GPRO online F1 manager játék - Klánok, Ligák, Versenyek fórum

üzenetek

hozzászólások


joergie
(őstag)
Blog

Üdvözlet!
Szeretném megnyitni ezt a topikot azzal a célzattal, hogy többen legyünk magyarok ebben a nagyszerű online játékban.
Itt is van a link, ahol be lehet regisztrálni: GPRO

Egyelőre 250 körül van a magyarok száma, nemzetközlieg kb 13,000 játékos játszik vele jelenleg, persze ennek tetemes része passzív.

Kezdőknek mindenképp javaslom elolvasni a Newbie Guide -t, és a Játékszabályzatot ami magyar nyelvű, kicsit sok tudom, de elengedhetetlen ahhoz hogy ésszerűen el tudd kezdeni a játékot. Ezen kívül van magyar fórum is a játékon belül, ahol fel lehet tenni ésszerű kérdéseket, elég jó kis közösség van :)

A játék felépítése: piramisszerűen épül fel, 5 szinten, alulról felfelé: Rookie->Amateur->Pro->Master->Elite. Amikor regisztrálsz, megerősítésre kell várni, de ez max 1 napot vesz igénybe. Nyilván Rookie-ban kezdesz, és kapsz egy random pilótát, ami ha nem tetszik le lehet cserélni természetesen. Minden Kedden és Pénteken 20:00-kor kezdődnek a futamok, 18:30-ig lehet futamra kvalifikálni.
A játék lényege, hogy te vagy egy együléses versenyautó csapatának managere, szerződtetned kell pilótát(és őt fejleszteni, versenytaktikát felépíteni(gumi, üzemanyag, autót fejleszteni, szponzort szerződtetni, személyzetet és épületeket fejleszteni, később csapatfőnököt szerződtetni(Technical Director), és festést is lehet választani. Mindeközben persze gazdálkodni kell a rendelezésre álló anyagi forrásokkal.
Ezen kívül lehet csapatot létrehozni, illetve csatlakozni hozzá, amit nagyon ajánlok, sokat tudnak segíteni például autó beállításokban, pilótát választani, vagy az adott versenyre taktikát felépíteni.

Kezdetnek ennyi, várom a leendő és meglévő nagy magyar F1 managereket ;]


!Overdose!
(őstag)

Kipróbálom. :K


IRON STORM
(őstag)

Épp most regeltem. Meg is jött az email 2 percen belül.


joergie
(őstag)
Blog

nyugodtan írjatok nekem, remélem megtaláltok :) pro13-ban vagyok egyedüli magyarként. szívesen küldök beállításokat :)
Szerintem a megerősítést még nem kaptad meg, mert tegnap óta nem volt még újonc bevonás. Ha igen akkor a fentiek érvényesek. :R


Deathjay^
(tag)

Hali. Ma találtam meg a linkedet. Regeltem és már el is fogadták a regem. :C Elég jónak néz ki a játék, nekem bejön. Tudnál küldeni monzára pár jo beállítást vagy esetleg tippet mire figyeljek majd? :D


joergie
(őstag)
Blog

Szia. küldök neked privátban tavalyi beállítást. stratégiát egyelőre nem tudom mert nagyon gáz, hogy nem lehet tudni, fog e esni és mennyit.

Viszont ami nagyon fontos, majd betetetem #1 hsz-be:
Van egy program, GPRO GO a neve, amivel könnyen át lehet látni a versenyen szerzett tapasztalatokat, beállításokat, adatokat. Ez teljesen legális, sőt szinte kötelező, aki jól szerepel, az használja is.

Azt hogy mire figyeljetek majd összeírom, most késő van :) minden ami fontos reményeim szerint bekerül #1 hsz-be.


Deathjay^
(tag)

Tényleg átláthatóbb ezzel a programmal a dolgok. :D


IreN!CuS
(őstag)

Üdv.
Azt szeretném megkérdezni,h az elején mi alapján érdemes pilótát választani?Mert láttam nagyon fullos versenyzőket,olcsón(bár lehet benéztem valamit)és senki sem licitált rá.Van valami megkötés,h milyen versenyzőket lehet venni adott szériához?
Pl.:03. Mauro Francia 182 34 $206.153 $1.064.136 0 Add to Shortlist legrosszabb értéke is "sárgában van".Ezzel tudok valamit is kezdeni?
Elején érdemes autót fejleszteni vagy csak ha esetleg feljutottam akkor?
Köszönöm.
üdv.

