GSM DX - Mobiltechnológiák fórum

üzenetek

hozzászólások

Blog

Üdv mindenkinek. Ez a topik a távoli (külföldi) mobilhálózatok (kézi) kereséséről szól. Erről nem találtam fórumot (csak a tévés és a rádiós változatról), ezért úgy gondoltam, csinálok egyet. Ha írsz, a képernyőmentésen kívül írd meg készüléked típusát és a keresés helyét is, illetve ha sikerült valamelyikre rácsatlakozni (távolságfüggő), azt is. Hálózatfajtából (2G, 3G, 4G) mindegyik engedélyezve legyen, amit tud a telefonod. Érdemes tengerparton, hegytetőn vagy határ közelében próbálkozni. Akkor kezdem is. (Nem értem, hogy a többi horvátra miért nem enged rá, mikor a családtagokat ráengedi.)

Hely: Horvátország, Murter-sziget, Koromasna beach

Blog

Bár a következő lista messze nem olyan izgalmas, mint az előző, de azért berakok egy határközelit is.

Hely: Letenye, MOL kút
Ahogy a képeken látszik is, a horvát magenta szolgáltató 2G hálózata nem meglepő módon használható Letenyén, a benzinkútnál 2-3 csík, a városban 4 csík. A 3G-re nem sikerült csatlakozni. Hogy meddig ér el, nem próbáltam, mert kézzel visszaraktam a magyar magentára.

(őstag)

Érdekes topik, na majd gyarapítom a hozzászólásokat. :D

Blog

A szlovák határ légvonalban 30 km. Itt már régóta keresgetek szlovák hálókat, ma először végre találtam, igaz, csak egyet.

Hely: Bakonybánk
Ha már szlovák hálók, kb. 2 éve túráztam a Kelet-Bakonyban, ott nyomtam egy hálózatkeresést a megboldogult Y300-amon és kidobott egy csomó szlovák hálózatot is, persze csatlakozni ilyen távolságból (meg most sem) nem lehetett. A róla készült képernyőfotó sajnos eltűnt.

Hely: Somlói vár
Én itt inkább szlovák hálókra számítottam, de az osztrákokkal is megelégszem.

Blog

Ma kirándultunk Esztergom és Visegrád környékén, ami GSM DX szempontjából kész aranybánya, úgyhogy jöjjön egy gigaposzt. (Kár, hogy a fórummotor nem teszi lehetővé képek kicsinyítését úgy, hogy rákattintva eredeti méretben jön be.)

Hely: Dorog mellett
Itt még gyengék voltak a szlovákok a felcsatlakozáshoz.

Hely: Esztergom-Kertváros
Itt már fel tudtam csatlakozni a szlovák magenta 2G hálózatára.

Hely: Esztergom, bazilika
Szép kis felhozatal, konkrétan az összes szlovák háló (bár itt több keresést is futtattam). Egy valamit nem értek: ha a SWAN-nak (más néven 4ka) csak 4G-je van és 2G-n belföldi roamingol, akkor miért listáz ki SWAN 2G-t is a telefonom? Rácsatlakozni nem tudtam.

És most nézzük meg a túlparton is.

Hely: Párkány, Duna-part
Itt már kisebb a választék, de a magyar magenta jól szuperált. Viszont pár száz méterrel beljebb már csak 2G volt, az is gyengén és ingadozva. Szerencse, hogy a Maraton net EU-ban is felhasználható.

És most vissza a magyar oldalra.

Hely: Visegrád, fellegvár
Amikor elindultunk Esztergomból Visegrádra, ráállítottam a Telekom SK 2G-re a telefonom kíváncsiságból. Egy darabig 3-4 csíkon volt, majd Pilismarót környékén hirtelen eltűnt. Visegrádon gyenge a csatlakozáshoz.

Hely: Esztergom és Tát között
Itt rá tudtam még csatlakozni a Telekom SK 2G-re és Tát után hirtelen eltűnt.

Összességében jó kis DX-elés (de elsősorban családi kirándulás) volt a nap.

(őstag)

Veszprémvarsányi temető közelében - Veszprémvarsány (47.430529, 17.829360)

GSM 900 MHz Orange SK (Vodafone HU, T-mobile HU, Telenor HU)
GSM 1800 MHz Orange SK (Vodafone HU, T-mobile HU, Telenor HU)
HSPA 2100 MHz Orange SK (Vodafone HU, T-mobile HU, Telenor HU)
HSPA 900 MHz csak HU (Vodafone HU, T-mobile HU, Telenor HU)
LTE 800 MHz csak HU (Vodafone HU, T-mobile HU, Telenor HU)

Nem lehet csatlakozni a hálózatokhoz, viszont 900 MHz 2G esetén, valamint 2100 MHz 3G esetén cellaazonosítót sikerült elcsípni.

