő is rájött különben nem ő kezdeményezte volna a refundot hanem megvárta volna hogy én szenvedjek újként vele.... vagy lehet hogy ezzel is lehet trükközni, amit nem tudok lévén, hogy nem vagyok jártas ebayon. Ezért jöttem ebay topicba a tapasztaltakhoz.

az előző idézet(Handle a return request) után volt az oldalon, amit korábban idéztem hogy visszaküldés esetén a visszapostát is neki kell állnia ha jól értelmeztem.

"Akkor leírom újból. Ha vissza kell küldeni egy terméket akkor miután feladtad a postán ott kérsz számlát (az Összefoglalóban ez is leírva) ezen szállítási költséget 9300 Ft határáig a PayPal megtéríti neked."
Ezt az összefoglalóban valszeg felületesen olvastam, mert nem maradt meg. Kérdésem az eredeti: vissza kell küldenem a terméket vagy opcionális?
Ha paypal kifizeti nekem akkor miért írta az eladó hogy majd ő kifizeti ha megérkezett a termék?
Refundnál köteles vagyok visszaküldeni a hibás/nem megfelelő/eltérő(pöttyös labda) terméket vagy sem?

[ Szerkesztve ]


ityam
(senior tag)
Blog

"Ha közben te még téves adatot adtál meg neki az sem a javadra szolgál."
Erre még akartam reagálni csak kimaradt.A vásárlás után a szállítás közben írtam neki hogy G3 as macom van. G4 hez videókártyát árult:

Amikor írtam neki, hogy hibás a macomban, a p3 amban és a p4 emben is, az volt az első rakciója hogy:
"Hi, I have checked in the internet and this card only works with a Apple Power Mac G4. This is the reason you do have a problem. You may send it back to me an I will refund EUR 11,61. other opportunity might be you sell it yourself."
Szóval az én hibás tájékoztatásom hogy g3 as macom van rögtön arra ment ki, hogy nem jó gépben próbálom és ezért gondolom hibásnak. Szóval próbálta kihozni hogy nem ő küldött hibásat hanem én nem jó gépben próbálom. Persze úgy körbefotóztam a G4 es Macomat utána neki, működő oprendszer alatt, ami kiírta hogy G4 es macról készült a fotó, hogy rájött hogy ez rossz próbálkozás volt...

amúgy a termék doboza alapján:

G3 al is mennie kellett volna...

[ Szerkesztve ]


V/
(titán)

Értem a szituációt, amire gondoltam az nálad nincs. Volt olyan hogy rossz adatot adott meg a vevő és amikor megkapta akkor meg reklamált hogy ő nem nem azt kapta meg amire szüksége volt.
Mivel visszaadta a pénzt esetleg fontold meg hogy visszaküldöd neki, a PayPal még november 27-ig tartja ezt a visszaküldési költségtérítés szolgáltatást és így neked nem kerülne pénzbe a visszajuttatás. Akár posta, akár futár bőven benne van a 9300 Ft-ban.


ityam
(senior tag)
Blog

Köszönöm a válaszod. Szívem szerint megtartanám. Hátha valamikor esetleg megcsináltatom jóra a kártyát vagy legalább polcdísznek legalább hogy van ilyenem is. Tényleg ritka kártya nullszaldós visszaküldést azt kihagynám ha nem feltétlen szükséges(mert nem kötelezettségem). Már vaterán is akartam venni ilyet, de ott az eladó nem küldte el(ott is balhét csináltam eredménytelenül) Itt most elküldték a terméket csak hibás. Ha egyszer találok megbizható szakembert, akkor a ritkasága miatt megcsináltatnám jóra. Persze ez lehet nem valósul meg mert relatíve jelentéktelen árú ahhoz képest hogy megbízható szakember óradíját megérje kifizetni a javításra, de elvi lehetőségem megmarad, ha nem küldöm vissza. Ha visszaküldöm akkor kártyám sincs és csak az ismerősnek adtam egy milkacsokit a továbbításért. Ha nem küldöm visza akkor egy milkacsokiért van egy hibás ritka kártyám. Utóbbi nekem szimpibb.