[ Szerkesztve ]


joergie
(őstag)
Blog

Nem olvastad el a szabályokat, és a kezdőknek szánt leírást :) Nem dísznek szántam, amit írtam.
Rookie manager 85ös overall felett nem szerződtethet pilótát.
De ha megnézed, amikor szerződtetni akarod a 182es OA pilótát akkor kiirja neked angolul, hogy rookie nem szerződtethet 85ösnél jobb átlagú pilótát.


joergie
(őstag)
Blog

Pilóta választás: rookie-ban fontos a magas concentration(konzekvens körídők amivel lehet számolni-ez stamina függvénye is), ami edzhető, és a magas motivation. igazából ez utóbbi a teljesítmény függvényében változik, ha mindig pontszerző vagy akkor maximumon marad. ezenkívül érdemes még a súlyra odafigyelni. talent-tehetség az esőben nyújtott teljesítményért felel, agresszió az előzéshez kell(de jobban is kopik az autó és többet fogyaszt!), experience hogy kevesebbet kopjon és fogyasszon az autó magasabb agresszió és magasabb riskek mellett, tech insight az autó beállításaihoz kell, hogy minél pontosabb legyen, stamina a konstans jó teljesítményhez kell, bár kvalifikációnál is dobhat a köridőn.

Ezek az én tapasztalataim, valamelyik biztos, valamelyik csak valószínűsíthető, hogy miért felel.

Amateurnél is gyakorlatilag ez a fontos, de ha hosszútávon gondolkodsz(mint én), akkor nagyon korán elkezdesz edzeni egy magas talent-es pilótát-ugyanis csak a talentet nem lehet edzeni.


IreN!CuS
(őstag)

Hidd el elolvastam,de volt 1-2 dolog amit nem értetem és ezekre kérdeztem rá h biztos legyen a dolog...
De ha ez probléma minek a topic?ha nem lehet felteni kérdést mondván h minden le van írva?Meg inkább alapozok mások általi tapasztalatra mint egy leírásra....
Mindenesetre kösz a segítséget,meg h leírtad h mi mire jó(pilótáknál-másik hsz.)
Üdv.

[ Szerkesztve ]


joergie
(őstag)
Blog

Elnézést kérek, kicsit agresszív vagyok fórumozáskor. Csak azért írtam mert szerintem ez világosan le van írva a szabályzatban. De ha angolul olvasod(szerintem nagyon könnyen értelmezhető!) akkor egyértelműbbek lesznek.
Persze amúgy van sokminden ami nem egyértelmű, és játék közben kell rájönni.
Természetesen nem probléma ha kérdést tesztek fel, ezért van a topik :R

Ha pilótát akarsz venni, én mindig nettoban számolom, motiváció nélkül, ami bruttóban kb +10 lehet OA-ban. Persze ezt most értelmezem át, de csak mert pro-ban sokkal nehezebb érvényesülni, és ha egyszer elveszítem, nehéz visszaszerezni. Vannak még a pilóta edzései, majd leírom mi mire jó ha már nagyon kell :) Leglényegesebb a fitness class(stamina) és a yoga(concentration).


IreN!CuS
(őstag)

Hát csak nyugi ;)
Ha én rálicitáltam egy pilótára akkor pontosan meddig kell várnom még mondjuk megnyerem a licitemmel?Meg nem probléma az,h van 1 másik versenyző(amit alapból adtak az elején)a csapatnál?Automatikusan kicserélődnek,vagy majd választanom kell a 2 versenyző között?És érdemes több versenyzőre is licitálnom vagy minden szigorúan csak egyre?
Van valami tuti taktikád monzára?

[ Szerkesztve ]


joergie
(őstag)
Blog

monzára még nincs taktika, fentebb írtam miért.
staff decision hétfőn és csütörtökön van este 7kor, 8ra általában tudni lehet mit dönt a pilóta. alá is lehet licitálni hátha elfogadja. minden licit félmillióba kerül. ez olyan mint egy aukció, szóval én utolsó másodpercekben szokta licitálni, és szeretem ha egyedüliként indulok az adott pilótáért. 1,5-2millió az amennyit érdemes adni egy pilótáért, fölé max akkor mehet ha sokadjára hosszabbítasz vele. a másik versenyző(ha elfogadja amelyiknek ajánlatot tettél) lelép, de a hátralevő fizetésnek a felét ki kell fizetni-tehát ha 7 verseny van hátra, akkor 3,5 versenyre való fizetést. nem baj ha az overall 85 fölé megy évad közben, év végén legyen alatta. illetve év végén is lehet, cska nem rookie-ban, erről majd később.
természetesen tehetsz ajánlatot több pilótának, de az sokszor félmillió pénz. és meg kell határozni a sorrendet azok közt, amelyeknek ajánlatot tettél.


