Erdélyi utazások, túrák, útvonalak, tanácsok! - Sport, életmód, utazás, egészség fórum

üzenetek

hozzászólások

(nagyúr)

Nem tudom, de valszeg nem veszélytelen... :N

(addikt)

Na itt nem offolunk ezzel! :DDD
A Gyilkos-tó környéke elvileg tele van túraútvonalakkal, de elég nehéz megtalálni némelyiket. Majd most jól leszólhatnak a környéken lakók, de szerintem az nem több egy tónál néhány rönkkel, rengeteg bazárral a partján. Viszont az oda vezető út, meg tovább a békás szoros felé elképesztően szép. Ha már elmegy valaki a tóhoz, akkor érdemes a túracipőt felhúzni, és elindulni akár a Gyilkos-kő kilátó felé. (Térképről nagyjából belőve) Ezt Gyergyószentmiklós felől közelítve a tó parkolója után a műúton fel jobbról, a 17-es villát jobbról kerülve a vízmosáson felfelé, a vízmosásból felérve a tanyát balról kell kerülni a piros négyszög nyomvonalán, ez a kerítés mellett halad. Utána fel a mezőn tovább, a kék dupla kör visz a kilátóhoz. A környékére, mert nem könnyű megtalálni az erdőben, de megéri. Távot nem mértem, 1,5 óra alatt fel lehet érni. Papucsban, szandálban ne induljunk neki.

(nagyúr)

Én nem szóllak le, sőt egyetértek, bár pont a Gyilkos-kőnél nem voltam, nem is tudtam róla amíg nem említetted :D . A képed meg állat :Y :R

Ha már Békás-szoros, akkor a Nagyhagymás-Hegységet is érdemes meglátogatni szerintem, erről is sokan nem tudnak, még a helyiek sem, ugyanahhoz a Nagyhagymás Nemzeti Park-hoz tartozik elvileg mint a Békás.
Kép alatt még több kép:

A hegy alatt szinte közvetlenül ott vannak a Nagyáj vendégházak, simán ki lehet bérelni őket, a házaktól pár méterre meg két kristálytiszta patak és egy forrás :))

(addikt)

Az ilyenekről dobj már be ha lehet koordinátát, vagy térképrészletet. Innen nézve a Nagyhagymás hegység nagyon tág fogalom.

(nagyúr)

Bocs, koordinátát nem tudok, Hargita megyében van Szentdomokoson, románul Sândominic, középen van az Egyeskő, az elég híres és turistalátogatott hely, a két oldalán meg két szép nagy hegy, ezek szebbek szerintem, én a jobb oldali hegyről beszélek :B . Mapson kb itt van a hely, streetview-el nem lehet kimenni teljesen.

:K
Igen, így már bárki megtalálja.

Novics
(senior tag)

Ugyan a blog még fejlesztés, feltöltés alatt - hiányzik pár régi túránk, és pl a téli Páringot ma küldte korrektúrára, a nyári meg még sehol, pedig jövő pénteken megint megyünk -, meg én amúgy csak menni szoktam, általában fogalmam sincsen, hogy hol vagyunk, szóval sokat nem tudok hozzátenni. :DDD
James elég részletes leírásokat szokott összehozni, azok alapján már "utánunk lehet csinálni".

(addikt)

Köszi, ezek is jó leírások! :R

Muerte68

Jó lesz ez Jók a képek a leírások menni fog ez :C :R

Csak erdély vagy más helyeket is lehet ajánlani?

(addikt)

Fene tudja, majd a topik alapítói megmondják :DDD
Lehet nem lesz ez olyan zsúfolt topik, ne férjen meg más benne, ha van jó helyre ötleted...

Novics
(senior tag)

Át lehetne nevezni Kárpát-medencére, a Seychelle-szigeteki tippeket meg majd máshol osztjuk meg. :DDD
Mi pl. jövő nyáron Kárpátaljára akarunk menni.
Jah... bevillant valami korszakalkotó ötlet, csak... jah, megvan. :D Tudom még ajánlani a Magyarországi Kárpát Egyesület honlapját. A Kárpáti Lapokban minden évben megjelent a nyári túránk leírása. (Azt hiszem. :) ) Na meg persze az EKE. Azt hiszem az EKE-seknél kevesen ismerik jobban Erdélyt.

(nagyúr)

No, nem egy híres hely, de ha valaki eltölt egy kis időt Csík környékén, érdemes lehet kisétálni ide is, ahogyan mi is tettük tegnap:

A helyet Csere-tetőnek becézik a környéken, Fitód és hosszúaszó közötti erdős-dombos részről van szó itt ni: [link]

+ a kötelező gombászás sem maradhatott el :DDD Túlzás nélkül most annyi a gomba, hogy ha beállnánk egy furgonnal az erdő alá és megraknánk is bőven maradna még :))

És ha már itt vagyok hozok három Csíksomlyót:

Egy Fitódot:

Egy Szécsenyt:

És egy Csíkszeredai látképet a helyi köbánya mögül:

Ez mind kb. fél óra-1 óra gyalog Csíkból, szal az összes a város közelében van.

(addikt)

Na hallod mennyi jó hely kimaradt nekem!

(nagyúr)

Jövőben majd hátha összejön, beszerzek egy adag kullancsirtót, oszt mászkálhatunk reggeltől-estig, sőt éjszaka is, ha kint mersz maradni csillagfotózni :D

#16820480
(titán)

Van medveírtód is estére, vagy csak kullancsok ellen? :D

(addikt)

Hogyne, napnyugta-napkelte time-lapse között egy kis star-trail :DDD

(nagyúr)

Nincs :D De az a Fitódi viskó a miénk, ha ott fotózunk és jönnek a medvék-disznók, oda be lehet menekülni :D Anno nagyapámmal sokszor aludtunk ott, mókust etettünk meg szarvast kergettünk és másnap hajnalban indultunk gombászni egészen estig. Igaz akkor nem volt ennyi medve mint most :(

Na szokásos Csíksomlyói séta :D

+ a kötelező gombulás sem maradhatott el :DDD

Csobotfalva

Csíksomlyó

Fitód

Muerte68
(addikt)

:C nálatok minden ilyen szabályos íves? :F