Élet Pécsett - Logoszféra fórum

üzenetek

hozzászólások

Blog

A főbb dolgokat említenem csak meg:

Október 5. Orosz Központ szervezésében orosz nyelvű koncert. Ez még hagyján, de ajándék cd-ket is kaptunk a koncerten elhangzott számokról. Nem tudom, hogy ez szokás-e itt Pécsett, de nagyon tetszik. :) Ha meghallgatni nincs is időm, örök emlék marad.

October 14. Mecseki Barangolás: Délutáni program Mecsek Rally. Mivel jó idő volt ezért elhatároztam, hogy egy nagyobb karikát megyek. Sütött a nap, de lengedezett a szél is. Rövid mez már kevés volt. Szerencsére mindig van nálam tartalék ruha az ilyen esetekre.

Leírás a tekerésről:
A szezonon kivuli forma nem konnyitette meg a dolgom, de a bringa szerencsere igen. Lehet ezzel haladni meg igy is. 3 momentum volt erdekes a mai napon. Amin megleppdtem, hogy a lafarge cementgyar mekkora brutal nagy betonkomplexum. Masodik a bukkosdi kobanya vonalai voltak. Es nemnutolso sorban a Mecsek rally mezonye.
Kellemes 6 napos munkahet, es felso testedzes utan nem minden perce volt kellemes az utnak, de ilyen jo idoben vetek lett colna kihagyni.
6:36 avg 143

Mecsek Rally képek:

Az igásló

2018. 10. 20. Zengő Csúcstámadás
Aznap volt ttt túra is, de korai volt, ezért mi a magunk útját jártuk. Gyönyörű a Mecsek ezen rész is. A csúcsra vezető út különösen combos volt. Fenti mérőtoronyba is fel lehetett mászni, így elmondhatom magamról, hogy valóban voltam a Mecsek Csúcsán.

Este pécsváradi leányvásár. Betoltam egy Leberkäse-t, ami nem volt nagy, de cserébe jó drága volt. Pia nélkül nehéz volt elviselni ezt a nagy tömeget. Egy németből hozott sör azért lecsúszott. :) A koncerten teljesen elzsibbadtak a lábaim. Kowalskyék miatt megérte fagyoskodni. Sajna a hangosítás nem volt jó, meg szerintem a helyszínt is kinőtte a rendezvény. Elképesztően sok embert vonzott.

Őszi hangulatképek:

Izmozó portré a csúcson:

Büszke templom:

A célpont távolról:

2018.10.27. Elő a kerékpárral teljesítménytúra

Az eddigi karrierem során nem volt még ennyire közel megrendezett túra (lakhelyemhez képest). Konkrétan a utca végén volt a nevezés/rajtcél. A bejárattól már lehet látni az épületet. Kellemest a hasznossal elv remekül bevált. Már egy ideje ki akartam próbálni az éttermet, de nem igazán volt rá pénzem.
A túrán természetesen a hosszú távon indultam. Pár eltévedés benne volt a pakliban, és néhányat sikerült is kézbe vennem. Összességében remek túra volt, bár ennyi szinttel korántsem mondanám könnyen teljesíthető túrának. A túra nagyrészén egyedül tekertem. Az időjárás a túra első felében viszonylag szeles volt, karmelegítőt és mellényt kellett viselni. Utána kisütött a nap, de a szél nem csillapodott le. Úgy döntöttem inkább többet izzadok, de nem vetkőzöm le. A frissítőpontokon volt étel/ital dögivel. Hosszúheténybe befutva elmentem a temetőbe utántölteni, persze a frissítőpontnál ásványvizeket osztogattak.
Az útminőség nem volt elsőosztályú, de nem is volt borzalmas. Ami nem hiányzott, az az utolsó mecseki mászás volt. Az meg pláne nem, hogy benéztem a kanyart és a lehető legszarabb úton mentem vissza a városba.

Avg: 155 bpm

Másnap találkoztam pár állattal:

Reggel egy gyiku sütkérezett az ablakpárkányomon:

A hónap elején született macskák is már cseperednek:

Blog

2018.10.31. Budapestre utaztam a hétvégére haveromhoz közös túrára és nagyvárosi élményre. Havi egyszer el kell jutni egy ilyen helyre. ;)

Menő vonaton utazhattam. Helyjegyes IC volt, szerencsére nem ült mellettem senki. Sokkal jobban élveztem, mint a buszos kirándulást. A busz minden fánál megállt... Viszont ha emlékeim nem csalnak, akkor a Nyugatit lezárták, így csak Kelenföldig tudtam elmenni.