[ Szerkesztve ]


V/
(titán)

visszaküldést azt kihagynám ha nem feltétlen szükséges(mert nem kötelezettségem)

Az eladónak sem volt kötelezettsége a pénz visszaadására a félreértések elkerülése végett, mégis megtette.
Akárhogy is értelmezned az angol vagy USA eBay help szövegeket. Németországi magánszemély eladó, ráadásul német eBay esetén más a jogi szabályozás. Ráadásul a leírásban is benne volt.
Nálam is volt vevő aki reklamált mert beszerelésnél tönkretette mert szállításközben nem romolhatott el és nem kapott egy fillért sem tőlem, mert nincs garancia, nincs visszaküldés volt a hirdetésben. Ráadásul volt friss videó a elküldés előtt a működésről, amit az eBay is látott. Más kolléga is tudna itt mesélni hogy mikkel próbálkozik némelyik vevő, az a gond hogy nem tudjuk eladóként megfelelően értékelni az ilyeneket, nem adhatunk negatív értékelést, csak letilthatjuk a saját hirdetéseinkről és jelezhetjük hogy problémás a vevő, de sajnos annak nem sok haszna van, mert nem rúgják ki annak ellenére hogy szabályt szegett a vásárlói védelemmel történő visszaéléssel.

Ahogy megkaptad arra egyébként sincs vásárlói védelem, ha még vonatkozna erre az eladóra ilyen téma és ez akkor is igaz hogy nálad nem működött a kártya.
De ahogy gondolod, én leírtam hogy miként megy a dolog.

[ Szerkesztve ]


