Nem, gyakran járok majd vele városon kívül ha minden jól megy. PL Dunaújváros - Budapest, Dunaújváros - Mosonmagyaróvár és társai. Miért?
Ford topik - Technika, hobbi, otthon fórum
hozzászólások
![](/dl/faces/own/radi8tor.gif)
radi8tor
(MODERÁTOR)
Nem tudom, csak kérdeztem. Az évjáratát nem írtad.
A hirdetés még fent van, mindent meg tudsz belőle ami érdekel..
Sőt, még az autó is az első. Ez az első autóm. 7 hónapja van jogosítványom és mindig kölcsön autóval mentem mindenhova.
![](/dl/faces/own/coxer.gif)
cOxeR
(Ármester)
Sziasztok!
Autóvásárlás kellős közepén tartok, és most megakadt a szemem, egy Focus kombin, 2001-es, 1.8TDCI, 160.000 km, olvasgattam róla rengeteg helyen jókat is rosszakat is, esetleg itt valakinek valami tapasztalata?
Köszi:
cOxeR
![](/dl/faces/own/radi8tor.gif)
radi8tor
(MODERÁTOR)
Nem akarok ellenkampányt, de fordfocus.hu oldalt ismered? Sok hasznos infó van ott és tulaj.
![](/dl/faces/own/coxer.gif)
cOxeR
(Ármester)
Megnézegetem ott is, de örömmel veszem a javaslatokat itt.
Megnéztem ma egyet, szépen indult, napok óta nem ment, sajnos nem magánszemély, de nem nagybani kereskedő 3-4 autója van egy időben.
Megnéztem a motorteret, nem láttam sehol semmilyen folyást, olajos részt, tiszta is volt ami nem sokat jelent.
Viszont ami a fekete leves része volt, hogy pittyputty az van rajta.
Ködlámpa frissen volt cserélve, az anyósoldali ajtón látszik, hogy kapott nagyot, belül nem láttam se küszöbnél újrafényezést, se a csomagtérben, minden könnyedén nyílt, záródott.
A meghirdetett 160 ezer az egy nesze semmi fogd meg jól történet, mert 5 évesen került az országba, és mikor megkérdeztem ténylegesen mennyi van, azt a remek választ kaptam, hogy mennyi legyen....
Mentünk vele, visszajelzések rendben voltak, semmi furcsát nem tapasztaltam a futóműben, motor szépen húzott, egész alacsony fordulatról, klíma is pillanatok alatt érezhető volt.
Egy link a kiszemeltről: [link]
Kerülendő, vagy friss műszakis átadással + eredetvizsga, kis alku mellé és be lehet vállalni?
Srácok! Cserélném a felniket. Ford Focuson voltak, 15". Pontosabb méretet tudok mondani, ha hazaértem (Madridban vagyok.). Sajnos a mondeo-ra azért nem jó mert nem egyezik az ET szám. A felni jól néz ki, nincs agyon ütve.
Más: Nincs valakinek esetleg ehhez a mondeohoz való légszűrőháza?
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/m46.gif)
Atlantis
(veterán)
Szíjakkal hogy áll paripa? Befecskendezés még a gyári? Mint írtad, nem lehet tudni, mennyi km van benne, szóval sanszos, hogy előtte áll egy költségesebb felújításnak. Szóval ha talonban van még 2-300k felújítani, ha úgy alakul, akkor vágj bele, amíg megy, addig jó. Kollégámnak van ilyen motorral szerelt 1-es fókája, szintén homályos múltú autó, neki komolyabb gondja nincs vele, persze a fentebb említett porlasztó-felújításba belefutott.
Az magánvéleményem, hogy használt dízelt sosem vennék, de ezt döntse el mindenki maga. Fordot meg pláne nem vennék dízelt, egyszerűen nem jók belőle a dízelek, talán egyetlen kivétel a 1.6-os 90 lovas. Engem mindenki lebeszélt anno arról, hogy használt Ford dízelt vegyek, pedig pont egy 1.8-as traktor 2-es fókát szemeltem ki.
