GPS-vétel javítása - Autó+mobil fórum

üzenetek

hozzászólások


LámaZ
(addikt)
Blog

Esetleg össze lehetne vetni ezzel:

Apropó:
Ha nincs gps.conf fájl a system/etc mappában, akkor érdemes létrehozni a korábban már tárgyalt tartalommal.

[ Szerkesztve ]


LámaZ
(addikt)
Blog

Az SLP-címnél természetesen:
supl.sonyericsson.com
(a végéről lemaradt a képen a com)


gr8tjoey
(tag)

Gyorsabban fog pozíciót. Ha nincs, akkor asszisztencia nélkül keres GPS jelet. Nincs azzal se semmi baj, nem is olyan régen még minden PNA-PDA így működött. Ha viszont gyenge a gps vétel, akkor asszisztencia nélkül sokat fog matekozni.
Ha nem akarsz vele vesződni, akkor a fastergps progi a play store-ból megcsinálha helyetted.


gr8tjoey
(tag)

Spec itt ahol lakom alig van térerő, de ilyet aligha tudnék kivágni, és ráragasztanám a GPS antenna fölé, hogy mit szól hozzá.
Ma próbálkoztam kocsiban is, a 6,5 méteres pontosság menet közben 14-19 méterig romlott.

Ami viszont nagyon érdekes: elindítom a GPS test programot. Futtatom relatíve sokáig (30-40 perc), és olyan 20-30 percnél egyszercsak elkezdenek lecsökkeni az SNR-ok. De úgy, hogy ami addig 37 volt, az 25-re. Van úgyis, hogy eldobja a vételt, majd visszaáll, de gyenge.
Ez mitől lehet? Minden össze van forrasztva. Bemelegszik a GPS chip?


fil
(őstag)

Van internet kapcsolatom és ez a gps.conf:

===================================================
NTP_SERVER=hu.pool.ntp.org
ENABLE_WIPER=1
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
INTERMEDIATE_POS=1
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
DEFAULT_AGPS_ENABLE=TRUE
DEFAULT_USER_PLANE=TRUE
DEFAULT_SSL_ENABLE=FALSE
REPORT_POSITION_USE_SUPL_REFLOC=1
DEBUG_LEVEL=0
CURRENT_CARRIER=common
SUPL_TLS_CERT=/etc/SuplRootCert
SUPL_NO_SECURE_PORT=3425
ACCURACY_THRES=0
SUPL_PORT=7276
SUPL_SECURE_PORT=7275
SUPL_HOST=supl.google.com
=====================================================
Ma egyébként egész jó eredmény jött össze, ugyanott, ahol tegnap, az a ... hát nem annyira jó.

[ Szerkesztve ]


LámaZ
(addikt)
Blog

„Van úgyis, hogy eldobja a vételt, majd visszaáll, de gyenge. Ez mitől lehet?”
Közben felhősebb lesz az ég, mások a domborzati viszonyok, odébb mennek a műholdak stb. Ez utóbbiban segít az EPO-fájl.

[ Szerkesztve ]


gr8tjoey
(tag)

Bakker ilyen gyenge jellel hogy tud ez 4,5 métert?
Egyidőben készültek a képernyőképek? Vagy ahogy screenshotoltál leárnyékoltad?


fil
(őstag)

Egy időben készültek. Annyira árnyékolhattam, amennyire az, hogy kézbeveszem leárnyékolja, de nem hajoltam fölé. Egyébként az nem szabad, hogy számítson. Akkor kocsiban nem lehetne használni... (Mondjuk, kocsiban még nem is használtam)


fil
(őstag)

Egyébként szerintem a pontosság nem a jelerősségtől függ, hanem a használt műholdak számától és a beérkező adatok pontosságától (óra, távolság). A jelerősségtől szerintem a stabilitás és a sebesség függhet (de nem vagyok szakértő).


LámaZ
(addikt)
Blog

Tegyél egy próbát
SUPL_TLS_CERT=/etc/SuplRootCert
SUPL_HOST=supl.google.com
helyett ezzel:
#SUPL_TLS_CERT=/etc/SuplRootCert
SUPL_HOST=supl.sonyericsson.com


fil
(őstag)

Köszi. Próbáltam már. Ezt is meg a nokiát is, de akkor semmi érdemi változás nem történt. Viszont miután szétszedtem, és összeraktam ,hogy megnézzem a belsejét - ha majd lesz réz fóliám ,mit is kell és ,hogyan csinálni - némi javulás lett. Lásd az alábbi screenshotokat. Úgy látszik ,hogy a kontaktusok rendbetételével lehet némi javulást elérni. Pedig ez esetben csak megmozgatás volt...


gr8tjoey
(tag)

Hmmm, nálam eddig két telefon járt, de ilyen gyenge jellel jó ha 30 méter összejön.

Ha itt megnézed, akkor kis különbség is súlyos métereket jelent.
HDC Galaxy S3 vs HTC Desire S

Nekem ha nincs legalább 2 műhold 30 feletti SNR-ral, akkor szinte használhatatlan kocsiban a készülék. Ha megnézed a jó GPS-eket, ott nem ritka tiszta időben a 40-es jelerősség sem

Most, hogy megnéztem a videót 2:36-nál van az a jelenség, hogy leesik a jelerősség, eldobja a műholdakat, aztán lassan visszatalál. Ezt valami belső "előerősítő" hibának gondolnám, de érdekes, hogy ugyanez megvan a JIAYU-n is.


fil
(őstag)

Kocsiban még nem próbáltam, mert nincs hozzá megfelelő tartóm. De ami késik nem múlik. Az igazi próba úgyis az...
De ha eldobálja közben, akkor sz.rt se ér, mert a navi program meg ki fog lépni, aztán nem matathatok rajta állandóan menet közben. :(