ityam
(senior tag)
Blog

Szia!
Ahogy látom te lezárásnak írtad az uccsó hozzászólást ez alapján:
"De ahogy gondolod, én leírtam hogy miként megy a dolog."
Lezárásnak én is írok még egy véleményt. Ha jön válasz könnyen lehet, hogy már nem fogok válaszolni.
Én szerettem volna egy ilyen működő kártyát. Ezért is volt ez az első vásárlásom/licitálásom az ebayen. Eddig elvaterázgattam, dehát ez a kártya ritka. Vaterán egyszer jelent meg aminek licitjét megnyertem, de az eladó véletlenül nem találta. majd 2 hónappal később újra meghirdette a nyertes licitem 10X áráért. Na annyit nem szántam rá. Ebayen megláttam licites termékként egy működő példányt hidetve. licitáltam nyertem. meg is kaptam a kártyát, de sajnos nem működik. Pedig iszonyatosan akarmán, hogy működjön mert ilyet szerettem volna nagyon.
Mivel ebay nekem új és kevés infóm van gondoltam eljövök a topicjába a rutinosokhoz, akiknek az én problémám jó eséllyel már egy ezerszer előfordult általánosság, ami jó eséllyel egy 85K+ hozzászólást termelt topicban előfordult sokszor és az olvasóknak csípőből jönnek a válaszok a kérdéseimre.
2 kérdésem volt laikusként:
(látszólag folyamatban lévő refundnál, amit az eladó kezdeményezett) így hogy nem ebaynél kértem én refundot, van valami veszély/félnivaló hogy mégsem kapom vissza a pénzt?
Vissza kell küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális?
Elsőre homályos sejtést kaptam hogy az átvétel körülményei miatt engem nem véd a money back guaranee program szóval talán van félnivalóm, de segítséget nem kaptam hogy, hogy előzzem meg hogy ne legyen belőle bajom.
Második kérdésemre hogy vissza kell e küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális erre is csak javaslatot kaptam:"Mivel visszaadta a pénzt esetleg fontold meg hogy visszaküldöd neki, a PayPal még november 27-ig tartja ezt a visszaküldési költségtérítés szolgáltatást és így neked nem kerülne pénzbe a visszajuttatás"
A megfontolási lehetőség nem kötelezettség(szerintem) és leírtam hogy én megtartanám a kártyát, ha nem kötelező visszaküldenem és az okait, hogy miért jutottam erre a "megfontolás" után.
Ami nem szimpatikus nekem a válaszaidban arra reagálnék lezárásként:
"A hirdetésben mi volt írva arra hogy ad-e garanciát és elfogad-e visszaküldést, ha ilyen nem volt írva akkor amit idézel az nem használható, nem érvényes akkor is ha te így gondolnád."
Magyar jogszabályok homályos ismereteim alapján? a garancia/jótállás X ideig garantála hogy nem fog meghibásodni a termék.
Magyar jogszabályok homályos ismeretei alapján viszont létezik a szavatosság(ami nem egyelő a garancia/jótálással):
"6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
"
"
6:123. § [A szolgáltatás minősége]
(1) A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában alkalmasnak kell lennie a rendeltetése szerinti célra, így
a) alkalmasnak kell lennie a jogosult által meghatározott célra, ha azt a jogosult a szerződéskötés előtt a kötelezett tudomására hozta;
b) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre más, azonos rendeltetésű szolgáltatásokat rendszerint használnak;
c) rendelkeznie kell azzal a minőséggel, és nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos rendeltetésű szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a jogosult elvárhat, figyelembe véve a kötelezettnek vagy - ha nem a kötelezett állítja elő a szolgáltatás tárgyát - a szolgáltatás előállítójának és ezek képviselőjének a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános kijelentését;
d) rendelkeznie kell a kötelezett által adott leírásban szereplő vagy az általa a jogosultnak mintaként bemutatott szolgáltatásra jellemző tulajdonságokkal
"
Ezek persze magyar jogszabályok, de az unioban elvileg hasonló szabályok vannak. D pont szerint rendelkeznie kell a leírásban lévő("Működő pédány") tulajdonságokkal.
Ha ennek nem felel meg a kapott termék akkor hibás teljesítés van, ha jól tudom a magyar jogszabályok alapján.Feltételezésem szerint unioban hasonló szabályok vannak, ami persze jelenleg csak az ÉN feltételezésem.
Ha az ebay a vevőt akarja védeni(money back guarantee program), akkor a sejtésem szerint a szabályok a vevő felé lejtenek(ez persze megint csak tipp)
Ilyen környezetben engem sokkolt ez a sztori:
"Nálam is volt vevő aki reklamált mert beszerelésnél tönkretette mert szállításközben nem romolhatott el és nem kapott egy fillért sem tőlem, mert nincs garancia, nincs visszaküldés volt a hirdetésben. Ráadásul volt friss videó a elküldés előtt a működésről, amit az eBay is látott."
Erre egy totálisan saját sztorit mesélek. Régóta vágytam egy MAC PRO gépre. tizensok éve dolgoztam számtekboltban amikor 650K ért árultuk ezt a gyönyörűséget. csorgattam a nyálam dehát a pénztárca meggátolta hogy legyn egyem. Pár éve kollega monta hogy van egy ilyene és nem használja és odaadja ajándékba. Behozta melóhelyre. ott nyomogattam csorgott a nyálam. Elhoztam haza. Itthon a gép nem bootolt. Winyó megadta magát. nem tragédia. filléres tétel raktam bele másik winyót felraktam rá egy oprendszert és a mai napig működik nekem és örülök neki.
De tegyük fel hogy hazaszállításkor a földszinti lakó meglátja a kezemben a macprot és azt mondja biztos fel akarod ezt cipelni a harmadikra(egy nehéz dög ez a példány) és azt mondja hogy adok 20Kt érte ha jó. Mire én kapcsi leszek és egy nap alatt gondoltam keresek 20Kt mert ingyen kaptam és aznap kapok 20Kt érte az jó biznisz. Elfogadom a földszinti lakó ajánlatát mert hát ez pöpec gép melóhelyen nyomkodtam vagy egy órát tökéletesen megy.
Másnap hívott volna a földszinti lakó hogy összedugta a gépet és nem megy.
Nekem a lenti sztorid alapján fel kellett volna háborodnom, hogy tönkretette ezt a kincset és el kellett volna hajtanom a búsba. A gyakorlatban pedig a szállítás közben tényleg elhalt a winyó. Mivel én voltam a szállító, aki aggódott amikor felszállt hazafele a 49 es rázkódó, zötykölődő villamosra majd az m3 as metróra, hogy ez a rázkódás lehet nem tesz jót szegénykémnek(dehát autó híján ezt választottam anno, mert ezt tudtam hirtelen megoldani). Én féltem tőle hogy valami baja lesz. egy szállító cég alkalmazottja ilyet nem tesz.személyesen láttam foxpostos szállítót bedobálni a csomagautómatába a csomagokat.Hogy mi történik a szállítás alatt és hogy meghibásodhat e azt TE nem tudhatod, mert nem tudod mi történik a szállítás alatt.
Röviden: én úgy tudom hogy a jó terméket hirdetőnek megérkezéskor jó terméket kell kézbesíteni. Nem elég jót feladni vagy feladás előtt x idővel még, akkor jót feladni. Megérkezéskor kell jónak lennie, hogy ne hibásan teljesítse az eladó a szerződését.Ha én lettem volna a vevő ennél a terméknél én is küldtem volna videót az ebaynek hogy márpedig hibásat kaptam függetlenül a te videódon lévő jó termékkel ellentétben így a refund kérelmem továbbra is áll. Én működőt fizettem működőt kérek vagy kérem vissza a pénzem.Ez nem garancia kérdés hanem szavatossági. Megfelel e annak amit állítottál róla vagy sem. Magyaroszágon szavatosságot magánszemélnyek között is KELL adni. Ez nálunk nem megkerülhető. UINOban elvileg hasonló szabályok vannak szóval valszeg EUn belül is így van(ez persze megint tipp).
Ha hibásként vagy teszteletlennek hirdetsz valamit akkor persze a szavatosság alapján sem lehet igényt érvényesíteni itthon sem. Mert ezeknél tiszta, hogy nincs garantálva hogy működik, De az ilyen hirdetett termékek nem is olyan áron kelnek el licittel mint a tesztelt működőnek hirdetettek.Tehát jogos hogy ha működőt ír valaki akkor az drágább, de működőnek kell lennie. Ha nem az, akkor jön a képbe a vevői védelmi program hogy ne a vevőnek kelljen bizonyítani, hogy rossz volt már elküldéskor is, hanem elhiszik hogy rosszul érkezett. Esetedben úgy néz ki te voltál az erősebb kutya és neked hittek. Én ilyen sztorival nem példálóznék az biztos a fentiek miatt. Szállítás könnyen tönkrethet bármit.Tehát hogy a vevőt akarnád szankcionálni az nem biztos, hogy helyes(elmondásod alapján valamiért az ebay sem engedi hogy lényegesen megtedd. Talán mostmár sejted miért nem) Ettől persze fura, hogy negatívot nem adhatsz a vevőnek. Vaterán lehet ilyet csinálni, de olvasok vevői negatívokat és sokszor érzem hogy itt kevés az infóm és nem biztos hogy jogos az a negatív.Lehet jobb az ebayes megoldás, hogy nem lehet negatívolni a vevőt lehet hogy nem. Maradjunk abban hogy más: nem jobb nem rosszabb.
Ettől függetlenül tényleg előfordulhat hogy egy ügyeskedő vevőbe botlottál.Lehet tényleg ő tette tönkre a kártyát, csak én nem vagyok meggyőzve hogy ez történt. Előfordulhat hogy egy szerencsétlenül póruljárt vevővel példálóztál, mint ügyeskedő vevő. Ez is lehet az is lehet. Innen nem tudok biztosat mondani.
"Akárhogy is értelmezned az angol vagy USA eBay help szövegeket. Németországi magánszemély eladó, ráadásul német eBay esetén más a jogi szabályozás. Ráadásul a leírásban is benne volt."
Fenntartva hogy tényleg elképzelhető, hogy az ebayek szabályozása országonként lehet hogy eltérő(amit perpill cáfolni nem tudok) . A beidézett angol szöveget te sem értelmezted máshogy nekem. Az eladó sem és ezért indított inkább valszeg ő refundot, hogy ne kelljen még visszapostás is kifizetnie egy rossz kártyáért aminek a 0hoz konvergál az értéke. Persze teszteletlenül lehet megéri felrakni és lehet visszajön ez a szállítási költség akkor:)
De tegyük fel nem akar trükközni/átverni és lesz@rja a dolgot.Nem olyan pénz amibe érdemes időt beleölni.