kvoaksz
(csendes tag)

Hali!
Tegnap beléptem, de nem értem a boxtaktikát, nem tudom hol kell megnézni mennyi üzemanyagot fogyaszt az autó, azaz mennyi kiállásra lesz szükség.
Különben elsőre, eddig a 3. helyről indulok!:))


kvoaksz
(csendes tag)

Annyit hozzátennék, hogy extra puha gumikkal, 50 literrel indulok, tehát csak arra lennék kiváncsi mennyit bírnak a gumik és kb mennyit fogyaszt körönként.


joergie
(őstag)
Blog

nem sok az az 50liter :) a gumi sac/kb 97km-re elég, ebből vegyed le a 18%-át, mert onnantól rezeg, ez olyan mintha el lenne szemcsésedve, ilyenkor másodperceket(1-2mp) vesztesz körönként. fogyasztást nem tudom biztosan mondani, olyan 240-260L között, sajnos nincs róla adatom. én 6os motorral 217-el tudok számolni, de egyes motorral passzolom. talán sikerül adatot szereznem holnapig róla. érdemes utolsó kiállásra tartalékot berakni.
Tehát te 3 kiálláson vagy.
erre szolgál amúgy a gpro go( a program amit írtam) tools menüjében a pit strategy opció.
nekem azt dobja ki kb, hogy kb 50/64/69/69-el menjél, erre add rá a tartalékot úgy érzésre :)
és számolj azzal hogy esni fog az eső is, nem tudni mikor és mennyit :)
riskekkel csak csínján, de szerintem egy 20as előzési, és egy 15ös clear risket adhatsz neki.


kvoaksz
(csendes tag)

Király!

Megyek majd mind a rakéta!
(remélem nem fogy ki az üzemanyag), 3.-nak 76-ot adtam meg! Különben ha 4. kiállásnál is írnék be üzemanyagot akkor is csak akkor jönne ki ha fogytán van ugye?
(Az organizert csak otthon tudom majd használni)

köszi


joergie
(őstag)
Blog

nemtudom hogy lesz, mert ha esik az eső, borul minden. ugyanúgy rátankol, úgyhogy végig adjál meg 60-70 körüli értékeket az eredeti stratégián túl. Nem muszáj kijönni esőben, ezt be lehet állítani, hogy hány körrel az eső eleredése után, vagy eső elállása után gyere ki boxba. sőt azt is be lehet állítani, hogy száraz gumit tegyen fel akár esőben is. hát ez már kőkemény taktika :)


kvoaksz
(csendes tag)

Azt láttam, Én rögtön jövök ill. megyek reménykedve, hogyha esik akkor sokáig esik, meg mivel extra soft gumival megyek így legalább nyerek egy kis időt! Csak nem fog váltakozni az időjárás mert akkor sűrűn fogom a boxot látogatni!:)


IreN!CuS
(őstag)

Sikerült igazolnom egy OA 85ös pilótát,Salary: $1.500.000
Maradt ~20millám érdemes ebből az összegből a kocsira/pilótára/tesztre költeni vagy inkább vegetáljam ki a dolgot?


Deathjay^
(tag)

Nekem még meg kell néznem a stratégia beállításokat. Nem nagyon foglalkoztam velük :)


joergie
(őstag)
Blog

tesztelni csak pro-tól érdemes, ott a technical director megdobja a dolgokat. kocsira akkor költs ha már elkopott. 99%tól kezd el füstölni az autó, szóval addig lehet őket hagyni kopni. majd GO kiszámolja mennyiket kopnak az adott alkatrészek a különböző versenyeken. pilótát mindenképp, minden versenyen érdemes edzeni, elsősorban fitness és yoga edzésekkel.
ne költsd el mindet ha nem muszáj, bár ha ezt tanuló évadnak fogod fel, akkor azt csinálsz amit akarsz. ha fel akarsz jutni, akkor spóroj keményen. én 50-60millió körül végeztem azokban a szezonokban amikor feljutottam amatőrbe vagy pro-ba.


Deathjay^
(tag)

De ideges vagyok. Sikerült magam qualifikálni, de mire beállítottam volna a verseny stratégiát addigra már nem lehetett :((( :((( most mehetek 0 beállítással :O :O


Deathjay^
(tag)

nah hát sikerült a 19ből elérnem a 17. helyet :) ami 0 rizikóval elég jónak mondható így elsőre ;) szerintem :D majd a következő versenyen meglátjuk mi lesz

[ Szerkesztve ]


IreN!CuS
(őstag)

akkor nem tesztelek :)
Megpróbálok minél többet megspórolni hátha feljutok.
Köv futamra mivel nem találtam meg a renden beállitásokat főleg a felfügesztés terén,megprobálok ilyen taktikával menni:50 L startnál;1pit:55L;2pit:75L;3pit:55L;
22 overtake;18 def;20 clean
Mennyire működhet ez a taktika?


