Formula–E - Sport, életmód, utazás, egészség fórum

üzenetek

hozzászólások


pepe091
(MODERÁTOR)
Blog

Elindult a Formula-E első szezonja!

A Formula–E egy elektromos autóverseny kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozza meg. A Formula–E célja, hogy a legmagasabb szinten versenyezzenek az együléses elektromos autók.

Főbb tudnivalók:

- 10 csapat vesz részt a bajnokságban, 20 pilótával és 40 autóval
- Minden csapatnak 2 versenyzője van és 4 autója
- A bajnokság a 2014/2015-ös idényben 10 városban kerül megrendezésre
- A pályák hossza 2,5 és 3 kilométer közt van, utcai helyszíneken
- 3 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra, végsebességük 220 kilométer per óra körül van
- A hangerő kisebb, mint más versenyautók esetében, körülbelül 80 decibel

Versenyszabályok:

- Reggel szabadedzéssel kezdenek, majd következik az időmérő edzés
- Az időmérő edzésen a pilóták 1-1 mért kört tesznek meg mindkét autójukkal
- Az időmérő edzést egy kétórás szünet követi, mely során feltöltik az autókat
- A futam során egy bokszkiállást teljesítenek a versenyzők, amikor autót cserélnek
- A bokszkiállás során a lemerült autóból átülnek a második, feltöltött versenygépbe

Pontozás:

1. hely -> 25 pont; 2. hely ->18 pont; 3. hely -> 15 pont; 4. hely -> 12 pont; 5. hely -> 10 pont; 6. hely -> 8 pont; 7. hely -> 6 pont; 8. hely -> 4 pont; 9. hely -> 2 pont; 10. hely ->1 pont.
Pole pozíció -> 3 pont; Leggyorsabb kör -> 2 pont.

2014/2015-ös versenynaptár:

Kína - Peking - 2014. szeptember 13.
Malajzia - Putrajaya - 2014. november 22.
Uruguay - Punta del Este - 2014. december 13.
Argentína - Buenos Aires - 2015. január 10.
Egyesült Államok - Miami - 2015. március 14.
Egyesült Államok - Los Angeles - 2015. április 4.
Monaco - Monte-Carlo - 2015. május 9.
Németország - Berlin - 2015. május 30.
Nagy-Britannia - London - 2015. június 27.

Csapatok és versenyzők a 2014/15-ös évadban:

Trulli Formula E Team
Nemzetiség: Olasz
Versenyzők: Jarno Trulli & Michela Cerruti

China Racing Formula E Team
Nemzetiség: Kínai
Versenyzők: Nelson Piquet jr. & Ho-Pin Tung

Andretti Formula E Team
Nemzetiség: Amerikai
Versenyzők: Franck Montagny & Charles Pic

Dragon Racing Formula E Team
Nemzetiség: Amerikai
Versenyzők: Oriol Servia & Jerome d'Ambrosio

e.dams-Renault
Nemzetiség: Francia
Versenyzők: Nico Prost & Sébastien Buemi

Amlin Aguri Formula E Team
Nemzetiség: Japán
Versenyzők: Katherine Legge & Antonio Felix da Costa

Audi Sport ABT Formula E Team
Nemzetiség: Német
Versenyzők: Lucas di Grassi & Daniel Abt

Mahindra Racing Formula E Team
Nemzetiség: Indiai
Versenyzők: Karun Chandhok & Bruno Senna

Virgin Racing Formula E Team
Nemzetiség: Britt
Versenyzők: Jaime Alguersuari & Sam Bird

Venturi Grand Prix Formula E Team
Nemzetiség: Monaco
Versenyzők: Nick Heidfeld & Stéphane Sarrazin

Forrás: Wiki

[ Módosította: Barthezz2 ]


Eastman
(őstag)
Blog

Paks - 2022. május 6.

...amúgy várom. Az F-1 "túlsztároltsága" nekem már unalmas. Más kérdés, hogy a boxba csak villanyszerelő-bakancsba' lehet majd belépni, és szigetelt csípőfogóval hadonásznak majd "tankolásnál". Olajcégek meg kenhetik! ...a csapágyakat. De röhögnék, ha pl. a Shell reklámfelületet venne.

Mindegy, várom mert új. Meg amúgy is villamossal járok. Örülök mindennek ami legyorsulja a combinót.

;)

[ Szerkesztve ]


AMD Power
(titán)

Nagyon jó ötlet volt a topic nyitás. Figyelemmel kísérem majd! Köszönjük! :R

Én mint Brit rajongó természetesen a Virgin Racing Formula E Team drukkolok. :R

[ Szerkesztve ]


tboy93
(nagyúr)
Blog

wow van ilyen topik? kedvencek között a helye :R


Yayoh
(aktív tag)
Blog

Az első futam nekem bejött , biztosan nézni fogom a többit is :)

Közvetítés alatt csak engem idegesített a zene ?