"Ahogy megkaptad arra egyébként sincs vásárlói védelem, ha még vonatkozna erre az eladóra ilyen téma és ez akkor is igaz hogy nálad nem működött a kártya."
Ennek nincs kedvem utánajárni. elfogadom igazságnak. Ezekszerint szerencsés vagyok hogy a refund folyamatban van.
"Használt piac, ott azt mondja az eladó hogy nála működött, (ez van a leírásban) ha megveszed és otthon neked meg sem nyikkan az eladó nem fogja visszacserélni vagy a pénzt visszaadni, hiszen semmi sem kötelezi rá. Itt is ez van."
SZERINTEM: ha ez így lenne nem lenne a az őrült, aki hibás vagy teszteletlennek írt terméket hirdetne, mert hát ha nem vállal garanciát, akkor a hibásat is eladhatja jónak(lehet hogy még pöttyös labdát is küldhet helyette). Nincs félnivalója, hogy hibásat küld amikor jónak hirdette. Ilyen esetben nem lenne különböző ára a hibásnak hirdetett és a teszteletlennek hirdetett és működő pédányként hirdetett termékek végső leütési árában. Pedig igen jelentős különbségek vannak ezen árak között.
SZERINTEM: a használt nem lehet természetesen hibás. A hibás lehet hibás. A teszteletlen is lehet hibás, de a használt jónak nem szabad hibásnak lennie.