Deathjay^
(tag)

Hockenheim GP (Germany)-ra sikerült asszem megtalálnom a beállításokat. :D már csak a pit strategyt kell eltalálnom és akkor esélyes egy jó helyezés.

Practice lap 3 comments from your driver:
I am satisfied with the setup of the car


IreN!CuS
(őstag)

milyen beállításokat használtál? :)


Deathjay^
(tag)

elküldtem priviben a setupomat. ezzel meg volt elégedve a pilótám. közepes keverékkel fogok menni, kicsivel több üzemanyaggal, kevesebb kiállással, hátha össze jön :D


IreN!CuS
(őstag)

kösz,én is vissza küldtem ami nekem volt beállítva.
Én most pont rövid etapokat próbálok menni,meglátjuk :)) 50L-el indulok aztán meg 55L.Hátha :)


Deathjay^
(tag)

nincs mit. majd minden kiderül kedden. amúgy te melyik bajnokságban vagy?


joergie
(őstag)
Blog

jól van látom már nem kell bemutatni a játékot, rácupantatok :)
Priviben nyugodtan kérdezzetek adatokat ha kell, kérdést meg inkább ide be hogy mindenki lássa :)
Aláírásnak benn van az én linkem, amire regisztrálni lehet. Annyi az előnye, ha alám regisztráltok, könnyebben megtaláltok-vagy én titeket- és szívesebben segítek :C

hockenheimre annyit mondanék hozzávetőlegesen, hogy monzai 216,5ös fogyasztáshoz képest nekem tíz literrel kevesebbet evett legutóbb. lágy gumin pedig 135km-t bírt 20fokon.
Többi rátok vár :)

Amúgy ritka szar versenyem volt. feltartottak, nem bírtam előzni, végén még egy extra kiállás is volt, szóval még a rajthelyemet se tudtam hozni, úgyhogy egy jó kis 9-11edik hely helyett lett egy fasza 23adik hely belőle. :O Úgy érzem maradok egy kiálláson, és én tartok fel másokat. Bár újabban már azzal is gyorsabb vagyok, hátrébbindulok és van előttem valami fajankó azonos taktikán, jóval lassabban természetesen. Várok egy tényleg esős versenyre, mást nem tudok tenni :(


kvoaksz
(csendes tag)

Király voltam Nepálban! :DD

9. helyen végeztem, úgy hogy még 4 körrel a vége előtt is tankoltam!
A boxtaktikával buktam el a pontszerző helyett, de elözgettem mindenkit! :C
Az autó fogyasztott mind a szél, 3 lityó körönként, erre nem voltam felkészülve. :Y
Ha esett volna az eső akkor biztosan pontszerző vagyok! :C
Na majd holnap!
:C :C :C :C :C :C


IreN!CuS
(őstag)

Elárulód milyen benzin stratégiával mész a versenyen?Meg mennyire lenne érdemes magasra állítani a risk-et előzésnél,mivel én 2szer fogok 50L benzinnel menni,h ne szorujak be senki mögé?
szerk.:úgy tűnik 7. helyről fogok indulni.

[ Szerkesztve ]


joergie
(őstag)
Blog

én valszeg 3 kiálláson menné0k, ha nem lenne sajátos a helyzetem, de mivel az, ezért egy kiálláson vagyok.


IreN!CuS
(őstag)

Értem és szerinted milyen nagy riskel menjek előzés terén?22-re állítottam be de félek,h kevés lesz,és esetleg beszorulok valaki mögé és elmegy a verseny teljesen.


Deathjay^
(tag)

az én kicsi pilótám eldobta a vasat vagy nem tudom :D de nem tudtam befejezni a versenyt. előbb füstölt, közbe jött egy box, kiálltam nem figyeltem (msn-eztem) és annyit látok h bent vagyok a boxba :D


Deathjay^
(tag)

nah kiderült mi volt a probléma! elszállt a váltóm, ezrét kellett feladnom a harcot :O :O


kvoaksz
(csendes tag)

Megvan!! :C

5. hely, ha van még egy kör 4. vagyok 2mp-et hoztam körönként az elöttem füstölgőn! :C
Jó volt a stratégia, csak 2 körre elegendő üzemanyag maradt a végére, 2 kiállás, 7. helyről indulás, gumi medium, ebből lett a siker! :C :C :C

Nyomjátok!!!


