Exkluzív órák - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


@mriya@
(őstag)

Tudtommal van ahol koronát/tokcsövet, motorrugót, tömítéseket is kell cserélni a gyári előírás szerint.


WiZARD
(addikt)

Hogy az adott ár tartalmazza-e az nyilván hely és óra függő.
Én ragaszkodnék tömítés cseréhez (és esetleg máshoz ami gyári előírás, ahogy mriya írja)


pikkubee
(tag)

Volt egy kis rantelés a kérdésemben, mert kikerekedett a szemem, amikor egy speedmaster szervizelésére 200ezret mondtak és azt éreztem, hogy hülyének néznek, mert meglepődtem, hogy az árban nincs tömítés csere.
Nem is a 200ezren lepődtem meg, hanem azon, hogy hogy lehet bármit is apró darabokra szedni, hogy aztán használt tömítésekkel rakják össze…


FLx
(addikt)

A hivatalos szerviznek a gyar eloirasai alapjan kell eljarnia, ahol pontosan leirjak, hogy mit kell csinalni egy idoszakos szerviznel. Ha mashova viszed, az a sajat kockazatod, ott barmi is tortenhet es az ellenkezoje is.


FLx
(addikt)

Complete OMEGA® watch service: the main steps | OMEGA® (omegawatches.com)

Ez a teljes szerviz. De ez mondjuk boven nem lesz meg 200k-bol, listaaron 900 ejro. Ami egyebkent nem kimondottan sok egy krono-ert.


WiZARD
(addikt)

Értem
Tömítés ára mit mondtak?

~2 éve érdeklődtem Omega PO szerviz ár után, független órás mondott rá egy eleve magas árat, majd hozzátette hogy ebben az árban nincs benne ha vmi alkatrész kopott és cserélni kell, azok elég drágák.
Márkaszerviz kicsivel volt drágább és ott minden benne van az árban. (polírozás is, bár azt nem tudom milyen minőségben csinálják)

Mondjuk ha polírozni kellene órát akkor szerintem Lengyelország felé indulnék.


bigmasterg
(addikt)

Nekem Lapinist ugrott be, de ő is Lengyel.


WiZARD
(addikt)

Na igen, de ő csak Seiko ;)


Tulku
(veterán)
Blog

Kirschner elég jó...polírra

Gumitömítésekkel úgy vannak (ha nincs az adott órásnak) hogy ha nem kopott, megforgatják a zsírozóban aztán mehet vissza (sajnos).
Bizony ezek nem túl egészséges dolgok egy búvárnál, más esetben annyira nem gáz...
Azért tokcsövet 5 évente cserélni kissé úri hóbort, de megértem ha egy gyártó ehhez ragaszkodik....majd megnézem 40+ év múlva ki cseréli ki 5 évente az adott alkatrészt...


Misi1979
(őstag)
Blog

A szervizköltség nagyon függ a kalibertől, más egy 7750, egy 2892 modulkronó, egy 861/1861/63 és egy 3861 szervizének az ára független szervizekben is.

Mivel Omega tömítésszett nem terem minden bokorban, csak az Omegától lehet szerezni/rendelni (és biza rengeteg típus van, amihez kellhet), ráadásul horror áron, ezért a szervizköltség a speciális tömítések árát nem tartalmazza.

Van olyan Omega tömítésszett, aminek az ára 40e, van, aminek 100e. Van olyan (más) márka, ahol 250e Ft a néhány gumidarab ára :))

Ha generikus tömítés elegendő, pl hátlapnál, gomboknál, azt mi szoktuk cserélni, szó nélkül. Illetve szervizelés előtt és után is végzünk nyomáspróbázást, ennek eredményeit és a konklúziót kb azonnal közöljük az ügyféllel.

(A tömítésszett egyébként a tokhoz tartozik, a szervizeléskor jellemzően inkább szerkezettel foglalkoznak az órások, de a tok elmosásakor stb a tömítéseket is ellenőrzik és tisztítják, cserélik. Nem tesznek, teszünk vissza olyan alkatrészt, ami problémát tud később okozni.)