[ Szerkesztve ]


-Mike-
(addikt)

Ha nem lett volna zene, akkor nem lett volna semmi, semmi háttérzaj, valami kellett. Gondolom országonként más-más helyi slágert fognak betenni. :)


pepe091
(MODERÁTOR)
Blog

Én utólag itt néztem vissza, nincs alatta semmi zene.


tboy93
(nagyúr)
Blog

szép csattanás volt a végén :(


pepe091
(MODERÁTOR)
Blog

Prost meg is kapta a 10 rajthelyes büntetést a következő futamra.


tboy93
(nagyúr)
Blog

A másikat ez nem vigasztalja.


AMD Power
(titán)

Szerintem jó hangjuk van! :)

A büntetés a minimum mami járt neki.


tboy93
(nagyúr)
Blog

Szerintem az lenne a poén ha mindegyikben lehetne egyedi hang-generátor :DDD pl. V12 hangorkán


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Mint a Capturban?! :DDD


Enzolord
(addikt)

Majd csinálnak hozzá hangmodokat.. :)


tboy93
(nagyúr)
Blog

Jaja :K


Švejk
(őstag)

Bár az autók cseszett lassúak, érdekes kezdeményezés és nekem bejön :)
A legjobban talán a DRS hiánya tetszik. A DRS egy autósporthoz méltatlan baromság. Nem szabadna léteznie.
Tehát alakul ez, kiélezett csaták, miegyéb. Még a hangjuk is bejön valamiért. :))
Pörgessük be egy kicsit a topikot. Kinek hogy tetszett az első futam? (10/?)
Számomra egy 10/6,5-t megérdemel mindenképpen. Lehetne több csata, és a pekingi pályától sem voltam elájulva de összességében korrekt futam volt.


pepe091
(MODERÁTOR)
Blog

Én is egy 10/7-et mondanék. A pályának ugyanaz volt az előnye és a hátránya is: szűk. Amikor előzések voltak, akkor jó volt látni, hogy nagyon ki van centizve minden, de a Prost-Heidfeld ütközést leszámítva nem volt nagyobb gond.


Yayoh
(aktív tag)
Blog

Azért nem mondanám olyan lassúnak , 3 mp alatt vannak 100-on ,mint a GP2-es autók.

Nekem első futam 10/8 .Nem tudom hogy a többi is ugyanígy fog-e tetszeni , mert azért az elsőnél még megvolt a varázsa , hogy ez egy teljesen új cucc :DDD

[ Szerkesztve ]


-Mike-
(addikt)

300LE, 900kg, bordázott gumik, 100ig lehet hogy gp2-es szint de utána. Ha jövőre lenne mondjuk már 400-450LE akkor pár év és komoly bajnokság is lehet belőle, ahhoz az erőhöz slick gumi stb, úgy már ok.


tboy93
(nagyúr)
Blog

az akksik nem birjak, azokat kellene rohamosan fejleszteni


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Még így is 1x autót kell cserélniük mert ezzel a leljesítménnyel sem mennek végig egy versenytávot.


tboy93
(nagyúr)
Blog

Én azt nem értem, hogy miért nem úgy tervezték az autókat, hogy az akksit tudják cserélni gyorsba. Kiáll a boxba 20mp alatt 4 ember kicseréli oszt' cső. Ehelyett inkább 2 autót tartanak fent egy embernek :F

Nem láttam az első futamot végig, ez tényleg igaz?

"a korábbi híreszteléseknek megfelelően bevezetik azt a rendszert, amelyben a rajongók online szavazással döntenek arról, hogy ki legyen az a három pilóta, akik a futam során körönként egyszer gombnyomásra 90 pluszlóerőt használhatnak. A voksokat bajnokság hivatalos honlapján, illetve a rövidesen megjelenő okostelefonos applikációján keresztül lehet majd leadni."

[ Szerkesztve ]


matyialiga
(tag)

http://www.youtube.com/watch?v=HCK7i3-o_bY


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Nehéz lenne kivitelezni üzembiztosan/biztonságosan. Amíg nincs megfelelő kapacitású akksi így marad.

Igen, FB/Twit/G+ generációt így akarják bevonzani. Szvsz kicsit komolytalan de kell a hype no meg persze a reklámozóknak se mindegy hányan nézik/követik az eseményeket.


tboy93
(nagyúr)
Blog

Ezután már csak az következik, hogy aki a legkevesebb szavazatot kapja az random kapjon defektet ;]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Tiszta halálfutam lenne. :D


gbors
(nagyúr)
Blog

pont ez a legnagyobb elvárásom ezzel a szériával kapcsolatban - ha ebben tudnak komolyat előrelépni, akkor jó lesz ez :K

az első versenyt nehéz lenne pontoznom, mert a 13. körtől láttam belőle 10 percet, és nem tudtam tovább nézni - a háttérzene és a szemre iszonyú lassú tempó együtt teljesen kinyírta a lelkesedésemet. de egy versenyből túl messzemenő következtetéseket nem vonnék le, várom a következőt.


tboy93
(nagyúr)
Blog

és utána szépen átszivároghatna a technika a versenysportból a közutakra szánt elektromos járművekbe :K


gbors
(nagyúr)
Blog

én konkrétan olyan technológiai áttörés(eke)t várok tőlük, amik a mobil device világba is át tudnak szivárogni.