IreN!CuS
(őstag)

Ahogy néztem a q2 esős lesz,viszont utána a start-tól 30 percig 0-1% esély van az esőre,ilyenkor mi a jó eljárás?Elmenni száraz beállításokkal lemenni azt a pár kört amíg eső van száraz gumikkal és sok benyával?vagy inkább használjak esős beállítást,kevés benyával és gyors kiállással az elején?És milyen gumit érdemes használni erre a hűvös időre?

[ Szerkesztve ]


kvoaksz
(csendes tag)

Ezt Én sem tudom!

Valaki mondja meg, hogyha az első időmérőn kiválasztott gumi helyett, eső gumival megyek a q2-n, akkor a versenyt is azzal kell kezdeni? :O
Remélem nem, mert a versenyre nem mond esőt!


IreN!CuS
(őstag)

én ez a kettő közül fogok választani,de remélem kapunk segítséget :)

".....q2re feltenni az esős gumit és nagyon kevés benyával feltölteni majd a verseny első 1-2 körében kiállni és nagyon rátankolni így lesz egy elnyújtott 2 kiállásos stratégiám,vagy inkább végig szenvedni azt az első 1-2 kört száraz gumival és ezek mellett jól megtankolni az autót és utána 2 rövid etap a végére lágy gumival,magas előzési riskel...."

[ Szerkesztve ]


ixtom
(tag)

Szia!

Ebben nem vagyok biztos, mert még csak tegnap regeltem (és már várom a versenyt :D ), de lefutottam a Qual 2-őt száraz gumin... :B és a "Race setup"-nál engedi beállítani a száraz és az eső gumit is a startra.
Persze jó lenne, ha egy tapasztaltabb emberke is megerősítené az állításomat :R

[ Szerkesztve ]


IreN!CuS
(őstag)

85L-el indulok eddig pole:2 ígéretesnek tűnik a dolog :) kéne már a dobogó a 4. és 5. hely után :)


joergie
(őstag)
Blog

Igen, arra vigyázzatok, hogy ne szaladjatok bele egy száraz gumival futott Q2-be, de nem kell aggódni, a fél csoport mindig elfelejti átállítani, még proban is :D Én lekopogom, eddig mindig odafigyeltem.
Arra kell figyelni, hogy ez első időjárás a practice/Q1-re vonatkozik, második pedig a Q2/Start-ra tehát a Q2 és a start is esős lesz. Nyilván ezért van, hogy az első félórában 0-1% esőt valószínűsít. Ha belegondolsz, 12s a box, maga a kerékcsere 25-30mp körül mozog rookie-ban. Ha hozzávessszük, hogy a száraz gumi esőben kb 10mp-el lassabb, az azt jelentheti, hogy ha 4 kört vagy többet esik az eső, akkor már megéri az elején feltenni az esős gumit.
Tehát igen, be lehet állítani, hogy: milyen gumival induljon(külön-q2-től függetlenül-esős, illetve az előre kiválasztott száraz közül), ki lehet választani eső esetén, illetve száraz időjárás esetén-ha eddig nem volt ez triviális.
Volt még kérdés?


IreN!CuS
(őstag)

tudsz adatott mondani a fogyasztásról,és h a gumik mennyit bírnak?


joergie
(őstag)
Blog

fogyasztás nagyjából ugyanaz mint előző futamon(nüansznyival kevesebb), soft elég 2 kiállásra rezgés nélkül, esoft 3ra. medium nem biztos hogy elég 1 kiállásra, de én lehet azzal megyek, még meg kell néznem mennyi a különbség a gumik közt időben.
Remélem mindenki használja a GPRO organizert.


IreN!CuS
(őstag)

Kösz.
Használom a GPRO-t bár igazából nem tudom h kell használni a pit strategy tool részt,mivel nem tudom a pontos(megközelítőleg)a fogyasztást meg h mennyit bír a gumi.


Deathjay^
(tag)

én abba a 2 mezőbe hiába írok be bár mit is, nem csinál semmit :S nálad megy?
mod: közben rájöttem hogy az én készülékben van a hiba :D

[ Szerkesztve ]


IreN!CuS
(őstag)

nekem az megy,csak nem tudom miből kapom meg a ~pontos érteket h mennyit fogyaszt az autó meg miből tudom kiszámolni,h mennyit bírnak az egyes gumikeverékek.

üzenetek