üzenetek

hozzászólások


MarciKING24
(tag)

A cikk nem tudom miről szól, de zseniális a cím :C


<Adamsky>
(nagyúr)

"A cikk nem tudom miről szól ... "
Esetleg olvasd el. Sokat segíthet a kérdés megválaszolásában. ;)

Én speciel ezt az egészet Mate Rimac-nak még el is hiszem. Legalábbis nálam nagyobb a hitele, mint Elon-nak.


Degeczi
(nagyúr)

Hát ha 2026-ban már munkába szeretnék állítani, azoknak már most az utakat kellene róniuk tesztüzemben - de még a képek is csak látványtervek...


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... a képek is csak látványtervek... " – a YT-n van fenn pár riport Mate-val, amiben az autó is látszik. Nyilván még statikus, de itt nem is az autó a lényeg.


odani
(tag)

Jules Verne, a M.o.-n soha nem járt, francia író. Sosem értettem, miért nem lehet az eredeti nevén nevezni valakit, miért van szükség "magyarításra" .. persze ha belegondolok, akkor pontosan értem, de ha le is írom, amit gondolok, akkor rám sütik, hogy magyarellenes vagyok. :(((


Emericus Max
(tag)

Rossz ez az irány. Több szempontból is.
1. Az önvezető technológia még nagyon messze van a biztonságostól, ha egyáltalán valaha is eléri majd a biztonságos szintet.
2. Balesetveszélyes és riasztó egy haladó járműben ülni, ahol nincs ráhatásod a működésre, még egy vészfékrendszer formájában sem.
3. Lásd. a minapi fórum megjegyzéseket a sávtartó-asszisztensről, ami konkrétan meg akar ölni (a BYD autó tesztjében volt erről szó és a fórumban is).
4. A jövőbeni terrorizmus melegágya lehet meghekkelni ezeket az önvezető járműveket és merényleteket/gyilkosságokat elkövetni ezáltal.
5. Egy újabb terület, ami munkahelyeket vesz el emberektől és ezáltal a megélhetésüket is.


Degeczi
(nagyúr)

Régen ez gyakori szokás volt, írók közül mára gyakorlatilag csak Verne neve maradt magyarítva (korábban még tipikus volt May Károly is), valszeg egyszerűen a tisztelet miatt, amiért annyit és olyan szeretettel írt Magyarországról


karoli9
(tag)

+1


cherubion08
(aktív tag)

+1


<Adamsky>
(nagyúr)

Most az irány rossz, vagy még nem áll az egész olyan szinten (szerinted), hogy ez az egész kellően biztonságos legyen? Érzek némi ellentmondást a felsorolásodban.

Egyébkét tetszik vagy sem (még nekem is kissé ambivalensek az érzéseim), de ez a jövő, és semmiképp sem az, hogy k. nagy (villany?) SUV-okkal próbáljuk meg megmenteni a bolygót.
A városban ill. a városi embernek nem kell kocsi, mert már Istentelen nyűg. Szóval a bérelhető járművek – még nagyobb – elterjedésére szükség lenne.
Autonóm vezetés: szintén adja magát. Városban senkinek sem (még a legbenzinvérűbb számára se) élmény vezetni.
Szóval szvsz. az egyetlen kínzó kérdés, hogy hol tart majd a technika 2026-ban. Erre mi "földi halandók" biztos nem tudjuk a választ. Viszont akadnak olyan – az innovációban élenjáró – emberek, akik, ha nem is 100% bizonyossággal, de elég jól látják, hogy mi az, ami elérhető.


prolad
(addikt)

"2. Balesetveszélyes és riasztó egy haladó járműben ülni, ahol nincs ráhatásod a működésre, még egy vészfékrendszer formájában sem."

Most az alapötlet (robottaxi) életképességét félretéve, nem szoktál busszal, vonattal, repülővel utazni vagy autóban utasként, hátul ülve (és ugye bekötve, ami tovább limitálja mennyire gyorsan férnél oda a kormányhoz)? Egyikben sincs érdemi ráhatásod a működésre (talán vonaton van még vészfék), de a taxis is hamar kirakna, ha elkezdenéd a kormányt vagy a féket piszkálni.


Emericus Max
(tag)

Az általad felsorolt járművekben mind ül egy vagy több ember, aki az adott járműtípus vezetéséért és az utasok biztonságáért felel. Ezek az emberek általában képzett profik amennyiben hivatásszerűen végzik az utasszállítást vagy sok év vezetési tapasztalattal rendelkeznek amennyiben magánemberek. Az emberek is hibázhatnak, de akkor is van egy vagy több ember akinek van ráhatása a jármű működésére. Még a legtöbb helyen a kötött-pályás járművekben (villamos, metró stb.) ül egy ember, akkor is ha a szerelvény amúgy automata üzemmódban van. Az utasszállító repülőgépeknél is ez a helyzet.
A pusztán robot üzemmód aggályos és egyáltalán nem biztonságos...


Emericus Max
(tag)

Az irány rossz, nem is kéne ezzel jobban foglalkozni.
Soha nem is lesz biztonságos szerintem.
Az emberek hibázhatnak, de ez véleményem szerint nem azt jelenti, hogy ki kell adnunk az irányítást a kezünkből és pusztán algoritmusokra hagyni a döntéseket. Egy algoritmus az teszi amire programozták, de olyan algoritmusokat írni, amik minden körülmények között mindent észlelnek és mindig a legjobb döntéseket hozzák lehetetlen. Már csak azért is mert emberek programozzák őket. Nagyon jó példa erre az életveszélyes sávtartó-asszisztensek működése.
Az elektromos autózás az akkumulátor technológia drasztikus fejlődéséig vakvágány. De az elektromos üzem még oké, csak ezeket az autókat is telenyomják olyan 'vezetéstámogató' rendszerekkel, amik vagy nettó életveszélyesek, vagy feleslegesek és kikapcsolod őket minden indulásnál ha lehet...
Városokon gondolom a nagyvárosokat érted, magyar viszonylatban meg Budapestet, mert a többi hazai városban egyrészt nem nyűg az autózás másrészt a vidéki városok tömegközlekedése egyáltalán nem elég fejlett ahhoz, hogy kiváltsa az autózást.


Badboys
(őstag)

Ez érdekes mert 2 hete volt cikk, hogy Rimac bedobta a törölközőt. Akkor ez most kamu vagy mégis feltámadt hamvaiból?


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... volt cikk, hogy Rimac bedobta a törölközőt ... " – honnan tájékozódsz, Nők Lapja Café? :D
Most hozták ki az új Bugatti-t. ;)

üzenetek