Lemenő nap látképe:

Steins Gate akkora hatással volt rám, hogy vennem kellett ilyen üdítőt. Sajna csak cukormentesben találtam, nem semmi illata van. Kellemes karamell ízű üdítőital:

2018.11.01. Dobogókő túra
Ideális november-kezdő túra volt a Pilisben! Szerencsére volt autónk, mert tömeg-közlekedni nem igazán lehet arrafelé.

Dobogókői információs tábla:

Fent már kifőzték nekünk az ételt:

Természetesen aranyárban mérték a pörit meg a gulyást is. :) Maradt a házi szendvics.

Portré, a háttérben szégyenlősen befigyel a Duna is:

Erdei járgány megtalálva:

Őszi hangulat:

Elcsípett pillanat:

Albínó macsek, másodjára az évben :)

Eszméletlen beton-monstrum a Duna felett:

'56-os emlékház leterhelve:

Mosdókagyló egy mexikói étteremben:

2018.11.03 Mecseki Láthatatlanok 30
Egy rövid leírás a túráról:
Már korábban kinéztem ezt a túrát. Haverom sikerült rábeszélni a hosszabb távra. Így meg volt a teljesítmény jellege a túrának, nem mintha 15 km olyan könnyű lett volna a Mecsekben...
Az útvonal első fele nekem sokkal jobban tetszett. Ebben valószínűleg az is közrejátszott, hogy a végére már energia/erőfogytán voltam.

A túra egy kis autózással kezdődött. Lementónk egy valóban veterán teherautóval. A plató teljesen megtelt emberekkel, mi ketten meg beleültünk pole positionba az anyósülésre. Az autó zajerőssége vetekedett egy rockkoncerttel. Elképesztő hangja van egy ilyen járgánynak. Lejtőn még csak muzsikál, emelkedőn (20-30 emberrel) rendesen rázendített.

A túraútvonalat tanulmányozva gyorsan leesett, hogy a térképi jelölések nem egyeznek meg teljesen a fákon lévő jelölésekkel. Borítékolható volt egy eltévedés, ami később össze is jött. Szerencsére csak kis kitérőt tettünk. Érdemes már a túra elején megnézni a pecsételő pontok helyét, ugyanis az elsőnél simán elmentünk. 2,6 km-nél volt, speciel nem számítottam rá, hogy ilyen korán már elő kell szedni a lapot.
A túratársak komoly tempót diktáltak, mi inkább csak vánszorogtunk hozzájuk képest. Ez annyiból rossz volt, hogy a későbbiekben nem volt kit követni. A kistubesi/tubesi kilátók pazarak voltak. Az ember már itt érzi a fáradságot, és meglehetősen rossz belegondolni, hogy a táv majd' fele vissza van még. A kilátók után egy széles erdei, kerékpárnyomként is jelzett úton haladtunk. Rövid hullámos fel-le szakaszok váltották egymást. Ezután egy meredebb köves-gyökeres lejtőn mentünk vissza alacsonyabb mBf-re. A főúton való betonos/padkás gyaloglás viszonylag monoton volt.
Egy újabb erőpróba az Árpád-kori templom után következtett, ugyanis a melegmányi csúcsot le kellett győznünk. Emelkedett rendesen, de szép lassan elfogyasztottuk az emelkedőt. Az utolsó "K" betűt adó ellenőrzőpontnál nem mi voltunk az utolsó túrázók. Az utolsó emelkedőn ránk sötétedett, de még ki lehetett venni a turista utat. Célban kitűző, emléklap, zsíros deszka és tűzforró gulyás várt... egy belvárosi pizzériában pedig desszertként pizza is.

Elég hosszú menetidőnk lett a végére. A végére - a két fáradt tappancson kívül - sok emlékkel és fényképpel gazdagodtunk.

A retro járgányok egyike. Készítettem egy videót arról, hogy a csapatszállító járgányunknak mekkora hangja volt. Hát a felszálló repülőgép hozzá képest légyzümmögés. :Y Mire leértünk a völgybe azt hittem kiszakad a dobhártyám.

Téma.