Blog

Végre valaki más is használja a topikot. 35 km-ről szép lenne rácsatlakozni (esetleg terjedéssel). Érdekes, hogy Bakonybánkhoz (ott van hétvégi házunk) közelebb van a szlovák határ, de ott semmi (amint fentebb láthatod, egyszer valami csoda folytán sikerült ott elcsípni Orange 2G-t, azóta se tért vissza). Talán mások a domborzati viszonyok vagy a telefonod érzékenyebb az enyémnél. esetleg kifogtál egy terjedést. Frekvenciakiolvasást és más hálózatok adatainak megnézését a Kirin chipset sajnos nem támogat, még rootolva sem. További jó keresgélést!

(őstag)

A Honor 8 nekem se talált itt semmit. Ez MTK chipset eredménye. Amúgy kb 30 km. innen Győr és az ottani 1800 MHz-es cellák simán bejöttek és használni is tudta a telefon. (magyar hálózatok).

A dombtetőn valószínűleg többet csíptem volna el. Ott rendszeresen van jel. De a cseszneki várban is érdemes nézelődni. Sajnos nem tudom hová tettem a méréseket. (több éve volt)

Még anno egy Nokiával sikerült Dudaron szlovák hálóhoz csatlakozni, de akkor valami nagyon durva terjedés volt. Még a rádióban is csak szlovák/cseh adók szóltak szinte. Jött is az SMS, hogy üdvözölnek szlovákiában. Meg kiírta a telefon a cellainfót. (tartózkodási hely) Ez még abban az időben volt, amikor volt még ilyen szolgáltatás.

(őstag)

Pécs, TV torony, 2017.11.03 Nem csatlakozott a telefon.

Blog

Ma kirándultunk egy kicsit a Vértesben, ami ideális volt szlovák hálók keresésére. Úgy döntöttem, a magyar hálózatokból mostantól nem rakom be az összeset, hogy ne legyen túl hosszú az oldal, inkább a külföldiekre koncentrálok. Emellett tesztelem a külső oldal helyett a fórumra közvetlen képfeltöltést, ha beválik, végleg áttérek rá.

Hely: Gánt és Oroszlány között

Hely: Vértessomló, Somló-hegyi kilátó
A szlovák 3G-sekre azért megpróbáltam csatlakozni, sikertelenül. A Digi szerintem Oroszlányból jön.

Blog

Ezeket tavaly lőttem, egy repülőről, kb. Győr felett, igazi aranybánya:

osztrák-magyar-szlovák-bosnyák

román-magyar-bosnyák-horvát

Magas-Tátra, Baranec 2184m. - iPad Pro 9.7

Blog

Bocsi, hogy ennyire eltűntem. Mostanában nagyon kevés DX-re alkalmas helyen voltam és nem jártam sikerrel. De egy mai vértesi túra végre eredményezett szlovák hálókat - nem nagyon számítottam rájuk.

Hely: Várgesztes

Blog

Nemrég kirándultunk egyet Pécsett és felmentünk a TV-toronyba is, ami ideális terep a hálózatkereséshez (egy fentebbi kommentelő már küldött onnan képernyőmentéseket).

Hely: Pécs, TV-torony teteje
Itt még semmi extra. A nagy dobás még csak most jön.

Hely: Pécs, TV-torony alja
Az mt:s egy szerb háló. A szerb határ Pécstől légvonalban kb. 60 km. Nem nagyon számítottam rá, pláne nem a torony aljában, annak ellenére, hogy a Somló-hegyen messzebbről is jöttek osztrák hálók (ezt csak most mértem le, 70 km körül). Érdekes, hogy a torony alján bejött, a tetején meg nem.

UPDATE: A nem közvetlen ide felrakott mentések sajnos törlődtek. Ha lesz időm, előtúrom és visszarakom őket valahogy.

Blog

Nemrég nyaraltunk Bulgáriában. Amikor átmentünk Várnába és vissza, a hegyi utakon többször is elcsíptem török hálókat. Valószínűleg a tenger erősítette fel a jeleket.

Típus: Huawei P8 lite
Hely: Bulgária, Banya mellett (török határ 90 km)

Hely: Bulgária, Rudnik (török határ 110 km)

Hely: Bulgária, Byala (török határ 100 km)
A 28413 a bolgár Max Telecom, aminek csak 4G-je van. Rácsatlakozni roaming szerződés hiányában nem tudtam, de úgyis lepkefing a lefedettségük.

