exHWSW - Értünk mindenhez IS - Lokál fórum

üzenetek

hozzászólások


Bujdy81
(újonc)

"Az még pluszinfo, hogy amióta megvan az autó mentem vele 5ezer km-t. 1csepp olaj sem fogyott, megnéztem a nivopálcán és ugyanúgy maxon van, mint átvételkor."

Vagy pont annyi gázolaj ment le a gyűrűk mellett, mint amennyi motorolajat megevett... ;)

Anno az 1.5 dci Renault motorok csinálták pl. ezt, elég kellemetlen, mert a benzin kipárolog a motorolajból, de a gázolaj nem, csak kevésbé ken... :(


hobizoli
(veterán)

Samott: [link] :DDD


zetor2000
(aktív tag)

Ohjajj...


zetor2000
(aktív tag)

ÁÁÁÁÁÁáááááá....

Ilyen hibát nem követhetsz el... kifizetsz egy látható összeget, és nincs róla számlád / blokkod? Valamit kéne tunni felmutatni. A továbbiakra eléggé nagy hatással lehetne egy egy vagy többoldalas, sokak által aláírt, fent "Gépjármű adás-vételi szerződés" feliratú papír.

...its popcorn time... :D bocs...

[ Szerkesztve ]


npera
(újonc)

Az még pluszinfo, hogy amióta megvan az autó mentem vele 5ezer km-t. 1csepp olaj sem fogyott, megnéztem a nivopálcán és ugyanúgy maxon van, mint átvételkor.

Jäääj....

Pont erre mondtam, hogy gyakori olajcsere. Hígul fel a motorolaj az üzemanyaggal, ha túl sok hidegindítás és rövid út megy bele. És ez nem olyan, mint a benzin, hogy egy hosszabb úton meleg üzemben kipárolog, hanem csak a felhígult és lecsökkent kenőképességű olajjal koptatod a motort.

Minden motor csipeget az olajból, mert ez a kenés egyik velejárója.


npera
(újonc)

+1


blueboi69
(csendes tag)

Najó, akkor fogyott 1mm olaj :)
Nem tudom a pontos mennyiséget. De akkor higulna az olaj, nem? Vagy szineződne vagy vmi látható jele csak lenne.
Én nem használtam az autót rövid távokra, arra ott a fiesta.


blueboi69
(csendes tag)

ÉS hogy tud pont annyi gázolaj belemenni? Mert ha megy bele sok, akkor meg pont, hogy emelkednie kéne szintnek, vagy valami. De hogy kb pont ugyanannyi...
Megnézem akkor alaposabban a nívópálcát, vmelyik nap kihúztam, szemre a maxhoz volt közel. A bmw-nél hozzászoktam, hogy erőteljesen fogy az olaj, ahhoz képest ez minimális volt, szóval lehet túloztam azzal, hogy egy csepp sem fogyot...
De persze lehet eszi az olajat és a dugók is szarrá vannak kopva, bármi lehet.


blueboi69
(csendes tag)

Ja, nem mentegetem magam, belementem olyan dolgokba a papírozás terén, ami szembeköpi az elveimet.

Arra gondoltam, hogy elmegyek a kormányablakba és kikérem az adásvételi dokumentumot. Végülis nem veszíthetek vele semmit.


Tim82
(nagyúr)
Blog

Ráadásul 3 példány kell, hiszen Te, Ő és az okmányiroda is eredetit kell, hogy kapjon.

Inkább 4 (ha az eladó személyesen vagy postai úton intézi az eladás bejelentését, neki is eredeti példányt kell leadnia a kormányablak/okmányiroda részére, nem csak az átírató vevőnek).


npera
(újonc)

Valamennyi mindig fogy, mert úgy tud kenni, hogy a gyűrűk mentén kialakul a film. Ha hidegindítás megy, akkor a hideg hengerfalon lecsapódik a dízel befecskendezéskor, aztán összemosódik a kenőolajjal.

Hidegüzemben ráadásul egészen elképesztő elő- és utóbefecskendezés is történik (akár 8 külön befecskendezés egy ciklusban), ez csodálatosan tudja mosni össze a két olajat.

Ha nem használtad rövid távokra, akkor ez nem akkora rizikó, de regeneráláskor is fecskendez be rendesen, hogy fel tudja fűteni a DPF-et.

Szóval a gyakori(bb) olajcsere nem árt. Ki ne húzd 15k fölé szerintem.