[ Szerkesztve ]


fil
(őstag)

Egyébként ezt a pontosság dolgot szerintem nem kell túllihegni. Az ,hogy gyorsan műholdra álljon sokkal fontosabb. Nyilván ez felhasználás függő. De ha nekem csak arra kell, hogy beírom ,hogy a cél Sopron, Hotel Lővérek ,akkor tök mindegy, hogy mikor odaérek akkor szerinte van még hátra 30 m.
Viszont, ha elindulok és csak félútnál talál műholdat és 1,5m pontossággal pozícionál, aztán 5 perc múlva elveszti, akkor az nem jó semmire. Akarom mondani: a felhasználói "élmény" nem lesz az igazi. :))
Ha nem sikerül rendbe tenni, veszek egy PNA-t és kész ,ennyit buktam.

[ Szerkesztve ]


Peaceliker
(őstag)

Persze, városok között pályán tök mindegy …de egy nagy városban pl Pesten már 30 méter néhány utcát is jelenthet és mondjuk belvárosban ahol minden egyirányú nem mindegy melyikbe küld be, mert abból jó nagy kerülő is kisülhet :-)


gr8tjoey
(tag)

Látszik még nem próbáltad menet közben :)
30 méteres pontosság max országúton jó, de ott is gyakran újratervez, ha úgy érzi a főút mellett a szántásban mész 90-nel :)
Amikor egyenesen mész és a következő manőverig van 15km akkor oly mindegy mit csinál a navi. Amikor viszont egymás után van 2 körforgalom, 6 sáv, és utána szűk utca, majd ebbe az egészbe megérkezel 60-nal, akkor a 30 méteres pontosság miatt pont fogalma se lesz a programnak, hogy hol vagy. Vagy megjegyzed fejben merre kell menni, vagy elrontod. Városban a 30 méter semmire se jó. Befordulsz valahová, de még azt hiszi továbbmentél, aztán megint fordulsz, és teljes a káosz. Egy utcanevet se fogsz tudni leolvasni a képernyőről, mert azt se látod majd hol vagy.
Neked viszont ilyen gondod nem lesz, a 4,5 méter az kifogástalan. ;)


fil
(őstag)

Jó lehet, hogy igazad van a pontossággal kapcsolatban. De...
Az előző telefonommal sokat használtam a navit. Fele ennyi memóriája volt, fele enny proci maggal ,nem ezektől függ. Egy percen belül tudott pozicionálni, kereszteződésekben ,körforgalmakban megfelelő volt a pontossága. Az ,hogy az sem volt tökéletes ,azt onnan tudom, hogy mikor hazaértem, a legritkább esetben volt "megelégedve" a dologgal, szerinte még kellett volna mennünk 30-40 m-t :D
Most az, hogy bemondta, hogy forduljak már jobbra és én láttam, hogy még 10 m a sarok, azzal nem foglalkoztam.
Egyszer volt, hogy már későn szólt, ... hát megfordultam :)
Mivel én nem pizzafutár vagyok, így ha azon ritka alkalmakor mikor ismeretlen helyre megyek, általában készülök valamennyire és megtervezem az útvonalat. De mivel rally navigátor sem vagyok - nem memorizálom a fél ország térképét - ,így elkél a navi program segítsége útközben. Egyelőre az az érzésem, hogy ezeknek a MT6xxx chipes telefonoknak a navija erősen kérdéses, hogy feljavítható arra a szintre, hogy autóban jól használható legyen. Max. gyalogos navigációra (néha az is jól jöhet). Azért még kísérletezek. Azt tudtam, hogy ezeknek nincs toppon a navijuk, de hát ez benne a kihívás :))

[ Szerkesztve ]


gr8tjoey
(tag)

Ha 1 autóban használod, akkor kell egy külső bluetooth-os GPS, és el van intézve. A vaterán vettem én is 3000-ért kíváncsiságból, teljesen jól működik.
A magok, meg memória tekintetében teljesen igazad van, a PNA-m 1 mag 400Mhz 64Mb ram :) Tökéletesen elnavigál, de ott is a GPS alrendszer a pontos. Ez az egész GPS téma olyan mint a monitor, vagy az egér. A gép használja, és kész, egy komponens.


LámaZ
(addikt)
Blog

A pontosság is fontos. Nálam 100-150 m-es kezdőértékek is voltak antennajavítás előtt, emiatt városban a navigáció használhatatlan volt. Egy másik utcában vélt engem, állandó volt az újratervezés stb.
A másik felvetésre reagálva: én autós navigációra mindenképp dedikált eszközt ajánlok. Nemrég jártam meg, hogy menetközben androidos okostelefonon on-line térképek letöltögetése miatt betelt a belső tárhely. Nagyon kellemetlen volt
Tehát én ezentúl csak külön PND-t használok autós navigációra, az okostelefont meg csak kirándulás és városnézés -tehát gyalogos forgalom - céljára használom.

Kieg.:
Közben látom, te is erre jutottál.

[ Szerkesztve ]


fil
(őstag)

Valószínűleg "célszerszám" lesz. De azért még majd eljátszok ezzel is. Kíváncsi vagyok mit lehet belőle kihozni. Az elmúlt próbák biztató értékei reménnyel töltöttel el. :)
Ja ,hogy te on-line navival borítottad meg a memóriát? Így már érthetőbb. Én mindíg csak off-line-t használok, mert már eleve is kicsi a mobil data keretem.
Azoknál az on-line-oknál nincs valami beállítás, hogy max mekkora tárhellyel gazdálkodhat és ha megtelik a legrégebbi kuka?

[ Szerkesztve ]

üzenetek