Hely: Bulgária, Byala és Obzor között (török határ 97 km)

Hely: Bulgária, Obzor és Banya között (török határ 90 km)

Amikor mentünk hazafelé, találtam egy rejtélyes Mobitel 2G nevű hálózatot Szerbiában, Vlasina Stojkovićeva településen, aminél nem tudtam biztosra megállapítani, hogy melyik országból jön.

A környező országokban jelenleg nincs Mobitel nevű szolgáltató. Korábban Bulgáriában az A1 volt Mobitel (ezt még Mtel-nek írja a telefonom a listában, de ha rácsatlakozok, fent már A1 BG-t ír) és Koszovóban az IPKO volt Mobitel. Szóval vagy bolgár, vagy koszovói.

Hazafele kipróbáltam, hogy a szerb Telenor meddig jön el az M5-ös autópályán. Szatymaz mellett szűnt meg.

Gyuree91

Poénból az ágyamból Békéscsabán. Meglepődtem! :D

Blog

Tegnap kirándulgattunk a Balaton északi partján. Egy kilátó tetején sikerült osztrák és horvát hálót találnom.

Hely: Badacsony, Kisfaludy kilátó

Blog

Tegnap voltam a Börzsönyben, ami kiváló terep a GSM DX-re. Tavasszal a Csóványos kilátójának tetején sikerült a szlovákokon kívül osztrák hálót fognom, most ezt nem sikerült.
A Nagy-Hideg-Hegy már érdekesebb, különösen a déli oldala.

Itt nagy meglepetésre sikerült a Horvát Tele2 és A1 (Vip) hálózatokat is elkapni:

Kicsit arrébb szerb Telenort is:

A nagy durranás viszont akkor jött, amikor elővettem az iPad-em:

Az érdekesség a HT ERONET névre hallgató szolgáltató, az ugyanis a Magyarországgal nem is határos Bosznia-Hercegovina horvát lakosságát szolgálja ki, kb. 320 kilométerre a Nagy-Hideg-Hegytől.

Blog

Jó régen írtam már ide. Azóta lecseréltem a telefonomat Pocophone F1-re. Ezzel már meg tudom nézni az aktuális szolgáltató frekvenciáját is egy appal.

Hálózatkeresés a komáromi fürdőben:

Komárom szlovák felén az Orange 2600 MHz-en nyomja a 4G-t, úgyhogy a magyar oldalon ne akarjuk azt használni, már a fürdőben se stabil.

Voltunk Pozsonyban, ami ideális volt egy kis DX-re. Hálózatkeresések a pozsonyi várban:

A várban az osztrák A1-re simán fel tudtam csatlakozni (bár Ausztria légvonalban csak pár km), 2G és 4G között váltogatott. A várból leérve persze elment. O2-ből valamiért csak a 3G működött.

Rajkán pedig sikerült egy olyan dolgot elcsípnem, ami magyar szolgáltatóknál tudtommal nincs - 2100 MHz-es 4G az Orange-től:

(őstag)

Én kőszeg felett az Írott-kő kilátóban járatm, na ott aztán volt a Magyar hálózat mellett Osztrák, Szlovák, Szlovén és Horvát hálózat is.

A B1-es 2100 MHz-et LTE-re már régóta használja itthon a Vodafone (már 2019-ben is volt Budapesten ilyen cella), Telenor, Telekom csak pár hónapja alkalmazza a főváros mellett leginkább a Balatonnál és nagyobb városokban.

EnemyEnergy
(újonc)

Ma voltam Debrecenben, a Nagyerdei Víztorony kilátóján; 2 román hálózatot találtam meg: TELEKOM.RO 3G, Orange Romania 4G.
A cella-azonosítók a következők:
Telekom RO 3G
40983, 40987 - Bihardiószeg, Bihar megye (~42-45 km), B1 (2100 Mhz)
44955 - Hegyközpályi-Hegyközújlak, Bihar megye (~55km), B1 (2100 Mhz)

Orange RO 4G
eNb 90239:8 - Bihardiószeg, Bihar megye (~42-45 km), LTE 2600 (B7)

Egyik hálózatra sem tudtam felregisztrálni.
(Huawei P20 Lite + Samsung Galaxy A70)

mephisoft
(csendes tag)

Ugyan hazai, de hátha - ha off, akkor kérlek mondjátok, hol tehetem föl ezt a kérdést...