Szemmel szerintem nem mondod meg, hogy milyen az összetétele, szóval nívópálcát huzigatva sajnos csak kuruzslani lehet. Ha emelkedik, akkor viszont gyanakodjál, hogy nem perpetuum mobile, hanem Gabibácsi műszaki hibára gyanakszik.


blueboi69
(csendes tag)

Eddig 5ezer km-t mentem vele.
10ezernél gondoltam cserélni, de lehet akkor ezt előrehozom, csak mostmár akkor költök rá, ha marad az autó.


npera
(újonc)

Izgalmas. A kóser vágóhíd megy tőzsdére, az alkalmazottak számára rezerváltak egy bizonyos mennyiségű részvényt. Ha valaki akarja virítani a dellát, akkor ma éjfélig lehet, aztán pénteken indul a kereskedés.

A vicc az, hogy sima plebejusoknak adózási okokból 30k SEK-nél húzták meg a határt ebben az első hullámban, de a CEO a GP.se újság szerint egy szerény 25M SEK-es csomaggal indít.

A jóember mire nyugdíjba megy szerintem nem lesz nagyon ráutalva az állami nyugdíjra... :C


npera
(újonc)

Ha friss olajjal indítottál, akkor ez még simán jó.

Akkor kell csak izgulni, ha megindul az olaj fel vagy le és rövid távokon nyekteted.
A másig aggasztó eset az, hogy a már felhígult olajjal megy nagyobb távot (értsd huzamosabb ideig magasabb terhelés és/vagy fordulatszám) és a híg olaj a lecsökkent kenőképességével nem tudja ellátni a kenési feladatot. Olyankor kopik a motor szépen.

Most nem az ideget akartam belédvágni, csak dízeles használati tanács.


Samott
(őstag)

Ha mar tozsde, Tesla kapcsan megint orulet van.

Ötödölés után is újra 1000 dollár felett a Tesla

A rekord negyedév ... 30%-os haszonkulcs, és 14%-os üzemi eredmény mellet, 1,6 milliárd dollár adózott nyereséget termeltek.

+ 100000 Teslát rendel a Hertz

Es a texasi meg a berlini gyar meg csak ezutan indul. Nem mostanaban fognak csodbemenni... ez mar nem a kvota eladasbol tengodnek idoszak, masszivan nyeresegesek.

[ Szerkesztve ]


blueboi69
(csendes tag)

Ja, nem idegeskedem már ezen, ez még a határon belül van, meg logikus is amit írsz, csak benzines motorhoz voltam kondicionálva. Itt arra figyeltem csak eddig, hogy ne menjek rövid távokat.

Tegnap töröltem a Webasto hibakódját, azóta működik az állófűtés. Legalább ez jó, jönnek a hideg reggelek, kelleni fog.

Úgy döntöttem, hogy mégis lekérem a ford-tól a szervízkönyvet és megpróbálom a kormányablaknál kikérni az adásvételit. Szerintem jogom van hozzá. Addig nem esek neki az eladónak.


Sipi-
(tag)

Jó ötlet!
De akár be is gurulhatsz a Ford szervízbe, hogy ugyan mondják már meg szerintük valós-e a km? Dugjanak rá gyári eszközt és nézzék meg az mit olvas ki.


Sipi-
(tag)

Ezt az olajfogyás dolgot nem értem (valószínűleg sok mást sem a kocsi működésén :DD ).
Korábbi Almeráim benzinesek voltak, 1.4-es és 1.6-os is volt. Egyikből sem fogyott semmi látható mennyiségű olaj 10e km alatt, pedig városban is jártam vele sokat, rövidet is, autópályát is, mindenfelé. Az 1.4-esben _elvileg_ 120e felett nem sokkal volt amikor eladtam, az 1.6-os 250e km körül. Ezekbe 10W40-es olajat raktunk.
A Yarist 180e km-nél vettük, a Mondeo-t 182ezerrel (mindkettő benzines). Mindkettő fogyasztja az olajat, Yaris jobban, Mondeo kevésbé (2-3 liter vs. 0.8 dl / 5e km). Ezekben 5W30-as olaj van. Ennyit változtak a motorok? Ugyanannyit fogyasztanak (vagy többet), kicsit erősebbek lettek, de olajat is esznek.


blueboi69
(csendes tag)

Dízel motorok esetén kopott motor esetén fogy az olaj, viszont a kopott dugattyúk és gyűrűk mellett lefolyik a gázolaj, bele az olajtérbe, azáltal növelve a szintet. A benzinesnél is van ilyen,de ott a forró olajból kipárolog a benzin, míg a gázolaj nem.


npera
(újonc)

Kérj ki minden adatot (adásvételi, Ford történet), aztán akkor valamennyire tények alapján tudsz továbbiakban gondolkodni.

üzenetek