A lezáró véleményem hosszú lett, de talán fórumra elfér mint vélemény. Semmi sem biztos hogy helyes következtetés. Válaszokat olvasni fogom egy ideig. Választ nem igérek ha tesztek fel kérdést a véleményemmel kapcsolatban.


mikk2000
(őstag)

Inkább visszaküldöm helyetted csak nyugi már...


Impair1980
(aktív tag)

:C


V/
(titán)

Annyit reagálnék hogy az eBay felületen a hirdetéseknél van egy olyan rész hogy az eladó válla-e garanciát és menni időt és elfogad-e visszaküldést és az hogy ez esetben ki fizeti a visszaszállítást. Ha mindenre nemet ad meg, akkor azt a terméket ennek tudtában veszed meg és ha ez nem lehetne akkor az eBay sem biztosítana az eladóknak ilyen opció megadást, de van ilyen.
Nyilvánvalónak gondolom hogy nem szándékosan adott el rossz terméket és hajlandó volt a problémát rendezni, annak ellenére hogy nem vállalt ilyen kötelezettséget.
Ha gond van azután a termékkel azt én nem tudom megítélni hogy eleve rossz volt, azt hogy szállítás közben történt vele valami és azt sem hogy a felhasználáskor, beépítéskor romlott el. Ebbe így semmiféle állásfoglalást nem tudok mondani, csak homályos utalást tenni.