... tudom, menjek a p****ba :DDD


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

1500gAh-s akksira gondolsz? Évente egyszer töltöd a telót. :D


tboy93
(nagyúr)
Blog

Ja aztán ha leejted és megsérül az akksi akkor volt-nincs Budapest :D Viccet félre téve, van ebben is ráció, én is gyűlölöm hogy naponta 2x kell töltenem a Nexust. Barátnőm kínai talójában ugyan ekkora az akksi, nála 3 napig nem kell tölteni, egy balatoni nyaralás alkalmával 7 napig nem volt töltőn :Y

[ Szerkesztve ]


matyialiga
(tag)

Ha nem csak utcai futamok lennének, valszeg a sebességérzet is nagyobb lenne:)
Monacoba se mennek 300 fölé, mert minek, ez a pálya nagyon szűk volt, van ezekben a gépekben még egy kis plusz én úgy érzem:)


gbors
(nagyúr)
Blog

nekem nem is a jelen gyakorlat aggályos elsősorban, hanem az, hogy az akksik fejlődésében ki tudja, mióta nem volt komoly előrelépés, csak csiszolgatnak. a sokkal nagyobb power budget lehet jó hosszabb üzemidőre, de nagyobb teljesítményre is. de ez már eléggé off itt...


tboy93
(nagyúr)
Blog

Szerintem ha valóban felfut a sportág és nagyobb figyelmet kap, akkor nyilván több lesz a befektető is és hatalmas fejlődés lesz az akksik terén + maga az elektromos autók terén is. :K

[ Szerkesztve ]


Švejk
(őstag)

A háttértuctuc tényleg rohadt idegesítő volt. Nem tudom ki találta ki, meg mi volt a fejében, hogy majd ezzel a fiatalokat odatapsztja a képernyő elé hogy megy valami zeneszerűség a háttérben?
Hát nem. 16 éves vagyok, nekem nem nagyon imponált.


Enzolord
(addikt)

Az lenne az igazi, lehetne EMP-ket összeszedni, kiütnéd az előtted lévő aksiját, esetleg csak kis motor kimaradás..


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

De legalább a paksi bővítés után itthon is lehet majd futamot rendezni. ;]

mod:

Enzolord: :D

[ Szerkesztve ]


AMD Power
(titán)

Ez aztán egy érdekes "kezdeményezés". ;]


syl5
(őstag)

Nem volt rossz az első futam, de kicsit még amatőr jellegű nekem az egész.
Az autócsere, az autók hangja, az a full gagyi barátok közt rózsa bisztró háttérzene, és a ~170 km/h maximális sebesség nagyon gagyi volt.
A "pályán" is lehetett látni, hogy full mobil volt az egész, nem volt versenypálya érzése az embernek. Monaco-nál messze nincs ilyen, pedig az is a futamra felépített pálya. Ennek olyan bemutató szaga volt, olyan volt mint a debreceni virágkarnevál. :D


masholnap
(senior tag)

nincs nagy nyüzsgés :D pedig egész jó futam volt, de sajnálatosan Heidfeld megint ki lett lökve, pedig felérhetett volna a dobogóra


Enzolord
(addikt)

Hol adták a futamot?


masholnap
(senior tag)

én spec az itv4-en, de a hivatalos oldalon is stream-elték


AMD Power
(titán)

Itt is Brit győzelem született! :C :R :R

Bird nyerte a Formula E maláj fordulóját


Švejk
(őstag)

Megnéztem az uruguayi futamot. Félig. Nagyon unalmas, alig tudják egymást előzni, és 5 körönként jön a safety car, mert valami ügyesgyerek falnak vágja az autót. Hát, meg lehet unni, de van ebben potenciál.

Szerk: mikor azt hinnéd hogy már nem történhet semmi az utolsó 2 körben, Vergne alatt megáll az autó.

[ Szerkesztve ]


Yayoh
(aktív tag)
Blog

Igaz hogy kihalt a topik, de idén a Digisport élőben fogja adni az összes Formula-e futamot. Okt. 24 az első forduló.

[ Szerkesztve ]


Enzolord
(addikt)

:)
Meg is lepődtem, hogy felvillant az új hozzászólás.. :)


Yayoh
(aktív tag)
Blog

Hátha így a topik is aktívabb lesz, hogy most lesz csatorna ami adni fogja :)


Enzolord
(addikt)

Na igen, de sajnos pont a Digi..
Jobb lett volna az M4, bár ne legyünk telhetetlenek..
CSak a hang hiányzik belőle borzasztóan.. :)


Švejk
(őstag)

Iden tuti nézni fogom, erdekes kis sorozattá vált:)

üzenetek