![](/dl/faces/own/k3z3w.gif)
NY_A
(őstag)
Sziasztok!
A haverom anyjának egy 99-es Escortja van, 1.6-os motorral. Olajat szeretnék benne cserélni neki. Mennyi olaj kell bele?
Azért kérdezem, mert nekem az Opelomba 5 liter megy, a Hondámba meg 3.5. Van egy kis szórás. Nem szeretnék túl sokat rendelni.
![](/dl/faces/own/coxer.gif)
cOxeR
(Ármester)
Befecskendezés még a gyári volt, de ki tudja, kétes kortörténet mellet...
Igen diesel vs benzines téma, ezen rágom a kefét én is, csak mivel első saját napi használatú autom diesel volt (F astra 1.7D), és soha sehol nem hagyott ott, és kevés gondom volt vele... pedig 300 ezer km-nél csüccsentem bele(80-at még beletoltam), ezért nehezen akarok benzinesre térni...viszont én is félek a használt dieselektől...
Azzal nem leszek kisegítve, ha rá kell költeni 2-300k-t, akkor már inkább veszek egy pár éves 1.2, 1.4-es valami benzines tötymörgőt, 50k km-el...
![](/dl/faces/m46.gif)
Atlantis
(veterán)
Az az Astra még nem common-rail dízel volt, talán még szívódízel volt, ezt most hirtelen nem tudom. Azok messze egyszerűbb és strapabíróbb gépek voltak, ezek a mostani CR-ek sokkal érzékenyebb, kifinomultabb technikát jelentenek, nagyobb szerepe van, hogyan bántak vele korábban, meg milyen naftát kapott. Ezt meg használt gépnél sosem tudhatod. Én ez esetben a helyedben nem indulnék ki a korábbi tapasztalatokból.
Lehet szerencséd is, nem feltétlen kell rákölteni az említett összeget, de egy 10 éves, homályos múltú dízelnél...hát. Az ördög, mint tudjuk, éber fajta...
Azért ne feltétlen szívasd magad 1.2-es rettenetekkel. Válassz egy 1.6-os benzines fóka I-est, megbízható, remek gépek azok és még mennek is. Rengeteg van még belőle az utakon, alkatrész, háttér is van hozzájuk, ha kell. Apróbb, bosszantó hibák szerintem bármelyikkel előjöhetnek, ezeknek a dögöknek lelkük van, nem szeretik, ha lecserélik őket.
![](/dl/faces/own/radi8tor.gif)
radi8tor
(MODERÁTOR)
Szerintem bármelyik szervizben meg tudják neked mondani. Vagy elég, ha egy Ford szalonban a raktárost felhívod.
![](/dl/faces/own/coxer.gif)
cOxeR
(Ármester)
Igen, a legegyszerűbb mezei szívó...
Nézegetek-nézegetek, és majd eldől, mi lesz belőle.
![](/dl/faces/own/radi8tor.gif)
radi8tor
(MODERÁTOR)
Ma elrepedt a műanyag hűtőcső csonk (ami a motorba viszi a hűtőfolyadékot). Kb 1 perc alatt kinyomta alatta a hűtőfolyadékot.
Onnan vettem észre, hogy a hűtőfolyadék hőmérője egyszer csak a vörös színű jelölés felett volt.
![](/dl/faces/own/radi8tor.gif)
radi8tor
(MODERÁTOR)
Termosztátház fedél a pontos neve. Kicseréltük a rokonokkal (300km-re otthonról)
![](/dl/faces/own/radi8tor.gif)
radi8tor
(MODERÁTOR)
Lezártnak tekinthetjük a MABISZ-os ügyet. Sok sok telefonálás megtette hatását. Káresemény után 2 hónappal (papír hozzájuk kerülése után 6 héttel) fizettek: 280k HUF.
Sracok segitsetek! Hogy tudom beallitani az orat kozepen?