Ezt is megtaláltam. :)

A Mecseki kilátók egyike:

Hulló falevelek:

2018.11.08. Night ride montival

Mászás után, majd mászást követő mászás után lejtőzés turistaútvonalon. Valami zseniális volt. Igen szűk ösvény, lámpafény, sebesség, mindent megad ez a piros háromszög. Remek Fahrtechnik ride is volt, mert a vége elég meredek és majd leszakad az ember keze a folyamatos fékezéstől. Azt hiszem be fogom még párszor járni ezt az utat.

2018.11.10. Outi kerékpározás

Egyben cipőteszt. Még egymáshoz kell csiszolódnunk. Munkanap ide vagy oda, az edzés nem maradhat el.

Hazafelé egy talaj közeli fényvisszaverőre lettem figyelmes. Útjelző nem lehet, ahhoz túl alacsonyan van... erre egy fényvisszaverős kar/lábszalag volt. Term. ilyen kincseket nem hagyok ott. Múltkor egy fényképezőgéphez csatolható csuklótartót találtam tesco előtt.

2018.11.17. Orfű-Abaliget gyalogtúra

Kilátós, dimbes-dombos, fényképezgetős, teázós. Amíg fent volt a nap, addig még kellemes is volt. Útba ejtettük a Rácz tanyát is kávézni. Épp egy szülinap (tortán 80 díszelgett), majd esküvő következett. Sajnos egyikre sem hívtak meg minket, pedig az a torta meglehetősen jól nézett ki. Abaligeten a barlang és a denevérmúzeum kimaradtak. Előbbi nyáron jó program lehet, utóbbi nem tűnt valami fantáziadúsnak.

Kilátás az Órfűi kilátóról:

Rácz-tanya útbaejtve:

Épp egy szülinapot tartottak, megfordult a fejemben, hogy el kéne rohanni a tortával. :) Szép szám mindenesetre. Szülinaposok után meg esküvő volt. Nem vártuk meg, kilógtunk volna a sorból.

De azért nekünk is jutott egy kis fahéjas capuccino.

Pózolni a magyar pásztorkutyával kép következik:

Bementünk megkérdezni mennyibe kerül ez a híres Denevér-múzeum. Egy fiatal rocker/punk csaj fagyoskodott bent. Elmondása szerint nem érdemes pénzt kiadni érte. Remélhetőleg nem eladó lesz a csajból. :D

Ez meg egy remek tavaszi/nyári programnak ígérkezik. Mellesleg ősszel is nyitva van.

V

Őszi erdőből kiragadott kép:

Hogy került az oda?

Magas fémtartalmú halak:

Vízi bicikli. Sajna télre leszedték róla a dolgokat, így nem igazán lehetett kipróbálni. A leírás alapján pedig érdekfeszítő.

Volt egy kis verseny Orfűn:

És a verseny által okozott gumi füst:

2018.11.25. Pécsvárad felé
Kisebb falukat átszelve az eldobált szemétről újra megállapíthattam, hogy mekkora cigány nép vagyunk. Öröm az ürümben, hogy egy kidobott könyvet is találtam, amit sikerült megmentenem. Egy régi könyv, ami a táplálkozásról és egyéb praktikákról szól. Majd ha lesz időm átbogarászom.
Hazafele főúton jöttem, mert fogytán volt a kraft és az idő.

Délutáni programként vasútmodellkiállítás volt terítéken. Végre egy program, amire olcsóbb a felnőtt jegy a gyereknél. Számomra az ilyen kiállításoknál nem a vasútmodellek lenyűgözőek, hanem a hattér. Néha elképesztően részletes terepasztalokat lehet látni.

Bieringen modellje:

Völgyhíd:

Részletgazdag:

2012.12.01. NOshaveVEMBER eredménye

A tél kezdetét Kowalskyékkal ünnepeltem meg. Kaposváron koncerteztek. Hazafele beugrottam rá.

Abszolút megérdemlik a sikert. Kevés olyan zenekar van ma Magyarországon, akinek ilyen minőségű dalszövegeik/zenészeik vannak. Már csak a hangosítást kéne megoldaniuk... Voltam két szabadtéri koncertjükön, most beltérin, és ugyanúgy csapnivaló volt. Alig lehet érteni a szöveget. Oké, hogy nagyrészüket tudom fejből, de akkor is.