Használt termék vásárlására nem ugyanazon fogyasztóvédelmi szabályok vonatkoznak mint egy új esetén és az sem mindegy hogy magánszemély vagy cég, vállalkozó az eladója.
De vásárlás helyének megfelelő szabályozást kell alkalmazni, az pedig jogilag Németország volt, hiszen a termék és az eladó ott volt és az ottani devizában történt a fizetés, ez nem magyar jogi szabályozás alá esett.
Németországban mást határoz meg a mi Polgári törvénykönyvünknek megfelelő törvény, így nem igazán lehet összehasonlítani a magyar szabályozással, vagy ezt alapul venni.
Ha az eBay felületén történt az eladás és vétel akkor még az ő szerződési feltételeiket is figyelembe kell venni ami szintén megkülönbözteti az új és használt termék és magán vagy céges eladást.
Tényleg vannak eltérések az adott eBay oldalaknál, az eBay.com esetén az USA jogi és pénzügyi szabályozás, az eBay.UK esetén az angol jogi és pénzügyi szabályozás, az eBay.de esetén a német jogi és pénzügyi szabályozás a maghatározó hiszen nem egyformák a törvények és még az eladó, vásárló regisztrációs országa szerint is vannak eltérések, pl a magyar eladók az EU-s eBay fennhatósága alá tartoznak és EUR elszámolásúak. Nem lehet egységes szabályozással dolgozni.

Ha te nem szoktál használt piacon, vásárokban használt dolgokat vásárolni akkor hagyd figyelmen kívül amit az ottani viszonyokról írtam.

A 2. kérdésedre a válaszom indoka: én nem határozhatom meg hogy mit csinálj, ezért csak javaslatot tudtam tenni. Vagy nem reagálok.

És elvonatkoztatva tőled és ettől az ügytől, sajnos nagyon sok becstelen vevő van az eBay-en és nem jó hogy az eladóknak semmi hatásos eszköz nem áll rendelkezésükre ellenük.
Többen tudnának arról írni, hogy annak ellenére hátrányos volt neki az eBay probléma rendezése hogy a vevő még bizonyítékot sem adott a problémáról és mégis vissza kellett adni a pénzt és megtarthatta a szerinte nem működő dolgot, aminek természetesen semmi baja nem volt. És nem csak egy személyt, céget ismerek aki abbahagyta az eBay-en az eladást 2-3 ilyen eset után.

Pont ma kerestek meg egy olyan ügyben hogy szemét vevő miatt leállt és ezt küldi neki az eBay:
We see you’ve stopped listing on eBay
Perhaps you encountered an issue with the website, or experienced other difficulties.
Allow us to help you!
Azt kérdezi az illető hogy akkor leírja nekik hogy a nem korrekt probléma rendezésük miatt szállt ki az üzletből? Hogy bizonyíték nélkül hitelt adtak a vásárlónak, hogy rá sem néztek a hirdetésre ami teljesen egyértelműen tartalmazta a termék állapotát, képpel és írott szöveggel. Ezek után szeretnék azt a 22-24%-os jutalékokat csak beszedegetni?

Én tényleg megpróbáltam gondolatébresztően leírni hogy miként is megy a dolog, sajnálom ha te ezt nem tartottad megfelelőnek.

[ Szerkesztve ]


szaszyka
(senior tag)

Ha visszakapod a pénzed, és nem küldöd vissza a terméket, azt úgy hívják : gerinctelenség. A hibásan működő, és működésképtelen baromira nem ugyanaz. Ha többszáz eurós termékről lenne szó, érthető lenne az agónia, de is sz.ros pár ezer Ft a "tét", de mivel refund van, így visszakapod a pénzed... Szerintem maradj a vateránál, mindenkinek jobb lesz így...


mikk2000
(őstag)

Szerinted ha V nem tudja meggyőzni 5 oldalon keresztül kilométereket írva, te majd meg fogod tudni 4 sorocskával? :))

Egy puhatestűnek pl. csiga, nincs gerince. Azt te győzködheted míg világ a világ. :Y

üzenetek