Egy Balaton-felvidéki nyaralóban az a helyzet, hogy a déli part egy kb. 15 km-es szakaszára direktben rálátunk, és van is ott a Voda hálózatán 4 bázisállomás, kb. egyforma, 15km-es távolságban. Kb. azonosan alacsony (-100db körül) és ingadozik a jelszintjük, és a hálózat oda-vissza dobál köztük. Emiatt időnként tök jó a hálózat (3-5 MB/s), aztán akadozik, aztán időnként totál megszakad. Kültéren ugyan picit magasabb a jelszint, de ott is szakadozik a kapcsolat. A közelebbi bázisállomások sajna mind domb mögötti takarásban vannak. Ezen a Network Cell Info screenshoton látszik, hogy kb. mi a helyzet: https://photos.app.goo.gl/8X8qb6RJ2Xd2daSz9

(Bocs, nem tudok képet beszúrni, biztos béna vagyok.)

Kérdés: esélyes lenne egy ilyesmivel: https://www.antennak.hu/index.php?atklog_alp_lte_mimo_2x2_antenna_8003000mhz_10m_kabel_sma_dugasz&kat=216&id=1515 vagy pedig egy ilyesmivel: https://www.wireless-bolt.hu/.../672247-routerboard-lhg... Ezek beleférnének a költségvetésembe, de csak akkor, ha viszonylag biztos lehetek abban, hogy valóban működni fognak.

(őstag)

Nos, a Balaton elég nehéz eset, mert a B1-től B28-ig előfordulhat bármi 4G LTE esetében, emiatt a szélessávú antenna ajánlott. Mindenképpen CA-s eszköz kell, mert egy-egy frekvenciasávot leterhelhetnek. Milyen eszközöd van jelenleg? A linkelt antenna önmagában kevés. A Mikrotik router+antenna jó lehet, de számolni kell azzal, hogy a SIM kártya is kint lesz a tetőn az eszközzel együtt. Ha nem kell kivenni, nem probléma, esetleg erkélyen elhelyezve könnyen hozzáférhető helyre téve megoldható a SIM kivétel is. Fontos még, hogy ez önmagában nem biztosít wifi hálózatot és kábelen is csak egy eszközt szolgál ki. Nem utolsó szempont az sem, ha az eszköz szoftverében van Band selection (frekvencia választás).

mephisoft
(csendes tag)

Köszi!

Persze mivel totál amatőr vagyok, nem tudom, a B1...B28 mik? Frekvencia sávok? Mi az, hogy "CA-s" eszköz?

Ez az antenna amit néztem, az szélessávúnak számít?

Egy Samsung Galaxy S8-cal és egy (kipróbálásra kölcsönkapott) TP-Link MR6400-assal próbálkoztam eddig. Az antennát ennek / egy ilyennek a fenekébe dugnám. Ha Mikrotiket próbálnám, akkor az otthoni WiFi routerem is elvinném nyaralni. Ha belemegyek ebbe, akkor beszerzek egy külön SIM kártyát is. Amúgy azt terveztem, hogy a Mikrotik-et a padlásszobába, az ablakhoz tenném - nem tudom, az a vékpny műanyag meddig bírná a napot...

Az a baj, hogy ha nem szinte tuti, hogy fog működni, akkor nem nagyon akarózik kiadni a pénzt a cuccokért...

(őstag)

Igen, a használt frekvencia sávok. B1 2100 MHz, B3 1800 MHz, B7 2600 MHz (bár ezt nem valószínű, hogy távolról eléred), B8 900 MHz, B20 800 MHz, B28 700 MHz. Ezekkel találkozni a Balaton partján. A mikrotiknek bírnia kell, kültérre tervezték. CA-s router esetén legalább 2 frekvenciát képes összefogni az eszköz. Emiatt gyorsabb neted lehet. Az Mr6400 sajnos pont nem az. Nekem Archer MR600 van, az CA-s, plusz kettő nagy antenna.

Blog

Bélai-Tátra, Baranyec, a lengyel-szlovák határtól nem messze sikerült elkapnom szlovén (MOBITEL), osztrák (Magenta-T-), román, és pár cseh és magyar hálózatot is.

EnemyEnergy
(újonc)

Derecske-Vásártér vasútállomás, Hajdú-Bihar megye
A román Orange és a Vodafone volt elérhető. (Elnézést hogy össze van firkálva a screenshot)
[kép]

A román Vodafone hálózatára sikerült felcsatlakoznom (sajnos csak 2G volt elérhető) ezért sikerült egy cellaazonosítót is elcsípnem:
61363 - Bihardiószeg, Bihar megye (~ 35 km).