Sőt, tokfelújításkor, mivel az üveget is ki kell szedni a tokból, a 7-10-20 éves üvegtömítés szét tud foszlani, szakadni.. gyári tömítés nélkül nem lesz az órában üveg :)

Mi olyankor elmondjuk, hogy van rá esély, hogy a gyári tömítésszett nem fog megfelelően viselkedni - vagy vannak tipikusan "egyszerhasználatos" üvegtömítések is, amiket nem lehet ki-be rakosgatni.

Hja, mennyivel egyszerűbb, mikor a sniffer még a werket sem szedi ki az órából és úgy nyomja oda a gép alá.. :(((


pikkubee
(tag)

Igazából az a nagy kérdés, hogy ehhez képest mennyibe kerül a hivatalos omega szerviz, mit cserélnek ki, mennyi garanciát adnak.
Az ünnepek után kiderítem és mindenképp megírom itt is, hátha jól jön majd valakinek.


FLx
(addikt)

Fentebb ott a valasz. 900 ejro egy krono szerviz es mindent is cserelnek nagyjabol. Szokasos 2 ev gari, ahogy a legtobb mas gyartonal is igy van.

Complete OMEGA® watch service: the main steps | OMEGA® (omegawatches.com)

[ Szerkesztve ]


Tulku
(veterán)
Blog

Hát igen...nem mindegy hogy 100 vagy 300...
Ezért is van kis hazánkban rengeteg "szerviz igény mentes" eladó óra a portálokon :D


FLx
(addikt)

Nálam is járt ilyen "teszi a dolgát" óra. :D Két hét után vittem az Omega szervízbe tokcsövet cserélni.

[ Szerkesztve ]


WiZARD
(addikt)

Amikor utoljára (~2.5 éve) kérdeztem szerviz árakat egy Planet Ocean-re, akkor a hivatalos Omega szerviz ~200k lett volna. Márkafüggetlen órás 170ezret mondott rá + esetleges kopott alkatrészek ára, amire előre nem tudja mennyi, de jellemzően aránylag drágák, és gyakran előfordul hogy szükség van rájuk. (8500/9300as szerkezetnél pl szeret kopni a dlc bevonat a rugóházról)

És akkor még ott van hogy az Omega "mindent" cserél, mutatókat is, stb.
(nekem legutóbb amikor márkafüggetlen órás szervizelte az egyik Omegám, akkor a másodperc mutató nagyon picit meghajlott. Hogy leszedésnél vagy felrakásnál azt nem tudom, csak bizonyos szögből és nem minden fényben látszik, de én tudom hogy ilyen és zavar. Akkor eldöntöttem hogy innen kezdve márkaszerviz és legyen új mutató meg amit akarnak)

[ Szerkesztve ]


pikkubee
(tag)

:R Akkor már csak az a kérdés, hogy milyen árfolyamon váltják a szervizben az eurót :)

Mondjuk a minden benne van és kapsz két év gyári garit 350ért vs a majd jelezzük, hogy a 200-on túl kell e tömítést is venned 100ért verziók közül számomra az előbbi tűnik megnyugtató megoldásnak.


FLx
(addikt)

Nem annyira ertem mi a dilemma. En max akkor vinnem fuggetlen orashoz javittatni az oraimat, ha mar megszunt az osszes markaszerviz es a gyar is bezart. Egyszer voltam Hantosnal, de o is azt mondta, hogy inkabb vigyem a markaszervizbe. :D


@mriya@
(őstag)

Sok esetben a független szerviz nem kap alkatrészt. :((


FLx
(addikt)

Vagy olyan dragan kapnak, hogy nem eri meg az egesz a vasarlo szempontjabol.


Fall-N
(veterán)

Nekem nagyon bejön! Sárga szín is a gyengém. :D

üzenetek